XVIII zmiana Regulaminu Organizacyjnego
UCHWAŁA NR 212/3012/2014
ZARZĄDU WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
z dnia 21 stycznia 2014 r.
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku
Na podstawie art. 41 ust. 2 pkt 7 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2013 r. poz. 596 z późn. zm.1) uchwala się, co następuje:
§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku stanowiącym załącznik do uchwały Zarządu Województwa Podlaskiego Nr 53/647/2011 z dnia 13 września 2011 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku wprowadza się następujące zmiany:
- w § 2:
a) pkt 19 otrzymuje brzmienie:
„19) RPOWP - Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego;”,
b) uchyla się pkt 19a;
- § 34 do § 38 otrzymują brzmienie:
„§ 34. Departamentem Rozwoju Regionalnego kieruje dyrektor Departamentu przy pomocy dwóch zastępców.
§ 35. W Departamencie Rozwoju Regionalnego tworzy się następujące wewnętrzne komórki organizacyjne:
- Referat Programowania, któremu nadaje się symbol „DRR-I”;
- Referat Koordynacji, któremu nadaje się symbol „DRR-II”;
- Referat Certyfikacji, któremu nadaje się symbol „DRR-III”;
- Referat Informacji i Promocji, któremu nadaje się symbol „DRR-IV”;
- Referat Monitorowania i Sytemów Informatycznych, któremu nadaje się symbol „DRR-V”;
- Referat Regionalnego Obserwatorium Terytorialnego, któremu nadaje się symbol „DRR-VI”;
- Referat ds. Procedury Odwoławczej, któremu nadaje się symbol „DRR-VII”;
- Referat Obsługi Inwestorów i Promocji Gospodarczej, któremu nadaje się symbol „DRR-VIII”;
- Referat Administracyjny, któremu nadaje się symbol „DRR-IX”.
§ 36. Do zadań Departamentu Rozwoju Regionalnego należy w szczególności prowadzenie spraw z zakresu:
- rozwoju regionalnego województwa, w tym opracowanie, wdrażanie, monitoring i ewaluacja realizacji oraz aktualizacja regionalnych strategii rozwoju, programów operacyjnych i kontraktów regionalnych;
- monitoringu krajowych i unijnych programów operacyjnych w zakresie finansowania realizacji Strategii Rozwoju Województwa Podlaskiego;
- promocji gospodarczej regionu i wsparcia przedsiębiorczości;
- informacji i promocji Funduszy Europejskich;
- kształtowania i realizacji polityki przestrzennej województwa w tym, w zakresie infrastruktury transportowej, energetycznej i ochrony środowiska;
- wykonywania czynności w zakresie nadzoru nad organizacją i funkcjonowaniem jednostek organizacyjnych, o których mowa w § 38;
- koordynacji współpracy międzyregionalnej w ramach Europejskiej Współpracy Terytorialnej;
- wykonywania zadań Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Podlaskiego;
- przygotowanie programu operacyjnego na poziomie regionalnym;
- archiwizacji dokumentów zgodnie z obowiązującymi przepisami.
