Uchwała Nr 93/1216/2012 Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 2012-04-24

Numer
93/1216/2012
w sprawie
zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku
Data wydania
2012-04-24
Departament
Departament Organizacji i Kadr

UCHWAŁA NR  93 /  1216 /2012

ZARZĄDU WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO

z dnia 24 kwietnia  2012 r.

 

w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku

 Na podstawie art. 41 ust. 2 pkt 7 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1590 z późn. zm.1) uchwala się, co następuje: 

§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku stanowiącym załącznik do uchwały Zarządu Województwa Podlaskiego Nr 53/647/2011 z dnia 13 września 2011 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku wprowadza się następujące zmiany:

1)    w § 44 pkt 5 oraz 8 otrzymują brzmienie:

5) Referat Kontroli Projektów Konkursowych w ramach Priorytetu VII i IX PO KL, któremu nadaje się symbol „EFS-V”;

  8) Referat Kontroli Projektów Systemowych i Projektów Konkursowych w ramach oddolnych inicjatyw oraz Priorytetu VI i VIII POKL, któremu nadaje się symbol
„EFS-VIII”.”;

2)   § 45, § 46 otrzymują brzmienie:

”§ 45. Do zadań Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego należy w szczególności prowadzenie spraw z zakresu:

1)   zarządzania Priorytetami realizowanymi w ramach PO KL;

2)   przygotowania na podstawie dokumentów opracowanych przez IZ szczegółowych kryteriów wyboru projektów w ramach Priorytetu;

3)   przygotowania opisu systemu zarządzania i kontroli IP;

4)   przygotowywania i aktualizowania Instrukcji wykonawczych IP;

5)   dokonywania wyboru proponowanych do realizacji projektów w ramach PO KL;

6)   zapewnienia, że wybór projektów do finansowania następuje zgodnie z kryteriami stosowanymi dla PO KL oraz że projekty te są zgodne z odpowiednimi zasadami wspólnotowymi i krajowymi przez cały okres ich realizacji;

7)   rozpatrywania środków odwoławczych składanych przez beneficjentów IP (protesty) i IP2 (odwołania);

8)   podejmowania decyzji o współfinansowaniu wybranego do realizacji projektu oraz przygotowywania umów o dofinansowanie;

9)   realizowania projektów systemowych IP;

10)  obsługi projektów systemowych IP2;

11)   realizacji zadań w ramach Pomocy Technicznej PO KL;

12)   zapewnienia realizacji projektów innowacyjnych i ponadnarodowych;

13)   weryfikacji dostarczenia współfinansowanych produktów i usług oraz tego,
że wydatki zadeklarowane przez beneficjentów zostały faktycznie poniesione i są zgodne z odpowiednimi zasadami wspólnotowymi i krajowymi;

14)   zapewnienia stosowania przez beneficjentów oraz wszystkie instytucje zaangażowane w realizację priorytetu odrębnych systemów księgowania lub odpowiednich kodów księgowych dla wszystkich operacji finansowych związanych z projektem;

15)    prowadzenia i gromadzenia danych niezbędnych dla zarządzania finansowego, monitoringu, weryfikacji, audytów i oceny;

16)    prowadzenia rejestru obciążeń na projekcie w ramach PO KL;

17)    zgłaszanie podmiotów do rejestru podmiotów wykluczonych prowadzonego przez ministra właściwego ds. finansów;

18)    prowadzenia elektronicznego systemu monitorowania realizacji Priorytetu w ramach PO KL;

19)    rozliczania umów z beneficjentami zgodnie z przyjętymi procedurami, w tym wystawiania na rzecz beneficjentów zleceń płatności o których mowa w ustawie o finansach publicznych oraz sporządzania zleceń wypłat dotacji celowej na rzecz beneficjentów w części odpowiadającej wkładowi krajowemu ze środków budżetu państwa;

20)    przygotowywania Poświadczeń i deklaracji wydatków IP, w tym weryfikacji zestawień zatwierdzonych wydatków do ujęcia w Poświadczeniu sporządzanych przez IP2, oraz przekazywania Poświadczeń do Instytucji Zarządzającej PO KL;

21)    kontrolowania prawidłowego wykorzystania środków w ramach komponentu regionalnego oraz Pomocy technicznej PO KL, w tym prawidłowości dokonywania zwrotów,

22)    zatwierdzania procedur IP2;

23)    monitorowania postępów realizacji umów o dofinansowanie projektów;

24)    monitorowania stopnia realizacji wskaźników oraz odchyleń w realizacji wybranych wskaźników;

