Uchwała Nr 93/1216/2012 Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 2012-04-24
- Numer
- 93/1216/2012
- w sprawie
- zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku
- Data wydania
- 2012-04-24
- Departament
- Departament Organizacji i Kadr
UCHWAŁA NR 93 / 1216 /2012
ZARZĄDU WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
z dnia 24 kwietnia 2012 r.
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku
Na podstawie art. 41 ust. 2 pkt 7 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1590 z późn. zm.1) uchwala się, co następuje:
§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku stanowiącym załącznik do uchwały Zarządu Województwa Podlaskiego Nr 53/647/2011 z dnia 13 września 2011 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 44 pkt 5 oraz 8 otrzymują brzmienie:
”5) Referat Kontroli Projektów Konkursowych w ramach Priorytetu VII i IX PO KL, któremu nadaje się symbol „EFS-V”;
8) Referat Kontroli Projektów Systemowych i Projektów Konkursowych w ramach oddolnych inicjatyw oraz Priorytetu VI i VIII POKL, któremu nadaje się symbol
„EFS-VIII”.”;
2) § 45, § 46 otrzymują brzmienie:
”§ 45. Do zadań Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego należy w szczególności prowadzenie spraw z zakresu:
1) zarządzania Priorytetami realizowanymi w ramach PO KL;
2) przygotowania na podstawie dokumentów opracowanych przez IZ szczegółowych kryteriów wyboru projektów w ramach Priorytetu;
3) przygotowania opisu systemu zarządzania i kontroli IP;
4) przygotowywania i aktualizowania Instrukcji wykonawczych IP;
5) dokonywania wyboru proponowanych do realizacji projektów w ramach PO KL;
6) zapewnienia, że wybór projektów do finansowania następuje zgodnie z kryteriami stosowanymi dla PO KL oraz że projekty te są zgodne z odpowiednimi zasadami wspólnotowymi i krajowymi przez cały okres ich realizacji;
7) rozpatrywania środków odwoławczych składanych przez beneficjentów IP (protesty) i IP2 (odwołania);
8) podejmowania decyzji o współfinansowaniu wybranego do realizacji projektu oraz przygotowywania umów o dofinansowanie;
9) realizowania projektów systemowych IP;
10) obsługi projektów systemowych IP2;
11) realizacji zadań w ramach Pomocy Technicznej PO KL;
12) zapewnienia realizacji projektów innowacyjnych i ponadnarodowych;
13) weryfikacji dostarczenia współfinansowanych produktów i usług oraz tego,
że wydatki zadeklarowane przez beneficjentów zostały faktycznie poniesione i są zgodne z odpowiednimi zasadami wspólnotowymi i krajowymi;
14) zapewnienia stosowania przez beneficjentów oraz wszystkie instytucje zaangażowane w realizację priorytetu odrębnych systemów księgowania lub odpowiednich kodów księgowych dla wszystkich operacji finansowych związanych z projektem;
15) prowadzenia i gromadzenia danych niezbędnych dla zarządzania finansowego, monitoringu, weryfikacji, audytów i oceny;
16) prowadzenia rejestru obciążeń na projekcie w ramach PO KL;
17) zgłaszanie podmiotów do rejestru podmiotów wykluczonych prowadzonego przez ministra właściwego ds. finansów;
18) prowadzenia elektronicznego systemu monitorowania realizacji Priorytetu w ramach PO KL;
19) rozliczania umów z beneficjentami zgodnie z przyjętymi procedurami, w tym wystawiania na rzecz beneficjentów zleceń płatności o których mowa w ustawie o finansach publicznych oraz sporządzania zleceń wypłat dotacji celowej na rzecz beneficjentów w części odpowiadającej wkładowi krajowemu ze środków budżetu państwa;
20) przygotowywania Poświadczeń i deklaracji wydatków IP, w tym weryfikacji zestawień zatwierdzonych wydatków do ujęcia w Poświadczeniu sporządzanych przez IP2, oraz przekazywania Poświadczeń do Instytucji Zarządzającej PO KL;
21) kontrolowania prawidłowego wykorzystania środków w ramach komponentu regionalnego oraz Pomocy technicznej PO KL, w tym prawidłowości dokonywania zwrotów,
