Program "Plan promocji województwa w roku 2015" z dnia 2015-01-27 dotyczący Planu promocji województwa w roku 2015
- Data wydania
- 2015-01-27
- Tytuł
- Plan promocji województwa w roku 2015
Promocja walorów i możliwości rozwojowych województwa to jedno z zadań wykonywanych przez Samorząd Województwa Podlaskiego na mocy Ustawy o Samorządzie Województwa z dnia 5 czerwca 1998 r. (art. 11 oraz art. 41).
Roczne plany promocji województwa przygotowywane są przez Referat Promocji w oparciu o § 72 pkt 1) lit. a) Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku.
Plan promocji województwa na rok 2015 zawiera zestawienie najważniejszych przedsięwzięć o charakterze promocyjnym, które realizowane będą w roku bieżącym przez poszczególne Departamenty Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego.
Podobnie, jak w latach minionych działania promocyjne zorientowane są na upowszechnianie pozytywnego wizerunku regionu wśród potencjalnych odbiorców jego oferty.
Zasadniczymi celami w roku 2015 będą:
• prowadzenie spójnej polityki promocyjnej zgodnie z zasadami komunikacji marki województwa podlaskiego,
• budowanie tożsamości regionu wokół przyrody, środowiska naturalnego i nowoczesnych technologii,
• kreowanie markowych produktów turystycznych, m.in. poprzez wsparcie najbardziej perspektywicznych wydarzeń i inicjatyw,
• odwoływanie się do dziedzictwa kulturowego i kulinarnego regionu,
• zacieśnienie współpracy z regionalnymi przedsiębiorcami w celu uzyskania efektu synergii w promocji województwa,
• nadanie regionowi wyrazistego wizerunku.
Wszystkie działania mają na celu wykreowanie w społecznej świadomości spójnego i pozytywnego obrazu regionu, budowanie skojarzeń z Podlaskim poprzez częstsze odwoływanie się do produktów powstających na jego terenie, przełamywanie istniejących stereotypów oraz dalsze zwiększanie ruchu turystycznego na terenie województwa podlaskiego.
Wśród szczegółowych zadań realizowanych w roku 2015 należy wymienić m.in.: 11. edycję konkursu Podlaska Marka Roku, która w większym niż dotychczas stopniu wykorzystywana będzie jako platforma marketingowa regionalnych przedsiębiorstw, promocję województwa podczas Wystawy Światowej EXPO w Mediolanie, współorganizację przedsięwzięć o największym potencjale promocyjnym oraz organizację akcji promocyjnych w kraju i poza granicami Polski.