25)    prowadzenia kontroli realizowanych projektów na podstawie Rocznego Planu Kontroli sporządzanego przez IP; sporządzanie kwartalnej aktualizacji analizy ryzyka oraz przekazywania jej wyników wraz z informacją o stanie wykonania kontroli ujętych w RPK do do Instytucji Zarządzającej PO KL;

26)    współpracy z IZ PO KL bądź upoważnionym przez IZ PO KL podmiotem zewnętrznym w zakresie przeprowadzania kontroli krzyżowych;

27)    prowadzenia kontroli systemowych w IP2 w celu zapewnienia prawidłowości prowadzenia systemu i przekazywania wyników kontroli do Instytucji Zarządzającej PO KL;

28)    prowadzenia kontroli prawidłowości realizacji Rocznych Planów Działania Pomocy Technicznej w IP2, Regionalnych Ośrodkach EFS i u beneficjentów systemowych korzystających ze środków Pomocy Technicznej PO KL, rozumianej jako kontrola wydatków i przekazywania wyników tej kontroli do IZ PO KL;

29)    wyboru, nadzoru nad działalnością oraz rozliczania przekazanych dotacji Regionalnych Ośrodków EFS;

30)    weryfikacji i zatwierdzania Rocznych Planów Kontroli IP2, w tym weryfikacja kwartalnej aktualizacji analizy ryzyka sporządzanych przez IP2;

31)    opracowania rocznej i wieloletniej prognozy wydatków w ramach priorytetów i przekazanie do Instytucji Zarządzającej PO KL;

32)    przygotowania okresowych, rocznych i końcowych sprawozdań oraz informacji kwartalnych z realizacji PO KL i przekazania ich do Instytucji Zarządzającej PO KL;

33)    prowadzenia ewaluacji Priorytetów komponentu regionalnego PO KL, zgodnie z procedurami określonymi przez Instytucję Zarządzającą PO KL;

34)    odzyskiwania środków podlegających zwrotowi, w tym środków o których mowa w art. 207 ustawy o finansach publicznych;

35)    prowadzenia działań promocyjnych i informacyjnych w ramach realizowanego priorytetu PO KL;

36)    zapewnienia zgodności realizacji priorytetu z wymogami informowania i promocji w ramach PO KL;

37)    realizacji postanowień wynikających z Porozumienia z IZ PO KL w sprawie powierzenia przetwarzania danych osobowych w ramach PO KL;

38)    przechowywania wszelkiej dokumentacji związanej z wdrażaniem PO KL przez okres, o którym mowa w art. 90 ust. 1 Rozporządzenia Rady (WE) Nr 1083/2006 z dn. 11 lipca 2006 roku;

39)    informowania IZ o nieprawidłowościach w postaci raportów i zestawień;

40)    realizacji zadań związanych z zakończeniem Działań 2.2, 2.5, 2.6 w ramach ZPORR.

§ 46. Zadania określone w § 45 realizują:

1)    Referat Koordynacji i Wdrażania PO KL, do zadań którego należy w szczególności:

a)    nadzór nad zadaniami powierzonymi Instytucji Pośredniczącej,

b)   nadzór zadań powierzonych IP2,

c)    przygotowanie procedur wdrażania priorytetów, Instrukcji wykonawczych Instytucji Pośredniczącej (IP) w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL),

d)   weryfikacja i zatwierdzanie Instrukcji wykonawczych IP2,

e)    koordynowanie procesu przygotowywania Planów Działania na dany rok,

f)    przygotowanie analiz dotyczących postępu realizacji komponentu regionalnego

g)   prowadzenie ewaluacji priorytetów, zgodnie z procedurami określonymi przez Instytucję Zarządzającą PO KL,

h)   współpraca z Referatem Pomocy Technicznej, Administracji i Promocji EFS przy opracowaniu pod względem merytorycznym strony internetowej zawierającej informacje o PO KL,

i)     obsługa Podkomitetu Monitorującego PO KL w województwie podlaskim oraz obsługa uczestnictwa przedstawiciela Instytucji Pośredniczącej w posiedzeniach Komitetu Monitorującego PO KL,

j)     obsługa Regionalnej Sieci Tematycznej w województwie podlaskim,

k)   rozpatrywanie protestów składanych przez beneficjentów IP,

l)     rozpatrywanie odwołań od protestów negatywnie rozpatrzonych przez IP2,

m) wprowadzanie danych do Krajowego Systemu Informatycznego (SIMIK 07-13) (zgodnie z wykonywanymi zadaniami),

n)   przygotowywanie projektów uchwał (zgodnie z wykonywanymi zadaniami),

o)   sporządzanie informacji kwartalnych z realizacji zadań związanych z koordynacją                  PO KL i przekazywanie do Referatu Finansów i Monitorowania EFS,

p)   informowanie Referatu Finansów i Monitorowania EFS w przypadku wystąpienia nieprawidłowości,

q)   archiwizacja dokumentów;

