Uchwała Nr 20/365/07 Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 31 lipca 2007 r.
Uchwała Nr 20/365/07
Zarządu Województwa Podlaskiego
z dnia 31 lipca 2007 r.
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku
Na podstawie art. 41 ust. 2 pkt 7 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1590, Dz. U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055 i Nr 116, poz. 1206 oraz z 2006 r. Nr 126, poz. 875 i Nr 227, poz. 1658) uchwala się, co następuje:
§1. W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku stanowiącym załącznik Nr 1 do uchwały Nr 178/2302/06 Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 5 stycznia 2006 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku, zmienionej uchwałą Nr 187/2398/06 z dnia 7 marca 2006 r., uchwałą Nr 205/2651/06 z dnia 12 lipca 2006 r., uchwałą Nr 228/2940/06 z dnia 15 grudnia 2006 r. uchwałą Nr 232/2982/07 z dnia 24 stycznia 2007 r. oraz zarządzeniem Nr Z/2/07 z dnia 1 marca 2007 r., zarządzeniem Nr Z/115/07 z dnia 25 kwietnia 2007 r. i zarządzeniem Nr Z/206/07 z dnia 24 maja 2007 r. oraz uchwałą Nr 1/214/07 z dnia 31 maja 2007 r. i uchwałą Nr 8/279/07 z dnia 21 czerwca 2007 r. wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 7 po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:
„1a. W uzasadnionych przypadkach zadania określone w ust. 1 mogą być włączone do zakresu działania referatu.”,
2) §§ 34 -37 otrzymują brzmienie:
„§ 34. Departamentem Polityki Regionalnej i Funduszy Strukturalnych kieruje dyrektor Departamentu przy pomocy trzech zastępców.
§ 35. W Departamencie Polityki Regionalnej i Funduszy Strukturalnych tworzy się następujące wewnętrzne komórki organizacyjne:
1) Referat Strategii Rozwoju i Analiz Gospodarczych, któremu nadaje się symbol „PR.I.”;
2) Referat Obsługi Inwestorów i Promocji Gospodarczej, któremu nadaje się symbol „PR.II.”;
3) Referat Programowania i Koordynacji RPOWP, któremu nadaje się symbol „PR.III.”;
4) Referat Wdrażania Działań RPOWP Wspierających Innowacyjność i Instytucje Otoczenia Biznesu, któremu nadaje się symbol „PR.IV.”;
5) Referat Wdrażania Działań RPOWP Wspierających Rozwój Przedsiębiorczości, któremu nadaje się symbol „PR.V.”;
6) Referat Nadzoru i Administracji, któremu nadaje się symbol „PR.VI.”;
7) Referat Kontroli, któremu nadaje się symbol „PR.VII.”
8) Referat Koordynacji i Wdrażania POKL, któremu nadaje się symbol „PR.VIII.”
9) Referat Pomocy Technicznej, Informacji i Promocji, któremu nadaje się symbol „PR.IX.”;
10) Referat Monitorowania, któremu nadaje się symbol „PR.X.”;
11) Referat Wdrażania Działań RPOWP Wspierających Rozwój Transportu, któremu nadaje się symbol „PR.XI.”;
12) Referat Wdrażania Działań RPOWP Wspierających Rozwój Turystyki, któremu nadaje się symbol „PR.XII.”;
13) Referat Wdrażania Działań RPOWP Wspierających Rozwój Społeczeństwa Informacyjnego, Infrastruktury Społecznej i Ochrony Środowiska, któremu nadaje się symbol „PR.XIII.”;
14) Referat Wdrażania Działań POKL Wspierających Promocje Przedsiębiorczości, Samozatrudnienie i Transfer Wiedzy, któremu nadaje się symbol „PR.XIV.”;
15) Referat Wdrażania Działań POKL Wspierających Rozwój Wykształcenia i Kompetencji, któremu nadaje się symbol „PR.XV.”.
§ 36. Do zadań Departamentu Polityki Regionalnej i Funduszy Strukturalnych należy w szczególności prowadzenie spraw z zakresu:
1) rozwoju regionalnego województwa, w tym opracowanie, wdrażanie, monitoring i ewaluacja realizacji oraz aktualizacja Strategii Rozwoju Województwa Podlaskiego, programów operacyjnych i kontraktów wojewódzkich;
2) zarządzania i wdrażania programów rozwoju regionalnego współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej;
3) promocji gospodarczej regionu i wsparcia przedsiębiorczości;
4) kształtowania i realizacji polityki przestrzennej Województwa;
5) wykonywania czynności w zakresie nadzoru nad organizacją i funkcjonowaniem jednostek organizacyjnych.
