ZałącznikNr 1
do Uchwały Nr XXVI/294/05
Sejmiku Województwa podlaskiego
z dnia 21 marca 2005 r.
PROJEKT ZMIAN
DO BUDŻETU PAŃSTWA NA 2005.
PLAN FINANSÓW
FUNDUSZU CELOWEGO
TERENOWY FUNDUSZ OCHRONY
GRUNTÓW ROLNYCH WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
Lp. |
Treść |
Paragrafy |
Projekt planu na 2005 rok przed zmianami |
zwiększenie |
Projekt planu na 2005 r. po zmianach |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
I
|
Stan funduszu na
początek roku
|
x |
627000 |
|
627 000 |
1. 2. 3. |
z tego: - środki
pieniężne -
należności -
zobowiązania (minus) |
x x x |
602 000 55 000 30 000 |
|
602 000 55 000 30 000 |
II
|
Przychody |
x |
2 175 000 |
100 000 |
2 275 000 |
1. 2. |
Przelewy
redystrybucyjne Pozostałe
przychody w tym: -
wyłączenie gruntów -odsetki |
296 069 092 |
1 300 000 875 000 850 000 25 000 |
100 000 |
1 400 000 875 000 850 000 25 000 |
III |
Wydatki |
x |
2 655 000 |
100 000 |
2 755 000 |
1. |
Wydatki
bieżące (własne) |
4300 |
5 000 |
|
5 000 |
2. |
Transfery
na rzecz ludności w tym: - na odkamienianie i odkrzaczanie |
|
150 000 |
|
150 000 |
3. |
Wydatki
inwestycyjne |
x |
2 330 000 |
100 000 |
2 430 000 |
3.1 3.2 3.3 |
Wydatki
inwestycyjne (własne) Wydatki
inwestycyjne dla jednostek sektora finansów
publicznych w tym: - na modernizację dróg - na zakup sprzętu informatycznego - na wdrożenie programu ochrony gruntów rolnych - na wykonanie badań i ekspertyz z zakresu ochrony
gruntów rolnych Wydatki
inwestycyjne dla jednostek nie zaliczanych do sektora
finansów publicznych w tym: - na budowę zbiorników wodnych służących małej
retencji |
6120 6260 6260 6260 6260 6270 |
20 000 2 260 000 1 900 000 50 000 300 000 10 000 50 000 50 000 |
40 000 60 000 60 000 |
60 000 2 320 000 1 960 000 50 000 300 000 10 000 50 000 50 000 |
4. |
Przelewy
redystrybucyjne |
2960 |
170 000 |
|
170 000 |
IV |
Stan
funduszu na koniec roku |
x |
147 000 |
|
147 000 |
1. 2. 3. |
z tego: - środki pieniężne -
należności -
zobowiązania (minus) |
x |
127 000 60 000 40 000 |
|
127 000 60 000 40 000 |
2) Wojewódzki Fundusz Gospodarki
Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym
Zmian planu wydatków o kwotę 185.000 zł. dokonano w związku ze zwiększeniem środków na początek 2005 r. w wyniku rozliczenia za 2004 r. Zwiększone środki przeznacza się na:
- zakupy usług pozostałych 3.000 zł.,
- zakupy inwestycyjne 94.000 zł.,
- wydatki inwestycyjne 70.000 zł.,
- odpis dla funduszu centralnego 3.000 zł.,
- dofinansowanie funduszy powiatowych 15.000 zł.,
Dokonano ponadto zmian w ramach planowanych paragrafów o kwotę 470.000 zł., a mianowicie zmniejszenie zakupu materiałów, a zwiększenie zakupu usług pozostałych w związku ze zlecaniem wykonania map.
Ad.§ 5. Zmian w załącznikach Nr 4 i 5 do uchwały budżetowej dokonano w zadaniach realizowanych przez:
3) w zadaniach inwestycyjnych realizowanych przez Urząd Marszałkowski
a) w zał. Nr 4 wprowadza się następujące zadanie:
- „Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności w województwie podlaskim”
okres realizacji: 2005 – 2006
łączne nakłady: 29.429.363 zł.,
wysokość wydatków w 2005 r.: 14.228.919 zł.,
wysokość wydatków w 2006 r.: 15.200.444 zł..