2)    Referat Wdrażania Działań PO KL Wspierających Promocję Przedsiębiorczości, Samozatrudnienie i Transfer Wiedzy oraz Inicjatywy Oddolne, do zadań którego w ramach obsługi projektów wspierających promocję przedsiębiorczości (Działanie 6.2), samozatrudnienie i transfer wiedzy (Działanie 8.2) oraz inicjatywy oddolne (Działania: 6.3, 7.3, 9.5), należy w szczególności:

a)    udział w  przygotowaniu procedur wdrażania priorytetów, Instrukcji wykonawczych IP PO KL,

b)   przygotowywanie Planów Działania na dany rok,

c)    organizowanie procesu naboru projektów, w tym:

-     przygotowywanie harmonogramów naboru projektów,

-     ogłaszanie konkursów,

-     rejestracja wniosków,

-     ocena formalna wniosków o dofinansowanie,

-     informowanie beneficjentów o wynikach oceny formalnej,

d)   organizowanie procesu oceny merytorycznej wniosków o dofinansowanie, w tym:

-     ocena merytoryczna wniosków o dofinansowanie,

-     przygotowywanie list rankingowych,

-     ogłaszanie wyników oceny merytorycznej na stronie internetowej,

-     informowanie beneficjentów o wynikach oceny merytorycznej wniosków,

-     organizowanie prac związanych z podjęciem ostatecznej decyzji w sprawie wyboru projektów do dofinansowania,

e)    obsługa projektów systemowych IP2 w zakresie:

-     oceny wniosków o dofinansowanie projektu systemowego IP2,

-     sporządzania projektu uchwały zatwierdzającej projekt systemowy IP2,

f)    nadzór nad projektem systemowym realizowanym w ramach Działania 8.2.2  przez Departament Polityki Regionalnej,

g)   przygotowywanie umów o dofinansowanie projektów, w tym:

-     kompletowanie niezbędnych załączników do umowy,

-     prowadzenie elektronicznej bazy zawartych umów,

-     wprowadzanie zmian do umów w formie aneksów,

h)   prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów oraz rozliczanie finansowe projektów, w tym:

-     weryfikacja oraz zatwierdzanie części sprawozdawczej i finansowej wniosków o płatność, w tym poświadczanie kwalifikowalności wydatków ujętych we wnioskach o płatność beneficjentów,

-     współpraca z Referatem Finansów i Monitorowania EFS przy sporządzaniu Poświadczeń i deklaracji wydatków IP,

-     przygotowanie dyspozycji wystawienia zleceń płatności w zakresie środków europejskich, o których mowa w ustawie o finansach publicznych oraz wystawianie zleceń płatności do Departamentu Finansów w zakresie środków dotacji celowej,

-     prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów w województwie,

-     sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych oraz końcowych z realizacji obsługiwanych działań PO KL i przekazywanie ich do Referatu Finansów i Monitorowania EFS,

-     sporządzanie informacji kwartalnych z realizacji PO KL i przekazywanie do Referatu Finansów i Monitorowania EFS,

-     raportowanie o nieprawidłowościach podlegających raportowaniu do KE poprzez system IMS w obrębie obsługiwanych działań PO KL,

-     informowanie Referatu Finansów i Monitorowania EFS nieprawidłowościach niepodlegających raportowaniu do KE w obrębie obsługiwanych działań PO KL,

-     przygotowywanie dokumentów niezbędnych do zgłoszenia zapotrzebowania na środki finansowe na współfinansowanie obsługiwanych działań,

-     sporządzanie w określonych terminach uaktualnionej prognozy wydatków,

i)     współpraca z Referatem Pomocy Technicznej, Administracji i Promocji EFS przy opracowaniu pod względem merytorycznym strony internetowej zawierającej informacje o PO KL,

j)     wprowadzanie danych do Krajowego Systemu Informatycznego (SIMIK 07-13), Lokalnego Systemu Informatycznego, (zgodnie z wykonywanymi zadaniami) oraz do Podsystemu Europejskiego Funduszu Społecznego (PEFS),

k)   przygotowywanie projektów uchwał (zgodnie z wykonywanymi zadaniami),

l)     odzyskiwanie środków podlegających zwrotowi, w tym środków o których mowa w art. 207 ustawy o finansach publicznych,

m) archiwizacja dokumentów;

