Program "Zasady komunikacji marki Województwo Podlaskie" z dnia 2015-01-27 dotyczący Zasad komunikacji marki Województwo Podlaskie
- Data wydania
- 2015-01-27
- Tytuł
- Zasady komunikacji marki Województwo Podlaskie
Dokument, którego treść jest przedmiotem niniejszej informacji jest efektem licznych analiz przeprowadzonych przez międzynarodowy koncern badawczy Millward Brown we współpracy z Referatem Promocji UMWP, a jego celem jest określenie zasad komunikowania marki Województwa Podlaskiego w perspektywie najbliższych 2-3 lat. Przesłanek do określenia przedmiotowych zasad dostarczyły m.in.: rekomendacje zawarte w dokumentach programowych województwa podlaskiego, analiza działań komunikacyjnych marki prowadzonych w latach 2010-2014 (przede wszystkim kampanie telewizyjne), zidentyfikowanie szans i barier wizerunkowych na podstawie ogólnopolskiego reprezentatywnego sondażu „Wizerunek Województwa Podlaskiego”, przeprowadzonego w październiku 2014 r., czy spotkanie warsztatowe z udziałem przedstawicieli środowisk twórczych i biznesowych Województwa Podlaskiego, na którym omawiano kwestie tożsamości regionu, dominujące narracje na jego temat oraz mocne i słabe punkty Podlaskiego.
Najważniejsze rekomendacje zawarte w dokumencie dotyczą:
• budowy tożsamości marki wokół przyrody i środowiska naturalnego,
• budowania przekazu w oparciu o zderzanie kodów naturalności z kodami nowoczesności – tak, aby walory „Czystości, pierwotności” kojarzone były z „Zaawansowanym rozwojem”,
• zmiany dotychczasowego hasła marki na „Podlaskie. Zasilane naturą”,
• ukierunkowania przekazów reklamowych na zaawansowanych „użytkowników natury”, świadomych jej wartości oraz na branże zorientowane na przyszłość, ze szczególnym uwzględnieniem szeroko rozumianego nurtu Green Business; Eco-nomy; rolnictwa ekologicznego,
• częstszego niż dotychczas odwoływania się do dziedzictwa kulinarnego regionu,
• większej koordynacji działań z marką Białystok oraz możliwości wzmocnienia się dzięki komunikacji marki POLSKA,
• stworzenia i wypromowania imprezy regionalnej i nadania jej rangi ogólnopolskiej lub międzynarodowej,
• wzmocnienia tzw. efektu pochodzenia poprzez wzajemną promocję firm regionalnych i województwa – wypracowanie platformy współpracy między administracją publiczną a firmami komercyjnymi, która doprowadziłaby do synergii – tak, aby pochodzenie z Podlaskiego wzmacniało reputację produktu, a dobre imię regionalnych produktów wzmacniało markę całego regionu,
• skoordynowania zarządzania marką Województwa Podlaskiego – kontrola nad strategiczną komunikacją wychodzącą poprzez ustanowienie działu zarządzania marką, który będzie koordynować wszelkie akcje promocyjne podejmowane przez UMWP i jednostki organizacyjne Województwa,
• wdrożenia systematycznego monitoringu marki, biorąc za punkt wyjścia badania wizerunkowe 2010 i 2014 r.