Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg, wniosków i petycji obywateli
Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków
Marszałek, Wicemarszałkowie oraz Członkowie Zarządu przyjmują obywateli w sprawach skarg i wniosków w poniedziałki w godzinach 12.00 – 16.30. Jeżeli poniedziałek jest dniem ustawowo wolnym od pracy, obywatele przyjmowani są w następnym dniu roboczym; zasada ta dotyczy również poniedziałków, na które zwołana została sesja Sejmiku. Sekretarz, Skarbnik oraz dyrektorzy departamentów i pracownicy Urzędu obowiązani są przyjmować obywateli w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach pracy Urzędu.
Sposoby wniesienia skarg i wniosków:
1) pocztą na adres korespondencyjny: Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego, ul. M. Curie-Skłodowskiej 14, 15-097 Białystok;
2) telefonicznie pod numerem 85 – 665 -41-72;
3) faxem pod numerem 85 – 665 -41 -75;
4) drogą elektroniczną:
- na adres poczty mailowej: kancelaria@podlaskie.eu;
- na elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP: /p7w201lcig/SkrytkaESP;
5) osobiście:
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego
Kancelaria Główna
M. Curie-Skłodowskiej 14
15-097 Białystok
Godziny przyjmowania dokumentów:
- poniedziałek: 08:00 - 16:00;
- wtorek - piątek: 07:30 - 15:30;
- sobota – niedziela - nieczynne.
Od skarg i wniosków nie pobiera się opłaty.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Skarga może dotyczyć spraw wchodzących w zakres zadań urzędu i jednostek organizacyjnych mu podlegających, a w szczególności:
a) zaniedbania lub nienależytego wykonania zadań przez właściwe jednostki organizacyjne urzędu albo przez ich pracowników;
b) przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw.
Skargi i wnioski rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca, od daty wpływu. W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych, stosownie do przepisów art. 36 - 38 Kodeksu postępowania administracyjnego, wskazany zostanie nowy termin załatwienia sprawy. Na nie załatwienie sprawy w ustalonym terminie skarżącemu przysługuje zażalenie do organu administracji publicznej wyższego stopnia.
Skarga w sprawie indywidualnej, która nie była i nie jest przedmiotem postępowania administracyjnego, powoduje wszczęcie postępowania, jeżeli została złożona przez stronę. W sprawie, w której toczy się postępowanie administracyjne skarga złożona przez stronę podlega rozpatrzeniu w toku postępowania zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego. Skargę w sprawie, w której została wydana decyzja ostateczna, uważa się, zależnie od jej treści, za żądanie wznowienia postępowania lub za żądanie stwierdzenia nieważności decyzji albo jej uchylenia lub zmiany z urzędu.
O sposobie załatwienia skargi zawiadamia się skarżącego w formie pisemnej. Skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargę. W przypadku nie wskazania w ponownej skardze nowych okoliczności, udzielający odpowiedzi może podtrzymać swoje stanowisko bez udzielania odpowiedzi na piśmie.
Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi w trybie opisanym powyżej dla złożenia skargi.
Podstawy prawne:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Rejestr skarg i wniosków
Administratorem danych osobowych jest Marszałek Województwa Podlaskiego w Białymstoku, siedziba - Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego w Białymstoku, ul. M. Curie-Skłodowskiej 14, 15-097 Białystok. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu prowadzenia rejestru skarg i wniosków i nie będą udostępniane odbiorcom danych. Każdy ma prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Podanie danych wynika z kodeksu postępowania administracyjnego i rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego w Białymstoku. Białystok 15-097; ul. M. Curie-Skłodowskiej 14, tel.: (85) 66 54 172
Godziny pracy: poniedziałek: 8.00 - 16.00 wtorek - piątek: 7.30 - 15.30