22) zatwierdzania procedur IP2;
23) monitorowania postępów realizacji umów o dofinansowanie projektów;
24) monitorowania stopnia realizacji wskaźników oraz odchyleń w realizacji wybranych wskaźników;
25) prowadzenia kontroli realizowanych projektów na podstawie Rocznego Planu Kontroli sporządzanego przez IP; sporządzanie kwartalnej aktualizacji analizy ryzyka oraz przekazywania jej wyników wraz z informacją o stanie wykonania kontroli ujętych w RPK do do Instytucji Zarządzającej PO KL;
26) współpracy z IZ PO KL bądź upoważnionym przez IZ PO KL podmiotem zewnętrznym w zakresie przeprowadzania kontroli krzyżowych;
27) prowadzenia kontroli systemowych w IP2 w celu zapewnienia prawidłowości prowadzenia systemu i przekazywania wyników kontroli do Instytucji Zarządzającej PO KL;
28) prowadzenia kontroli prawidłowości realizacji Rocznych Planów Działania Pomocy Technicznej w IP2, Regionalnych Ośrodkach EFS i u beneficjentów systemowych korzystających ze środków Pomocy Technicznej PO KL, rozumianej jako kontrola wydatków i przekazywania wyników tej kontroli do IZ PO KL;
29) wyboru, nadzoru nad działalnością oraz rozliczania przekazanych dotacji Regionalnych Ośrodków EFS;
30) weryfikacji i zatwierdzania Rocznych Planów Kontroli IP2, w tym weryfikacja kwartalnej aktualizacji analizy ryzyka sporządzanych przez IP2;
31) opracowania rocznej i wieloletniej prognozy wydatków w ramach priorytetów i przekazanie do Instytucji Zarządzającej PO KL;
32) przygotowania okresowych, rocznych i końcowych sprawozdań oraz informacji kwartalnych z realizacji PO KL i przekazania ich do Instytucji Zarządzającej PO KL;
33) prowadzenia ewaluacji Priorytetów komponentu regionalnego PO KL, zgodnie z procedurami określonymi przez Instytucję Zarządzającą PO KL;
34) odzyskiwania środków podlegających zwrotowi, w tym środków o których mowa w art. 207 ustawy o finansach publicznych;
35) prowadzenia działań promocyjnych i informacyjnych w ramach realizowanego priorytetu PO KL;
36) zapewnienia zgodności realizacji priorytetu z wymogami informowania i promocji w ramach PO KL;
37) realizacji postanowień wynikających z Porozumienia z IZ PO KL w sprawie powierzenia przetwarzania danych osobowych w ramach PO KL;
38) przechowywania wszelkiej dokumentacji związanej z wdrażaniem PO KL przez okres, o którym mowa w art. 90 ust. 1 Rozporządzenia Rady (WE) Nr 1083/2006 z dn. 11 lipca 2006 roku;
39) informowania IZ o nieprawidłowościach w postaci raportów i zestawień;
40) realizacji zadań związanych z zakończeniem Działań 2.2, 2.5, 2.6 w ramach ZPORR.
§ 46. Zadania określone w § 45 realizują:
1) Referat Koordynacji i Wdrażania PO KL, do zadań którego należy w szczególności:
a) nadzór nad zadaniami powierzonymi Instytucji Pośredniczącej,
b) nadzór zadań powierzonych IP2,
c) przygotowanie procedur wdrażania priorytetów, Instrukcji wykonawczych Instytucji Pośredniczącej (IP) w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL),
d) weryfikacja i zatwierdzanie Instrukcji wykonawczych IP2,
e) koordynowanie procesu przygotowywania Planów Działania na dany rok,
f) przygotowanie analiz dotyczących postępu realizacji komponentu regionalnego
g) prowadzenie ewaluacji priorytetów, zgodnie z procedurami określonymi przez Instytucję Zarządzającą PO KL,
h) współpraca z Referatem Pomocy Technicznej, Administracji i Promocji EFS przy opracowaniu pod względem merytorycznym strony internetowej zawierającej informacje o PO KL,
i) obsługa Podkomitetu Monitorującego PO KL w województwie podlaskim oraz obsługa uczestnictwa przedstawiciela Instytucji Pośredniczącej w posiedzeniach Komitetu Monitorującego PO KL,
j) obsługa Regionalnej Sieci Tematycznej w województwie podlaskim,
k) rozpatrywanie protestów składanych przez beneficjentów IP,
l) rozpatrywanie odwołań od protestów negatywnie rozpatrzonych przez IP2,
