XVIII zmiana Regulaminu Organizacyjnego

UCHWAŁA NR  212/3012/2014
ZARZĄDU WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO

z dnia 21 stycznia 2014 r.

w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku

Na podstawie art. 41 ust. 2 pkt 7 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2013 r. poz. 596 z późn. zm.1) uchwala się, co następuje: 

§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku stanowiącym załącznik do uchwały Zarządu Województwa Podlaskiego Nr 53/647/2011 z dnia 13 września 2011 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku wprowadza się następujące zmiany:

  1. w § 2:

a) pkt 19 otrzymuje brzmienie:

„19) RPOWP - Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego;”,

b) uchyla się pkt 19a;

  1. § 34 do § 38 otrzymują brzmienie:

„§ 34. Departamentem Rozwoju Regionalnego kieruje dyrektor Departamentu przy pomocy dwóch zastępców.

§ 35. W Departamencie Rozwoju Regionalnego tworzy się następujące wewnętrzne komórki organizacyjne:

  1. Referat Programowania, któremu nadaje się symbol „DRR-I”;
  2. Referat Koordynacji, któremu nadaje się symbol „DRR-II”;
  3. Referat Certyfikacji, któremu nadaje się symbol „DRR-III”;
  4. Referat Informacji i Promocji, któremu nadaje się symbol „DRR-IV”;
  5. Referat Monitorowania i Sytemów Informatycznych, któremu nadaje się symbol „DRR-V”;
  6. Referat Regionalnego Obserwatorium Terytorialnego, któremu nadaje się symbol „DRR-VI”;
  7. Referat ds. Procedury Odwoławczej, któremu nadaje się symbol „DRR-VII”;
  8. Referat Obsługi Inwestorów i Promocji Gospodarczej, któremu nadaje się symbol „DRR-VIII”;
  9. Referat Administracyjny, któremu nadaje się symbol „DRR-IX”.

§ 36. Do zadań Departamentu Rozwoju Regionalnego należy w szczególności prowadzenie spraw z zakresu:

  1. rozwoju regionalnego województwa, w tym opracowanie, wdrażanie, monitoring i ewaluacja realizacji oraz aktualizacja regionalnych strategii rozwoju, programów operacyjnych i kontraktów regionalnych;
  2. monitoringu krajowych i unijnych programów operacyjnych w zakresie finansowania realizacji Strategii Rozwoju Województwa Podlaskiego;
  3. promocji gospodarczej regionu i wsparcia przedsiębiorczości;
  4. informacji i promocji Funduszy Europejskich;
  5. kształtowania i realizacji polityki przestrzennej województwa w tym, w zakresie infrastruktury transportowej, energetycznej i ochrony środowiska;
  6. wykonywania czynności w zakresie nadzoru nad organizacją i funkcjonowaniem  jednostek organizacyjnych, o których mowa w § 38;
  7. koordynacji współpracy międzyregionalnej w ramach Europejskiej Współpracy Terytorialnej;
  8. wykonywania zadań Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Podlaskiego;
  9. przygotowanie programu operacyjnego na poziomie regionalnym;
  10. archiwizacji dokumentów zgodnie z obowiązującymi przepisami.

§ 37. Zadania określone w § 36 realizują:

  1. Referat Programowania, do zadań którego należy w szczególności:
    1. opracowanie projektu Strategii Rozwoju Województwa oraz jej aktualizacja,
    2. opracowanie Regionalnej Strategii Innowacji oraz jej aktualizacja,
    3. współpraca z Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju oraz Komisją Europejską w zakresie kompetencji referatu,
    4. koordynowanie prac nad regionalnymi strategiami/programami branżowymi,
    5. konsultowanie strategii rozwoju i programów na poziomie kraju,
    6. opracowanie i dokonywanie zmian regionalnych programów operacyjnych,
    7. opracowanie i dokonywanie zmian szczegółowego opisu priorytetów,
    8. opracowanie i dokonywanie zmian kryteriów wyboru i oceny projektów,
    9. przygotowywanie, w porozumieniu z departamentami UMWP, założeń polityki społeczno-gospodarczej na poszczególne lata, w tym planów zadań inwestycyjnych i nieinwestycyjnych,
    10. udział w ocenie merytorycznej wniosków o dofinansowanie projektów złożonych do poszczególnych działań RPOWP w ramach prac Komisji Oceny Projektów,
    11. obsługa SL2014, SFC2007 oraz SFC2014;
       
