Uchwała Nr 33/300/2015 Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 2015-03-31
- Numer
- 33/300/2015
- w sprawie
- zatwierdzenia zmian w Regulaminie Organizacyjnym Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku
- Data wydania
- 2015-03-31
- Departament
- Departament Rozwoju Regionalnego
Uchwała Nr 33/300/2015
Zarządu Województwa Podlaskiego
z dnia 31 marca 2015 roku
w sprawie zatwierdzenia zmian w Regulaminie Organizacyjnym Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku
Na podstawie art. 41 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (j.t. Dz. U. z 2013r., poz. 596 z późn. zm.)[1] i § 7 Statutu Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku stanowiącego załącznik do Uchwały Nr XLI/491/14 Sejmiku Województwa Podlaskiego z dnia 23 czerwca 2014 r. uchwala się, co następuje:
§ 1. Zatwierdza się wprowadzenie następujących zmian w Regulaminie Organizacyjnym Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku, stanowiącym Załącznik do Uchwały Nr 74/944/11 Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 29 grudnia 2011 r. w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Organizacyjnego Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku, zmienionym Uchwałą Nr 131/1887/2012 Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 11 grudnia 2012r., Uchwałą Nr 242/3499/2014 Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 24 czerwca 2014r. oraz Uchwałą Nr 7/37/2014 Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 23 grudnia 2014r.:
- w § 2 dodaje się pkt 25, w brzmieniu:
„25) RPOWP – należy przez to rozumieć – Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego 2014-2020;
- w §10 ust. 1 pkt 6 otrzymuje brzmienie:
„6) Wydział Koordynacji i Wdrażania Programów Operacyjnych
- Oddział ds. Projektów Rynku Pracy w ramach PO KL,
- Oddział ds. Projektów Wsparcia Pracowników i Przedsiębiorstw w ramach PO KL,”;
- w §11 w ust. 1 dodaje się pkt 10 w brzmieniu:
„10) Wydział Kontroli EFS.”;
- w §12 ust. 1:
- pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) Wydział Koordynacji i Wdrażania Programów Operacyjnych,”;
- skreśla się pkt 3;
- § 14 otrzymuje brzmienie:
„§14 Do kompetencji Wicedyrektora ds. Europejskiego Funduszu Społecznego należy w szczególności:
- koordynowanie zadań związanych z wdrażaniem Działania 6.1 i 8.1 PO KL,
- koordynowanie zadań związanych z wdrażaniem PO WER,
- koordynowanie zadań związanych z wdrażaniem RPOWP,
- reprezentowanie WUP na zewnątrz w zakresie udzielonych pełnomocnictw,
- planowanie kierunków działania oraz sprawowanie nadzoru i koordynacja działań podległych komórek organizacyjnych,
- określanie zakresów czynności dla kierowników nadzorowanych komórek organizacyjnych,
- dokonywanie okresowych ocen kierowników nadzorowanych komórek organizacyjnych oraz pracowników zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach pracy bezpośrednio podległych Wicedyrektorowi.”;
- w § 20:
- w pkt 1 słowa: „obsługa finansowo-księgowa PO KL oraz PO WER w ramach planu finansowego WUP”, zastępuje się słowami: „obsługa finansowo-księgowa PO KL, PO WER oraz RPOWP w ramach planu finansowego WUP”;
- w pkt 2 słowa: „koordynowanie prac planistycznych oraz realizacji planu finansowego WUP w zakresie zadań współfinansowanych środkami PO KL oraz środkami PO WER” zastępuje się słowami: „koordynowanie prac planistycznych oraz realizacji planu finansowego WUP w zakresie zadań współfinansowanych środkami PO KL, środkami PO WER oraz środkami RPOWP”;
- w § 23 dodaje się pkt 4, w brzmieniu:
„4) Obsługa RPOWP poprzez:
- przygotowywanie projektów wewnętrznych procedur wdrażania RPOWP oraz innych dokumentów wymaganych procesem wdrażania RPOWP w zakresie zadań realizowanych przez Wydział,
- przygotowywanie Rocznych Planów Kontroli dotyczących wdrażania RPOWP,