m) wprowadzanie danych do Krajowego Systemu Informatycznego (SIMIK 07-13) (zgodnie z wykonywanymi zadaniami),
n) przygotowywanie projektów uchwał (zgodnie z wykonywanymi zadaniami),
o) sporządzanie informacji kwartalnych z realizacji zadań związanych z koordynacją PO KL i przekazywanie do Referatu Finansów i Monitorowania EFS,
p) informowanie Referatu Finansów i Monitorowania EFS w przypadku wystąpienia nieprawidłowości,
q) archiwizacja dokumentów;
2) Referat Wdrażania Działań PO KL Wspierających Promocję Przedsiębiorczości, Samozatrudnienie i Transfer Wiedzy oraz Inicjatywy Oddolne, do zadań którego w ramach obsługi projektów wspierających promocję przedsiębiorczości (Działanie 6.2), samozatrudnienie i transfer wiedzy (Działanie 8.2) oraz inicjatywy oddolne (Działania: 6.3, 7.3, 9.5), należy w szczególności:
a) udział w przygotowaniu procedur wdrażania priorytetów, Instrukcji wykonawczych IP PO KL,
b) przygotowywanie Planów Działania na dany rok,
c) organizowanie procesu naboru projektów, w tym:
- przygotowywanie harmonogramów naboru projektów,
- ogłaszanie konkursów,
- rejestracja wniosków,
- ocena formalna wniosków o dofinansowanie,
- informowanie beneficjentów o wynikach oceny formalnej,
d) organizowanie procesu oceny merytorycznej wniosków o dofinansowanie, w tym:
- ocena merytoryczna wniosków o dofinansowanie,
- przygotowywanie list rankingowych,
- ogłaszanie wyników oceny merytorycznej na stronie internetowej,
- informowanie beneficjentów o wynikach oceny merytorycznej wniosków,
- organizowanie prac związanych z podjęciem ostatecznej decyzji w sprawie wyboru projektów do dofinansowania,
e) obsługa projektów systemowych IP2 w zakresie:
- oceny wniosków o dofinansowanie projektu systemowego IP2,
- sporządzania projektu uchwały zatwierdzającej projekt systemowy IP2,
f) nadzór nad projektem systemowym realizowanym w ramach Działania 8.2.2 przez Departament Polityki Regionalnej,
g) przygotowywanie umów o dofinansowanie projektów, w tym:
- kompletowanie niezbędnych załączników do umowy,
- prowadzenie elektronicznej bazy zawartych umów,
- wprowadzanie zmian do umów w formie aneksów,
h) prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów oraz rozliczanie finansowe projektów, w tym:
- weryfikacja oraz zatwierdzanie części sprawozdawczej i finansowej wniosków o płatność, w tym poświadczanie kwalifikowalności wydatków ujętych we wnioskach o płatność beneficjentów,
- współpraca z Referatem Finansów i Monitorowania EFS przy sporządzaniu Poświadczeń i deklaracji wydatków IP,
- przygotowanie dyspozycji wystawienia zleceń płatności w zakresie środków europejskich, o których mowa w ustawie o finansach publicznych oraz wystawianie zleceń płatności do Departamentu Finansów w zakresie środków dotacji celowej,
- prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów w województwie,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych oraz końcowych z realizacji obsługiwanych działań PO KL i przekazywanie ich do Referatu Finansów i Monitorowania EFS,
- sporządzanie informacji kwartalnych z realizacji PO KL i przekazywanie do Referatu Finansów i Monitorowania EFS,
- raportowanie o nieprawidłowościach podlegających raportowaniu do KE poprzez system IMS w obrębie obsługiwanych działań PO KL,
- informowanie Referatu Finansów i Monitorowania EFS nieprawidłowościach niepodlegających raportowaniu do KE w obrębie obsługiwanych działań PO KL,
- przygotowywanie dokumentów niezbędnych do zgłoszenia zapotrzebowania na środki finansowe na współfinansowanie obsługiwanych działań,
- sporządzanie w określonych terminach uaktualnionej prognozy wydatków,
i) współpraca z Referatem Pomocy Technicznej, Administracji i Promocji EFS przy opracowaniu pod względem merytorycznym strony internetowej zawierającej informacje o PO KL,