§ 37. Zadania określone w § 36 realizują:
1) Referat Strategii Rozwoju i Analiz Gospodarczych, do zadań którego należy w szczególności:
a) opracowanie projektu Strategii Rozwoju Województwa oraz jej aktualizacja,
b) monitorowanie i ewaluacja realizacji Strategii Rozwoju Województwa Podlaskiego i Regionalnej Strategii Innowacji,
c) stała weryfikacja sposobów osiągania celów strategicznych,
d) przygotowywanie projektów programów i kontraktów wojewódzkich oraz ich aktualizacja,
e) zbieranie, przetwarzanie i analiza danych z przebiegu procesów i tendencji gospodarczych w województwie,
f) współpraca z administracją rządową, partnerami gospodarczymi i społecznymi w zakresie programowania i realizacji polityki regionalnej kraju,
g) monitoring i ewaluacja programu Phare Spójność Społeczna i Gospodarcza,
h) koordynacja działań związanych z realizacją polityki rozwoju Województwa,
i) przygotowywanie okresowych analiz i ocen z sytuacji społeczno-gospodarczej regionu, w tym opracowywanie założeń polityki społeczno-gospodarczej Województwa;
2) Referat Obsługi Inwestorów i Promocji Gospodarczej, do zadań którego należy w szczególności:
a) realizacja działań związanych z promocją gospodarczą i promocją eksportu,
b) udział w targach branżowych z zakresu promocji gospodarczej województwa,
c) realizacja działań związanych z rozwojem przedsiębiorczości,
d) obsługa potencjalnych inwestorów zewnętrznych zainteresowanych podjęciem współpracy gospodarczej na terenie województwa,
e) współpraca z Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ) w zakresie prowadzenia Centrum Obsługi Inwestora (COI), a w szczególności:
- tworzenie i bieżące aktualizowanie ofert inwestycyjnych,
- tworzenie i aktualizowanie regionalnej listy danych poddostawców wg. sektorów gospodarczych oraz bazy danych przedsiębiorstw - eksporterów w województwie,
- gromadzenie podstawowych informacji o przedsiębiorstwach w województwie szukających inwestora strategicznego,
- wspólna z PAIiIZ obsługa inwestorów zagranicznych, zainteresowanych podjęciem działalności gospodarczej na terenie województwa lub ich obsługa w imieniu PAIiIZ,
f) obsługa misji handlowo-inwestycyjnych;
3) Referat Programowania i Koordynacji RPOWP, do zadań którego należy w szczególności:
a) opracowanie Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013 (RPOWP),
b) przygotowywanie i aktualizacja dokumentów dotyczących zarządzania, wdrażania i kontroli RPOWP, w tym:
- szczegółowego opisu osi priorytetowych,
- podręcznika/wytycznych dotyczących kwalifikowalności wydatków w ramach RPOWP,
- kryteriów wyboru projektów dla programu i przedłożenie ich do akceptacji Komitetu Monitorującego regionalny program operacyjny,
- procedur w zakresie procesu naboru i oceny projektów oraz zawierania i aneksowania umów dofinansowania projektów,
- wzorów: wniosków aplikacyjnych, umów, sprawozdań, wniosków o płatność oraz innych dokumentów dla beneficjentów,
c) organizowanie oceny (ewaluacji) programu,
d) bieżąca współpraca z Komisją Europejską, Instytucją Koordynującą, Instytucją Certyfikującą i Pośredniczącą w certyfikacji,
e) opracowanie i przedkładanie Komisji Europejskiej sprawozdań rocznych i końcowych na temat postępów realizacji programu, po ich uprzednim zatwierdzeniu przez Komitet Monitorujący,
f) monitorowanie postępów realizacji RPOWP,
g) organizacyjno-techniczne przygotowanie i obsługa posiedzeń Komitetu Monitorującego RPOWP,
h) archiwizowanie dokumentacji związanej z zarządzaniem RPOWP na zasadach określonych dla tego typu dokumentów,
i) zapewnienie zgodności realizacji regionalnego programu operacyjnego z wymogami informacji i promocji,
j) prowadzenie rejestru odwołań od decyzji podjętych na poszczególnych etapach procedury wyboru projektów,
k) obsługa systemu informatycznego do monitoringu i kontroli w zakresie spraw realizowanych przez referat;
4) Referat Wdrażania Działań RPOWP Wspierających Innowacyjność i Instytucje Otoczenia Biznesu, do zadań którego, w ramach obsługi projektów wspierających innowacyjność i instytucje otoczenia biznesu, należy w szczególności:
a) organizowanie procesu naboru projektów, w tym:
- przygotowywanie harmonogramów naboru projektów,
- ogłaszanie konkursów,
- przyjmowanie wniosków o dofinansowanie,
- rejestracja wniosków,
- ocena poprawności formalnej,
- dokonywanie preselekcji projektów,
b) organizowanie procesu oceny merytorycznej wniosków o dofinansowanie, w tym:
- ocena merytoryczna wniosków o dofinansowanie,
- obsługa prac ekspertów,
- przygotowywanie list rankingowych,
- ogłaszanie wyników oceny merytorycznej na stronie internetowej,