- sporządzanie analizy ryzyka projektów wybranych do realizacji,
- kontrolę projektów realizowanych przez beneficjentów w ramach RPOWP – weryfikacja wykorzystania środków przez beneficjentów, w tym kontrola na miejscu,
- sporządzanie informacji pokontrolnych z przeprowadzonych kontroli,
- sporządzanie i monitorowanie stanu wdrożenia zaleceń pokontrolnych,
- informowanie Wydziału Obsługi Finansowej EFS na temat wykrytych nieprawidłowości podczas przeprowadzonych czynności kontrolnych,
- współpracę z Instytucją Zarządzającą RPOWP/ podmiotem zewnętrznym działającym w imieniu Instytucji Zarządzającej RPOWP w zakresie przeprowadzania/udziału w przeprowadzaniu kontroli krzyżowych.”;
- w § 24:
a) w punkcie 3 dodaje się lit. f i g) w brzmieniu:
„f) przygotowywanie deklaracji wydatków w ramach PO WER i przekazywanie ich do IZ;
g) wystawianie na rzecz beneficjentów programu PO WER zleceń płatności na podstawie informacji otrzymanych z komórek merytorycznych, poprzez rejestrację danych dotyczących tych zleceń”;
b) dodaje się pkt 4 w brzmieniu:
„4) Obsługa RPOWP poprzez:
- przygotowywanie projektów wewnętrznych procedur wdrażania RPOWP oraz innych dokumentów wymaganych procesem wdrażania RPOWP w zakresie zadań realizowanych przez Wydział,
- zabezpieczenie środków na realizację RPOWP oraz opracowywanie prognoz wydatków w ramach RPOWP,
- opracowywanie informacji dotyczących nieprawidłowości oraz odzyskiwanie kwot podlegających zwrotowi w ramach RPOWP, w tym przygotowywanie w tym zakresie decyzji administracyjnych,
- sporządzanie dokumentacji finansowej w zakresie finansowania oraz współfinansowania RPOWP,
- przygotowywanie zgłoszenia do ministra właściwego do spraw finansów publicznych podmiotów podlegających wykluczeniu do rejestru podmiotów wykluczonych,
- przygotowywanie deklaracji wydatków w ramach RPOWP i przekazywanie ich do IZ,
- wystawiane na rzecz beneficjentów programu RPOWP zleceń płatności na podstawie informacji otrzymanych z komórek merytorycznych, poprzez rejestrację danych dotyczących tych zleceń.”;
- § 25 otrzymuje brzmienie:
„§ 25 Do zakresu zadań Wydziału Koordynacji i Wdrażania Programów Operacyjnych należy w szczególności:
- Obsługa PO KL poprzez:
- przygotowywanie projektów wewnętrznych procedur oraz innych dokumentów wymaganych procesem wdrażania PO KL w zakresie zadań realizowanych przez Wydział,
- koordynacja prac Oddziału ds. Projektów Rynku Pracy w ramach PO KL oraz Oddziału ds. Projektów Wsparcia Pracowników i Przedsiębiorstw w ramach PO KL, w szczególności poprzez określanie harmonogramów realizacji procedur konkursowych, poziomu kontraktacji i wydatków, a także zakresu dokumentacji konkursowych,
- opracowywanie Planów Działania dla Priorytetu VI i Priorytetu VIII PO KL w zakresie Działania 6.1 i 8.1,
- współpraca z Instytucją Zarządzającą i Instytucją Pośredniczącą w zakresie wdrażania PO KL,
- współdziałanie z partnerami rynku pracy w zakresie określania kierunków wydatkowania środków w ramach Działań 6.1 i 8.1 PO KL,
- przygotowywanie sprawozdań z realizacji Działania 6.1 i 8.1 PO KL,
- opracowywanie informacji kwartalnej dotyczącej stanu realizacji PO KL zgodnie z wytycznymi Instytucji Zarządzającej,
- prowadzanie działań ewaluacyjnych dotyczących realizacji PO KL we współpracy z Instytucją Pośredniczącą,
- informowanie Wydziału Obsługi Finansowej EFS nt. wykrytych nieprawidłowości,
- wprowadzanie danych do KSI (zgodnie z wykonywanymi zadaniami);
2)Obsługa RPOWP poprzez:
- przygotowywanie projektów wewnętrznych procedur wdrażania RPOWP oraz innych dokumentów wymaganych procesem wdrażania RPOWP, w tym Rocznych Planów Działania, w zakresie zadań realizowanych przez Wydział,
- określanie harmonogramów realizacji procedur konkursowych, poziomu kontraktacji i wydatków,