j) wprowadzanie danych do Krajowego Systemu Informatycznego (SIMIK 07-13), Lokalnego Systemu Informatycznego, (zgodnie z wykonywanymi zadaniami) oraz do Podsystemu Europejskiego Funduszu Społecznego (PEFS),
k) przygotowywanie projektów uchwał (zgodnie z wykonywanymi zadaniami),
l) odzyskiwanie środków podlegających zwrotowi, w tym środków o których mowa w art. 207 ustawy o finansach publicznych,
m) archiwizacja dokumentów;
3) Referat Wdrażania Działań PO KL Wspierających Rozwój Wykształcenia i Kompetencji, do zadań którego, w ramach obsługi projektów wspierających rozwój wykształcenia i kompetencji (Priorytet IX z wyłączeniem Działania 9.5 POKL), należy w szczególności:
a) udział w przygotowaniu procedur wdrażania priorytetów, Instrukcji wykonawczych IP PO KL, projektów systemowych PO KL,
b) przygotowywanie Planów Działania na dany rok,
c) organizowanie procesu naboru projektów, w tym:
- przygotowywanie harmonogramów naboru projektów,
- ogłaszanie konkursów,
- rejestracja wniosków,
- ocena formalna wniosków o dofinansowanie,
- informowanie beneficjentów o wynikach oceny formalnej,
d) organizowanie procesu oceny merytorycznej wniosków o dofinansowanie, w tym:
- ocena merytoryczna wniosków o dofinansowanie,
- przygotowywanie list rankingowych,
- ogłaszanie wyników oceny merytorycznej na stronie internetowej,
- informowanie beneficjentów o wynikach oceny merytorycznej wniosków,
- organizowanie prac związanych z podjęciem ostatecznej decyzji w sprawie wyboru projektów do dofinansowania,
e) przygotowywanie umów o dofinansowanie projektów, w tym:
- kompletowanie niezbędnych załączników do umowy,
- prowadzenie elektronicznej bazy zawartych umów,
- wprowadzanie zmian do umów w formie aneksów,
f) prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów oraz rozliczanie finansowe projektów, w tym:
- weryfikacja oraz zatwierdzanie części sprawozdawczej i finansowej wniosków o płatność, w tym poświadczanie kwalifikowalności wydatków ujętych we wnioskach o płatność beneficjentów,
- współpraca z Referatem Finansów i Monitorowania EFS przy sporządzaniu Poświadczeń i deklaracji wydatków IP,
- przygotowanie dyspozycji wystawienia zleceń płatności w zakresie środków europejskich, o których mowa w ustawie o finansach publicznych oraz wystawianie zleceń płatności do Departamentu Finansów w zakresie środków dotacji celowej,
- prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów w województwie,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych oraz końcowych z realizacji wdrażanego Priorytetu w ramach PO KL i przekazywanie ich do Referatu Finansów i Monitorowania EFS,
- sporządzanie informacji kwartalnych z realizacji PO KL i przekazywanie ich do Referatu Finansów i Monitorowania EFS,
- raportowanie o nieprawidłowościach podlegających raportowaniu do KE poprzez system IMS w obrębie obsługiwanych działań PO KL,
- informowanie Referatu Finansów i Monitorowania EFS nieprawidłowościach niepodlegających raportowaniu do KE w obrębie obsługiwanych działań PO KL,
- przygotowywanie dokumentów niezbędnych do zgłoszenia zapotrzebowania na środki finansowe na współfinansowanie obsługiwanych działań,
- sporządzanie w określonych terminach uaktualnionej prognozy wydatków,
g) obsługa / nadzór projektów systemowych w ramach komponentu regionalnego POKL,
h) współpraca z Referatem Pomocy Technicznej, Administracji i Promocji EFS przy opracowaniu pod względem merytorycznym strony internetowej zawierającej informacje o PO KL,
i) wprowadzanie danych do Krajowego Systemu Informatycznego (SIMIK 07-13), Lokalnego Systemu Informatycznego (zgodnie z wykonywanymi zadaniami) oraz do Podsystemu Europejskiego Funduszu Społecznego (PEFS),
j) przygotowywanie projektów uchwał (zgodnie z wykonywanymi zadaniami),
k) odzyskiwanie środków podlegających zwrotowi, w tym środków, o których mowa w art. 207 ustawy o finansach publicznych,