§ 37. Zadania określone w § 36 realizują:
- Referat Programowania, do zadań którego należy w szczególności:
- opracowanie projektu Strategii Rozwoju Województwa oraz jej aktualizacja,
- opracowanie Regionalnej Strategii Innowacji oraz jej aktualizacja,
- współpraca z Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju oraz Komisją Europejską w zakresie kompetencji referatu,
- koordynowanie prac nad regionalnymi strategiami/programami branżowymi,
- konsultowanie strategii rozwoju i programów na poziomie kraju,
- opracowanie i dokonywanie zmian regionalnych programów operacyjnych,
- opracowanie i dokonywanie zmian szczegółowego opisu priorytetów,
- opracowanie i dokonywanie zmian kryteriów wyboru i oceny projektów,
- przygotowywanie, w porozumieniu z departamentami UMWP, założeń polityki społeczno-gospodarczej na poszczególne lata, w tym planów zadań inwestycyjnych i nieinwestycyjnych,
- udział w ocenie merytorycznej wniosków o dofinansowanie projektów złożonych do poszczególnych działań RPOWP w ramach prac Komisji Oceny Projektów,
- obsługa SL2014, SFC2007 oraz SFC2014;
- Referat Koordynacji, do zadań którego należy w szczególności:
- opracowanie wytycznych programowych dotyczących RPOWP 2014-2020,
- opracowanie i aktualizacja opisu systemu zarządzania i kontroli dotyczącego RPOWP 2014-2020,
- opracowanie i aktualizacja instrukcji wykonawczej dotyczącej RPOWP 2014-2020,
- koordynacja wdrażania instrumentu ZIT (zintegrowane inwestycje terytorialne),
- przekazywanie do KE wniosków dla dużych projektów,
- przeprowadzanie kontroli systemowej,
- udział w ocenie merytorycznej wniosków o dofinansowanie projektów złożonych do poszczególnych działań RPOWP w ramach prac Komisji Oceny Projektów,
- koordynacja wyboru projektów w trybie pozakonkursowym,
- obsługa SL2014 oraz SFC2014;
- Referat Certyfikacji, do zadań którego należy w szczególności:
- sporządzanie i przedstawianie Komisji Europejskiej wniosków o płatność i poświadczanie, że wynikają one z rzetelnych systemów księgowych, są oparte na weryfikowalnych dokumentach uzupełniających i były przedmiotem weryfikacji przeprowadzonych przez Instytucję Zarządzającą,
- sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych,
- poświadczanie kompletności, dokładności i prawdziwości przedłożonych rocznych sprawozdań finansowych oraz poświadczanie, że wydatki ujęte w sprawozdaniach finansowych są zgodne z obowiązującymi przepisami unijnymi i krajowymi,
- zapewnienie funkcjonowania systemu do rejestrowania i przechowywania w formie elektronicznej dokumentacji księgowej w odniesieniu do każdej operacji, zdolnego do obsługi wszystkich danych wymaganych do sporządzenia wniosków o płatność i rocznych sprawozdań finansowych, w tym rozliczeń kwot podlegających odzyskaniu, kwot odzyskanych i kwot wycofanych po anulowaniu całości lub części wkładu na rzecz operacji lub programu operacyjnego,
- uwzględnienie, podczas sporządzania i składania wniosków o płatność, wyników wszystkich audytów przeprowadzonych przez Instytucję Audytową lub na jej odpowiedzialność,
- utrzymywanie w formie elektronicznej zapisów księgowych dotyczących wydatków zadeklarowanych Komisji Europejskiej oraz odpowiadającego im wkładu publicznego wypłaconego na rzecz beneficjentów,
- prowadzenie rozliczeń kwot podlegających odzyskiwaniu i kwot wycofanych po anulowaniu całości lub części wkładu na rzecz operacji;
- Referat Informacji i Promocji, do zadań którego należy w szczególności:
- opracowanie i dokonywanie zmian Planu Komunikacji,
- realizacja działań promocyjnych dotyczących RPOWP, w tym:
- inicjowanie i koordynacja działań promocyjnych,
- organizacja szkoleń, konferencji, seminariów dla potencjalnych beneficjentów oraz beneficjentów RPOWP,
- przygotowanie i dystrybucja materiałów promocyjnych i informacyjnych,
- opracowywanie sprawozdań i informacji z zakresu promocji RPOWP na terenie województwa,