  2. Referat Koordynacji, do zadań którego należy w szczególności:
  1. opracowanie wytycznych programowych dotyczących RPOWP 2014-2020,
  2. opracowanie i aktualizacja opisu systemu zarządzania i kontroli dotyczącego RPOWP 2014-2020,
  3. opracowanie i aktualizacja instrukcji wykonawczej dotyczącej RPOWP 2014-2020,
  4. koordynacja wdrażania instrumentu ZIT (zintegrowane inwestycje terytorialne),
  5. przekazywanie do KE wniosków dla dużych projektów,
  6. przeprowadzanie kontroli systemowej,
  7. udział w ocenie merytorycznej wniosków o dofinansowanie projektów złożonych do poszczególnych działań RPOWP w ramach prac Komisji Oceny Projektów,
  8. koordynacja wyboru projektów w trybie pozakonkursowym,
  9. obsługa SL2014 oraz SFC2014;
  1. Referat Certyfikacji, do zadań którego należy w szczególności:
  1. sporządzanie i przedstawianie Komisji Europejskiej wniosków o płatność i poświadczanie, że wynikają one z rzetelnych systemów księgowych, są oparte na weryfikowalnych dokumentach uzupełniających i były przedmiotem weryfikacji przeprowadzonych przez Instytucję Zarządzającą,
  2. sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych,
  3. poświadczanie kompletności, dokładności i prawdziwości przedłożonych rocznych sprawozdań finansowych oraz poświadczanie, że wydatki ujęte w sprawozdaniach finansowych są zgodne z obowiązującymi przepisami unijnymi i krajowymi,
  4. zapewnienie funkcjonowania systemu do rejestrowania i przechowywania w formie elektronicznej dokumentacji księgowej w odniesieniu do każdej operacji, zdolnego do obsługi wszystkich danych wymaganych do sporządzenia wniosków o płatność i rocznych sprawozdań finansowych, w tym rozliczeń kwot podlegających odzyskaniu, kwot odzyskanych i kwot wycofanych po anulowaniu całości lub części wkładu na rzecz operacji lub programu operacyjnego,
  5. uwzględnienie, podczas sporządzania i składania wniosków o płatność, wyników wszystkich audytów przeprowadzonych przez Instytucję Audytową lub na jej odpowiedzialność,
  6. utrzymywanie w formie elektronicznej zapisów księgowych dotyczących wydatków zadeklarowanych Komisji Europejskiej oraz odpowiadającego im wkładu publicznego wypłaconego na rzecz beneficjentów,
  7. prowadzenie rozliczeń kwot podlegających odzyskiwaniu i kwot wycofanych po anulowaniu całości lub części wkładu na rzecz operacji;
  1. Referat Informacji i Promocji, do zadań którego należy w szczególności:
  1. opracowanie i dokonywanie zmian Planu Komunikacji,
  2. realizacja działań promocyjnych dotyczących RPOWP, w tym:
  • inicjowanie i koordynacja działań promocyjnych,
  • organizacja szkoleń, konferencji, seminariów dla potencjalnych beneficjentów oraz beneficjentów RPOWP,
  • przygotowanie i dystrybucja materiałów promocyjnych i informacyjnych,
  • opracowywanie sprawozdań i informacji z zakresu promocji RPOWP na terenie województwa,
  • współpraca z mediami w sprawach związanych z informacją i promocją RPOWP,
  1. prowadzenie punktów informacyjnych Funduszy Europejskich, w tym:
  • udzielanie informacji potencjalnym beneficjentom i beneficjentom – osobiście, telefonicznie i drogą elektroniczną – o możliwościach wsparcia przedsięwzięć, dotyczących w szczególności priorytetów, działań, poddziałań oraz rodzajów projektów, terminów składania wniosków, kwalifikowalności wydatków, wstępnej oceny kwalifikowalności potencjalnego beneficjenta, poziomu dofinansowania projektów, kryteriów wyboru projektów, zasad wypełniania wniosku wraz z niezbędnymi załącznikami,
  • upowszechnianie informacji o Funduszach Europejskich,
  • upowszechnianie informacji o projektach oraz efektach realizacji Polityki Spójności w województwie,
  1. prowadzenie Regionalnego Punktu Kontaktowego Programu Współpracy Transgranicznej Litwa-Polska 2007-2013,