l) archiwizacja dokumentów;
4) Referat Wdrażania Działań PO KL Wspierających Integrację Społeczną, do zadań którego w ramach obsługi projektów wspierających integrację społeczną (Priorytet VII z wyłączeniem Działania 7.3 POKL), należy w szczególności:
a) udział w przygotowaniu procedur wdrażania priorytetów, Instrukcji wykonawczych IP PO KL, dotyczących PO KL, projektów systemowych,
b) przygotowywanie Planów Działania na dany rok,
c) organizowanie procesu naboru projektów, w tym:
- przygotowywanie harmonogramów naboru projektów,
- ogłaszanie konkursów,
- rejestracja wniosków,
- ocena formalna wniosków o dofinansowanie,
- informowanie beneficjentów o wynikach oceny formalnej,
d) organizowanie procesu oceny merytorycznej wniosków o dofinansowanie, w tym:
- ocena merytoryczna wniosków o dofinansowanie,
- przygotowywanie list rankingowych,
- ogłaszanie wyników oceny merytorycznej na stronie internetowej,
- informowanie beneficjentów o wynikach oceny merytorycznej wniosków,
- organizowanie prac związanych z podjęciem ostatecznej decyzji w sprawie wyboru projektów do dofinansowania,
e) przygotowywanie umów o dofinansowanie projektów, w tym:
- kompletowanie niezbędnych załączników do umowy,
- prowadzenie elektronicznej bazy zawartych umów,
- wprowadzanie zmian do umów w formie aneksów,
f) prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów oraz rozliczanie finansowe projektów, w tym:
- weryfikacja oraz zatwierdzanie części sprawozdawczej i finansowej wniosków o płatność projektów konkursowych, w tym poświadczanie kwalifikowalności wydatków ujętych we wnioskach o płatność beneficjentów,
- weryfikacja i zatwierdzanie wniosków o płatność projektów systemowych beneficjentów systemowych i IP2 złożonych w ramach Priorytetu VII,
- współpraca z Referatem Finansów i Monitorowania EFS przy sporządzaniu Poświadczenia i deklaracji wydatków IP,
- przygotowanie dyspozycji wystawienia zleceń płatności w zakresie środków europejskich, o których mowa w ustawie o finansach publicznych oraz wystawianie zleceń płatności do Departamentu Finansów w zakresie środków dotacji celowej,
- prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów w województwie,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych oraz końcowych z realizacji Priorytetu PO KL i przekazywanie ich do Referatu Finansów i Monitorowania EFS,
- sporządzanie informacji kwartalnych z realizacji obsługiwanych działań PO KL i przekazywanie ich do Referatu Finansów i Monitorowania EFS,
- raportowanie o nieprawidłowościach podlegających raportowaniu do KE poprzez system IMS w obrębie obsługiwanych działań PO KL,
- informowanie Referatu Finansów i Monitorowania EFS nieprawidłowościach niepodlegających raportowaniu do KE w obrębie obsługiwanych działań PO KL,
- przygotowywanie dokumentów niezbędnych do zgłoszenia zapotrzebowania na środki finansowe na współfinansowanie obsługiwanych działań,
- sporządzanie w określonych terminach uaktualnionej prognozy wydatków,
g) obsługa i nadzór projektów systemowych,
h) współpraca z Referatem Pomocy Technicznej, Administracji i Promocji EFS przy opracowaniu pod względem merytorycznym strony internetowej zawierającej informacje o PO KL,
i) wprowadzanie danych do Krajowego Systemu Informatycznego (SIMIK 07-13), Lokalnego Systemu Informatycznego (zgodnie z wykonywanymi zadaniami) oraz do Podsystemu Europejskiego Funduszu Społecznego (PEFS),
j) przygotowywanie projektów uchwał (zgodnie z wykonywanymi zadaniami),
k) odzyskiwanie środków podlegających zwrotowi, w tym środków, o których mowa w art. 207 ustawy o finansach publicznych,
l) archiwizacja dokumentów;
5) Referat Kontroli Projektów Konkursowych w ramach Priorytetu VII i IX PO KL, do zadań którego należy w szczególności:
a) udział w przygotowaniu procedur wdrażania priorytetów, Instrukcji wykonawczych IP PO KL,
b) udział w opracowywaniu Rocznych Planów Kontroli IP dotyczących kontroli projektów konkursowych w ramach Priorytetu VII i IX PO KL, a także sporządzanie analizy ryzyka i jej kwartalnej aktualizacji oraz przekazywanie jej wyników wraz z informacją o stanie wykonania kontroli ujętych w RPK do IZ PO KL za pośrednictwem Referatu Kontroli Systemowych i Projektów Konkursowych w ramach oddolnych inicjatyw oraz Priorytetu VI i VIII POKL;
c) prowadzenie kontroli na miejscu realizacji projektów konkursowych wdrażanych w ramach Priorytetu VII i IX PO KL oraz analiza raportów z kontroli przeprowadzonych przez inne uprawnione podmioty w powyższym zakresie,
d) prowadzenie kontroli prawidłowości realizacji założeń zawartych we wnioskach Regionalnych Ośrodków EFS, rozumianej jako kontrola wydatków, oraz analiza raportów z kontroli przeprowadzonych przez inne uprawnione podmioty w powyższym zakresie,
e) współpraca z IZ PO KL bądź upoważnionym przez IZ PO KL podmiotem zewnętrznym, w zakresie przeprowadzania kontroli krzyżowych,
f) raportowanie o nieprawidłowościach podlegających raportowaniu do KE poprzez system IMS w obrębie obsługiwanych działań PO KL,
g) informowanie Referatu Finansów i Monitorowania EFS nieprawidłowościach niepodlegających raportowaniu do KE w obrębie obsługiwanych działań PO KL,
h) sporządzanie informacji pokontrolnych z przeprowadzonych kontroli,
i) odzyskiwanie środków podlegających zwrotowi, w tym środków o których mowa w art. 207 ustawy o finansach publicznych,
j) wydawanie i monitorowanie realizacji zaleceń pokontrolnych,
k) wprowadzanie danych do Krajowego Systemu Informatycznego SIMIK (KSI SIMIK 07-13) oraz Lokalnego Systemu Informatycznego (zgodnie z wykonywanymi zadaniami),
l) archiwizacja dokumentów;
6) Referat Pomocy Technicznej, Administracji i Promocji EFS, do zadań którego należy w szczególności:
a) udział w przygotowaniu procedur wdrażania priorytetów, Instrukcji wykonawczych IP PO KL,
b) przyjmowanie i rejestr wniosków składanych w ramach PO KL,
c) wykonywanie czynności kancelaryjnych, zgodnie z instrukcją kancelaryjną, w tym koordynowanie obiegu korespondencji wpływającej do departamentu oraz realizacja wysyłki korespondencji wychodzącej z departamentu,
d) prowadzenie spraw pracowniczych pracowników departamentu,
e) zapewnienie pracownikom departamentu materialno-technicznych warunków pracy,
f) prowadzenie ewidencji delegacji pracowników departamentu,
g) informowanie Referatu Finansów i Monitorowania EFS w przypadku wystąpienia nieprawidłowości,
h) wdrażanie Pomocy technicznej PO KL, w tym:
- sporządzanie Rocznych Planów Działania Pomocy Technicznej PO KL we współpracy z IP2 i przekazywanie ich do IZ PO KL,
- przygotowanie wniosków o płatność w ramach Pomocy Technicznej PO KL oraz przekazywanie ich do Referatu Finansów i Monitorowania EFS,
- weryfikacja sprawozdań okresowych, rocznych i końcowych IP2 w ramach Pomocy Technicznej PO KL,
- sporządzanie okresowych, rocznych i końcowych sprawozdań dotyczących Pomocy Technicznej PO KL i przesyłanie ich do IZ ,
- wybór Regionalnych Ośrodków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz koordynacja i nadzór nad realizacją zadań RO EFS w województwie podlaskim w zakresie prawidłowości wykorzystywania środków z Pomocy Technicznej PO KL,
- współpraca z Referatem Finansów i Monitorowania EFS w zakresie: sporządzania prognoz wydatków w ramach PT PO KL, składania zapotrzebowania na środki dotacji celowej PT PO KL, zabezpieczenia środków na realizację PT PO KL, monitorowania wydatków PT PO KL,
- współpraca z Departamentem Finansów w zakresie obsługi finansowej Rocznych Planów Działania Pomocy Technicznej PO KL w części dotyczącej IP,
i) prowadzenie punktu informacyjnego PO KL, w tym:
- rozpowszechnianie informacji na temat PO KL,
