Świadczenie usług w zakresie publicznego kolejowego transportu zbiorowego osób
Na podstawie art. 7 ust. 3 rozporządzenia (WE) Nr 1370/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczącego usług publicznych w zakresie kolejowego i drogowego transportu pasażerskiego oraz uchylającego rozporządzenia Rady (EWG) nr 1191/69 i EWG nr 1107/70 podaje się do publicznej wiadomości następujące informacje dotyczące umowy nr DIS-I.8060.1.3.2012 z dnia 28 lutego 2012 r. o świadczenie usług w zakresie publicznego kolejowego transportu zbiorowego osób
a) nazwa podmiotu zawierającego umowę, jego struktura własności i, w odpowiednich przypadkach, nazwa podmiotu lub podmiotów sprawujących kontrolę prawną
Umowa została zawarta ze Spółką „Przewozy Regionalne” Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Wileńskiej 14a, wpisana do KRS nr 0000031521, NIP 526-25-57-278, REGON 017319719, kapitał zakładowy : 1 540 606 000,00 zł
b) okres obowiązywania umowy o świadczenie usług publicznych
Umowa Nr DIS-I.8060.1.3.2012 zawarta w dniu 28 lutego 2012 roku o świadczenie usług w zakresie publicznego kolejowego transportu zbiorowego osób obejmuje okres od 1 stycznia 2012 roku do 31 grudnia 2012 roku.
c) opis usług transportu pasażerskiego, jakie mają być świadczone
W ramach umowy mają być świadczone wojewódzkie kolejowe przewozy pasażerskie. Przewozy te będą realizowane na obszarze województwa podlaskiego i w województwach sąsiednich. Wielkość rocznej pracy eksploatacyjnej – 1 285 618,988 pockm.
d) opis parametrów rekompensaty finansowej
W okresie od dnia 1 stycznia 2012 roku do 31 grudnia 2012 roku Organizator zobowiązuje się przekazać Operatorowi rekompensatę w kwocie 25 470 973 zł.
e) cele w zakresie jakości, takie jak punktualność i niezawodność oraz stosowane kary pieniężne.
Zgodnie z umową Operator został zobowiązany w szczególności do:
1) zapewnienia podróżnym odpowiednich warunków bezpieczeństwa i higieny, wygody podróżowania, odpowiedniej ilości miejsc w tym w okresie wzmożonych przewozów i należytej obsługi oraz do podejmowania działań ułatwiających korzystanie ze środków transportowych, punktów odprawy, przystanków i peronów osobom niepełnosprawnym, w tym również poruszającym się na wózkach inwalidzkich, sprawne i działające urządzenia grzewcze, urządzenia sanitarne w.c., w taborze eksploatowanym przez Operatora,
2) zachowania wskaźnika punktualności dla odjazdów i przyjazdów pociągów objętych umową w wymiarze 95%, zaistniałe z winy Operatora,
3) zorganizowania sprzedaży biletów na wykonywane przez siebie przewozy,
4) zapewnienia informacji o warunkach przewozu,
5) uzgadniania z Organizatorem warunków zmian opłat za przewóz i podawania do publicznej wiadomości taryfy przewozowej i wysokości stosowanych opłat przewozowych,
6) uzgadniania zasad korzystania z przystanków i dworców z ich właścicielami lub zarządcami,
7) podawania do publicznej wiadomości rozkładu jazdy pociągów – zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 13 stycznia 2006 r. w sprawie treści, sposobu i terminów ogłaszania rozkładów jazdy oraz ich aktualizacji, warunków ponoszenia kosztów związanych z zamieszczaniem informacji dotyczących rozkładów jazdy oraz podawaniem rozkładów jazdy do publicznej wiadomości (Dz. U. Nr 12, poz. 79),
8) zapewnienia zastępczej komunikacji autobusowej,
9) informowania Organizatora o wprowadzeniu okresowych zmian,
10) załatwiania skarg i reklamacji składanych przez pasażerów w związku z realizacją usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego,
11) zapewnienia promocji województwa i przewozów kolejowych,
- kary umowne;
- Operator zapłaci kary umowne w wysokości 1.000 zł (słownie: jeden tysiąc złotych) za każdy niewykonany kurs pociągu bez zapewnienia komunikacji zastępczej.
- Organizator będzie mógł naliczyć Operatorowi karę umowną w przypadku niedotrzymania z winy Operatora zobowiązań punktualności w wysokości 1000 zł (słownie: jeden tysiąc złotych) w miesięcznym okresie sprawozdawczym liczony dla każdego pociągu na uruchomieniu lub przybyciu za każdy rozpoczęty procent poniżej 95%.
- Organizator naliczy karę umowną w przypadku prowadzenia przewozów taborem nie spełniającym wymogów technicznych i sanitarnych określonych w §2 ust.5 pkt 1 niniejszej umowy w wysokości 1000 zł za każdy stwierdzony przypadek.
- Organizator ma prawo naliczyć Operatorowi karę umowną w przypadku używania przedmiotu użyczenia niezgodnie z jego przeznaczeniem, o którym mowa w § 3 ust.3 i ust.6 pkt 2 w wysokości 5000 zł. za każdy stwierdzony przypadek.
f) warunki związane z istotnymi aktywami
Organizator będący właścicielem niżej wymienionych pojazdów kolejowych nieodpłatnie je użycza dla Operatora.
Lp. |
Typ pojazdu |
Nr producenta |
Nr kolejowy |
Rok produkcji |
1. |
213Ma |
003 |
SA105-103 |
2004 |
2. |
215M |
007 |
SA108-007 |
2005 |
3. |
215M |
009 |
SA108-009 |
2005 |
4. |
218Mc |
001 |
SA133-001 |
2006 |
5. |
218Mc |
002 |
SA133-002 |
2006 |
6. |
218Mc |
010 |
SA133-009 |
2009 |
7. |
218Mc |
011 |
SA133-010 |
2009 |
8. |
218Mc |
012 |
SA133-011 |
2009 |
9. |
218Mc |
013 |
SA133-012 |
2009 |
10. |
5b/6b |
421 |
EN57-1543 |
1983 |
11. |
5b/6b |
422 |
EN57-1544 |
1983 |
12. |
5b/6b |
429 |
EN57-1551 |
1983 |
13. |
5b/6b |
433 |
EN57-1555 |
1983 |
14. |
218Mc |
021 |
SA133-019 |
2011 |
15. |
218Mc |
022 |
SA133-020 |
2011 |
Przewozy Regionalne sp. z o.o. w ramach zawartej umowy angażuje aktywa niezbędne do jej realizacji.