- współpraca z mediami w sprawach związanych z informacją i promocją RPOWP,
- prowadzenie punktów informacyjnych Funduszy Europejskich, w tym:
- udzielanie informacji potencjalnym beneficjentom i beneficjentom – osobiście, telefonicznie i drogą elektroniczną – o możliwościach wsparcia przedsięwzięć, dotyczących w szczególności priorytetów, działań, poddziałań oraz rodzajów projektów, terminów składania wniosków, kwalifikowalności wydatków, wstępnej oceny kwalifikowalności potencjalnego beneficjenta, poziomu dofinansowania projektów, kryteriów wyboru projektów, zasad wypełniania wniosku wraz z niezbędnymi załącznikami,
- upowszechnianie informacji o Funduszach Europejskich,
- upowszechnianie informacji o projektach oraz efektach realizacji Polityki Spójności w województwie,
- prowadzenie Regionalnego Punktu Kontaktowego Programu Współpracy Transgranicznej Litwa-Polska 2007-2013,
- współdziałanie z Instytucjami Zarządzającymi, Instytucjami Krajowymi, Wspólnymi Sekretariatami Technicznymi, Krajowymi Punktami Kontaktowymi we wdrażaniu Programów Europejskiej Współpracy Terytorialnej,
- organizacja szkoleń, konferencji, seminariów dla beneficjentów Programów Europejskiej Współpracy Terytorialnej,
- opracowywanie planów finansowych, sprawozdań z zakresu pomocy technicznej,
- przygotowywanie Rocznych Planów Działań Pomocy Technicznej oraz zmian w Rocznych Planach Działań Pomocy Technicznej,
- przygotowywanie wniosków o płatność w ramach Pomocy Technicznej,
- sprawozdawczość z wykorzystania oraz rozliczanie dotacji celowej w zakresie projektów z Pomocy Technicznej,
- monitorowanie i raportowanie poziomu wdrażania Pomocy Technicznej,
- współpraca z właściwą merytorycznie komórką Urzędu przy opracowywaniu dokumentacji przetargowej,
- przygotowywanie umów związanych z realizacją Pomocy Technicznej,
- udział w ocenie merytorycznej wniosków o dofinansowanie projektów złożonych do poszczególnych działań RPOWP w ramach prac Komisji Oceny Projektów;
- Referat Monitorowania i Systemów Informatycznych, do zadań którego należy w szczególności:
- monitorowanie postępów realizacji RPOWP, w tym wskaźników,
- przygotowywanie informacji o stanie realizacji RPOWP, m.in. na posiedzenia Komitetu Monitorującego RPOWP, Zarządu Województwa i Sejmiku Województwa Podlaskiego,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych i końcowego z realizacji RPOWP i przekazywanie ich właściwym instytucjom,
- udzielanie odpowiedzi na uwagi KE do sprawozdania rocznego lub końcowego,
- przygotowanie materiałów na spotkania roczne z KE,
- przeprowadzanie kontroli krzyżowych horyzontalnych (z wyłączeniem PROW 07-13 i PO RYBY),
- udział w pracach nad przygotowaniem i aktualizacją dokumentów dotyczących zarządzania, wdrażania i kontroli RPOWP,
- administracja KSI (SIMIK 07-13) oraz obsługa SFC2007, SL2014, SFC2014,
- administrowanie i obsługa innych narzędzi i systemów informatycznych,
- dobór próby projektów pozostających w okresie trwałości do przeprowadzenia wizyt monitorujących (w oparciu o wyniki weryfikacji ankiet trwałości przeprowadzanych przez Referat Kontroli RPOWP),
- organizacyjno-techniczne przygotowanie i obsługa posiedzeń Komitetu Monitorującego RPOWP;
- Referat Regionalnego Obserwatorium Terytorialnego, do zadań którego należy w szczególności:
- prowadzenie badań, ewaluacji, analiz strategicznych na potrzeby planowania strategicznego i działalności operacyjnej,
- monitorowanie i ocena postępów w realizacji priorytetów rozwojowych określonych na poziomie regionalnym, m.in. w Strategii Rozwoju Województwa, Kontrakcie Terytorialnym, RPOWP,
- współpraca ze wszystkimi instytucjami systemu monitorowania polityki regionalnej zarówno w kraju: KOT, KFT (Krajowe Obserwatorium Terutorialne, Krajowe Forum Terytorialne), jak i regionie: RFT, OBR (Regionalne Forum Terytorialne, Ośrodek Badań Regionalnych),