  2. współdziałanie z Instytucjami Zarządzającymi, Instytucjami Krajowymi, Wspólnymi Sekretariatami Technicznymi, Krajowymi Punktami Kontaktowymi we wdrażaniu Programów Europejskiej Współpracy Terytorialnej,
  3. organizacja szkoleń, konferencji, seminariów dla beneficjentów Programów Europejskiej Współpracy Terytorialnej,
  4. opracowywanie planów finansowych, sprawozdań z zakresu pomocy technicznej,
  5. przygotowywanie Rocznych Planów Działań Pomocy Technicznej oraz zmian w Rocznych Planach Działań Pomocy Technicznej,
  6. przygotowywanie wniosków o płatność w ramach Pomocy Technicznej,
  7. sprawozdawczość z wykorzystania oraz rozliczanie dotacji celowej w zakresie projektów z Pomocy Technicznej,
  8. monitorowanie i raportowanie poziomu wdrażania Pomocy Technicznej,
  9. współpraca z właściwą merytorycznie komórką Urzędu przy opracowywaniu dokumentacji przetargowej,
  10. przygotowywanie umów związanych z realizacją Pomocy Technicznej,
  11. udział w ocenie merytorycznej wniosków o dofinansowanie projektów złożonych do poszczególnych działań RPOWP w ramach prac Komisji Oceny Projektów;
  1. Referat Monitorowania i Systemów Informatycznych, do zadań którego należy w szczególności:
  1. monitorowanie postępów realizacji RPOWP, w tym wskaźników,
  2. przygotowywanie informacji o stanie realizacji RPOWP, m.in. na posiedzenia Komitetu Monitorującego RPOWP, Zarządu Województwa i Sejmiku Województwa Podlaskiego,
  3. sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych i końcowego z realizacji RPOWP i przekazywanie ich właściwym instytucjom,
  4. udzielanie odpowiedzi na uwagi KE do sprawozdania rocznego lub końcowego,
  5. przygotowanie materiałów na spotkania roczne z KE,
  6. przeprowadzanie kontroli krzyżowych horyzontalnych (z wyłączeniem PROW 07-13 i PO RYBY),
  7. udział w pracach nad przygotowaniem i aktualizacją dokumentów dotyczących zarządzania, wdrażania i kontroli RPOWP,
  8. administracja  KSI (SIMIK 07-13) oraz obsługa SFC2007, SL2014, SFC2014,
  9. administrowanie i obsługa innych narzędzi i systemów informatycznych,
  10. dobór próby projektów pozostających w okresie trwałości do przeprowadzenia wizyt monitorujących (w oparciu o wyniki weryfikacji ankiet trwałości przeprowadzanych przez Referat Kontroli RPOWP),
  11. organizacyjno-techniczne przygotowanie i obsługa posiedzeń Komitetu Monitorującego RPOWP;
  1. Referat Regionalnego Obserwatorium Terytorialnego, do zadań którego należy w szczególności:
  1. prowadzenie badań, ewaluacji, analiz strategicznych na potrzeby planowania strategicznego i działalności operacyjnej,
  2. monitorowanie i ocena postępów w realizacji priorytetów rozwojowych określonych na poziomie regionalnym, m.in. w Strategii Rozwoju Województwa, Kontrakcie Terytorialnym, RPOWP,
  3. współpraca ze wszystkimi instytucjami systemu monitorowania polityki regionalnej zarówno w kraju: KOT, KFT (Krajowe Obserwatorium Terutorialne, Krajowe Forum Terytorialne), jak i regionie: RFT, OBR (Regionalne Forum Terytorialne, Ośrodek Badań Regionalnych),
  4. określanie potrzeb dot. wskaźników statystycznych umożliwiających badanie oddziaływania interwencji publicznej, w tym zalecenia do Programu badań statystycznych statystyki publicznej GUS,
  5. bieżąca analiza zmian w zakresie unijnej polityki spójności,
  6. przygotowywanie informacji o stanie realizacji Strategii Rozwoju Województwa Podlaskiego, m.in. na posiedzenia Zarządu Województwa i Sejmiku Województwa Podlaskiego,
  7. powołanie, organizacja i przewodzenie pracom Grupy Sterującej Ewaluacją;
  1. Referat ds. Procedury Odwoławczej, do zadań którego należy w szczególności:
    1. przyjmowanie i rozpatrywanie protestów - składanych przez wnioskodawców - od negatywnej oceny projektów w ramach RPOWP 2014-2020,
    2. prowadzenie rejestru odwołań w ramach etapu przesądowego;
       
