Uchwała Nr 278/5161/2022 Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 2022-06-30

Numer
278/5161/2022
w sprawie
zmiany uchwały w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku
Data wydania
2022-06-30
Departament
Departament Organizacji i Kadr

UCHWAŁA  NR 278/5161/2022
ZARZĄDU WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
z dnia 30 czerwca 2022 r.

w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku

Na podstawie art. 41 ust. 2 pkt 7 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2022 r. poz. 547), Zarząd Województwa Podlaskiego uchwala, co następuje:

§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego Białymstoku stanowiącym załącznik do uchwały Nr 175/2920/2020 Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku, zmienionej uchwałami Nr 179/2983/2021 z dnia 14 stycznia 2021 r., Nr 206/3614/2021 z dnia 26 maja 2021 r., Nr 209/3669/2021 z dnia 10 czerwca 2021 r., Nr 212/3740/2021 z dnia 25 czerwca 2021 r. oraz Nr 217/3841/2021 z dnia 28 lipca 2021 r. Nr 231/4158/2021 z dnia 15 października 2021 r., Nr 254/4605/2022 z dnia 10 marca 2022 r. , Nr 256/4644/2022 z dnia 17 marca 2022 r. oraz Nr 257/4672/2022 z dnia 21 marca 2022 r. wprowadza się następujące zmiany: 

1) w § 2:

a) pkt 19 otrzymuje brzmienie:

„19) PROW – Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020,

b) uchyla się pkt 20;

2) w § 12:

a) pkt 10 otrzymuje brzmienie:

„10) Departament Rolnictwa i  Rozwoju Obszarów Wiejskich, który przy znakowaniu spraw używa symbolu „DR”,

b) uchyla się pkt 11;

3)   po § 55 wyrazy „Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich – ROW” zastępuje się wyrazami „ Departament Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich – DR”;

4) § 56 - § 59 otrzymują brzmienie:

„§ 56. Departamentem Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich kieruje dyrektor Departamentu przy pomocy czterech zastępców.

§ 57. W Departamencie Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich tworzy się następujące wewnętrzne komórki organizacyjne:

1) Referat Regionalnej Polityki Rolnej i Jakości Żywności, któremu nadaje się symbol „DR-I”;

2) Referat Odnowy Wsi, któremu nadaje się symbol „DR-II”;

3) Referat Łowiectwa i Rybactwa Śródlądowego, któremu nadaje się symbol „DR-III”;

4) Referat Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich i Pomocy Technicznej, któremu nadaje się symbol „DR-IV”;

5) Referat Wdrażania, któremu nadaje się symbol ,, DR-V”;

6) Referat Płatności, któremu nadaje się symbol „DR-VI”;

7) Referat Kontroli, któremu nadaje się symbol ,, DR-VII”;

8) Samodzielne stanowisko pracy ds. kancelaryjno-biurowych, któremu nadaje się symbol „DR-VIII”;

9) Referat Wsparcia Obszarów Zależnych od Rybactwa, któremu nadaje się symbol „DR-IX”.

§ 58. Do zadań Departamentu Rolnictwa i Obszarów Wiejskich należy w szczególności prowadzenie spraw z zakresu: 

1) rozwoju obszarów wiejskich, w tym wdrażanie Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich (PROW) oraz realizacja zadań Sekretariatu Regionalnego Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Podlaskiego (KSOW);

2) rolnictwa, jakości żywności, rybactwa śródlądowego i łowiectwa;

3) rozwoju obszarów zależnych od rybactwa, w tym wdrażania Priorytetu 4. „Zwiększanie zatrudnienia i spójności terytorialnej” PO RYBY 2014-2020 i pomocy technicznej w ramach PO RYBY 2014-2020.