- określanie potrzeb dot. wskaźników statystycznych umożliwiających badanie oddziaływania interwencji publicznej, w tym zalecenia do Programu badań statystycznych statystyki publicznej GUS,
- bieżąca analiza zmian w zakresie unijnej polityki spójności,
- przygotowywanie informacji o stanie realizacji Strategii Rozwoju Województwa Podlaskiego, m.in. na posiedzenia Zarządu Województwa i Sejmiku Województwa Podlaskiego,
- powołanie, organizacja i przewodzenie pracom Grupy Sterującej Ewaluacją;
- Referat ds. Procedury Odwoławczej, do zadań którego należy w szczególności:
- przyjmowanie i rozpatrywanie protestów - składanych przez wnioskodawców - od negatywnej oceny projektów w ramach RPOWP 2014-2020,
- prowadzenie rejestru odwołań w ramach etapu przesądowego;
- Referat Obsługi Inwestorów i Promocji Gospodarczej, do zadań którego należy w szczególności:
- realizacja działań związanych z promocją gospodarczą i promocją eksportu,
- udział w targach branżowych z zakresu promocji gospodarczej województwa,
- realizacja działań związanych z rozwojem przedsiębiorczości,
- obsługa potencjalnych inwestorów zewnętrznych zainteresowanych podjęciem współpracy gospodarczej na terenie województwa,
- współpraca z Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ) w zakresie prowadzenia Centrum Obsługi Inwestora (COI), a w szczególności:
- tworzenie i bieżące aktualizowanie ofert inwestycyjnych,
- tworzenie i aktualizowanie regionalnej listy danych poddostawców wg. sektorów gospodarczych oraz bazy danych przedsiębiorstw - eksporterów w województwie,
- gromadzenie podstawowych informacji o przedsiębiorstwach w województwie poszukujących inwestora strategicznego,
- wspólna z PAIiIZ obsługa inwestorów zagranicznych, zainteresowanych podjęciem działalności gospodarczej na terenie województwa lub ich obsługa w imieniu PAIiIZ,
f) obsługa misji handlowo-inwestycyjnych;
- Referat Administracyjny, do zadań którego należy w szczególności:
- wykonywanie czynności kancelaryjnych, zgodnie z instrukcją kancelaryjną, w tym koordynowanie obiegu korespondencji wpływającej do Departamentu Rozwoju Regionalnego, Departamentu Wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego oraz Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego,
- prowadzenie określonych spraw pracowniczych pracowników Departamentu Rozwoju Regionalnego i Departamentu Wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego, w tym prowadzenie rejestru i rozliczeń delegacji,
- organizacja i obsługa szkoleń oraz działań podnoszących kwalifikacje kadry zaangażowanej w realizację RPOWP,
- obsługa sekretariatu, w tym ustalanie i prowadzenie kalendarza spotkań dyrekcji departamentu,
- współdziałanie z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie informatycznej obsługi Departamentu Rozwoju Regionalnego i Departamentu Wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego oraz zapewnienia materialno - technicznych warunków pracy (w tym m.in. utrzymanie obiektu, zapewnienie transportu, zaopatrzenie),
- prowadzenie bieżących spraw związanych z polityką przestrzennego zagospodarowania województwa,
- obsługa administracyjno-techniczna Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej działającej przy Zarządzie,
- wykonywanie czynności w zakresie nadzoru nad organizacją i funkcjonowaniem jednostek organizacyjnych, o których mowa w § 38.
- prowadzenie, w porozumieniu z Podlaskim Biurem Planowania Przestrzennego, spraw z zakresu infrastruktury transportowej, energetycznej, ochrony środowiska.
§ 38. Departament Rozwoju Regionalnego wykonuje czynności wynikające ze sprawowania przez Zarząd nadzoru nad działalnością:
- Podlaskiego Biura Planowania Przestrzennego w Białymstoku;
- Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku.”;
- § 39 do § 42 otrzymują brzmienie:
„§ 39. Departamentem Wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego kieruje dyrektor Departamentu przy pomocy trzech zastępców.