3)    Referat Wdrażania Działań PO KL Wspierających Rozwój Wykształcenia i Kompetencji, do zadań którego, w ramach obsługi projektów wspierających rozwój wykształcenia i kompetencji (Priorytet IX z wyłączeniem Działania 9.5 POKL), należy w szczególności:

a)    udział w  przygotowaniu procedur wdrażania priorytetów, Instrukcji wykonawczych IP PO KL, projektów systemowych PO KL,

b)   przygotowywanie Planów Działania na dany rok,

c)    organizowanie procesu naboru projektów, w tym:

-     przygotowywanie harmonogramów naboru projektów,

-     ogłaszanie konkursów,

-     rejestracja wniosków,

-     ocena formalna wniosków o dofinansowanie,

-     informowanie beneficjentów o wynikach oceny formalnej,

d)   organizowanie procesu oceny merytorycznej wniosków o dofinansowanie, w tym: 

-     ocena merytoryczna wniosków o dofinansowanie,

-     przygotowywanie list rankingowych,

-     ogłaszanie wyników oceny merytorycznej na stronie internetowej,

-     informowanie beneficjentów o wynikach oceny merytorycznej wniosków,

-     organizowanie prac związanych z podjęciem ostatecznej decyzji w sprawie wyboru  projektów do dofinansowania,

e)    przygotowywanie umów o dofinansowanie projektów, w tym: 

-     kompletowanie niezbędnych załączników do umowy,

-     prowadzenie elektronicznej bazy zawartych umów,

-     wprowadzanie zmian do umów w formie aneksów,

f)    prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów oraz rozliczanie finansowe projektów, w tym:

-     weryfikacja oraz zatwierdzanie części sprawozdawczej i finansowej wniosków o płatność, w tym poświadczanie kwalifikowalności wydatków ujętych we wnioskach o płatność beneficjentów,

-     współpraca z Referatem Finansów i Monitorowania EFS przy sporządzaniu Poświadczeń i deklaracji wydatków IP,

-     przygotowanie dyspozycji wystawienia zleceń płatności w zakresie środków europejskich, o których mowa w ustawie o finansach publicznych oraz wystawianie zleceń płatności do Departamentu Finansów w zakresie środków dotacji celowej,

-     prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów w województwie,

-     sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych oraz końcowych z realizacji wdrażanego Priorytetu w ramach PO KL i przekazywanie ich do Referatu Finansów i Monitorowania EFS,

-     sporządzanie informacji kwartalnych z realizacji PO KL i przekazywanie ich do Referatu Finansów i Monitorowania EFS,

-     raportowanie o nieprawidłowościach podlegających raportowaniu do KE poprzez system IMS w obrębie obsługiwanych działań PO KL,

-     informowanie Referatu Finansów i Monitorowania EFS nieprawidłowościach niepodlegających raportowaniu do KE w obrębie obsługiwanych działań PO KL,

-     przygotowywanie dokumentów niezbędnych do zgłoszenia zapotrzebowania na środki finansowe na współfinansowanie obsługiwanych działań,

-     sporządzanie w określonych terminach uaktualnionej prognozy wydatków,

g)   obsługa /  nadzór projektów systemowych w ramach komponentu regionalnego POKL,

h)   współpraca z Referatem Pomocy Technicznej, Administracji i Promocji EFS przy opracowaniu pod względem merytorycznym strony internetowej zawierającej informacje o PO KL,

i)     wprowadzanie danych do Krajowego Systemu Informatycznego (SIMIK 07-13), Lokalnego Systemu Informatycznego (zgodnie z wykonywanymi zadaniami) oraz do Podsystemu Europejskiego Funduszu Społecznego (PEFS), 

j)     przygotowywanie projektów uchwał (zgodnie z wykonywanymi zadaniami),

k)   odzyskiwanie środków podlegających zwrotowi, w tym środków, o których mowa w art. 207 ustawy o finansach publicznych,

l)     archiwizacja dokumentów;