- informowanie beneficjentów o wynikach ocenionych wniosków,
c) organizowanie prac związanych z podjęciem ostatecznej decyzji w sprawie wyboru projektów do dofinansowania, w tym:
- przygotowywanie projektu uchwał Zarządu o wyborze wniosków do wsparcia,
- ogłaszanie decyzji Zarządu na stronie internetowej i w BIP,
d) przygotowywanie umów dofinansowania projektów, w tym:
- informowanie Beneficjenta o przyznanym dofinansowaniu i przybliżonym terminie podpisania umowy,
- kompletowanie niezbędnych załączników do umowy, w tym harmonogramu płatności, zabezpieczeń umowy,
- prowadzenie elektronicznej bazy zawartych umów,
- wprowadzanie zmian do umów w formie aneksów,
e) prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów oraz rozliczanie finansowe projektów, w tym:
- weryfikacja formalna i merytoryczna części sprawozdawczej i finansowej wniosków o płatność beneficjenta (wraz z dołączoną dokumentacją), oraz sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych o udzielonej pomocy publicznej,
- poświadczanie kwalifikowalności wydatków ujętych we wnioskach o płatność beneficjentów,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych oraz na zakończenie z realizacji obsługiwanych działań RPOWP i przekazywanie ich Instytucji Zarządzającej (IZ) RPOWP,
- raportowanie oraz informowanie o zaistniałych nieprawidłowościach w obrębie obsługiwanych działań RPOWP,
- sporządzanie dla obsługiwanych działań zbiorczych wniosków o refundację poniesionych wydatków, wystawianie zleceń płatności w oparciu o zweryfikowane i potwierdzone wnioski o płatność beneficjentów,
- przygotowywanie dokumentów niezbędnych do zgłoszenia zapotrzebowania na środki finansowe na współfinansowanie obsługiwanych działań,
- sporządzanie dla IZ w określonych terminach uaktualnionej prognozy wydatków,
f) obsługa Komputerowego Systemu Wymiany Danych;
5) Referat Wdrażania Działań RPOWP Wspierających Rozwój Przedsiębiorczości, do zadań którego, w ramach obsługi projektów wspierających rozwój przedsiębiorczości, należy w szczególności:
a) organizowanie procesu naboru projektów, w tym:
- przygotowywanie harmonogramów naboru projektów,
- ogłaszanie konkursów,
- przyjmowanie wniosków o dofinansowanie,
- rejestracja wniosków,
- ocena poprawności formalnej,
- dokonywanie preselekcji projektów,
b) organizowanie procesu oceny merytorycznej wniosków o dofinansowanie, w tym:
- ocena merytoryczna wniosków o dofinansowanie,
- obsługa prac ekspertów,
- przygotowywanie list rankingowych,
- ogłaszanie wyników oceny merytorycznej na stronie internetowej,
- informowanie beneficjentów o wynikach ocenionych wniosków,
c) organizowanie prac związanych z podjęciem ostatecznej decyzji w sprawie wyboru projektów do dofinansowania, w tym:
- przygotowywanie projektu uchwał Zarządu o wyborze wniosków do wsparcia,
- ogłaszanie decyzji Zarządu na stronie internetowej i w BIP,
d) przygotowywanie umów dofinansowania projektów, w tym:
- informowanie Beneficjenta o przyznanym dofinansowaniu i przybliżonym terminie podpisania umowy,
- kompletowanie niezbędnych załączników do umowy, w tym harmonogramu płatności, zabezpieczeń umowy,
- prowadzenie elektronicznej bazy zawartych umów,
- wprowadzanie zmian do umów w formie aneksów,
e) prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów oraz rozliczanie finansowe projektów, w tym:
- weryfikacja formalna i merytoryczna części sprawozdawczej i finansowej wniosków o płatność beneficjenta (wraz z dołączoną dokumentacją), oraz sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych o udzielonej pomocy publicznej,
- poświadczanie kwalifikowalności wydatków ujętych we wnioskach o płatność beneficjentów,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych oraz na zakończenie z realizacji obsługiwanych działań RPOWP i przekazywanie ich Instytucji Zarządzającej (IZ) RPOWP,
- raportowanie oraz informowanie o zaistniałych nieprawidłowościach w obrębie obsługiwanych działań RPOWP,
- sporządzanie dla obsługiwanych działań zbiorczych wniosków o refundację poniesionych wydatków, wystawianie zleceń płatności w oparciu o zweryfikowane i potwierdzone wnioski o płatność beneficjentów,
- przygotowywanie dokumentów niezbędnych do zgłoszenia zapotrzebowania na środki finansowe na współfinansowanie obsługiwanych działań,
- sporządzanie dla IZ w określonych terminach uaktualnionej prognozy wydatków,
f) obsługa Komputerowego Systemu Wymiany Danych,
g) wykonywanie czynności związane z wdrażaniem działania 3.4 ZPORR;
6) Referat Nadzoru i Administracji, do zadań którego należy w szczególności:
a) prowadzenie bieżących spraw związanych z polityką przestrzennego zagospodarowania województwa,
b) obsługa administracyjno-techniczna Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej działającej przy Zarządzie,
c) nadzór nad działalnością agencji i fundacji, w których Samorząd Województwa posiada udziały,
d) wykonywanie czynności w zakresie nadzoru nad organizacją i funkcjonowaniem jednostek organizacyjnych o których mowa w § 38,
e) wykonywanie czynności kancelaryjnych, zgodnie z instrukcją kancelaryjną, w tym koordynowanie obiegu korespondencji wpływającej do departamentu,
f) prowadzenie spraw pracowniczych pracowników departamentu,
g) zapewnienie pracownikom departamentu materialno-technicznych warunków pracy,
h) prowadzenie ewidencji mienia przekazanego departamentowi,
i) prowadzenie ewidencji delegacji pracowników departamentu,
j) współdziałanie z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie zapewnienia departamentowi, ze względu na jego lokalizację, odpowiednich warunków pracy, w tym utrzymania obiektu, zapewnienia transportu, zaopatrzenia oraz obsługi informatycznej;
7) Referat Kontroli, do zadań którego należy w szczególności:
a) w zakresie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR):
- przygotowywanie projektów planów kontroli na miejscu realizacji projektów,
- dokonywanie kontroli dokumentów,
- dokonywanie kontroli na miejscu u beneficjentów, w tym kontroli doraźnych i kontroli w trakcie i na zakończenie realizacji projektu,
- sporządzanie informacji pokontrolnych,
- przygotowywanie raportów o nieprawidłowościach oraz zestawień nieprawidłowości i przesyłanie do IZ RPOWP lub w szczególnych przypadkach do uprawnionych instytucji zgodnie z systemem realizacji Narodowych Strategicznych Ram Odniesieni (NSRO), w zakresie projektów realizowanych w ramach RPOWP oraz Działania 3.4 Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego na lata 2004 - 2006 (ZPORR);
b) w zakresie Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS):
- opracowywanie planów kontroli na miejscu Projektów współfinansowanych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (POKL) i Działań 2.2, 2.5 i 2.6 ZPORR oraz kontroli systemów zarządzania i kontroli w ramach POKL,
- prowadzenie kontroli systemów zarządzania i kontroli,
- weryfikacja i akceptacja planów kontroli na miejscu, opracowanych przez Instytucje Wdrażające w ramach POKL,
- prowadzenie kontroli na miejscu realizacji Projektów współfinansowanych
w ramach POKL i Działań 2.2, 2.5 i 2.6 ZPORR oraz analiza raportów z kontroli przeprowadzonych przez inne uprawnione podmioty w powyższym zakresie,
w ramach POKL i Działań 2.2, 2.5 i 2.6 ZPORR oraz analiza raportów z kontroli przeprowadzonych przez inne uprawnione podmioty w powyższym zakresie,
- przygotowywanie raportów o nieprawidłowościach oraz zestawień nieprawidłowości i przesyłanie do IZ POKL lub w szczególnych przypadkach do Biura Międzynarodowych Relacji Skarbowych;
8) Referat Koordynacji i Wdrażania POKL, do zadań którego należy w szczególności:
a) przygotowanie procedur wdrażania priorytetów, instrukcji, zestawów instrukcji dot. POKL,
b)nadzór i wykonawstwo zadań powierzonych Instytucji Pośredniczącej (IP),
c) przygotowanie analiz dotyczących poszczególnych projektów, działań, priorytetów,
d) prowadzenie ewaluacji priorytetów, zgodnie z procedurami określonymi przez Instytucję Zarządzającą POKL,
e) opracowanie pod względem merytorycznym strony internetowej zawierającej informacje o POKL,
f) sporządzanie zestawień wydatków oraz wniosków o płatność z funduszy strukturalnych w ramach POKL w województwie od IP do IŻ,
g) sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych i końcowych z realizacji obsługiwanych działań/priorytetów i przekazywanie ich IZ POKL,
h) sporządzanie informacji miesięcznej z realizacji obsługiwanych działań/priorytetów i przekazywanie ich IZ POKL,
i) obsługa Podkomitetu Monitorującego POKL w województwie podlaskim oraz obsługa uczestnictwa przedstawiciela IP w posiedzeniach Komitetu Monitorującego POKL,
j) wykonywanie czynności związane z wdrażaniem działania 2.5 ZPORR;
9) Referat Pomocy Technicznej, Informacji i Promocji, do zadań którego należy w szczególności:
a) wdrażanie pomocy technicznej RPOWP, w tym:
- przygotowanie projektów pomocy technicznej,
- przygotowanie wniosków o refundację poniesionych wydatków,
- monitorowanie i raportowanie,
b) wdrażanie pomocy technicznej POKL, w tym:
- przygotowanie projektów pomocy technicznej,
- przygotowanie wniosków o refundację poniesionych wydatków,
- monitorowanie i raportowanie,