§ 40. W Departamencie Wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego tworzy się następujące wewnętrzne komórki organizacyjne:
- Referat Administracyjny, któremu nadaje się symbol „RPO-I”;
- Referat Oceny i Wyboru Wniosków, któremu nadaje się symbol „RPO-II”;
- Referat ds. Weryfikacji Zamówień Publicznych, któremu nadaje się symbol „RPO-III”;
- Referat Rozliczeń i Płatności Projektów Wspierających Rozwój Przedsiębiorczości
i Innowacyjności, któremu nadaje się symbol „RPO-IV”; - Referat Rozliczeń i Płatności Projektów Wspierających Rozwój Regionalny, któremu nadaje się symbol „RPO-V”;
- Referat ds. Procedury Odwoławczej i Postępowań Administracyjnych, któremu nadaje się symbol „RPO-VI”;
- Referat Kontroli RPOWP, któremu nadaje się symbol „RPO-VII”;
- Referat Finansów i Poświadczania Wydatków RPOWP, któremu nadaje się symbol „RPO-VIII”.
§ 41. Do zadań Departamentu Wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego należy wykonywanie zadań Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Podlaskiego, w szczególności prowadzenie spraw z zakresu wdrażania RPOWP, w tym:
- wybór projektów do dofinansowania;
- określanie poziomu dofinansowania;
- zawieranie z beneficjentami umów o dofinansowanie;
- rozpatrywanie protestów od wyników oceny projektów;
- przyjmowanie i ocena wniosków o płatność od beneficjentów;
- prowadzenie kontroli realizacji Programu i projektów;
- odzyskiwanie kwot nienależnie wypłaconych beneficjentom;
- wprowadzanie i akceptacja zleceń płatności w systemie BGK – Zlecenia;
- prowadzenie ewidencji budżetu środków europejskich;
- archiwizowanie dokumentów zgodnie z obowiązującymi przepisami.
§ 42. Zadania określone w § 41 realizują:
- Referat Administracyjny, do zadań którego należy w szczególności:
- obsługa sekretariatu, w tym ustalanie i prowadzenie kalendarza spotkań dyrekcji departamentu,
- prowadzenie spraw związanych z przeprowadzonymi kontrolami/audytami instytucji zewnętrznych,
- przeprowadzanie oceny formalnej oraz merytorycznej Rocznych Planów Działań Pomocy Technicznej, ogłaszanie wyników oceny i informowanie beneficjenta o wynikach oceny oraz przygotowywanie decyzji o dofinansowaniu dotyczących Pomocy Technicznej,
- organizacja wstępnej oceny projektów kluczowych,
- aktualizacja IWIPK RPOWP 2007-2013,
- przygotowanie projektu aktualizacji dokumentów dotyczących zarządzania, wdrażania i kontroli RPOWP 2007-2013, w tym:
- szczegółowego opisu priorytetów,
- opisu systemu zarządzania i kontroli,
- instrukcji wykonawczej,
- wytycznych programowych,
- sprawozdawczość z realizacji RPOWP w zakresie zadań referatu,
- obsługa KSI (SIMIK 07-13);
- Referat Oceny i Wyboru Wniosków, do zadań którego należy w szczególności:
- przygotowywanie harmonogramów naboru wniosków o dofinansowanie we współpracy z Departamentem Rozwoju Regionalnego,
- organizowanie procesu naboru wniosków o dofinansowanie, w tym:
- ogłaszanie konkursów,
- rejestracja wniosków o dofinansowanie,
- ocena poprawności formalnej wniosków o dofinansowanie,
- organizowanie procesu oceny merytorycznej wniosków o dofinansowanie, w tym:
- obsługa prac Komisji Oceny Projektów,
- przygotowywanie list rankingowych,
- ogłaszanie wyników oceny merytorycznej na stronie internetowej,
- informowanie beneficjentów o wynikach oceny wniosków,
- organizowanie prac związanych z podjęciem ostatecznej decyzji w sprawie wyboru projektów do dofinansowania, w tym:
- przygotowywanie projektu uchwał Zarządu o wyborze wniosków do wsparcia,