  2. Referat Obsługi Inwestorów i Promocji Gospodarczej, do zadań którego należy w szczególności:
    1. realizacja działań związanych z promocją gospodarczą i promocją eksportu,
    2. udział w targach branżowych z zakresu promocji gospodarczej województwa,
    3. realizacja działań związanych z rozwojem przedsiębiorczości,
    4. obsługa potencjalnych inwestorów zewnętrznych zainteresowanych podjęciem współpracy gospodarczej na terenie województwa,
    5. współpraca z Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ) w zakresie prowadzenia Centrum Obsługi Inwestora (COI), a w szczególności:
  • tworzenie i bieżące aktualizowanie ofert inwestycyjnych,
  • tworzenie i aktualizowanie regionalnej listy danych poddostawców wg. sektorów gospodarczych oraz bazy danych przedsiębiorstw - eksporterów w województwie,
  • gromadzenie podstawowych informacji o przedsiębiorstwach w województwie poszukujących inwestora strategicznego,
  • wspólna z PAIiIZ obsługa inwestorów zagranicznych, zainteresowanych podjęciem działalności gospodarczej na terenie województwa lub ich obsługa w imieniu PAIiIZ,

 f) obsługa misji handlowo-inwestycyjnych;

  1. Referat Administracyjny, do zadań którego należy w szczególności:
  1. wykonywanie czynności kancelaryjnych, zgodnie z instrukcją kancelaryjną, w tym koordynowanie obiegu korespondencji wpływającej do Departamentu Rozwoju Regionalnego, Departamentu Wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego oraz Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego,
  2. prowadzenie określonych spraw pracowniczych pracowników Departamentu Rozwoju Regionalnego i Departamentu Wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego, w tym prowadzenie rejestru i rozliczeń delegacji,
  3. organizacja i obsługa szkoleń oraz działań podnoszących kwalifikacje kadry zaangażowanej w realizację RPOWP,
  4. obsługa sekretariatu, w tym ustalanie i prowadzenie kalendarza spotkań dyrekcji departamentu,
  5. współdziałanie z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie informatycznej obsługi Departamentu Rozwoju Regionalnego i Departamentu Wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego oraz zapewnienia materialno - technicznych warunków pracy (w tym m.in. utrzymanie obiektu, zapewnienie transportu, zaopatrzenie),
  6. prowadzenie bieżących spraw związanych z polityką przestrzennego zagospodarowania województwa,
  7. obsługa administracyjno-techniczna Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej działającej przy Zarządzie,
  8. wykonywanie czynności w zakresie nadzoru nad organizacją i funkcjonowaniem jednostek organizacyjnych, o których mowa w § 38.
  9. prowadzenie, w porozumieniu z Podlaskim Biurem Planowania Przestrzennego, spraw z zakresu infrastruktury transportowej, energetycznej, ochrony środowiska.

§ 38. Departament Rozwoju Regionalnego wykonuje czynności wynikające ze sprawowania przez Zarząd nadzoru nad działalnością:

  1. Podlaskiego Biura Planowania Przestrzennego w Białymstoku;
  2. Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku.”;

 

  1. § 39 do § 42 otrzymują brzmienie:

„§ 39. Departamentem Wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego kieruje dyrektor Departamentu przy pomocy trzech zastępców.

§ 40.  W Departamencie Wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego tworzy się następujące wewnętrzne komórki organizacyjne: 

  1. Referat Administracyjny, któremu nadaje się symbol „RPO-I”;
  2. Referat Oceny i Wyboru Wniosków, któremu nadaje się symbol „RPO-II”;
  3. Referat ds. Weryfikacji Zamówień Publicznych, któremu nadaje się symbol „RPO-III”;
  4. Referat Rozliczeń i Płatności Projektów Wspierających Rozwój Przedsiębiorczości
    i Innowacyjności, któremu nadaje się symbol „RPO-IV”;
  5. Referat Rozliczeń i Płatności Projektów Wspierających Rozwój Regionalny, któremu nadaje się symbol „RPO-V”;
  6. Referat ds. Procedury Odwoławczej i Postępowań Administracyjnych, któremu nadaje się symbol „RPO-VI”;
  7. Referat Kontroli RPOWP, któremu nadaje się symbol „RPO-VII”;
  8. Referat Finansów i Poświadczania Wydatków RPOWP, któremu nadaje się symbol „RPO-VIII”.