- organizacja konkursów i ocena projektów konkursowych,
- przeprowadzanie naboru i ocena projektów pozakonkursowych powiatowych urzędów pracy,
- przygotowywanie umów o dofinansowanie projektów,
- weryfikacja wniosków o płatność,
- bieżąca współpraca z realizatorami projektów w zakresie wprowadzania zmian do wdrażanych projektów, w tym przygotowywanie aneksów do umów,
- przygotowywanie sprawozdań z realizacji Działań w ramach RPOWP,
- wykonywanie zadań związanych z procedurą odwoławczą,
- współpraca z Instytucją Zarządzającą w zakresie wdrażania RPOWP,
- informowanie Wydziału Obsługi Finansowej EFS nt. wykrytych nieprawidłowości.”;
- § 28 otrzymuje brzmienie:
„§28 Do zakresu zadań Samodzielnego Stanowiska ds. Instrukcji Wdrażania Programów Operacyjnych należy w szczególności:
- koordynowanie procesu opracowywania instrukcji zawierających opis zadań i procedur związanych z procesem wdrażania Działań w ramach PO KL, wdrażania Działań Osi Priorytetowej I w ramach PO WER oraz wdrażania RPOWP jak również przekazywanie ich do IP/IZ celem zatwierdzenia,
- zarządzanie zmianami w zakresie funkcjonowania systemu wdrażania PO KL, PO WER oraz RPOWP,
- bieżący nadzór nad zgodnością treści instrukcji z regulacjami formalno-prawnymi dotyczącymi PO KL, PO WER oraz RPOWP,
- współpraca z Instytucją Pośredniczącą w ramach PO KL oraz Instytucją Zarządzającą w ramach PO WER i RPOWP w zakresie zapewnienia zgodności instrukcji stosowanych w WUP w Białymstoku z właściwymi przepisami i obowiązującymi wytycznymi.”;
- § 29 otrzymuje brzmienie:
„§29 Do zadań Wydziału Informacji i Promocji EFS należy w szczególności:
- przygotowywanie projektów wewnętrznych procedur wdrażania PO KL, PO WER oraz RPOWP jak również innych dokumentów wymaganych procesem wdrażania PO KL, PO WER oraz RPOWP w zakresie zadań realizowanych przez Wydział,
- prowadzenie działań informacyjno-promocyjnych na temat dostępnych instrumentów wsparcia w ramach EFS,
- realizacja działań ewaluacyjnych w oparciu o Plan Ewaluacji PO WER,
- zapewnienie informacji dla potencjalnych odbiorców pomocy poprzez prowadzenie Punktu Informacyjnego w ramach PO KL oraz Punktu Kontaktowego w ramach PO WER i RPOWP, a w szczególności poprzez:
- tworzenie, udostępnianie i rozpowszechnianie materiałów informacyjnych nt. EFS (PO KL, PO WER, RPOWP),
- udzielanie informacji o możliwościach ubiegania się o dofinansowanie realizacji projektu w ramach PO KL, w ramach PO WER oraz w ramach RPOWP jak również o zasadach przygotowania wniosku o dofinansowanie,
- prowadzenie Punktu Przyjęć Wniosków.”;
- w § 33 pkt 26, 27 i 28 otrzymują brzmienie:
„26) planowanie, opracowywanie i rozliczanie wszystkich zadań współfinansowanych ze środków projektu pomocy technicznej PO WER oraz RPOWP,
- opracowywanie rocznych projektów pomocy technicznej PO WER oraz RPOWP,
28) rozliczanie dotacji celowej przeznaczonej na finansowanie projektu pomocy technicznej PO WER oraz RPOWP,”;
- w § 35 pkt 10 otrzymuje brzmienie:
„10) dostosowanie systemu informatycznego do wdrożenia PO KL, PO WER oraz RPOWP,”;
- w § 39 w ust. 2 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) przeprowadzanie audytu wewnętrznego w WUP w zakresie działalności Urzędu, w tym w zakresie realizacji zadań w ramach PO KL, PO WER oraz RPOWP na podstawie rocznego planu audytu wewnętrznego oraz w uzasadnionych przypadkach poza planem,”;
§ 2. Schemat organizacyjny Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku stanowiący załącznik do Regulaminu Organizacyjnego Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku, otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszej Uchwały.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
__________________________
Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2013 r., poz. 645, z 2014 r., poz. 379, poz. 1072