4)   Referat Wdrażania Działań PO KL Wspierających Integrację Społeczną, do zadań którego w ramach obsługi projektów wspierających integrację społeczną (Priorytet VII z wyłączeniem Działania 7.3 POKL), należy w szczególności:

a)    udział w  przygotowaniu procedur wdrażania priorytetów, Instrukcji wykonawczych IP PO KL, dotyczących PO KL, projektów systemowych,

b)   przygotowywanie Planów Działania na dany rok,

c)    organizowanie procesu naboru projektów, w tym:

-     przygotowywanie harmonogramów naboru projektów,

-     ogłaszanie konkursów,

-     rejestracja wniosków,

-     ocena formalna wniosków o dofinansowanie,

-     informowanie beneficjentów o wynikach oceny formalnej,

d)   organizowanie procesu oceny merytorycznej wniosków o dofinansowanie, w tym: 

-     ocena merytoryczna wniosków o dofinansowanie,

-     przygotowywanie list rankingowych,

-     ogłaszanie wyników oceny merytorycznej na stronie internetowej,

-     informowanie beneficjentów o wynikach oceny merytorycznej wniosków,

-     organizowanie prac związanych z podjęciem ostatecznej decyzji w sprawie wyboru projektów do dofinansowania,

e)    przygotowywanie umów o dofinansowanie projektów, w tym:

-     kompletowanie niezbędnych załączników do umowy,

-     prowadzenie elektronicznej bazy zawartych umów,

-     wprowadzanie zmian do umów w formie aneksów,

f)    prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów oraz rozliczanie finansowe projektów, w tym:

-     weryfikacja oraz zatwierdzanie części sprawozdawczej i finansowej wniosków o płatność projektów konkursowych, w tym poświadczanie kwalifikowalności wydatków ujętych we wnioskach o płatność beneficjentów,

-     weryfikacja i zatwierdzanie wniosków o płatność projektów systemowych beneficjentów systemowych i IP2 złożonych w ramach Priorytetu VII,

-     współpraca z Referatem Finansów i Monitorowania EFS przy sporządzaniu Poświadczenia i deklaracji wydatków IP,

-     przygotowanie dyspozycji wystawienia zleceń płatności w zakresie środków europejskich, o których mowa w ustawie o finansach publicznych oraz wystawianie zleceń płatności do Departamentu Finansów w zakresie środków dotacji celowej,

-     prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów w województwie,

-     sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych oraz końcowych z realizacji Priorytetu PO KL i przekazywanie ich do Referatu Finansów i Monitorowania EFS,

-     sporządzanie informacji kwartalnych z realizacji obsługiwanych działań PO KL i przekazywanie ich do Referatu Finansów i Monitorowania EFS,

-     raportowanie o nieprawidłowościach podlegających raportowaniu do KE poprzez system IMS w obrębie obsługiwanych działań PO KL,

-     informowanie Referatu Finansów i Monitorowania EFS nieprawidłowościach niepodlegających raportowaniu do KE w obrębie obsługiwanych działań PO KL,

-     przygotowywanie dokumentów niezbędnych do zgłoszenia zapotrzebowania na środki finansowe na współfinansowanie obsługiwanych działań,

-     sporządzanie w określonych terminach uaktualnionej prognozy wydatków,

g)   obsługa i nadzór projektów systemowych,

h)   współpraca z Referatem Pomocy Technicznej, Administracji i Promocji EFS przy opracowaniu pod względem merytorycznym strony internetowej zawierającej informacje o PO KL,

i)     wprowadzanie danych do Krajowego Systemu Informatycznego (SIMIK 07-13), Lokalnego Systemu Informatycznego (zgodnie z wykonywanymi zadaniami) oraz do Podsystemu Europejskiego Funduszu Społecznego (PEFS), 

j)     przygotowywanie projektów uchwał (zgodnie z wykonywanymi zadaniami),

k)   odzyskiwanie środków podlegających zwrotowi, w tym środków, o których mowa w art. 207 ustawy o finansach publicznych,

l)     archiwizacja dokumentów;