c) prowadzenie punktu informacyjnego RPOWP i POKL, w tym:
- rozpowszechnianie informacji na temat programów strukturalnych współfinansowanych przez Wspólnotę Europejską,
- informowanie o możliwościach wsparcia z Funduszy Strukturalnych,
- informowanie opinii publicznej o pracach Komitetu Sterującego,
- przekazywanie informacji dot. efektów wykorzystania środków strukturalnych w regionie,
- dystrybucja formularzy wniosków aplikacyjnych oraz innych dokumentów
- pomoc w wypełnianiu formularzy aplikacyjnych,
- upowszechnianie informacji o Unii Europejskiej oraz informowanie o zasadach dotyczących współfinansowania projektów,
d) realizacja działań promocyjnych RPOWP i POKL, w tym:
- organizacja szkoleń, konferencji, seminariów dla beneficjentów,
- przygotowanie i dystrybucja materiałów promocyjnych,
- prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem sprawozdania i informacji o promocji na terenie Województwa,
e) prowadzenie punktu informacyjnego w ramach programów Polska - Litwa, Polska - Litwa - Obwód Kaliningradzki, Polska - Białoruś - Ukraina, w tym:
- organizacja szkoleń, konferencji, seminariów dla beneficjentów,
- udział w Komitecie Sterującym i w Komitecie Monitorującym,
- monitorowanie i raportowanie,
- udział w pracach paneli ekspertów,
f) przygotowywanie i prowadzenie projektów własnych Urzędu współfinansowanych z Funduszy Unii Europejskiej;
g) archiwizacja dokumentów;
10) Referat Monitorowania, do zadań, którego należy w szczególności:
a) sporządzanie informacji miesięcznej nt. stanu realizacji ZPORR w Województwie w ramach sprawozdawczości dla Instytucji Pośredniczącej,
b) sporządzanie okresowych, rocznych i końcowych raportów z realizacji Działań ZPORR wdrażanych przez Samorząd Województwa w ramach sprawozdawczości dla Instytucji Pośredniczącej,
c) współuczestnictwo w przygotowaniu raportów kwartalnych, rocznych, a także raportu końcowego nt. wdrażania komponentu wojewódzkiego ZPORR (współpraca w tym zakresie z Oddziałem Monitoringu i Raportowania w Instytucji Pośredniczącej w zarządzaniu komponentem wojewódzkim ZPORR),
d) koordynacja sprawozdawczości w ramach „Systemu informowania o nieprawidłowościach w zakresie wykorzystania funduszy strukturalnych”,
e) weryfikacja otrzymanych od beneficjentów okresowych, rocznych i końcowych sprawozdań z realizacji projektów w zakresie Działań ZPORR wdrażanych przez Samorząd Województwa,
f) monitorowanie oddziaływania interwencji komponentu wojewódzkiego na sytuację społeczno-gospodarczą regionu poprzez pomiar wskaźników oddziaływania Działań ZPORR wdrażanych przez Samorząd Województwa i przygotowywanie części raportu rocznego oraz raportu końcowego z wdrażania komponentu wojewódzkiego dotyczącego oddziaływania Programu,
g) wprowadzanie danych do sytemu informatycznego PEFS przekazywanych przez beneficjentów Działań ZPORR wdrażanych przez Samorząd Województwa i współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego,
h) współpraca z jednostkami wdrażającymi komponent wojewódzki w zakresie przygotowania raportów ewaluacyjnych,
i) wprowadzanie danych do sytemu informatycznego SIMIK (zgodnie z wykonywanymi zadaniami),
j) obsługa udziału przedstawicieli Samorządu Województwa w pracach regionalnych Komitetów Monitorujących kontrakt wojewódzki i programy operacyjne oraz krajowym Komitecie Monitorującym ZPORR,
11) Referat Wdrażania Działań RPOWP Wspierających Rozwój Transportu, do zadań którego, w ramach obsługi projektów wspierających rozwój transportu, należy w szczególności:
a) organizowanie procesu naboru projektów, w tym:
- przygotowywanie harmonogramów naboru projektów,
- ogłaszanie konkursów,
- przyjmowanie wniosków o dofinansowanie,
- rejestracja wniosków,
- ocena poprawności formalnej,
- dokonywanie preselekcji projektów,
b) organizowanie procesu oceny merytorycznej wniosków o dofinansowanie, w tym:
- ocena merytoryczna wniosków o dofinansowanie,
- obsługa prac ekspertów,
- przygotowywanie list rankingowych,
- ogłaszanie wyników oceny merytorycznej na stronie internetowej,
- informowanie beneficjentów o wynikach ocenionych wniosków,
c) organizowanie prac związanych z podjęciem ostatecznej decyzji w sprawie wyboru projektów do dofinansowania, w tym:
- przygotowywanie projektu uchwał Zarządu o wyborze wniosków do wsparcia,
- ogłaszanie decyzji Zarządu na stronie internetowej i w BIP,
d) przygotowywanie umów dofinansowania projektów, w tym:
- informowanie Beneficjenta o przyznanym dofinansowaniu i przybliżonym terminie podpisania umowy,
- kompletowanie niezbędnych załączników do umowy, w tym harmonogramu płatności, zabezpieczeń umowy,
