Zarządzenie Nr Z/115/07 Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 25 kwietnia 2007 roku

Zarządzenie nr z/115/07
osoby pełniącej funkcję organów samorządu województwa - zarządu województwa podlaskiego
z dnia 25 kwietnia 2007 r.
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku

Na podstawie art. 41 ust. 2 pkt 7 w związku z art. 33 ust. 4 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz.U. z 2001 r.  Nr 142, poz. 1590.Dz.U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055 i Nr 116, poz. 1206 oraz z 2006 r. Nr 126, poz. 875 i Nr 227, poz. 1658) zarządza się, co następuje:

§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku stanowiącym załącznik Nr 1 do uchwały Nr 178/2302/06 Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 5 stycznia 2006 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku, zmienionej uchwałą Nr 187/2398/06 z dnia 7 marca 2006 r., uchwała Nr 205/2651/06 z dnia 12 lipca 2006 r., uchwała Nr 228/2940/06 z dnia 15 grudnia 2006 r. uchwałą Nr 232/2982/07 z dnia 24 stycznia 2007 r. oraz zarządzeniem Nr Z/2/07 z dnia 1 marca 2007 r. wprowadza się następujące zmiany:

1) § 10 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„§ 10.1 W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne:

1)  Biuro Sejmiku Województwa Podlaskiego, które przy znakowaniu spraw używa symbolu „BSW”;

2)  Departament Organizacyjny, który przy znakowaniu spraw używa symbolu „OR”;

3)  Departament Finansów, który przy znakowaniu spraw używa symbolu „FN”;

4)  Departament Informacji i Współpracy z Zagranicą, który przy znakowaniu spraw używa symbolu „IWZ”;

5)  Departament Polityki Regionalnej i Funduszy Strukturalnych, który przy znakowaniu spraw używa symbolu „PR”;

6)  Departament Infrastruktury i Ochrony Środowiska, który przy znakowaniu spraw używa symbolu „DIS”;

7)  Departament Rolnictwa, Mienia i Geodezji, który przy znakowaniu spraw używa symbolu „GRM”;

8)  Departament Zdrowia, który przy znakowaniu spraw używa symbolu „ZD”;

9)  Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej, który przy znakowaniu spraw używa symbolu „ROPS”;

10)  Departament Kultury, Edukacji, Sportu i Turystyki, który przy znakowaniu spraw używa symbolu „KEST;

11)  Departament Informatyki, który przy znakowaniu spraw używa symbolu „DI”;

12)  Biuro Inwestycji ,które przy znakowanie spraw używa symbolu „BI”

13)  Biuro Prawne, które przy znakowaniu spraw używa symbolu „BP”;

14)  Biuro Kontroli Finansowej, które przy znakowaniu spraw używa symbolu „BKF”;

15)  Zespół Audytu Wewnętrznego, który przy znakowaniu spraw używa symbolu „AW”;

16)  Zespół Ochrony Informacji Niejawnych oraz Spraw Obronnych, który przy znakowaniu spraw używa symbolu „POI”.

2) w § 23 uchyla się pkt 5 w ust.1;

3) w § 24 uchyla się pkt 3 i 4;

4) w § 25 uchyla się pkt 5;

5) § 31 otrzymuje brzmienie:

„§31. W Departamencie Informacji i Współpracy z Zagranicą tworzy się następujące wewnętrzne komórki organizacyjne:

1)  Referat Promocji Województwa, któremu nadaje się symbol „IWZ.I”;

2)  Referat Współpracy z Zagranicą, któremu nadaje się symbol „IWZ.II”;

3)  Zamiejscowe stanowisko pracy - Biuro Regionalne Województwa Podlaskiego w Brukseli, któremu nadaje się symbol „IWZ.III:;

4)  Samodzielne stanowisko pracy ds. kancelaryjno-biurowych, któremu nadaje się symbol „IWZ.IV”.”;

6) w § 33:

a) pkt 1 otrzymuje brzmienie:

„1)   Referat Promocji Województwa, do zadań którego należy w szczególności:

a)       publiczne prezentowanie działalności Marszałka i Zarządu,

b)       współdziałanie z przedstawicielami środków masowego przekazu oraz informowanie ich o działalności i zamierzeniach Marszałka i Zarządu,

c)       analizowanie publikacji prasowych dotyczących działalności Zarządu oraz pracy Urzędu i udzielanie sprostowań i wyjaśnień,

d)       organizowanie kontaktów publicznych Marszałka i Zarządu, realizowanych z udziałem lub za pośrednictwem środków masowego przekazu,

e)       współudział w realizacji obowiązków nałożonych na organy administracji samorządowej w ustawie o dostępie do informacji publicznej,

f)        gromadzenie i opracowywanie informacji publicznej oraz koordynacja udostępniania informacji publicznej w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu oraz na portalu internetowym Województwa „ Wrota Podlasia”,

g)       zarządzanie i administrowanie stroną internetową Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu oraz portalem internetowym Województwa „Wrota Podlasia”, w zakresie tworzenia struktury serwisu oraz udzielania praw dostępu,

h)       gromadzenie oraz redagowanie informacji na portalu internetowym Województwa „ Wrota Podlasia”,

i)        koordynowanie i nadzór udostępniania informacji publicznej na mocy ustawy o dostępie do informacji publicznej,

j)        opracowywanie redakcyjne pism okolicznościowych,

k)       koordynowanie działań związanych z problematyką społeczeństwa informacyjnego w zakresie informacji publicznej,

l)        opracowanie, w porozumieniu z innymi departamentami Urzędu, rocznego planu promocji Województwa oraz koordynowanie jego realizacji,

m)     organizowanie, w zakresie określonym w planie, promocji Województwa w kraju i za granicą,

n)       współpraca z organami administracji rządowej, samorządu terytorialnego oraz innymi podmiotami krajowymi i zagranicznymi w zakresie realizacji i koordynacji promocji Województwa,

o)       organizowanie konkursów, wystaw, targów promujących region wspólnie z lokalnymi instytucjami samorządu gospodarczego,

p)       prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem i wydawaniem materiałów promocyjnych dotyczących Województwa oraz katalogów ofert współpracy gospodarczej podmiotów gospodarczych z terenu Województwa,

q)       prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem Honorowego Patronatu Marszałka,

r)        prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na komercyjne wykorzystanie Herbu Województwa oraz logo Województwa, w tym prowadzenie rejestru wydanych zezwoleń;

b) uchyla się pkt 2;

7) § 34 otrzymuje brzmienie:

„§34. Departamentem Polityki Regionalnej i Funduszy Strukturalnych kieruje dyrektor Departamentu  przy pomocy jednego zastępcy.”

 

8) w § 35 i 36 uchyla się pkt 5;

9) w § 37 uchyla się pkt 4;

10) § 45 otrzymuje brzmienie:

„§ 45. W Departamencie Rolnictwa, Mienia i Geodezji tworzy się następujące wewnętrzne komórki organizacyjne:

1)  Referat Regionalnej Polityki Rolnej, któremu nadaje się symbol „GRM.I.”;

2)  Referat Mienia, któremu nadaje się symbol „GRM.II.”;

3)  Wojewódzki Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej, któremu nadaje się symbol „GRM.III.”;

4)  Referat Wdrażania Projektów, któremu nadaje się symbol „GRM.IV.”;

5)  Referat Kontroli Projektów, któremu nadaje się symbol „GRM.V.”;

6)  Referat Autoryzacji Płatności, któremu nadaje się symbol „GRM.VI.”;

7)  Referat ds. Pomocy Technicznej, Monitoringu i Sprawozdawczości,        któremu nadaje się symbol „GRM.VII.”;

8)  Samodzielne stanowisko pracy ds. kancelaryjno-biurowych, któremu nadaje się symbol „GRM.VIII.”.”;

11) w § 47 ust 1:

a) dotychczasowe pkt 3 i 4 otrzymują brzmienie:

„3) Wojewódzki Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej, do zadań którego należy w szczególności:

a)       zlecanie wykonania map topograficznych i tematycznych dla obszaru Województwa,

b)       udostępnianie i sprzedaż map topograficznych, tematycznych i danych
z obszaru Województwa,

c)       kontrola i przyjmowanie do zasobu opracowań geodezyjnych
i kartograficznych pod względem jakości i zgodności z obowiązującymi instrukcjami technicznymi,

d)       udzielanie informacji o posiadanym zasobie geodezyjnym
i kartograficznym, sposobach jego wykorzystania i udostępniania,

e)       prowadzenie spraw dotyczących Podlaskiego Systemu Informacji Przestrzennej (PSIP) i Centrum Podlaskiego Systemu Informacji Przestrzennej, w tym również utrzymanie i administrowanie specjalistycznymi aplikacjami i wydzielonym do tych zadań sprzętem komputerowym,

f)        analiza zmian w strukturze agrarnej oraz programowanie i koordynacja prac urządzeniowo-rolnych,

g)       monitorowanie zmian w sposobie użytkowania gruntów oraz ich bonitacji,

h)       odbiór prac geodezyjno-kartograficznych i topograficznych,

i)        sporządzanie rocznych wojewódzkich zestawień danych objętych ewidencją gruntów i budynków,

j)        obsługa rzeczowo-finansowa Wojewódzkiego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym,

k)       wyrażanie zgody na przeznaczenie na cele nierolnicze i nieleśne:

-   gruntów rolnych stanowiących użytki rolne klas IV, jeżeli ich zwarty obszar projektowany do takiego przeznaczenia przekracza 1 ha,

-   gruntów rolnych stanowiących użytki rolne klas V i VI, wytworzonych z gleb pochodzenia organicznego i torfowisk, jeżeli ich zwarty obszar projektowany do takiego przeznaczenia przekracza 1 ha,

-   pozostałych gruntów leśnych,

l)        przeznaczanie gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne, polegające na dołączeniu opinii i przekazaniu wniosku odpowiedniemu ministrowi w terminie 30 dni od chwili złożenia wniosku przez wójta (burmistrza, prezydenta miasta),

m)     kontrola stosowania przepisów ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych;

n)       obsługa rzeczowo-finansowa Terenowego Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych;

o)       prowadzenie spraw dotyczących Zintegrowanego Systemu o Rolniczej Przestrzeni Produkcyjnej w Województwie;

4) Referat Wdrażania Projektów, do zadań, którego należy w szczególności:

a)     informowanie potencjalnych beneficjentów o zasadach i trybie naboru wniosków,

b)     przygotowywanie naboru wniosków o przyznanie pomocy,

c)     przyjmowanie i kontrola administracyjna wniosków o przyznanie pomocy,

d)     dokonywanie wyboru projektów do finansowania, zgodnie z zasadami Programu na podstawie pozytywnej kontroli administracyjnej,

e)     przygotowanie projektów umów/decyzji w trybie KPA na podpis Marszałka,

f)      gromadzenie i przechowywanie dokumentacji związanej z obsługą wniosków beneficjentów,

g)     prowadzenie rejestru umów z beneficjentami i przesyłanie danych do ARiMR,

h)     prowadzenie regionalnego sekretariatu Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich,

i)      wybór wniosków do wizytacji terenowej;”;

b) po punkcie 4 dodaje się pkt 5 - 7 w brzmieniu:

„5) Referat Kontroli Projektów, do zadań, którego należy w szczególności:

a)     przeprowadzenia kontroli projektów wytypowanych do kontroli,

b)     przeprowadzanie wizytacji w miejscu w ramach kontroli administracyjnych,

c)     przeciwdziałanie, wykrywanie i informowanie Agencji Płatniczej oraz upoważnionych organów kontrolnych o nieprawidłowościach,

d)     gromadzenie i przechowywanie dokumentacji związanej z realizacją kontroli u beneficjentów,

e)     udzielanie wszelkich informacji niezbędnych Agencji Płatniczej do prowadzenie postępowania windykacyjnego,

f)      ocena prawidłowości przeprowadzania przez beneficjentów postępowań
o udzielenie zamówień publicznych w zakresie realizowanych robót, dostaw i usług w ramach PROW 2007-2013 z Ustawą prawo zamówień publicznych;

6) Referat Autoryzacji Płatności, do zadań, którego należy w szczególności:

a)     przyjmowanie i kontrola administracyjna wniosku o płatność,

b)     przygotowywanie oraz przekazywanie Agencji Płatniczej dokumentów
i informacji niezbędnych do dokonywania wypłat środków dla beneficjentów,

c)     wybór wniosków do kontroli na miejscu oraz kontroli po zakończeniu projektu zgodnie z rozporządzenie Komisji ustanawiającym szczegółowe zasady wykonywania rozporządzenia (WE) nr 1698/2005 w odniesieniu do wprowadzenia procedur kontroli, jak również wzajemnej zgodności w odniesieniu do środków wsparcia rozwoju obszarów wiejskich,

d)     gromadzenie i przechowywanie dokumentacji związanej z obsługą wniosków beneficjentów,

e)     przeciwdziałanie, wykrywanie i informowanie Agencji Płatniczej oraz upoważnionych organów kontrolnych o nieprawidłowościach,

7) Referat ds. Pomocy Technicznej, Monitoringu i Sprawozdawczości, do zadań, którego należy w szczególności:

a)     sporządzanie planów wydatków i monitorowanie wykorzystania środków dla działań wdrażanych,

b)     monitorowanie realizacji wdrażanych działań oraz przygotowywanie sprawozdań na potrzeby Instytucji Zarządzającej i Agencji Płatniczej,

c)     gromadzenie i przechowywanie dokumentacji związanej z obsługą wniosków beneficjentów,

d)     przygotowywanie wniosków o przyznanie pomocy oraz wniosków
o płatność w ramach pomocy technicznej,

e)     administracja systemów komputerowych wspomagających proces zarządzania programami.”;

12) po § 62 dodaje się wyrazy „Departament Informatyki - DI

13) dodaje się § 63 - 66 w następującym brzmieniu:

„§ 63. Departamentem Informatyki kieruje Dyrektor Departamentu przy pomocy jednego zastępcy.