5)   Referat Kontroli Projektów Konkursowych w ramach Priorytetu VII i IX PO KL, do zadań którego należy w szczególności:

a)    udział w przygotowaniu procedur wdrażania priorytetów, Instrukcji wykonawczych IP PO KL,

b)   udział w opracowywaniu Rocznych Planów Kontroli IP dotyczących kontroli projektów konkursowych w ramach Priorytetu VII i IX PO KL, a także sporządzanie analizy ryzyka i jej kwartalnej aktualizacji oraz przekazywanie jej wyników wraz z informacją o stanie wykonania kontroli ujętych w RPK do IZ PO KL za pośrednictwem Referatu Kontroli Systemowych  i Projektów Konkursowych w ramach oddolnych inicjatyw oraz Priorytetu VI i VIII POKL; 

c)    prowadzenie kontroli na miejscu realizacji projektów konkursowych wdrażanych w ramach Priorytetu VII i IX PO KL oraz analiza raportów z kontroli przeprowadzonych przez inne uprawnione podmioty w powyższym zakresie,

d)   prowadzenie kontroli prawidłowości realizacji założeń zawartych we  wnioskach Regionalnych Ośrodków EFS, rozumianej jako kontrola wydatków, oraz analiza raportów z kontroli przeprowadzonych przez inne uprawnione podmioty w powyższym zakresie,

e)    współpraca z IZ PO KL bądź upoważnionym przez IZ PO KL podmiotem zewnętrznym, w zakresie przeprowadzania kontroli krzyżowych,

f)    raportowanie o nieprawidłowościach podlegających raportowaniu do KE poprzez system IMS w obrębie obsługiwanych działań PO KL,

g)   informowanie Referatu Finansów i Monitorowania EFS nieprawidłowościach niepodlegających raportowaniu do KE w obrębie obsługiwanych działań PO KL,

h)   sporządzanie informacji pokontrolnych z przeprowadzonych kontroli,

i)     odzyskiwanie środków podlegających zwrotowi, w tym środków o których mowa w art. 207 ustawy o finansach publicznych,

j)     wydawanie i monitorowanie realizacji zaleceń pokontrolnych,

k)   wprowadzanie danych do Krajowego Systemu Informatycznego  SIMIK (KSI SIMIK 07-13) oraz Lokalnego Systemu Informatycznego (zgodnie z wykonywanymi zadaniami),

l)     archiwizacja dokumentów;

6)    Referat Pomocy Technicznej, Administracji i Promocji EFS, do zadań którego należy w szczególności:

a)    udział w przygotowaniu procedur wdrażania priorytetów, Instrukcji wykonawczych IP PO KL,

b)   przyjmowanie i rejestr wniosków składanych w ramach PO KL,

c)    wykonywanie czynności kancelaryjnych, zgodnie z instrukcją kancelaryjną, w tym  koordynowanie obiegu korespondencji wpływającej do departamentu oraz realizacja wysyłki korespondencji wychodzącej z departamentu,

d)   prowadzenie spraw pracowniczych pracowników departamentu,

e)    zapewnienie pracownikom departamentu materialno-technicznych warunków pracy,

f)    prowadzenie ewidencji delegacji pracowników departamentu,

g)   informowanie Referatu Finansów i Monitorowania EFS w przypadku wystąpienia nieprawidłowości,

h)   wdrażanie Pomocy technicznej PO KL, w tym:

-     sporządzanie Rocznych Planów Działania Pomocy Technicznej PO KL we współpracy z IP2 i przekazywanie ich do IZ PO KL,

-     przygotowanie wniosków o płatność w ramach Pomocy Technicznej PO KL oraz przekazywanie ich do Referatu Finansów i Monitorowania EFS,

-     weryfikacja sprawozdań okresowych, rocznych i końcowych IP2 w ramach Pomocy Technicznej PO KL,

-     sporządzanie okresowych, rocznych i końcowych sprawozdań dotyczących Pomocy Technicznej  PO KL i przesyłanie ich do IZ ,

-     wybór Regionalnych Ośrodków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz koordynacja i nadzór nad realizacją zadań RO EFS w województwie podlaskim w zakresie prawidłowości wykorzystywania środków z Pomocy Technicznej PO KL,

-     współpraca z Referatem Finansów i Monitorowania EFS w zakresie: sporządzania prognoz wydatków w ramach PT PO KL, składania zapotrzebowania na środki dotacji celowej PT PO KL, zabezpieczenia środków na realizację PT PO KL, monitorowania wydatków PT PO KL,

-     współpraca z Departamentem Finansów w zakresie obsługi finansowej Rocznych Planów Działania Pomocy Technicznej PO KL w części dotyczącej IP,

i)     prowadzenie punktu informacyjnego PO KL, w tym:

-     rozpowszechnianie informacji na temat PO KL,

-     informowanie o możliwościach wsparcia w ramach PO KL,

-     przekazywanie informacji dotyczących efektów wykorzystania środków w ramach PO KL w regionie,

j)     opracowywanie strony internetowej zawierającej informacje o PO KL przy współpracy z Referatem Koordynacji i Wdrażania PO KL oraz Referatami Wdrożeniowymi Priorytetu VI-IX,

k)   realizacja działań promocyjnych PO KL, w tym:

-     organizacja szkoleń, konferencji, seminariów dla beneficjentów,

-     przygotowanie i dystrybucja materiałów promocyjnych,

-     prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem sprawozdań i informacji o promocji w ramach PO KL na terenie Województwa,

l)     wprowadzanie danych do Krajowego Systemu Informatycznego  SIMIK (KSI SIMIK 07-13) (zgodnie z wykonywanymi zadaniami),

m)  archiwizacja dokumentów;

7)    Referat Finansów i Monitorowania EFS, do zadań którego należy w szczególności:

a)    udział w przygotowaniu procedur wdrażania priorytetów, Instrukcji wykonawczych IP PO KL,

b)   opracowanie prognoz wydatków, w tym zapotrzebowania na środki dotacji celowej i środki europejskie, zabezpieczenie środków na realizację PO KL, monitorowanie wydatków,

c)    sporządzanie harmonogramów, wnioskowanie o dotację celową oraz sporządzanie prognoz wypłat na rzecz beneficjentów,

d)   wystawianie zleceń płatności z budżetu środków europejskich i współfinansowania krajowego w oparciu o zweryfikowane i zatwierdzone wnioski o płatność projektów systemowych IP, wnioski o płatność projektów systemowych IP2 oraz w oparciu o zapisy umowy dotyczące wypłaty zaliczki,

e)    bieżąca współpraca z BGK w ramach realizowanych płatności na rzecz beneficjentów komponentu regionalnego PO KL,

f)    przyjmowanie, weryfikacja pod względem formalno-rachunkowym i merytorycznym oraz zatwierdzanie wniosków o płatności w ramach Pomocy Technicznej IP, IP2 oraz ROEFS celem zamieszczenia ich w poświadczeniu  i deklaracji wydatków IP,

g)   nadzór nad prawidłowością realizacji projektów systemowych IP2 (z wyłączeniem projektów w ramach Priorytetu VII), w tym m.in. wprowadzanie zmian zgłaszanych do projektów,

h)   przyjmowanie, weryfikacja pod względem formalno-rachunkowym i merytorycznym oraz zatwierdzanie wniosków o płatność projektów systemowych IP,

i)     przyjmowanie i weryfikacja pod względem formalno-rachunkowym i merytorycznym oraz zatwierdzanie wniosków o płatność projektów systemowych IP2 (z wyłączeniem projektów w ramach Priorytetu VII),

j)     weryfikacja i zatwierdzanie zestawień zatwierdzonych wydatków do ujęcia w Poświadczeniu i deklaracji wydatków IP w ramach PO KL,

k)   sporządzanie poświadczenia i deklaracji wydatków IP w ramach komponentu regionalnego PO KL i przekazywanie do IZ PO KL,

l)     sporządzanie zbiorczych informacji kwartalnych z realizacji PO KL i przekazywanie do IZ PO KL,

m) sporządzanie zbiorczych sprawozdań okresowych, rocznych i końcowych z realizacji Priorytetów w ramach PO KL i przekazywanie ich do IZ PO KL,

n)   kontrola prawidłowości realizacji Rocznych Planów Działania Pomocy Technicznej, rozumiana jako kontrola wydatków,

o)   współpraca z Referatami Wdrożeniowymi Priorytetu VI-IX w przygotowaniu Planów Działania na dany rok,

p)   raportowanie o nieprawidłowościach podlegających raportowaniu do KE (poprzez system IMS)  oraz niepodlegających raportowaniu do KE (do IZ ),

q)   prowadzenie rejestru wykrytych nieprawidłowości PO KL,

r)     prowadzenie rejestru obciążeń na projekcie w ramach PO KL

s)    odzyskiwanie kwot, o których mowa w art. 207 ustawy o finansach publicznych,  m.in. w zakresie monitorowania zwrotów środków oraz przygotowywania niezbędnej dokumentacji do wydania decyzji o której mowa w art. 61 ustawy o finansach publicznych,,

t)     wykonywanie czynności związanych z zakończeniem Działania 2.2, 2.5 i 2.6 ZPORR,

u)   wprowadzanie danych do Krajowego Systemu Informatycznego (SIMIK 07-13), Lokalnego Systemu Informatycznego (zgodnie z wykonywanymi zadaniami) oraz do Podsystemu Europejskiego Funduszu Społecznego (PEFS),

v)   archiwizacja dokumentów;