- prowadzenie elektronicznej bazy zawartych umów,
- wprowadzanie zmian do umów w formie aneksów,
e) prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów oraz rozliczanie finansowe projektów, w tym:
- weryfikacja formalna i merytoryczna części sprawozdawczej i finansowej wniosków o płatność beneficjenta (wraz z dołączoną dokumentacją), oraz sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych o udzielonej pomocy publicznej,
- poświadczanie kwalifikowalności wydatków ujętych we wnioskach o płatność beneficjentów,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych oraz na zakończenie z realizacji obsługiwanych działań RPOWP i przekazywanie ich Instytucji Zarządzającej (IZ) RPOWP,
- raportowanie oraz informowanie o zaistniałych nieprawidłowościach w obrębie obsługiwanych działań RPOWP,
- sporządzanie dla obsługiwanych działań zbiorczych wniosków o refundację poniesionych wydatków, wystawianie zleceń płatności w oparciu o zweryfikowane i potwierdzone wnioski o płatność beneficjentów,
- przygotowywanie dokumentów niezbędnych do zgłoszenia zapotrzebowania na środki finansowe na współfinansowanie obsługiwanych działań,
- sporządzanie dla IZ w określonych terminach uaktualnionej prognozy wydatków,
f) obsługa Komputerowego Systemu Wymiany Danych;
12) Referat Wdrażania Działań RPOWP Wspierających Rozwój Turystyki, do zadań którego, w ramach obsługi projektów wspierających rozwój turystyki, należy w szczególności:
a) organizowanie procesu naboru projektów, w tym:
- przygotowywanie harmonogramów naboru projektów,
- ogłaszanie konkursów,
- przyjmowanie wniosków o dofinansowanie,
- rejestracja wniosków,
- ocena poprawności formalnej,
- dokonywanie preselekcji projektów,
b) organizowanie procesu oceny merytorycznej wniosków o dofinansowanie, w tym:
- ocena merytoryczna wniosków o dofinansowanie,
- obsługa prac ekspertów,
- przygotowywanie list rankingowych,
- ogłaszanie wyników oceny merytorycznej na stronie internetowej,
- informowanie beneficjentów o wynikach ocenionych wniosków,
c) organizowanie prac związanych z podjęciem ostatecznej decyzji w sprawie wyboru projektów do dofinansowania, w tym:
- przygotowywanie projektu uchwał Zarządu o wyborze wniosków do wsparcia,
- ogłaszanie decyzji Zarządu na stronie internetowej i w BIP,
d) przygotowywanie umów dofinansowania projektów, w tym:
- informowanie Beneficjenta o przyznanym dofinansowaniu i przybliżonym terminie podpisania umowy,
- kompletowanie niezbędnych załączników do umowy, w tym harmonogramu płatności, zabezpieczeń umowy,
- prowadzenie elektronicznej bazy zawartych umów,
- wprowadzanie zmian do umów w formie aneksów,
e) prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów oraz rozliczanie finansowe projektów, w tym:
- weryfikacja formalna i merytoryczna części sprawozdawczej i finansowej wniosków o płatność beneficjenta (wraz z dołączoną dokumentacją), oraz sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych o udzielonej pomocy publicznej,
- poświadczanie kwalifikowalności wydatków ujętych we wnioskach o płatność beneficjentów,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych oraz na zakończenie z realizacji obsługiwanych działań RPOWP i przekazywanie ich Instytucji Zarządzającej (IZ) RPOWP,
- raportowanie oraz informowanie o zaistniałych nieprawidłowościach w obrębie obsługiwanych działań RPOWP,
- sporządzanie dla obsługiwanych działań zbiorczych wniosków o refundację poniesionych wydatków, wystawianie zleceń płatności w oparciu o zweryfikowane i potwierdzone wnioski o płatność beneficjentów,
- przygotowywanie dokumentów niezbędnych do zgłoszenia zapotrzebowania na środki finansowe na współfinansowanie obsługiwanych działań,
- sporządzanie dla IZ w określonych terminach uaktualnionej prognozy wydatków,
f) obsługa Komputerowego Systemu Wymiany Danych;
13) Referat Wdrażania Działań RPOWP Wspierających Rozwój Społeczeństwa Informacyjnego, Infrastruktury Społecznej i Ochrony Środowiska, do zadań którego, w ramach obsługi projektówwspierających rozwój społeczeństwa informacyjnego, infrastruktury społecznej i ochrony środowiska, należy w szczególności:
a) organizowanie procesu naboru projektów, w tym:
- przygotowywanie harmonogramów naboru projektów,
- ogłaszanie konkursów,
- przyjmowanie wniosków o dofinansowanie,
- rejestracja wniosków,
- ocena poprawności formalnej,
- dokonywanie preselekcji projektów,
b) organizowanie procesu oceny merytorycznej wniosków o dofinansowanie, w tym:
- ocena merytoryczna wniosków o dofinansowanie,
- obsługa prac ekspertów,