§ 64. W Departamencie Informatyki tworzy się następujące wewnętrzne komórki organizacyjne:

1)     Referat Obsługi Informatycznej Urzędu, któremu nadaje się symbol „DI.I.”;

2)     Referat Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, któremu nadaje się symbol „DI.II.”;

3)     Referat Wdrażania Elektronicznych Usług dla Ludności, któremu nadaje się symbol „DI.III.”;

4)     Samodzielne stanowisko pracy ds. kancelaryjno-biurowych, któremu nadaje się symbol „DI.IV.”.

§ 65. Do zadań Departamentu Informatyki należy w szczególności prowadzenie spraw z zakresu:

1)     obsługi informatycznej Urzędu;

2)     ochrony zbiorów danych osobowych gromadzonych i przetwarzanych w Urzędzie;

3)     wdrażania elektronicznych usług dla ludności w Województwie;

4)     tworzenie Strategii Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego Województwa Podlaskiego oraz innych dokumentów programowych dotyczących społeczeństwa informacyjnego.”

§ 66. Zadania określone w § 65 realizują:

1) Referat Obsługi Informatycznej Urzędu, do zadań  którego należy prowadzenie spraw związanych z obsługą informatyczną Urzędu, a w szczególności:

a)  w zakresie eksploatacji systemów informatycznych:

-   zapewnienie prawidłowego funkcjonowania systemów baz danych i aplikacji elektronicznego obiegu dokumentów i wspomagania zarządzania, zapewnienie ich dostępności, integralności i bezpieczeństwa,

-   utrzymanie ciągłości pracy urządzeń i oprogramowania, zapewnienie prawidłowej eksploatacji i konserwacji zasobów sprzętowych (serwerów, komputerów i aktywnych elementów sieci komputerowej),

-   administrowanie siecią komputerową oraz węzłem teletransmisyjnym, wnioskowanie dostawy usług teletransmisyjnych,

-   administrowanie użytkownikami systemów informatycznych zgodnie z zasadami polityki bezpieczeństwa,

-   administrowanie systemem poczty elektronicznej i pracy grupowej,

-   administrowanie zdalnym dostępem do zasobów informatycznych,

-   współpraca z komórkami organizacyjnymi w zakresie funkcjonowania systemów i dedykowanych aplikacji,

-   określanie potrzeb w zakresie licencjonowania i uaktualnienia systemów, oprogramowania i aplikacji, ich wdrażanie i dostosowywanie do wymagań i potrzeb użytkowników,

-   prowadzenie archiwizacji systemów, aplikacji i baz danych oraz odtwarzanie danych archiwalnych w sytuacjach awaryjnych,

-   organizacja szkoleń pracowników Urzędu w zakresie obsługi komputerów,

-   zarządzanie i administrowanie serwerami obsługującymi portal "Wrota Podlasia",

-   zarządzanie i administrowanie portalem wewnętrznym (intranetowym), zagwarantowanie jego pełnej funkcjonalności, integralności i bezpieczeństwa zawartych tam informacji,

-   planowanie środków niezbędnych dla prawidłowej eksploatacji systemów informatycznych, materiałów eksploatacyjnych, nośników informacji,

-   ustalanie potrzeb w zakresie rozwoju systemu informatycznego, zaopatrzenia w elementy sprzętu i oprogramowania podstawowego i narzędziowego,

-   prowadzenie spraw dotyczących zakupu sprzętu i oprogramowania komputerowego, w tym prowadzenie rejestru oprogramowania stosowanego w Urzędzie (licencji),

-   wdrażanie podpisu elektronicznego,

-   prowadzenie stałej kontroli antywirusowej funkcjonujących systemów,

-   wykonywanie zadań wynikających z ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne,

b) w zakresie bezpieczeństwa systemów informatycznych:

-   bezpośredni nadzór nad bezpieczeństwem informacji niejawnych oraz danych osobowych przetwarzanych w systemach informatycznych,