§ 59. Zadania określone w § 58 realizują:

1) Referat Regionalnej Polityki Rolnej i Jakości Żywności, do zadań którego należy w szczególności:

a) kreowanie polityki regionalnej rozwoju obszarów wiejskich i rolnictwa wynikającej ze strategii rozwoju województwa i programów wojewódzkich,

b) opracowywanie dokumentów strategicznych - regionalnych i krajowych, dotyczących rozwoju i modernizacji terenów wiejskich,

c) gromadzenie i przetwarzanie danych dotyczących obszarów wiejskich na potrzeby przygotowania i realizacji zewnętrznych programów pomocowych oraz na potrzeby statystyki publicznej,

d) bieżąca analiza zmian w zakresie Wspólnej Polityki Rolnej oraz gromadzenie danych na potrzeby badań ewaluacyjnych Wspólnej Polityki Rolnej,

e) konsultowanie strategii i programów dotyczących obszarów wiejskich,

f) realizacja projektów własnych województwa dotyczących rozwoju obszarów wiejskich,

g) przygotowywanie, w uzgodnieniu z Departamentem Finansów, projektów uchwał Sejmiku w sprawie zaliczenia gminy, w  szczególnie gospodarczo uzasadnionych przypadkach, do okręgu podatkowego innego niż wynika to z obowiązujących przepisów,

h) wnioskowanie do ministra właściwego do spraw rolnictwa o utworzenie rejonu zamkniętego wytwarzania materiału siewnego kategorii elitarny i kategorii kwalifikowany odmian sadzeniaków ziemniaka,

i) wydawanie zezwoleń na obrót hurtowy w kraju napojami alkoholowymi do 18% zawartości alkoholu,

j) inspirowanie działań na rzecz modernizacji terenów wiejskich i rolnictwa, tj. zrównoważonego wielofunkcyjnego rozwoju,

k) wspieranie pszczelarstwa i koordynacja prac Zespołu ds. aktywizacji pszczelarstwa,

l) wdrażanie działań własnych Sekretariatu Regionalnego Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Podlaskiego wpisujących się w zadania Referatu,

m) promocja rolnictwa i przetwórstwa rolno-spożywczego Województwa w kraju i za granicą, w tym w szczególności poprzez:

- promowanie regionalnych i tradycyjnych producentów żywności, twórców rękodzieła ludowego i artystów,

- organizacja i uczestnictwo w targach rolnych, żywnościowych oraz rolnictwa ekologicznego,

- udział w inicjatywach promujących kulturę wiejską, dziedzictwo kulturowe, turystykę wiejską, w tym agroturystykę,

- organizacja lub uczestnictwo w konferencjach, sympozjach, seminariach, szkoleniach propagujących postęp techniczny i nowe technologie w rolnictwie oraz ich efekty gospodarcze,

- organizacja konkursów lub ich etapów dotyczących promocji obszarów wiejskich i jakości życia na wsi,

n) w zakresie żywności wysokiej jakości:

- inicjowanie i koordynacja działań mających na celu rozwój rynku żywności wysokiej jakości w województwie podlaskim,

- prowadzenie spraw wynikających z ustawy o rejestracji i ochronie nazw i oznaczeń produktów rolnych i środków spożywczych oraz o produktach tradycyjnych, w zakresie rejestracji na Liście Produktów Tradycyjnych,

- propagowanie krajowych i unijnych systemów znakowania żywności wysokiej jakości i wspieranie producentów w uzyskiwaniu stosownych certyfikatów w tym chronionych nazw i oznaczeń geograficznych oraz żywności rolnictwa ekologicznego,

- informowanie mieszkańców województwa podlaskiego o możliwościach wykorzystania zewnętrznych źródeł finansowania na inwestycje związane z przetwórstwem spożywczym,

- realizacja operacji mających na celu rozwijanie krótkich łańcuchów dystrybucji żywności oraz budowaniu wartości dodanej związanej z produkcją żywności,

- realizacja operacji dot. żywności wysokiej jakości mających na celu ułatwianie wymiany wiedzy tematycznej i analitycznej pomiędzy podmiotami uczestniczącymi w rozwoju obszarów wiejskich oraz wymiana i rozpowszechnianie rezultatów – w tym z wykorzystaniem środków Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich,

- realizacja operacji na rzecz promowania współpracy w sektorze rolnym i realizacji przez rolników wspólnych inwestycji w zakresie żywności wysokiej jakości – w tym z wykorzystaniem środków Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich,