§ 41. Do zadań Departamentu Wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego należy wykonywanie zadań Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Podlaskiego, w szczególności prowadzenie spraw z zakresu wdrażania RPOWP, w tym:

  1.   wybór projektów do dofinansowania;
  2. określanie poziomu dofinansowania;
  3. zawieranie z beneficjentami umów o dofinansowanie;
  4. rozpatrywanie protestów od wyników oceny projektów;
  5. przyjmowanie i ocena wniosków o płatność od beneficjentów;
  6. prowadzenie kontroli realizacji Programu i projektów;
  7. odzyskiwanie kwot nienależnie wypłaconych beneficjentom;
  8. wprowadzanie i akceptacja zleceń płatności w systemie BGK – Zlecenia;
  9. prowadzenie ewidencji budżetu środków europejskich;
  10. archiwizowanie dokumentów zgodnie z obowiązującymi przepisami.

§ 42. Zadania określone w § 41 realizują:

  1. Referat Administracyjny, do zadań którego należy w szczególności:
  1. obsługa sekretariatu, w tym ustalanie i prowadzenie kalendarza spotkań dyrekcji departamentu,
  2. prowadzenie spraw związanych z przeprowadzonymi kontrolami/audytami instytucji zewnętrznych,
  3. przeprowadzanie oceny formalnej oraz merytorycznej Rocznych Planów Działań Pomocy Technicznej, ogłaszanie wyników oceny i informowanie beneficjenta o wynikach oceny oraz przygotowywanie decyzji o dofinansowaniu dotyczących Pomocy Technicznej,
  4. organizacja wstępnej oceny projektów kluczowych,
  5. aktualizacja IWIPK RPOWP 2007-2013,
  6. przygotowanie projektu aktualizacji dokumentów dotyczących zarządzania, wdrażania i kontroli RPOWP 2007-2013, w tym:
  • szczegółowego opisu priorytetów,
  • opisu systemu zarządzania i kontroli,
  • instrukcji wykonawczej,
  • wytycznych programowych,
  1. sprawozdawczość z realizacji RPOWP w zakresie zadań referatu,
  2. obsługa KSI (SIMIK 07-13);
  1. Referat Oceny i Wyboru Wniosków, do zadań którego należy w szczególności:
    1. przygotowywanie harmonogramów naboru wniosków o dofinansowanie we współpracy z Departamentem Rozwoju Regionalnego,
    2. organizowanie procesu naboru wniosków o dofinansowanie, w tym:
  • ogłaszanie konkursów,
  • rejestracja wniosków o dofinansowanie,
  • ocena poprawności formalnej wniosków o dofinansowanie,
  1. organizowanie procesu oceny merytorycznej wniosków o dofinansowanie, w tym:
  • obsługa prac Komisji Oceny Projektów,
  • przygotowywanie list rankingowych,
  • ogłaszanie wyników oceny merytorycznej na stronie internetowej,
  • informowanie beneficjentów o wynikach oceny wniosków,
  1. organizowanie prac związanych z podjęciem ostatecznej decyzji w sprawie wyboru projektów do dofinansowania, w tym:
  • przygotowywanie projektu uchwał Zarządu o wyborze wniosków do wsparcia,
  • ogłaszanie decyzji Zarządu na stronie internetowej i w BIP,
  1. obsługa KSI (SIMIK 07-13) oraz LSI,
  2. zawieranie i aneksowanie pre-umów dla projektów kluczowych,
  3. monitorowanie projektów kluczowych przed podpisaniem umowy o dofinansowanie,
  4. ocena merytoryczna wniosków o dofinansowanie projektów złożonych do poszczególnych działań RPOWP w ramach prac Komisji Oceny Projektów,
  5. przygotowywanie umów o dofinansowanie projektów, w tym:
  • informowanie beneficjenta o przyznanym dofinansowaniu i terminie podpisania umowy,
  • kompletowanie niezbędnych załączników do umowy,
  1. udział w pracach nad przygotowaniem i aktualizacją dokumentów dotyczących zarządzania, wdrażania i kontroli RPOWP,
  2. sprawozdawczość z realizacji RPOWP w zakresie zadań referatu,
  3. przygotowanie zbiorczych list członków Komisji Oceny Projektów,
  4. organizowanie prac z zakresu pomocy publicznej, w tym:
  • dokonywanie weryfikacji projektów w zakresie pomocy publicznej,
  • przygotowywanie opinii, analiz i ekspertyz dotyczących projektów objętych pomocą publiczną,
  • prowadzenie rejestru opinii i rozstrzygnięć wspólnotowych i krajowych organów ochrony konkurencji w przedmiocie pomocy publicznej,
  • publikowanie informacji (dokumentów) dotyczących pomocy publicznej w BIP, na portalach wewnętrznych i stronach internetowych UMWP,
  • koordynowanie współpracy z UOKiK w zakresie postępowania w sprawach dotyczących pomocy publicznej,
  • udział w pracach krajowej Grupy Roboczej ds. Pomocy Publicznej;