- informowanie o możliwościach wsparcia w ramach PO KL,
- przekazywanie informacji dotyczących efektów wykorzystania środków w ramach PO KL w regionie,
j) opracowywanie strony internetowej zawierającej informacje o PO KL przy współpracy z Referatem Koordynacji i Wdrażania PO KL oraz Referatami Wdrożeniowymi Priorytetu VI-IX,
k) realizacja działań promocyjnych PO KL, w tym:
- organizacja szkoleń, konferencji, seminariów dla beneficjentów,
- przygotowanie i dystrybucja materiałów promocyjnych,
- prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem sprawozdań i informacji o promocji w ramach PO KL na terenie Województwa,
l) wprowadzanie danych do Krajowego Systemu Informatycznego SIMIK (KSI SIMIK 07-13) (zgodnie z wykonywanymi zadaniami),
m) archiwizacja dokumentów;
7) Referat Finansów i Monitorowania EFS, do zadań którego należy w szczególności:
a) udział w przygotowaniu procedur wdrażania priorytetów, Instrukcji wykonawczych IP PO KL,
b) opracowanie prognoz wydatków, w tym zapotrzebowania na środki dotacji celowej i środki europejskie, zabezpieczenie środków na realizację PO KL, monitorowanie wydatków,
c) sporządzanie harmonogramów, wnioskowanie o dotację celową oraz sporządzanie prognoz wypłat na rzecz beneficjentów,
d) wystawianie zleceń płatności z budżetu środków europejskich i współfinansowania krajowego w oparciu o zweryfikowane i zatwierdzone wnioski o płatność projektów systemowych IP, wnioski o płatność projektów systemowych IP2 oraz w oparciu o zapisy umowy dotyczące wypłaty zaliczki,
e) bieżąca współpraca z BGK w ramach realizowanych płatności na rzecz beneficjentów komponentu regionalnego PO KL,
f) przyjmowanie, weryfikacja pod względem formalno-rachunkowym i merytorycznym oraz zatwierdzanie wniosków o płatności w ramach Pomocy Technicznej IP, IP2 oraz ROEFS celem zamieszczenia ich w poświadczeniu i deklaracji wydatków IP,
g) nadzór nad prawidłowością realizacji projektów systemowych IP2 (z wyłączeniem projektów w ramach Priorytetu VII), w tym m.in. wprowadzanie zmian zgłaszanych do projektów,
h) przyjmowanie, weryfikacja pod względem formalno-rachunkowym i merytorycznym oraz zatwierdzanie wniosków o płatność projektów systemowych IP,
i) przyjmowanie i weryfikacja pod względem formalno-rachunkowym i merytorycznym oraz zatwierdzanie wniosków o płatność projektów systemowych IP2 (z wyłączeniem projektów w ramach Priorytetu VII),
j) weryfikacja i zatwierdzanie zestawień zatwierdzonych wydatków do ujęcia w Poświadczeniu i deklaracji wydatków IP w ramach PO KL,
k) sporządzanie poświadczenia i deklaracji wydatków IP w ramach komponentu regionalnego PO KL i przekazywanie do IZ PO KL,
l) sporządzanie zbiorczych informacji kwartalnych z realizacji PO KL i przekazywanie do IZ PO KL,
m) sporządzanie zbiorczych sprawozdań okresowych, rocznych i końcowych z realizacji Priorytetów w ramach PO KL i przekazywanie ich do IZ PO KL,
n) kontrola prawidłowości realizacji Rocznych Planów Działania Pomocy Technicznej, rozumiana jako kontrola wydatków,
o) współpraca z Referatami Wdrożeniowymi Priorytetu VI-IX w przygotowaniu Planów Działania na dany rok,
p) raportowanie o nieprawidłowościach podlegających raportowaniu do KE (poprzez system IMS) oraz niepodlegających raportowaniu do KE (do IZ ),
q) prowadzenie rejestru wykrytych nieprawidłowości PO KL,
r) prowadzenie rejestru obciążeń na projekcie w ramach PO KL
s) odzyskiwanie kwot, o których mowa w art. 207 ustawy o finansach publicznych, m.in. w zakresie monitorowania zwrotów środków oraz przygotowywania niezbędnej dokumentacji do wydania decyzji o której mowa w art. 61 ustawy o finansach publicznych,,
t) wykonywanie czynności związanych z zakończeniem Działania 2.2, 2.5 i 2.6 ZPORR,