- gromadzenie przykładów operacji realizujących poszczególne priorytety Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich w zakresie dotyczącym żywności wysokiej jakości – w tym z wykorzystaniem środków Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich,

- współpraca z inspekcjami, służbami sektora rolniczego i rolniczymi innymi podmiotami w zakresie harmonizacji interpretacji przepisów związanych z przetwórstwem w otoczeniu gospodarstw rolnych oraz odnośnie ustawicznego podnoszenia jakości produktów lokalnych,

- informowanie mieszkańców województwa podlaskiego na temat form prowadzenia działalności związanych z produkcją i sprzedażą produktów lokalnych, w tym zwłaszcza sprzedaży i dostaw bezpośrednich oraz rolniczego handlu detalicznego,

- popularyzowanie ekologicznych metod produkcji rolnej,

o) promocja kół gospodyń wiejskich,

p) prowadzenie spraw z zakresu organizacji hodowli i rozrodu zwierząt gospodarskich;

2) Referat Odnowy Wsi, do zadań którego należy w szczególności:

a) prowadzenie spraw związanych z wdrażaniem programu Samorządu Województwa - Program odnowy wsi województwa podlaskiego,

b) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem z budżetu Województwa dotacji w trybie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na realizację zadań publicznych w zakresie należącym do kompetencji departamentu, w tym m. in. w sferach:

- działalności wspomagającej rozwój wspólnot i społeczności lokalnych,

- ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego,

- sfera działalności wspomagającej rozwój gospodarczy, w tym przedsiębiorczości,

c) realizacja projektów własnych województwa dotyczących rozwoju obszarów wiejskich,

d) wdrażanie działań własnych Sekretariatu Regionalnego Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Podlaskiego wpisujących się w zadania Referatu;


3) Referat Łowiectwa i Rybactwa Śródlądowego, do zadań którego należy w szczególności:

a) uzgadnianie wieloletnich łowieckich planów hodowlanych,

b) skracanie okresów polowań na terenie województwa,

c) dokonywanie podziału gruntów na obwody łowieckie oraz zmiany granic tych obwodów w obszarze więcej niż jednego województwa dla przeważającego obszaru gruntów w uzgodnieniu z sejmikiem województwa właściwym dla pozostałego gruntu,

d) dokonywanie podziału na obwody łowieckie obszarów gruntów pozostających w zarządzie organów wojskowych lub przydzielonych tym organom do wykorzystania oraz zmiany granic tych obwodów w porozumieniu z tymi organami,

e) określanie terminu zakończenia okresu zbioru upraw i płodów rolnych w danym regionie dla celów odszkodowawczych za szkody łowieckie,

f) wypłata odszkodowań za szkody wyrządzane przez zwierzęta łowne objęte całoroczną ochroną na obszarach obwodów łowieckich polnych i obszarach nie wchodzących w skład obwodów łowieckich,

g) wypłata odszkodowań za szkody wyrządzane przez dziki, jelenie, daniele i sarny na obszarach nie wchodzących w skład obwodów łowieckich,

h) wzywanie przedsiębiorcy do usunięcia naruszeń warunków wymaganych do prowadzenia działalności gospodarczej polegającej na świadczeniu usług turystycznych obejmujących polowania wykonywane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz polowania za granicą,

i) wydawanie decyzji o zakazie wykonywania działalności gospodarczej,

j) wydawanie zezwoleń na odstępstwo od zakazu płoszenia zwierząt łownych,

k) dokonywanie kontroli spełniania warunków określonych w wydanych zezwoleniach,

l) przygotowywanie ministrowi właściwemu do spraw środowiska raportu o wydanych zezwoleniach w roku poprzednim,

m) przygotowywanie ministrowi właściwemu do spraw środowiska informacji o wykorzystaniu zezwoleń oraz wynikach kontroli spełniania warunków określonych w tych zezwoleniach,

n) wydawanie, odmowa wydania, cofanie zezwoleń na:

- wprowadzenie dotychczas niestosowanej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej technologii chowu zwierząt,

- wydawanie zezwoleń w przypadku, jeżeli zwłoki zwierząt będą preparowane wyłącznie w celu naukowym, dydaktycznym lub edukacyjnym,