 

  1. Referat ds. Weryfikacji Zamówień Publicznych, do zadań którego należy w szczególności:
    1. sprawdzanie prawidłowości udzielenia zamówień publicznych przez beneficjentów projektów realizowanych w ramach RPOWP, w tym: wyboru trybu udzielenia zamówienia i zastosowanych procedur, ustalenia szacunkowej wartości zamówienia, ustalenia warunków udziału w postępowaniu, opisu przedmiotu zamówienia, wykonania obowiązków w zakresie publikacji ogłoszenia o zamówieniu, prawidłowości opracowania SIWZ, wyboru najkorzystniejszej oferty, zawarcia umowy z wykonawcą,
    2. rozpatrywanie zastrzeżeń składanych przez Beneficjentów w zakresie ustaleń poczynionych w wyniku weryfikacji postępowań o zamówienia publiczne,
    3. bieżąca analiza wyników audytów operacji i systemu przeprowadzonych przez Instytucję Audytową w kontekście naruszenia przepisów dotyczących zamówień publicznych,
    4. przygotowywanie stanowisk IZ RPOWP dotyczących ustaleń i wyników audytów Instytucji Audytowej w zakresie naruszenia przepisów dotyczących zamówień publicznych,
    5. bieżąca analiza orzecznictwa Krajowej Izby Odwoławczej, sądów powszechnych oraz trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w zakresie zamówień publicznych,
    6. sprawozdawczość z realizacji RPOWP w zakresie zadań referatu,
    7. pomoc w przygotowywaniu zamówień publicznych w ramach zadań Pomocy Technicznej,
    8. udział w pracach nad przygotowaniem i aktualizacją dokumentów dotyczących zarządzania, wdrażania i kontroli RPOWP,
    9. obsługa KSI (SIMIK 07-13);
  2. Referat Rozliczeń i Płatności Projektów Wspierających Rozwój Przedsiębiorczości i Innowacyjności do zadań którego, w ramach Osi Priorytetowej I i Działania 3.2, należy w szczególności:
    1. przygotowywanie aneksów do umów o dofinansowanie projektów,
    2. prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów oraz przygotowywanie prognoz finansowych w ramach obsługiwanych osi/działań,
    3. przyjmowanie i weryfikacja wniosków o płatność od beneficjentów, w tym:
  • ocena formalna i merytoryczna wniosków beneficjenta o płatność oraz  załączników,
  • poświadczanie kwalifikowalności wydatków ujętych we wnioskach o płatność,
  • wystawianie dyspozycji przelewu środków w oparciu o zweryfikowane i potwierdzone wnioski beneficjentów o płatność,
    1. sporządzanie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej,
    2. sprawozdawczość z realizacji RPOWP w zakresie zadań referatu,
    3. raportowanie o zaistniałych nieprawidłowościach w obrębie obsługiwanych osi/działań RPOWP,
    4. sporządzanie dokumentów niezbędnych do przygotowania poświadczenia
      i deklaracji wydatków oraz wniosków o płatność okresową od IZ do IC
      w ramach działań obsługiwanych przez referat,
    5. przygotowywanie dokumentów niezbędnych do zgłoszenia zapotrzebowania na środki finansowe na współfinansowanie obsługiwanych działań,
    6. sporządzanie w określonych terminach uaktualnionej prognozy wydatków w zakresie obsługiwanych działań,
    7. obsługa KSI (SIMIK 07-13),
    8. udział w pracach nad przygotowaniem i aktualizacją dokumentów dotyczących zarządzania, wdrażania  i kontroli RPOWP,
    9. wprowadzanie zleceń płatności w systemie BGK - Zlecenia,
    10. przeprowadzanie kontroli krzyżowych;
  1. Referat Rozliczeń i Płatności Projektów Wspierających Rozwój Regionalny do zadań którego, w ramach Osi Priorytetowej II – VI (z wyłączeniem Działania 3.2), należy w szczególności:
    1. przygotowywanie aneksów do umów o dofinansowanie projektów,
    2. prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów oraz przygotowywanie prognoz finansowych w ramach obsługiwanych osi/działań,
    3. przyjmowanie i weryfikacja wniosków o płatność od Beneficjentów, w tym:
  • ocena formalna i merytoryczna wniosków beneficjenta o płatność,
  • poświadczanie kwalifikowalności wydatków ujętych we wnioskach o płatność,
  • wystawianie dyspozycji przelewu środków w oparciu o zweryfikowane i potwierdzone wnioski beneficjentów o płatność,
    1. sporządzanie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej,
    2. sprawozdawczość z realizacji RPOWP w zakresie zadań referatu,
    3. raportowanie o zaistniałych nieprawidłowościach w obrębie obsługiwanych osi/działań RPOWP,
    4. sporządzanie dokumentów niezbędnych do przygotowania poświadczenia i deklaracji wydatków oraz wniosków o płatność okresową od IZ do IC w ramach działań obsługiwanych przez referat,
    5. przygotowywanie dokumentów niezbędnych do zgłoszenia zapotrzebowania na środki finansowe na współfinansowanie obsługiwanych działań,
    6. sporządzanie w określonych terminach uaktualnionej prognozy wydatków w zakresie obsługiwanych działań,