u) wprowadzanie danych do Krajowego Systemu Informatycznego (SIMIK 07-13), Lokalnego Systemu Informatycznego (zgodnie z wykonywanymi zadaniami) oraz do Podsystemu Europejskiego Funduszu Społecznego (PEFS),
v) archiwizacja dokumentów;
8) Referat Kontroli Systemowych i Projektów Konkursowych w ramach oddolnych inicjatyw oraz Priorytetu VI i VIII PO KL, do zadań którego należy w szczególności:
a) udział w przygotowaniu procedur wdrażania priorytetów, Instrukcji wykonawczych IP PO KL,
b) opracowywanie Rocznych Planów Kontroli IP i przekazywanie ich do IZ celem zatwierdzenia, a także sporządzanie analizy ryzyka i jej kwartalnej aktualizacji w ramach projektów systemowych i projektów konkursowych realizowanych w ramach oddolnych inicjatyw oraz Priorytetu VI i VIII PO KL, przekazywanie jej wyników wraz z informacją o stanie wykonania kontroli ujętych w RPK do IZ PO KL,
c) prowadzenie kontroli na miejscu realizacji projektów systemowych współfinansowanych w ramach PO KL, w tym projektów systemowych IP2 oraz analiza raportów z kontroli przeprowadzonych przez inne uprawnione podmioty w powyższym zakresie,
d) prowadzenie kontroli na miejscu realizacji projektów konkursowych wdrażanych w ramach oddolnych inicjatyw oraz Priorytetu VI i VIII PO KL, a także analiza raportów z kontroli przeprowadzonych przez inne uprawnione podmioty w powyższym zakresie,
e) weryfikacja i akceptacja Rocznych Planów Kontroli IP2 oraz kwartalnej aktualizacji analizy ryzyka oraz jej wyników (wraz z informacją o stanie wykonania kontroli ujętych w RPK) przekazywanych przez IP2,
f) współpraca z Referatem Koordynacji i Wdrażania PO KL przy weryfikacji Instrukcji wykonawczych IP2,
g) prowadzenie kontroli systemowych w IP2 (kontroli systemów zarządzania i kontroli w IP2) oraz analiza raportów z kontroli przeprowadzonych przez inne uprawnione podmioty w powyższym zakresie,
h) prowadzenie kontroli prawidłowości realizacji Rocznych Planów Działania Pomocy Technicznej w IP2, rozumianej jako kontrola wydatków, oraz analiza raportów z kontroli przeprowadzonych przez inne uprawnione podmioty w powyższym zakresie,
i) prowadzenie kontroli trwałości projektów realizowanych w ramach Działania 2.2, 2.5 oraz 2.6 ZPORR,
j) raportowanie o nieprawidłowościach podlegających raportowaniu do KE poprzez system IMS w obrębie obsługiwanych działań PO KL,
k) informowanie Referatu Finansów i Monitorowania EFS nieprawidłowościach niepodlegających raportowaniu do KE w obrębie obsługiwanych działań PO KL,
l) sporządzanie informacji pokontrolnych z przeprowadzonych kontroli,
m) odzyskiwanie środków podlegających zwrotowi, w tym środków o których mowa w art. 207 ustawy o finansach publicznych,
n) wydawanie i monitorowanie zaleceń pokontrolnych (o ile stwierdzono uchybienia i/lub nieprawidłowości),
o) wprowadzanie danych do Krajowego Systemu Informatycznego SIMIK (KSI SIMIK 07-13) oraz Lokalnego Systemu Informatycznego (zgodnie z wykonywanymi zadaniami),
p) wprowadzanie danych z zakresu pracy referatu do funkcjonujących w Urzędzie systemów informatycznych,
q) archiwizacja dokumentów.
3) w § 84 pkt 11 otrzymuje brzmienie:
”11) Szpitala Wojewódzkiego im. dr. Ludwika Rydygiera w Suwałkach;”;
4) w § 92 w pkt 2 uchyla się lit. b.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Marszałkowi Województwa Podlaskiego.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z wyjątkiem § 1 pkt 1 i 2, który wchodzi w życie z dniem 1 maja 2012 r.
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 153, poz. 1271, Nr214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 116, poz. 1206; Nr 102, poz. 1055; z 2006 r. Nr 126, poz. 875; Nr 227, poz. 1658; z 2007 Nr 173, poz. 1218; z 2008 r. Nr 180, poz. 1111; Nr 216, poz. 1370; Nr 223, poz. 1458 oraz z 2010 r. Nr 28 poz. 142 i poz. 146; Nr 40, poz. 230; Nr 106 poz. 675; z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 149 poz. 887, Nr 217 poz. 1281