8)   Referat Kontroli Systemowych i Projektów Konkursowych w ramach oddolnych inicjatyw oraz Priorytetu VI i VIII PO KL, do zadań którego należy w szczególności:

a)    udział w przygotowaniu procedur wdrażania priorytetów, Instrukcji wykonawczych IP PO KL,

b)   opracowywanie Rocznych Planów Kontroli IP i przekazywanie ich do IZ celem zatwierdzenia, a także sporządzanie analizy ryzyka i jej kwartalnej aktualizacji w ramach projektów systemowych i projektów konkursowych realizowanych w ramach oddolnych inicjatyw oraz Priorytetu VI i VIII PO KL, przekazywanie jej wyników wraz z informacją o stanie wykonania kontroli ujętych w RPK do IZ PO KL,

c)    prowadzenie kontroli na miejscu realizacji projektów systemowych współfinansowanych w ramach PO KL, w tym projektów systemowych IP2 oraz analiza raportów z kontroli przeprowadzonych przez inne uprawnione podmioty w powyższym zakresie,

d)   prowadzenie kontroli na miejscu realizacji projektów konkursowych  wdrażanych w ramach oddolnych  inicjatyw  oraz Priorytetu VI i VIII PO KL, a także analiza raportów z kontroli przeprowadzonych przez inne uprawnione podmioty w powyższym zakresie,

e)    weryfikacja i akceptacja Rocznych Planów Kontroli IP2 oraz kwartalnej aktualizacji analizy ryzyka oraz jej wyników (wraz z informacją o stanie wykonania kontroli ujętych w RPK) przekazywanych przez IP2,

f)    współpraca z Referatem Koordynacji i Wdrażania PO KL przy weryfikacji Instrukcji wykonawczych IP2,

g)   prowadzenie kontroli systemowych w IP2 (kontroli systemów zarządzania   i kontroli w IP2) oraz analiza raportów z kontroli przeprowadzonych przez inne uprawnione podmioty w powyższym zakresie,

h)   prowadzenie kontroli prawidłowości realizacji Rocznych Planów Działania Pomocy Technicznej w IP2, rozumianej jako kontrola wydatków, oraz analiza raportów z kontroli przeprowadzonych przez inne uprawnione podmioty w powyższym zakresie,

i)      prowadzenie kontroli trwałości projektów realizowanych w ramach Działania 2.2, 2.5 oraz 2.6 ZPORR,

j)     raportowanie o nieprawidłowościach podlegających raportowaniu do KE poprzez system IMS w obrębie obsługiwanych działań PO KL,

k)   informowanie Referatu Finansów i Monitorowania EFS nieprawidłowościach niepodlegających raportowaniu do KE w obrębie obsługiwanych działań PO KL,

l)     sporządzanie informacji pokontrolnych z przeprowadzonych kontroli,

m) odzyskiwanie środków podlegających zwrotowi, w tym środków o których mowa w art. 207 ustawy o finansach publicznych,

n)   wydawanie i monitorowanie zaleceń pokontrolnych (o ile stwierdzono uchybienia i/lub nieprawidłowości),

o)   wprowadzanie danych do Krajowego Systemu Informatycznego SIMIK (KSI SIMIK 07-13) oraz Lokalnego Systemu Informatycznego (zgodnie z wykonywanymi zadaniami),

p)   wprowadzanie danych z zakresu pracy referatu do funkcjonujących w Urzędzie systemów informatycznych,

q)   archiwizacja dokumentów.

3)   w  § 84 pkt 11 otrzymuje brzmienie:

”11) Szpitala Wojewódzkiego im. dr. Ludwika Rydygiera w Suwałkach;”;

4)   w § 92 w pkt 2 uchyla się lit. b.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Marszałkowi Województwa Podlaskiego.

 

 § 3.  Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z wyjątkiem § 1 pkt 1 i 2, który wchodzi w życie z dniem 1 maja 2012 r.

 

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 153, poz. 1271, Nr214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 116, poz. 1206; Nr 102, poz. 1055; z 2006 r. Nr 126, poz. 875; Nr 227, poz. 1658; z 2007 Nr 173, poz. 1218; z 2008 r. Nr 180, poz. 1111; Nr 216, poz. 1370; Nr 223, poz. 1458 oraz z 2010 r. Nr 28 poz. 142 i poz. 146; Nr 40, poz. 230; Nr 106 poz. 675; z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 149 poz. 887, Nr 217 poz. 1281

 

 

 

 

 

 

 

 

Powrót na początek strony