    7. obsługa KSI (SIMIK 07-13),
    8. udział w pracach nad przygotowaniem i aktualizacją dokumentów dotyczących zarządzania, wdrażania i kontroli RPOWP,
    9. wprowadzanie zleceń płatności w systemie BGK - Zlecenia,
    10. przeprowadzanie kontroli krzyżowych;
  1. Referat ds. Procedury Odwoławczej i Postępowań Administracyjnych, do zadań którego należy w szczególności:
    1. przyjmowanie i rozpatrywanie protestów - składanych przez wnioskodawców - od negatywnej oceny projektów w ramach RPOWP 2007-2013,
    2. prowadzenie rejestru odwołań w ramach etapu przedsądowego w ramach RPOWP 2007-2013,
    3. prowadzenie rejestru skarg w ramach etapu postępowania przed sądami administracyjnymi w ramach RPOWP 2007-2013,
    4. współdziałanie z Biurem Prawnym w zakresie wnoszenia przez IZ skargi kasacyjnej do Naczelnego Sądu Administracyjnego w ramach RPOWP 2007-2013,
    5. wydawanie decyzji o zwrocie środków przekazanych na realizację programów, projektów lub zadań, o której mowa w przepisach o finansach publicznych,
    6. prowadzenie postępowań związanych z egzekucją administracyjną,
    7. prowadzenie rejestru decyzji,
    8. prowadzenie ewidencji dotyczącej informacji publicznej oraz rejestru skarg i wniosków,
    9. prowadzenie spraw związanych ze zmianami w projektach pozostających w okresie trwałości (z wyłączeniem ankietowania),
    10. raportowanie o zaistniałych nieprawidłowościach wykrytych przez referat,
    11. udział w pracach nad przygotowaniem i aktualizacją dokumentów dotyczących zarządzania, wdrażania i kontroli RPOWP,
    12. sprawozdawczość z realizacji RPOWP w zakresie zadań referatu; 
  2. Referat Kontroli RPOWP, do zadań którego należy w szczególności:
    1. przygotowywanie projektów planów kontroli na miejscu realizacji projektów współfinansowanych w ramach RPOWP,
    2. dokonywanie kontroli na miejscu realizacji projektów realizowanych na podstawie zawartych umów o dofinansowanie/wydanych decyzji oraz analiza raportów z kontroli przeprowadzonych przez inne uprawnione podmioty w powyższym zakresie,
    3. sporządzanie informacji pokontrolnych z przeprowadzonych kontroli,
    4. raportowanie o zaistniałych nieprawidłowościach wykrytych przez referat, 
    5. przygotowywanie projektów zaleceń pokontrolnych oraz weryfikacja wdrażania zaleceń pokontrolnych przez beneficjentów,
    6. opracowywanie i sporządzanie sprawozdań z zakresu pracy referatu,
    7. udział w pracach nad przygotowaniem i aktualizacją dokumentów dotyczących zarządzania, wdrażania i kontroli RPOWP,
    8. ankietowanie projektów pozostających w okresie trwałości a następnie przeprowadzanie wizyt monitorujących,
    9. obsługa KSI (SIMIK 07-13);
  3. Referat Finansów i Poświadczania Wydatków RPOWP, do zadań którego należy w szczególności:
    1. sporządzanie poświadczenia wydatków oraz wniosków o płatność okresową od IZ do IC,
    2. sporządzanie harmonogramów zapotrzebowania na środki dotacji celowej oraz środki z budżetu środków europejskich,
    3. sporządzanie prognozy wniosków o płatność do Komisji Europejskiej,
    4. przygotowywanie szacunków wydatków na realizację RPOWP, w tym wniosku  o przyznanie środków z budżetu środków europejskich oraz udzielenie dotacji celowej z budżetu państwa,
    5. przygotowywanie materiałów do projektu ustawy budżetowej w zakresie Programu oraz do uchwały budżetowej województwa,
    6. opracowywanie materiałów związanych z wykonaniem budżetu województwa,
    7. prowadzenie ewidencji środków europejskich i środków budżetu państwa,
    8. weryfikacja zleceń płatności przekazywanych w systemie BGK – Zlecenia,
    9. bieżąca współpraca z BGK w ramach realizowanych płatności na rzecz beneficjentów oraz zwrotów,
    10. sporządzanie zmian decyzji o dofinansowanie w ramach Rocznych Planów Działań Pomocy Technicznej,
    11. weryfikacja wniosków beneficjenta o płatność w ramach Rocznych Planów Działań Pomocy Technicznej,
    12. przeprowadzanie kontroli krzyżowej w ramach projektów Pomocy Technicznej,
    13. prowadzenie kontroli krzyżowej horyzontalnej z projektami PROW 07-13 i PO RYBY,
    14.  prowadzenie rejestru kwot podlegających procedurze odzyskiwania oraz kwot wycofanych w KSI (SIMIK 07-13),
    15. sporządzanie zestawienia nieprawidłowości w ramach RPOWP,
    16. raportowanie o nieprawidłowościach w ramach RPOWP w systemie IMS,
    17. monitorowanie finansowych postępów realizacji RPOWP, w tym zasady n+2/n+3,
    18. sporządzanie informacji miesięcznej z realizacji RPOWP,
    19. obsługa KSI (SIMIK 07-13) oraz SFC2007,
    20. udział w pracach nad przygotowaniem i aktualizacją procedur dotyczących wdrażania RPOWP,
    21. sprawozdawczość z realizacji RPOWP w zakresie zadań referatu.”;

