Uchwała Nr 33/300/2015 Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 2015-03-31

Numer
33/300/2015
w sprawie
zatwierdzenia zmian w Regulaminie Organizacyjnym Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku
Data wydania
2015-03-31
Departament
Departament Rozwoju Regionalnego

     Uchwała Nr 33/300/2015
Zarządu Województwa Podlaskiego

z dnia 31 marca 2015 roku

w sprawie zatwierdzenia zmian w Regulaminie Organizacyjnym Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku

Na podstawie art. 41 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (j.t. Dz. U. z 2013r., poz. 596 z późn. zm.)[1] i § 7 Statutu Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku stanowiącego załącznik do Uchwały Nr XLI/491/14 Sejmiku Województwa Podlaskiego z dnia 23 czerwca 2014 r. uchwala się, co następuje:

§ 1. Zatwierdza się wprowadzenie następujących zmian w Regulaminie Organizacyjnym Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku, stanowiącym Załącznik do Uchwały Nr 74/944/11 Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 29 grudnia 2011 r. w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Organizacyjnego Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku, zmienionym Uchwałą Nr 131/1887/2012 Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 11 grudnia 2012r., Uchwałą Nr 242/3499/2014 Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 24 czerwca 2014r. oraz Uchwałą Nr 7/37/2014 Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 23 grudnia 2014r.:

  1. w § 2 dodaje się pkt 25, w brzmieniu:

„25) RPOWP – należy przez to rozumieć – Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego 2014-2020;

  1. w §10 ust. 1 pkt 6 otrzymuje brzmienie:

„6) Wydział Koordynacji i Wdrażania Programów Operacyjnych

  1. Oddział ds. Projektów Rynku Pracy w ramach PO KL,
  2. Oddział ds. Projektów Wsparcia Pracowników i Przedsiębiorstw w ramach PO KL,”;                                           
  1. w §11 w ust. 1 dodaje się pkt 10 w brzmieniu:

„10) Wydział Kontroli EFS.”;                                             

  1. w §12 ust. 1:
  1. pkt 2 otrzymuje brzmienie:

    „2) Wydział Koordynacji i Wdrażania Programów Operacyjnych,”;

  1. skreśla się pkt 3;
  1. § 14 otrzymuje brzmienie:

„§14 Do kompetencji Wicedyrektora ds. Europejskiego Funduszu Społecznego należy w szczególności:

  1. koordynowanie zadań związanych z wdrażaniem Działania 6.1 i 8.1 PO KL,
  2. koordynowanie zadań związanych z wdrażaniem PO WER,
  3. koordynowanie zadań związanych z wdrażaniem RPOWP,
  4. reprezentowanie WUP na zewnątrz w zakresie udzielonych pełnomocnictw,
  5. planowanie kierunków działania oraz sprawowanie nadzoru i koordynacja działań podległych komórek organizacyjnych,
  6. określanie zakresów czynności dla kierowników nadzorowanych komórek organizacyjnych,
  7. dokonywanie okresowych ocen kierowników nadzorowanych komórek organizacyjnych oraz pracowników zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach pracy bezpośrednio podległych Wicedyrektorowi.”;

 

  1. w § 20:
  2. w pkt 1 słowa: „obsługa finansowo-księgowa PO KL oraz PO WER w ramach planu finansowego WUP”, zastępuje się słowami: „obsługa finansowo-księgowa PO KL, PO WER oraz RPOWP w ramach planu finansowego WUP”;
  3. w pkt 2 słowa: „koordynowanie prac planistycznych oraz realizacji planu finansowego WUP w zakresie zadań współfinansowanych środkami PO KL oraz środkami PO WER” zastępuje się słowami: „koordynowanie prac planistycznych oraz realizacji planu finansowego WUP w zakresie zadań współfinansowanych środkami PO KL, środkami PO WER oraz środkami RPOWP”;
  4. w § 23 dodaje się pkt 4, w brzmieniu:

    „4) Obsługa RPOWP poprzez:

  1. przygotowywanie projektów wewnętrznych procedur wdrażania RPOWP oraz innych dokumentów wymaganych procesem wdrażania RPOWP  w zakresie zadań realizowanych przez Wydział,
  2. przygotowywanie Rocznych Planów Kontroli dotyczących wdrażania RPOWP,
  3. sporządzanie analizy ryzyka projektów wybranych do realizacji,
  4. kontrolę projektów realizowanych przez beneficjentów w ramach RPOWP – weryfikacja wykorzystania środków przez beneficjentów, w tym kontrola na miejscu,
  5. sporządzanie informacji pokontrolnych z przeprowadzonych kontroli,
  6. sporządzanie i monitorowanie stanu wdrożenia zaleceń pokontrolnych,
  7. informowanie Wydziału Obsługi Finansowej EFS na temat wykrytych nieprawidłowości podczas przeprowadzonych czynności kontrolnych,
  8. współpracę z Instytucją Zarządzającą RPOWP/ podmiotem zewnętrznym działającym w imieniu Instytucji Zarządzającej RPOWP w zakresie przeprowadzania/udziału w przeprowadzaniu kontroli krzyżowych.”;
  1. w § 24:

a) w punkcie 3 dodaje się lit. f i g) w brzmieniu:

     „f) przygotowywanie deklaracji wydatków w ramach PO WER i przekazywanie ich  do IZ;

     g) wystawianie na rzecz beneficjentów programu PO WER zleceń płatności na podstawie informacji otrzymanych z komórek merytorycznych, poprzez rejestrację danych dotyczących tych zleceń”;

       b) dodaje się pkt 4 w brzmieniu:

„4) Obsługa RPOWP poprzez:

  1. przygotowywanie projektów wewnętrznych procedur wdrażania RPOWP oraz innych dokumentów wymaganych procesem wdrażania RPOWP w zakresie zadań realizowanych przez Wydział,
  2. zabezpieczenie środków na realizację RPOWP oraz opracowywanie prognoz wydatków w ramach RPOWP,
  3. opracowywanie informacji dotyczących nieprawidłowości oraz odzyskiwanie kwot podlegających zwrotowi w ramach RPOWP, w tym przygotowywanie w tym zakresie decyzji administracyjnych,
  4. sporządzanie dokumentacji finansowej w zakresie finansowania oraz współfinansowania RPOWP,
  5. przygotowywanie zgłoszenia do ministra właściwego do spraw finansów publicznych podmiotów podlegających wykluczeniu do rejestru podmiotów wykluczonych,
  6. przygotowywanie deklaracji wydatków w ramach RPOWP i przekazywanie ich do IZ,
  7. wystawiane na rzecz beneficjentów programu RPOWP zleceń płatności na podstawie informacji otrzymanych z komórek merytorycznych, poprzez rejestrację danych dotyczących tych zleceń.”;   
  1. § 25 otrzymuje brzmienie:

            „§ 25 Do zakresu zadań Wydziału Koordynacji i Wdrażania Programów Operacyjnych należy w szczególności:

  1. Obsługa PO KL poprzez:
    1. przygotowywanie projektów wewnętrznych procedur oraz innych dokumentów wymaganych procesem wdrażania PO KL w zakresie zadań realizowanych przez Wydział,
    2. koordynacja prac Oddziału ds. Projektów Rynku Pracy w ramach PO KL oraz Oddziału ds. Projektów Wsparcia Pracowników i Przedsiębiorstw w ramach PO KL, w szczególności poprzez określanie harmonogramów realizacji procedur konkursowych, poziomu kontraktacji i wydatków, a także zakresu dokumentacji konkursowych,
    3. opracowywanie Planów Działania dla Priorytetu VI i Priorytetu VIII PO KL w zakresie Działania 6.1 i 8.1,
    4. współpraca z Instytucją Zarządzającą i Instytucją Pośredniczącą w zakresie wdrażania PO KL,
    5. współdziałanie z partnerami rynku pracy w zakresie określania kierunków wydatkowania środków w ramach Działań 6.1 i 8.1 PO KL,
    6. przygotowywanie sprawozdań z realizacji Działania 6.1 i 8.1 PO KL,
    7. opracowywanie informacji kwartalnej dotyczącej stanu realizacji PO KL zgodnie z wytycznymi Instytucji Zarządzającej,
    8. prowadzanie działań ewaluacyjnych dotyczących realizacji PO KL we współpracy z Instytucją Pośredniczącą,
    9.  informowanie Wydziału Obsługi Finansowej EFS nt. wykrytych nieprawidłowości,
    10. wprowadzanie danych do KSI (zgodnie z wykonywanymi zadaniami);

    2)Obsługa RPOWP poprzez:

  1. przygotowywanie projektów wewnętrznych procedur wdrażania RPOWP oraz innych dokumentów wymaganych procesem wdrażania RPOWP, w tym Rocznych Planów Działania, w zakresie zadań realizowanych przez Wydział,
  2. określanie harmonogramów realizacji procedur konkursowych, poziomu kontraktacji i wydatków,
  3. organizacja konkursów i ocena projektów konkursowych,
  4. przeprowadzanie naboru i ocena projektów pozakonkursowych powiatowych urzędów pracy,
  5. przygotowywanie umów o dofinansowanie projektów,
  6. weryfikacja wniosków o płatność,
  7. bieżąca współpraca z realizatorami projektów w zakresie wprowadzania zmian do wdrażanych projektów, w tym przygotowywanie aneksów do umów,
  8. przygotowywanie sprawozdań z realizacji Działań w ramach RPOWP,
  9. wykonywanie zadań związanych z procedurą odwoławczą,
  10. współpraca z Instytucją Zarządzającą w zakresie wdrażania RPOWP,
  11. informowanie Wydziału Obsługi Finansowej EFS nt. wykrytych nieprawidłowości.”;
  1. § 28 otrzymuje brzmienie:

„§28 Do zakresu zadań Samodzielnego Stanowiska ds. Instrukcji Wdrażania Programów Operacyjnych należy w szczególności:

  1. koordynowanie procesu opracowywania instrukcji zawierających opis zadań i procedur związanych z procesem wdrażania Działań w ramach PO KL, wdrażania Działań Osi Priorytetowej I w ramach PO WER oraz wdrażania RPOWP jak również przekazywanie ich do IP/IZ celem zatwierdzenia,
  2. zarządzanie zmianami w zakresie funkcjonowania systemu wdrażania PO KL, PO WER oraz RPOWP,
  3. bieżący nadzór nad zgodnością treści instrukcji z regulacjami formalno-prawnymi dotyczącymi PO KL, PO WER oraz RPOWP,
  4. współpraca z Instytucją Pośredniczącą w ramach PO KL oraz Instytucją Zarządzającą w ramach PO WER i RPOWP w zakresie zapewnienia zgodności instrukcji stosowanych w WUP w Białymstoku z właściwymi przepisami i obowiązującymi wytycznymi.”;
  1. § 29 otrzymuje brzmienie:

„§29 Do zadań Wydziału Informacji i Promocji EFS należy w szczególności:

  1. przygotowywanie projektów wewnętrznych procedur wdrażania PO KL, PO WER oraz RPOWP jak również innych dokumentów wymaganych procesem wdrażania PO KL, PO WER oraz RPOWP w zakresie zadań realizowanych przez Wydział,
  2. prowadzenie działań informacyjno-promocyjnych na temat dostępnych instrumentów wsparcia w ramach EFS,
  3. realizacja działań ewaluacyjnych w oparciu o Plan Ewaluacji PO WER,
  4. zapewnienie informacji dla potencjalnych odbiorców pomocy poprzez prowadzenie Punktu Informacyjnego w ramach PO KL oraz Punktu Kontaktowego w ramach PO WER i RPOWP, a w szczególności poprzez:
    1. tworzenie, udostępnianie i rozpowszechnianie materiałów informacyjnych nt. EFS (PO KL, PO WER, RPOWP),
    2. udzielanie informacji o możliwościach ubiegania się o dofinansowanie realizacji projektu w ramach PO KL, w ramach PO WER oraz w ramach RPOWP jak również o zasadach przygotowania wniosku o dofinansowanie,
  5. prowadzenie Punktu Przyjęć Wniosków.”;

 

  1. w § 33 pkt 26, 27 i 28 otrzymują brzmienie:

  „26)  planowanie, opracowywanie i rozliczanie wszystkich zadań współfinansowanych ze środków projektu pomocy technicznej PO WER oraz RPOWP,

  1. opracowywanie rocznych projektów pomocy technicznej PO WER oraz  RPOWP,

  28)  rozliczanie dotacji celowej przeznaczonej na finansowanie projektu pomocy technicznej PO WER oraz RPOWP,”;

  1. w § 35 pkt 10 otrzymuje brzmienie:

 „10) dostosowanie systemu informatycznego do wdrożenia PO KL, PO WER oraz RPOWP,”;

  1. w § 39 w ust. 2 pkt 1 otrzymuje brzmienie:

 „1) przeprowadzanie audytu wewnętrznego w WUP w zakresie działalności Urzędu, w tym w zakresie realizacji zadań w ramach PO KL, PO WER oraz RPOWP na podstawie rocznego planu audytu wewnętrznego oraz w uzasadnionych przypadkach poza planem,”;

§ 2. Schemat organizacyjny Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku stanowiący załącznik do Regulaminu Organizacyjnego Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku, otrzymuje  brzmienie określone w załączniku do niniejszej Uchwały.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku.
§ 4.  Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

__________________________

Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2013 r., poz. 645, z 2014 r., poz. 379, poz. 1072

Powrót na początek strony