- ogłaszanie decyzji Zarządu na stronie internetowej i w BIP,
- obsługa KSI (SIMIK 07-13) oraz LSI,
- zawieranie i aneksowanie pre-umów dla projektów kluczowych,
- monitorowanie projektów kluczowych przed podpisaniem umowy o dofinansowanie,
- ocena merytoryczna wniosków o dofinansowanie projektów złożonych do poszczególnych działań RPOWP w ramach prac Komisji Oceny Projektów,
- przygotowywanie umów o dofinansowanie projektów, w tym:
- informowanie beneficjenta o przyznanym dofinansowaniu i terminie podpisania umowy,
- kompletowanie niezbędnych załączników do umowy,
- udział w pracach nad przygotowaniem i aktualizacją dokumentów dotyczących zarządzania, wdrażania i kontroli RPOWP,
- sprawozdawczość z realizacji RPOWP w zakresie zadań referatu,
- przygotowanie zbiorczych list członków Komisji Oceny Projektów,
- organizowanie prac z zakresu pomocy publicznej, w tym:
- dokonywanie weryfikacji projektów w zakresie pomocy publicznej,
- przygotowywanie opinii, analiz i ekspertyz dotyczących projektów objętych pomocą publiczną,
- prowadzenie rejestru opinii i rozstrzygnięć wspólnotowych i krajowych organów ochrony konkurencji w przedmiocie pomocy publicznej,
- publikowanie informacji (dokumentów) dotyczących pomocy publicznej w BIP, na portalach wewnętrznych i stronach internetowych UMWP,
- koordynowanie współpracy z UOKiK w zakresie postępowania w sprawach dotyczących pomocy publicznej,
- udział w pracach krajowej Grupy Roboczej ds. Pomocy Publicznej;
- Referat ds. Weryfikacji Zamówień Publicznych, do zadań którego należy w szczególności:
- sprawdzanie prawidłowości udzielenia zamówień publicznych przez beneficjentów projektów realizowanych w ramach RPOWP, w tym: wyboru trybu udzielenia zamówienia i zastosowanych procedur, ustalenia szacunkowej wartości zamówienia, ustalenia warunków udziału w postępowaniu, opisu przedmiotu zamówienia, wykonania obowiązków w zakresie publikacji ogłoszenia o zamówieniu, prawidłowości opracowania SIWZ, wyboru najkorzystniejszej oferty, zawarcia umowy z wykonawcą,
- rozpatrywanie zastrzeżeń składanych przez Beneficjentów w zakresie ustaleń poczynionych w wyniku weryfikacji postępowań o zamówienia publiczne,
- bieżąca analiza wyników audytów operacji i systemu przeprowadzonych przez Instytucję Audytową w kontekście naruszenia przepisów dotyczących zamówień publicznych,
- przygotowywanie stanowisk IZ RPOWP dotyczących ustaleń i wyników audytów Instytucji Audytowej w zakresie naruszenia przepisów dotyczących zamówień publicznych,
- bieżąca analiza orzecznictwa Krajowej Izby Odwoławczej, sądów powszechnych oraz trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w zakresie zamówień publicznych,
- sprawozdawczość z realizacji RPOWP w zakresie zadań referatu,
- pomoc w przygotowywaniu zamówień publicznych w ramach zadań Pomocy Technicznej,
- udział w pracach nad przygotowaniem i aktualizacją dokumentów dotyczących zarządzania, wdrażania i kontroli RPOWP,
- obsługa KSI (SIMIK 07-13);
- Referat Rozliczeń i Płatności Projektów Wspierających Rozwój Przedsiębiorczości i Innowacyjności do zadań którego, w ramach Osi Priorytetowej I i Działania 3.2, należy w szczególności:
- przygotowywanie aneksów do umów o dofinansowanie projektów,
- prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów oraz przygotowywanie prognoz finansowych w ramach obsługiwanych osi/działań,
- przyjmowanie i weryfikacja wniosków o płatność od beneficjentów, w tym:
- ocena formalna i merytoryczna wniosków beneficjenta o płatność oraz załączników,