 

  1.   w § 46 w pkt 6:

a) uchyla się lit. b,

b) lit. c otrzymuje brzmienie:

„c) wykonywanie czynności kancelaryjno-biurowych,”,

c) uchyla się lit. i;

 

  1. w § 59 w pkt 1:

a) lit. q otrzymuje brzmienie:

„q) opiniowanie planów finansowych wojewódzkich jednostek oświatowych, analiza sprawozdań z ich wykonania oraz opiniowanie wniosków o zmianę przeznaczenia środków,”,  

b) w lit. r średnik zastępuje się przecinkiem i dodaje się lit. s w brzmieniu:

„s) realizacja projektu systemowego „Stypendia dla doktorantów województwa podlaskiego” w ramach Działania 8.2 – Transfer wiedzy, Poddziałania 8.2.2. – Regionalne Strategie Innowacji, Priorytet VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki;”;

 

  1. § 84 otrzymuje brzmienie:

„§ 84. Departament Zdrowia wykonuje czynności wynikające ze sprawowania przez Województwo Podlaskie nadzoru nad działalnością zakładów opieki zdrowotnej oraz jednostki organizacyjnej:

  1. Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego im. J. Śniadeckiego w Białymstoku;
  2. Białostockiego Centrum Onkologii im. M. Skłodowskiej – Curie w Białymstoku;
  3. Podlaskiego Wojewódzkiego Ośrodka Medycyny Pracy w Białymstoku;
  4. Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Białymstoku;
  5. Samodzielnego Publicznego Psychiatrycznego Zakładu Opieki Zdrowotnej im. Stanisława Deresza w Choroszczy;
  6. Szpitala Wojewódzkiego im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Łomży;
  7. Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Paliatywnej im. Jana Pawła II w Suwałkach;
  8. Szpitala Wojewódzkiego im. dr. Ludwika Rydygiera w Suwałkach;
  9. Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Ośrodka Rehabilitacji
    w Suwałkach;
  10. Specjalistycznego Psychiatrycznego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Suwałkach;
  11. Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Łomży;
  12. Wojewódzkiego Ośrodka Profilaktyki i Terapii Uzależnień w Łomży;
  13. Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Suwałkach;
  14. Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Białymstoku.”.

 

            § 2. Wykonanie uchwały powierza się Marszałkowi Województwa Podlaskiego.

 

§ 3.  Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 



1 Zmiana tekstu jednolitego wymienionej ustawy została ogłoszona w Dz. U. z 2013 r. poz. 645,

 

 

Powrót na początek strony