b) w zał. Nr 5 wprowadza się następujące zadanie:
- „Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności w województwie podlaskim”
rok rozpocz. zakończ.: 2005 – 2006
Wartość kosztorysowa zadania: 29.429.363 zł.,
Środki wynikające z planów na 2005 r. ogółem: 11.965.461 zł.,
w tym: środki ZPORR - 10.671.688 zł.,
środki przywidywane do pozyskania w ciągu roku z jednostek samorządu terytorialnego: 2.263.458 zł.,
c) w zał. Nr 5 zmiana w finansowaniu zadania pn. Podlaskie Centrum Sportów Zimowych Szelment
Rok rozpoczęcia/zakończenia 2004-2007
Wartość kosztorysowa zadania: 15.000.000 zł.,
Dotychczas poniesione wydatki do końca 2004r. 170.000 zł.,
Pozostałość środków na rachunku inwestycyjnym: 0 zł.,
Środki wynikające z planów na 2005/Ogółem w zł: 645.622 zł.,
w tym środki własne: 645.622 zł.,
Środki przewidywane do pozyskania w ciągu roku – 2.184.378 zł.,
W tym:
- środki z funduszy strukturalnych – 2.184.378 zł.,
4) w zadaniach inwestycyjnych realizowanych przez Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku
Korekta planu
zakupów inwestycyjnych
i środków na ich realizację w 2005 r.
Lp. |
Nazwa
zakupu |
Plan
na rok 2005 |
Planowane
zmiany |
Uzasadnienie |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Samochody patrolowe - 3 szt. |
135
000 |
135
000 |
|
2. |
Myjka ciśnieniowa - 1 szt. |
7
800 |
7
800 |
|
3. |
Ciągniki rolnicze - 2 szt. |
150
000 |
156
160 |
zwiększenie
środków wynikające z przeprowadzonej procedury udzielenia zamówienia
publicznego (przetargu nieograniczonego) oraz spełnienia warunku dostosowania
mocy ciągnika do wymagań osprzętu |
4. |
Przyczepy ciągnikowe (wywrotki dwuosiowe) - 2 szt. |
42
000 |
46
360 |
zwiększenie
środków wynikające z przeprowadzonej procedury udzielenia zamówienia
publicznego (przetargu nieograniczonego) |
5. |
Kosiarki bijakowe - 2 szt. |
38
000 |
22
936 |
zmniejszenie
środków wynikające z przeprowadzonej procedury udzielenia zamówienia
publicznego (przetargu nieograniczonego) |
6. |
Kserokopiarki - 2 szt. |
15
000 |
15
000 |
|
7. |
Agregat prądotwórczy - 1 szt. |
8
700 |
8
700 |
|
8. |
Zestawy komputerowe z oprogramowaniem - 3 szt. |
16
500 |
16
500 |
|
9. |
Dostosowanie pojazdów do zwiększonej liczby miejsc
przewozowych - 5 szt. |
37
000 |
26
000 |
zmniejszenie
środków wynikające z rozpoznania rynku potencjalnych oferentów |
10. |
Ładowacz czołowy do ciągnika - 1 szt. |
0 |
15
544 |
potrzeba
zakupu osprzętu do ciągnika umożliwiającego załadunek i wyładunek biomasy
niezbędnej do funkcjonowania kotłowni RDW w Sokółce |
|
Razem: |
450
000 |
450
000 |
|
Proponowane zmiany, dotyczące 5-ciu
zakupów inwestycyjnych, to efekt prowadzonych analiz w zakresie optymalnego
doboru sprzętu do stawianych mu zadań, rozpoznania rynku potencjalnych
oferentów oraz wyników postępowań o udzielenie zamówienia publicznego.
W przypadku zakupu 2 - ch rodzajów
wyposażenia zarząd dróg wnioskuje o zwiększenie planowanych środków wynikające
z przeprowadzonej procedury udzielenia zamówienia publicznego (przetargu
nieograniczonego) oraz spełnienia warunku dostosowania mocy ciągnika do wymagań
osprzętu:
- z kwoty 150.000 zł na kwotę 156.160
zł na zakup 2-ch ciągników rolniczych
(poz. nr 3);
- z kwoty 42.000 zł na kwotę 46.360 zł
na zakup 2-ch przyczep ciągnikowych
(poz. nr 4).
W przypadku 2 - ch zadań zarząd dróg
wnioskuje o zmniejszenie planowanych środków ze względu na:
a) wynik procedury przetargowej:
- z kwoty 38.000 zł na kwotę 22.936 zł
na zakup 2-ch kosiarek bijakowych
(poz. nr 5);
b) efekt rozpoznania rynku
potencjalnych oferentów:
- z
kwoty 37.000 zł na kwotę 26.000 zł na dostosowanie 5-ciu pojazdów do
zwiększonej liczby miejsc przewozowych (poz. nr 9).
W stosunku do kwoty 15.544 zł, pozostającej w puli środków przeznaczonych na zakupy inwestycyjne, zarząd dróg wnioskuje o wykorzystanie jej na zakup ładowacza czołowego (poz. nr 10), jako osprzętu do ciągnika, umożliwiającego załadunek i wyładunek biomasy niezbędnej do funkcjonowania kotłowni RDW w Sokółce.