-   wykonywanie zadań administratora bezpieczeństwa informacji, nadzorującego przestrzeganie zasad ochrony wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych,

-   nadzór nad okresowym składowaniem danych,

-   opiniowanie konfiguracji elementów bezpieczeństwa systemu,

-   przeciwdziałanie dostępowi osób niepowołanych do systemów informatycznych,

-   nadzór nad zdalnym dostępem do zasobów informatycznych,

-   bezpośredni udział w usuwaniu skutków awarii systemu informatycznego,

-   współpraca przy opracowywaniu procedur awaryjnych,

-   określenie zasad polityki bezpieczeństwa systemów informatycznych Urzędu i nadzór nad ich przestrzeganiem, w tym procedur awaryjnych,

-   sporządzanie okresowych raportów o bezpieczeństwie systemów informatycznych,

c)  prowadzenie spraw związanych z stosowaniem przepisów ustawy o ochronie danych osobowych, w tym:

-   rejestracja zbiorów danych osobowych i ich aktualizacja,

-   wykonywanie zadań administratora danych osobowych wynikających z przepisów ustawy o ochronie danych osobowych,

-   rozpatrywanie wniosków o udostępnianie danych osobowych ze zbiorów, których administratorem jest Marszałek,

-   prowadzenie ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych wraz z nadanym identyfikatorem w systemie informatycznym,

-   określenie uprawnień osób zatrudnionych przy przetwarzaniu danych osobowych,

-   zgłaszanie administratorowi bezpieczeństwa informacji wszelkich zmian zakresu uprawnień osób zatrudnionych przy przetwarzaniu danych osobowych, konieczności modyfikacji lub wyrejestrowań użytkowników,

-   wdrażanie procedur mających na celu przestrzeganie przez pracowników Urzędu przepisów ustawy o ochronie danych osobowych, a w szczególności zachowania przez nich tajemnicy danych osobowych, do których mają dostęp, w związku z wykonywaniem zadań służbowych i obowiązków pracowniczych,

-   udzielanie merytorycznej pomocy departamentom w sprawach określenia postępowania przy przetwarzaniu danych osobowych oraz praw osób fizycznych, których dane osobowe są lub mogą być przetwarzane,

-   nadzór nad przestrzeganiem przepisów prawa dotyczących ochrony danych osobowych przez pracowników Urzędu;

2) Referat Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, do zadań którego należy w szczególności:

a)  przygotowywanie i opracowywanie technicznych warunków dla projektów w zakresie infrastruktury społeczeństwa informacyjnego, współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej,

b) przygotowywanie założeń technicznych i technologicznych, związanych z realizacją elektronicznych usług publicznych i komunikacji elektronicznej,

c)  opracowywanie dokumentów i analiz stanowiących podstawę do opracowania wojewódzkiej strategii rozwoju społeczeństwa informacyjnego, zamawianie badań i opracowań w tym zakresie,

d) koordynacja, monitoring i ewaluacja realizacji zadań wynikających z wojewódzkiej strategii społeczeństwa informacyjnego, koordynowanie prac koncepcyjno - programowych w ramach regionalnych i lokalnych projektów dotyczących infrastruktury społeczeństwa informacyjnego w Regionalnym Planie Operacyjnym i Narodowym Planie Rozwoju, przygotowywanie, koordynowanie i monitorowanie zadań realizowanych z udziałem samorządu województwa w ramach porozumień i partnerstwa publiczno-prywatnego,

e)  inicjowanie i koordynowanie projektów sieci informacyjnej, w tym szerokopasmowego dostępu do internetu w Województwie, współpraca z organizacjami społecznymi i fundacjami uczestniczącymi w procesie wdrożenia idei społeczeństwa informacyjnego i obywatelskiego,

f)  współpraca z instytucjami administracji rządowej, samorządu terytorialnego oraz instytucjami naukowymi w zakresie rozwoju społeczeństwa informacyjnego; 

3) Referat Wdrażania Elektronicznych Usług dla Ludności, do zadań  którego należy w szczególności:

a)  prowadzenie Wojewódzkiego Centrum Certyfikacji,

b) prowadzenie Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Siecią,

c)  administrowanie Systemem Cyfrowego Urzędu,

d) administrowanie Systemem Elektronicznego Obiegu Dokumentów,

e)  administrowanie Systemem CMS (tj. Systemem stron internetowych oraz Biuletynem Informacji Publicznej),

f)  zawieranie niezbędnych umów i porozumień oraz prowadzenie rozliczeń finansowych z użytkownikami Systemów zarządzanych przez Referat.”.

§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 7 maja 2007 r.

 

Powrót na początek strony