- poświadczanie kwalifikowalności wydatków ujętych we wnioskach o płatność,
- wystawianie dyspozycji przelewu środków w oparciu o zweryfikowane i potwierdzone wnioski beneficjentów o płatność,
- sporządzanie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej,
- sprawozdawczość z realizacji RPOWP w zakresie zadań referatu,
- raportowanie o zaistniałych nieprawidłowościach w obrębie obsługiwanych osi/działań RPOWP,
- sporządzanie dokumentów niezbędnych do przygotowania poświadczenia
i deklaracji wydatków oraz wniosków o płatność okresową od IZ do IC
w ramach działań obsługiwanych przez referat, - przygotowywanie dokumentów niezbędnych do zgłoszenia zapotrzebowania na środki finansowe na współfinansowanie obsługiwanych działań,
- sporządzanie w określonych terminach uaktualnionej prognozy wydatków w zakresie obsługiwanych działań,
- obsługa KSI (SIMIK 07-13),
- udział w pracach nad przygotowaniem i aktualizacją dokumentów dotyczących zarządzania, wdrażania i kontroli RPOWP,
- wprowadzanie zleceń płatności w systemie BGK - Zlecenia,
- przeprowadzanie kontroli krzyżowych;
- Referat Rozliczeń i Płatności Projektów Wspierających Rozwój Regionalny do zadań którego, w ramach Osi Priorytetowej II – VI (z wyłączeniem Działania 3.2), należy w szczególności:
- przygotowywanie aneksów do umów o dofinansowanie projektów,
- prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów oraz przygotowywanie prognoz finansowych w ramach obsługiwanych osi/działań,
- przyjmowanie i weryfikacja wniosków o płatność od Beneficjentów, w tym:
- ocena formalna i merytoryczna wniosków beneficjenta o płatność,
- poświadczanie kwalifikowalności wydatków ujętych we wnioskach o płatność,
- wystawianie dyspozycji przelewu środków w oparciu o zweryfikowane i potwierdzone wnioski beneficjentów o płatność,
- sporządzanie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej,
- sprawozdawczość z realizacji RPOWP w zakresie zadań referatu,
- raportowanie o zaistniałych nieprawidłowościach w obrębie obsługiwanych osi/działań RPOWP,
- sporządzanie dokumentów niezbędnych do przygotowania poświadczenia i deklaracji wydatków oraz wniosków o płatność okresową od IZ do IC w ramach działań obsługiwanych przez referat,
- przygotowywanie dokumentów niezbędnych do zgłoszenia zapotrzebowania na środki finansowe na współfinansowanie obsługiwanych działań,
- sporządzanie w określonych terminach uaktualnionej prognozy wydatków w zakresie obsługiwanych działań,
- obsługa KSI (SIMIK 07-13),
- udział w pracach nad przygotowaniem i aktualizacją dokumentów dotyczących zarządzania, wdrażania i kontroli RPOWP,
- wprowadzanie zleceń płatności w systemie BGK - Zlecenia,
- przeprowadzanie kontroli krzyżowych;
- Referat ds. Procedury Odwoławczej i Postępowań Administracyjnych, do zadań którego należy w szczególności:
- przyjmowanie i rozpatrywanie protestów - składanych przez wnioskodawców - od negatywnej oceny projektów w ramach RPOWP 2007-2013,
- prowadzenie rejestru odwołań w ramach etapu przedsądowego w ramach RPOWP 2007-2013,
- prowadzenie rejestru skarg w ramach etapu postępowania przed sądami administracyjnymi w ramach RPOWP 2007-2013,
- współdziałanie z Biurem Prawnym w zakresie wnoszenia przez IZ skargi kasacyjnej do Naczelnego Sądu Administracyjnego w ramach RPOWP 2007-2013,
- wydawanie decyzji o zwrocie środków przekazanych na realizację programów, projektów lub zadań, o której mowa w przepisach o finansach publicznych,
- prowadzenie postępowań związanych z egzekucją administracyjną,
- prowadzenie rejestru decyzji,