- przygotowywanie list rankingowych,
- ogłaszanie wyników oceny merytorycznej na stronie internetowej,
- informowanie beneficjentów o wynikach ocenionych wniosków,
c) organizowanie prac związanych z podjęciem ostatecznej decyzji w sprawie wyboru projektów do dofinansowania, w tym:
- przygotowywanie projektu uchwał Zarządu o wyborze wniosków do wsparcia,
- ogłaszanie decyzji Zarządu na stronie internetowej i w BIP,
d) przygotowywanie umów dofinansowania projektów, w tym:
- informowanie Beneficjenta o przyznanym dofinansowaniu i przybliżonym terminie podpisania umowy,
- kompletowanie niezbędnych załączników do umowy, w tym harmonogramu płatności, zabezpieczeń umowy,
- prowadzenie elektronicznej bazy zawartych umów,
- wprowadzanie zmian do umów w formie aneksów,
e) prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów oraz rozliczanie finansowe projektów, w tym:
- weryfikacja formalna i merytoryczna części sprawozdawczej i finansowej wniosków o płatność beneficjenta (wraz z dołączoną dokumentacją), oraz sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych o udzielonej pomocy publicznej,
- poświadczanie kwalifikowalności wydatków ujętych we wnioskach o płatność beneficjentów,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych oraz na zakończenie z realizacji obsługiwanych działań RPOWP i przekazywanie ich Instytucji Zarządzającej (IZ) RPOWP,
- raportowanie oraz informowanie o zaistniałych nieprawidłowościach w obrębie obsługiwanych działań RPOWP,
- sporządzanie dla obsługiwanych działań zbiorczych wniosków o refundację poniesionych wydatków, wystawianie zleceń płatności w oparciu o zweryfikowane i potwierdzone wnioski o płatność beneficjentów,
- przygotowywanie dokumentów niezbędnych do zgłoszenia zapotrzebowania na środki finansowe na współfinansowanie obsługiwanych działań,
- sporządzanie dla IZ w określonych terminach uaktualnionej prognozy wydatków,
f) obsługa Komputerowego Systemu Wymiany Danych;
14) Referat Wdrażania Działań POKL Wspierających Promocje Przedsiębiorczości, Samozatrudnienie i Transfer Wiedzy, do zadań którego, w ramach obsługi projektów wspierających promocje przedsiębiorczości, samozatrudnienie i transfer wiedzy, należy w szczególności:
a) udział w przygotowaniu procedur wdrażania priorytetów, instrukcji, zestawów instrukcji dot. POKL,
b) przygotowywanie Ramowych Planów Działań,
c) organizowanie procesu naboru projektów, w tym:
- przygotowywanie harmonogramów naboru projektów,
- ogłaszanie konkursów,
- przyjmowanie wniosków o dofinansowanie,
- rejestracja wniosków,
- ocena poprawności formalnej,
- dokonywanie preselekcji projektów,
d) organizowanie procesu oceny merytorycznej wniosków o dofinansowanie, w tym:
- ocena merytoryczna wniosków o dofinansowanie,
- przygotowywanie list rankingowych,
- ogłaszanie wyników oceny merytorycznej na stronie internetowej,
- informowanie beneficjentów o wynikach ocenionych wniosków,
e) organizowanie prac związanych z podjęciem ostatecznej decyzji w sprawie wyboru projektów do dofinansowania, w tym:
- przygotowywanie projektu uchwał Zarządu o wyborze wniosków do wsparcia,
- ogłaszanie decyzji Zarządu na stronie internetowej i w BIP,
f) przygotowywanie umów dofinansowania projektów, w tym:
- informowanie beneficjenta o przyznanym dofinansowaniu i przybliżonym terminie podpisania umowy,
- kompletowanie niezbędnych załączników do umowy, w tym harmonogramu płatności, zabezpieczeń umowy,
- prowadzenie elektronicznej bazy zawartych umów,
- wprowadzanie zmian do umów w formie aneksów,
g) prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów oraz rozliczanie finansowe projektów, w tym:
- weryfikacja formalna i merytoryczna części sprawozdawczej i finansowej wniosków o płatność beneficjenta (wraz z dołączoną dokumentacją), oraz sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych o udzielonej pomocy publicznej,
- prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów w województwie,
- poświadczanie kwalifikowalności wydatków ujętych we wnioskach o płatność beneficjentów,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych oraz na zakończenie z realizacji obsługiwanych działań POKL i przekazywanie ich IZ POKL;
- sporządzanie informacji miesięcznej z realizacji obsługiwanych działań POKL i przekazywanie ich IZ POKL,
- raportowanie oraz informowanie o zaistniałych nieprawidłowościach w obrębie obsługiwanych działań POKL,
- sporządzanie dla obsługiwanych działań zbiorczych wniosków o refundację poniesionych wydatków, wystawianie zleceń płatności w oparciu o zweryfikowane i potwierdzone wnioski o płatność beneficjentów,