- pozyskiwanie zwierząt wolno żyjących (dzikich) w celu preparowania ich zwłok oraz w celu tworzenia kolekcji spreparowanych zwłok tych zwierząt,

o) określenie miejsca, warunków, czasu i sposobu ograniczenia populacji zwierząt stanowiących nadzwyczajne zagrożenie dla życia, zdrowia lub gospodarki człowieka, w tym gospodarki łowieckiej,

p) przygotowanie programu upowszechniania znajomości przepisów ustawy o ochronie zwierząt i wykonywanie programu wśród rolników przez wojewódzkie ośrodki doradztwa rolniczego,

q) ustanawianie lub znoszenie obrębów ochronnych ustanowionych w miejscach stałego tarła oraz rozwoju narybku gromadnego zimowania, bytowania i przepływu ryb,

r) ustanawianie lub znoszenie obrębów hodowlanych ustanowionych na wodach o warunkach biologicznych i hydrotechnicznych szczególnie przydatnych do prowadzenia chowu lub hodowli ryb,

s) wydawanie zezwoleń na odstępstwo od zakazu połowu ryb w przypadkach określonych w ustawie o rybactwie śródlądowym oraz przechowywania, przewożenia, przetwórstwa i wprowadzania do obrotu ikry i ryb złowionych lub pozyskanych z naruszeniem przepisów art. 8 i 9 ustawy o rybactwie śródlądowym, wprowadzania do obrotu ryb pochodzących z amatorskiego połowu ryb, dokonywania połowu ryb w obrębach ochronnych,

t) wydawanie zakazu połowu niektórych gatunków ryb,

u) zwalnianie z obowiązku prowadzenia racjonalnej gospodarki rybackiej w przypadku, gdy zbiornik wodny zostanie uznany za nieprzydatny do prowadzenia gospodarki rybackiej na czas określony,

v) wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie zawieszenia połowu ryb niektórych gatunków, z użyciem wybranych rybackich narzędzi i urządzeń połowowych,

w) ustalenie trzyliterowego oznaczenia powiatu do oznakowania sprzętu pływającego służącego do połowu ryb,

x) ocena wypełniania przez uprawnionych do rybactwa obowiązku prowadzenia racjonalnej gospodarki rybackiej,

y) realizacja spraw związanych z wykroczeniami rybackimi;

4) Referat Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich i Pomocy Technicznej, do zadań którego należy w szczególności:

a) wdrażanie Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich, w tym zapewnienie funkcjonowania struktury Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich, przygotowanie i realizacja planów operacyjnych oraz niezbędnej sprawozdawczości,

b) współpraca z Wojewódzką grupą opiniodawczo-doradczą ds. Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich,

c) współpraca oraz przekazywanie informacji partnerom Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich,

d) prowadzenie spraw związanych z realizacją Pomocy Technicznej Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020,

- przygotowywanie wniosków o przyznanie pomocy technicznej,

- przygotowywanie wniosków o płatność pomocy technicznej,

- przygotowywanie i aktualizacja planu działania pomocy technicznej,

- terminowe, zgodne z procedurami monitorowanie i raportowanie pomocy technicznej,

e) prowadzenie działań mających na celu przygotowanie struktury Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich do wdrażania w perspektywie finansowej 2021-2027, w tym prowadzenie działań informujących o przyszłej perspektywie finansowej,

f) wspieranie realizacji celów Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich określonych w Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020 oraz w art. 54 ust. 2 rozporządzenia 1305/2013 w zakresie kompetencji przypisanych samorządom województw,

g) organizacja i obsługa szkoleń oraz działań podnoszących kwalifikacje kadry zaangażowanej w realizację Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich;

5) Referat Wdrażania, do zadań którego należy realizacja zadań związanych z wdrażaniem Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich, a w szczególności:

a) informowanie potencjalnych beneficjentów o zasadach przyznawania pomocy i trybie naboru wniosków,

b) przygotowywanie naboru wniosków o przyznanie pomocy,

c) kontrola administracyjna wniosków o przyznanie pomocy,

d) przygotowywanie projektów umów i aneksów,

e) prowadzenie rejestru umów i przekazywanie danych do Agencji Płatniczej,

f) stwierdzanie i rozpatrywanie nieprawidłowości/błędów,

g) wprowadzanie danych dotyczących wniosków o przyznanie pomocy do systemu OFSA-PROW-DD oraz innych baz danych;