- przygotowywanie dokumentów niezbędnych do zgłoszenia zapotrzebowania na środki finansowe na współfinansowanie obsługiwanych działań,
- sporządzanie dla IZ w określonych terminach uaktualnionej prognozy wydatków,
h) obsługa Komputerowego Systemu Wymiany Danych,
i) wykonywanie czynności związane z wdrażaniem działania 2.6 ZPORR;
15) Referat Wdrażania Działań POKL Wspierających Rozwój Wykształcenia i Kompetencji, do zadań którego, w ramach obsługi projektów wspierających rozwój wykształcenia i kompetencji, należy w szczególności:
a) udział w przygotowaniu procedur wdrażania priorytetów, instrukcji, zestawów instrukcji dot. POKL,
b) przygotowywanie Ramowych Planów Działań,
c) organizowanie procesu naboru projektów, w tym:
- przygotowywanie harmonogramów naboru projektów,
- ogłaszanie konkursów,
- przyjmowanie wniosków o dofinansowanie,
- rejestracja wniosków,
- ocena poprawności formalnej,
- dokonywanie preselekcji projektów,
d) organizowanie procesu oceny merytorycznej wniosków o dofinansowanie, w tym:
- ocena merytoryczna wniosków o dofinansowanie,
- przygotowywanie list rankingowych,
- ogłaszanie wyników oceny merytorycznej na stronie internetowej,
- informowanie beneficjentów o wynikach ocenionych wniosków,
e) organizowanie prac związanych z podjęciem ostatecznej decyzji w sprawie wyboru projektów do dofinansowania, w tym:
- przygotowywanie projektu uchwał Zarządu o wyborze wniosków do wsparcia,
- ogłaszanie decyzji Zarządu na stronie internetowej i w BIP,
f) przygotowywanie umów dofinansowania projektów, w tym:
- informowanie beneficjenta o przyznanym dofinansowaniu i przybliżonym terminie podpisania umowy,
- kompletowanie niezbędnych załączników do umowy, w tym harmonogramu płatności, zabezpieczeń umowy,
- prowadzenie elektronicznej bazy zawartych umów,
- wprowadzanie zmian do umów w formie aneksów,
g) prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów oraz rozliczanie finansowe projektów, w tym:
- weryfikacja formalna i merytoryczna części sprawozdawczej i finansowej wniosków o płatność beneficjenta (wraz z dołączoną dokumentacją), oraz sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych o udzielonej pomocy publicznej,
- prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów w województwie,
- poświadczanie kwalifikowalności wydatków ujętych we wnioskach o płatność beneficjentów,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych oraz na zakończenie z realizacji obsługiwanych działań POKL i przekazywanie ich IZ POKL;
- sporządzanie informacji miesięcznej z realizacji obsługiwanych działań POKL i przekazywanie ich IZ POKL,
- raportowanie oraz informowanie o zaistniałych nieprawidłowościach w obrębie obsługiwanych działań POKL,
- sporządzanie dla obsługiwanych działań zbiorczych wniosków o refundację poniesionych wydatków, wystawianie zleceń płatności w oparciu o zweryfikowane i potwierdzone wnioski o płatność beneficjentów,
- przygotowywanie dokumentów niezbędnych do zgłoszenia zapotrzebowania na środki finansowe na współfinansowanie obsługiwanych działań,
- sporządzanie dla IZ w określonych terminach uaktualnionej prognozy wydatków,
h) obsługa Komputerowego Systemu Wymiany Danych,
i) wykonywanie czynności związane z wdrażaniem działania 2.2 ZPORR.”;
3) § 41 otrzymuje brzmienie:
„§ 41. Do zadań Departamentu Infrastruktury i Ochrony Środowiska należy w szczególności prowadzenie spraw z zakresu:
1) infrastruktury technicznej;
2) transportu zbiorowego i drogownictwa;
3) prawa o ruchu drogowym;
4) ochrony środowiska;
5) kształtowania polityki energetycznej Województwa;
6) geologii;
7) wykonywania czynności w zakresie nadzoru nad organizacją i funkcjonowaniem jednostek organizacyjnych i osób prawnych.”;
4) w § 42 w ust. 1 w pkt 1:
a) lit v otrzymuje brzmienie:
„v) wykonywanie czynności w zakresie nadzoru nad organizacją i funkcjonowaniem jednostki organizacyjnej i osób prawnych , o których mowa w § 43,”;
b) po lit v dodaje się lit w – aa w brzmieniu:
„w) prowadzenie ewidencji egzaminatorów sprawdzających kwalifikacje osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami,
x) dokonywanie wpisu i skreślenia egzaminatora z ewidencji egzaminatorów,
y) wydawanie, odmowa i cofanie zezwoleń na produkcję tablic rejestracyjnych,
z) organizowanie pracy i współpraca z sekretariatem Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego,
aa) nadzór nad przeprowadzaniem egzaminów państwowych na prawo jazdy;”.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Marszałkowi Województwa Podlaskiego.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.