6) Referat Płatności, do zadań którego należy realizacja zadań związanych z wdrażaniem Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich, a w szczególności:

a) kontrola administracyjna wniosków o płatność,

b) przygotowywanie oraz przekazywanie Agencji Płatniczej dokumentów i informacji niezbędnych do dokonania wypłat środków dla beneficjentów,

c) ocena prawidłowości przeprowadzenia przez beneficjentów postępowań w trybie zasad konkurencyjności,

d) sporządzanie planów wydatków i monitorowanie wykorzystania środków dla działań wdrażanych,

e) wprowadzanie danych dotyczących wniosków o płatność do systemu OFSA-PROW-DD oraz innych baz danych,

f) stwierdzanie i rozpatrywanie nieprawidłowości w obrębie obsługiwanych działań PROW,

g) monitorowanie wdrażanych przez Departament działań,

h) współpraca z referatami Departamentu w zakresie sprawozdawczości Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich,

i) przygotowywanie na potrzeby Instytucji Zarządzającej i Agencji Płatniczej sprawozdań bieżących, okresowych i końcowych, oraz na żądanie – dodatkowych informacji i wyjaśnień w zakresie działań Departamentu,

j) informowanie Agencji Płatniczej o błędach administracyjnych, nieprawidłowościach i nadużyciach finansowych,

k) przygotowywanie prognoz wydatków,

l) rozpatrywanie wezwań do usunięcia naruszeń prawa oraz wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy w ramach wdrażania PROW,

m) prowadzenie postępowań wyjaśniających w procesie wniesionych skarg, protestów, odwołań oraz doniesień o nieprawidłowościach, we współpracy z innymi referatami Departamentu oraz innymi merytorycznymi komórkami Urzędu,

n) rozpatrywanie zastrzeżeń składanych przez Beneficjentów w zakresie ustaleń poczynionych w wyniku weryfikacji postępowań o zamówienia publiczne,

o) inne zadania zlecone przez Instytucję Zarządzającą bądź Agencję Płatniczą;

7) Referat Kontroli, do zadań którego należy realizacja zadań związanych z wdrażaniem Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich, a w szczególności:

a) przeprowadzanie kontroli na miejscu operacji wytypowanych do kontroli,

b) przeprowadzanie wizyt w ramach kontroli administracyjnych,

c) gromadzenie i przekazywanie dokumentacji związanej z realizacją kontroli na miejscu/wizyt,

d) udzielanie wszelkich informacji niezbędnych Agencji Płatniczej do prowadzenia postępowania windykacyjnego,

e) przekazywanie informacji o podejrzeniu wystąpienia nieprawidłowości celem przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego do właściwej komórki,

f)  sporządzanie sprawozdań monitorujących stan realizacji czynności kontrolnych dla działań delegowanych Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich i innych sprawozdań,

g) ocena prawidłowości przeprowadzania przez beneficjentów postępowań o udzielenie zamówienia publicznego,

h) informowanie beneficjentów o wynikach oceny postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,

i) informowanie beneficjentów o rozwiązaniu umowy w związku z negatywną oceną postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,

j) stwierdzanie nieprawidłowości,

k) przygotowywanie zestawień nieprawidłowości,

l) prowadzenie postępowań w sprawie doniesień o nieprawidłowościach;

8) Referat Wsparcia Obszarów Zależnych od Rybactwa, do zadań którego należy w szczególności:

a) prowadzenie spraw z zakresu Priorytetu 4. „Zwiększanie zatrudnienia i spójności terytorialnej” Programu Operacyjnego „Rybactwo i Morze” na lata 2014-2020, w tym:

- informowanie i rozpowszechnianie informacji o programie, w tym o zasadach i trybie przyznawania pomocy w ramach priorytetu 4 zawartego w programie, w szczególności podawanie tych informacji do publicznej wiadomości na stronie internetowej Urzędu oraz informowanie beneficjentów o obowiązkach wynikających z przyznania tej pomocy,

- przyjmowanie wniosków o dofinansowanie i wniosków o płatność oraz ich rejestrowanie w postaci papierowej lub elektronicznej w sposób zapewniający prawidłową identyfikację tych wniosków,

- dokonywanie oceny wniosków o dofinansowanie,

- informowanie o odmowie przyznania pomocy,

- zawieranie umów o dofinansowanie i rejestrowanie tych umów i ich zmian w postaci papierowej lub elektronicznej oraz dokonywanie bieżącej aktualizacji tego rejestru,

- rozpatrywanie wezwań do usunięcia naruszenia prawa, wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy,

- weryfikowanie wniosków o płatność, w tym kontrolowanie prawidłowości i kwalifikowalności kosztów, oraz zatwierdzanie kwoty pomocy finansowej do wypłaty poszczególnym beneficjentom,

- prowadzenie oceny i rejestru postępowań o udzielenie zamówień publicznych,

- prowadzanie oceny zamówień w stosunku do beneficjentów niemających obowiązku stosowania ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, pod kątem zachowania zasady konkurencyjności oraz racjonalności poniesionych wydatków,

- przygotowanie i przekazanie instytucji zarządzającej do akceptacji rocznego planu kontroli,

- przeprowadzanie kontroli realizacji strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność pod względem jej zgodności z przepisami prawa i procedurami określonymi w LSR, a także pod względem osiągnięcia wskaźników założonych w LSR,

- przeprowadzanie kontroli w odniesieniu do operacji realizowanych przez wnioskodawców albo beneficjentów w ramach priorytetu 4 w zakresie sprawdzania dostarczenia współfinansowanych towarów i usług, prawdziwości i kwalifikowalności poniesionych w ramach operacji wydatków,

- wydawanie decyzji administracyjnych określających kwoty przypadające do zwrotu z tytułu wykorzystania środków niezgodnie z przeznaczeniem albo z naruszeniem procedur albo środków pobranych nienależnie lub w nadmiernej wysokości,

- przyjmowanie, weryfikowanie i zatwierdzanie sprawozdań z realizowanych operacji,

- gromadzenie i opracowywanie danych niezbędnych do właściwego monitorowania i ewaluacji priorytetu 4,

- zapobieganie nadużyciom finansowym i nieprawidłowościom, ich wykrywanie i usuwanie oraz przekazywanie informacji dotyczących stwierdzonych nadużyć lub nieprawidłowości do instytucji zarządzającej,

- przygotowywanie i przekazywanie do Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa: planu wydatków w ramach priorytetu 4 na rok bieżący i następny oraz jego aktualizacji, informacji o wysokości środków finansowych przeznaczonych do wypłaty poszczególnym beneficjentom, poświadczenia kwalifikowalności poniesionych wydatków w ramach priorytetu 4, zleceń płatności, w tym zleceń płatności zaliczkowych, informacji o pomocy pobranej nienależnie lub pomocy wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem w zakresie niezbędnym do dochodzenia zwrotu tej pomocy oraz informacji o wystąpieniu nieprawidłowości i błędów w trakcie przyznawania, wypłaty lub zwrotu pomocy,

- przygotowywanie prognozy wydatków w ramach priorytetu 4 oraz aktualizacja tej prognozy,

- sprawowanie nadzoru nad monofunduszową Lokalną Grupą Działania finansowaną ze środków Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego,

b) realizacja spraw związanych Pomocą Techniczną w ramach PO RYBY 2014-2020, w tym:

- przygotowanie projektów pomocy technicznej,

- przygotowanie wniosków o refundację poniesionych wydatków,

- monitorowanie i raportowanie pomocy technicznej.”;

5) po § 59 wyrazy „Departament Rolnictwa i Obszarów Rybackich – ROR” - uchyla się; 

6)  uchyla się § 60, § 61, § 62, § 63;
 

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Marszałkowi Województwa Podlaskiego.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2022 r.

Powrót na początek strony