- prowadzenie ewidencji dotyczącej informacji publicznej oraz rejestru skarg i wniosków,
- prowadzenie spraw związanych ze zmianami w projektach pozostających w okresie trwałości (z wyłączeniem ankietowania),
- raportowanie o zaistniałych nieprawidłowościach wykrytych przez referat,
- udział w pracach nad przygotowaniem i aktualizacją dokumentów dotyczących zarządzania, wdrażania i kontroli RPOWP,
- sprawozdawczość z realizacji RPOWP w zakresie zadań referatu;
- Referat Kontroli RPOWP, do zadań którego należy w szczególności:
- przygotowywanie projektów planów kontroli na miejscu realizacji projektów współfinansowanych w ramach RPOWP,
- dokonywanie kontroli na miejscu realizacji projektów realizowanych na podstawie zawartych umów o dofinansowanie/wydanych decyzji oraz analiza raportów z kontroli przeprowadzonych przez inne uprawnione podmioty w powyższym zakresie,
- sporządzanie informacji pokontrolnych z przeprowadzonych kontroli,
- raportowanie o zaistniałych nieprawidłowościach wykrytych przez referat,
- przygotowywanie projektów zaleceń pokontrolnych oraz weryfikacja wdrażania zaleceń pokontrolnych przez beneficjentów,
- opracowywanie i sporządzanie sprawozdań z zakresu pracy referatu,
- udział w pracach nad przygotowaniem i aktualizacją dokumentów dotyczących zarządzania, wdrażania i kontroli RPOWP,
- ankietowanie projektów pozostających w okresie trwałości a następnie przeprowadzanie wizyt monitorujących,
- obsługa KSI (SIMIK 07-13);
- Referat Finansów i Poświadczania Wydatków RPOWP, do zadań którego należy w szczególności:
- sporządzanie poświadczenia wydatków oraz wniosków o płatność okresową od IZ do IC,
- sporządzanie harmonogramów zapotrzebowania na środki dotacji celowej oraz środki z budżetu środków europejskich,
- sporządzanie prognozy wniosków o płatność do Komisji Europejskiej,
- przygotowywanie szacunków wydatków na realizację RPOWP, w tym wniosku o przyznanie środków z budżetu środków europejskich oraz udzielenie dotacji celowej z budżetu państwa,
- przygotowywanie materiałów do projektu ustawy budżetowej w zakresie Programu oraz do uchwały budżetowej województwa,
- opracowywanie materiałów związanych z wykonaniem budżetu województwa,
- prowadzenie ewidencji środków europejskich i środków budżetu państwa,
- weryfikacja zleceń płatności przekazywanych w systemie BGK – Zlecenia,
- bieżąca współpraca z BGK w ramach realizowanych płatności na rzecz beneficjentów oraz zwrotów,
- sporządzanie zmian decyzji o dofinansowanie w ramach Rocznych Planów Działań Pomocy Technicznej,
- weryfikacja wniosków beneficjenta o płatność w ramach Rocznych Planów Działań Pomocy Technicznej,
- przeprowadzanie kontroli krzyżowej w ramach projektów Pomocy Technicznej,
- prowadzenie kontroli krzyżowej horyzontalnej z projektami PROW 07-13 i PO RYBY,
- prowadzenie rejestru kwot podlegających procedurze odzyskiwania oraz kwot wycofanych w KSI (SIMIK 07-13),
- sporządzanie zestawienia nieprawidłowości w ramach RPOWP,
- raportowanie o nieprawidłowościach w ramach RPOWP w systemie IMS,
- monitorowanie finansowych postępów realizacji RPOWP, w tym zasady n+2/n+3,
- sporządzanie informacji miesięcznej z realizacji RPOWP,
- obsługa KSI (SIMIK 07-13) oraz SFC2007,
- udział w pracach nad przygotowaniem i aktualizacją procedur dotyczących wdrażania RPOWP,
- sprawozdawczość z realizacji RPOWP w zakresie zadań referatu.”;
- w § 46 w pkt 6:
a) uchyla się lit. b,
b) lit. c otrzymuje brzmienie:
„c) wykonywanie czynności kancelaryjno-biurowych,”,
c) uchyla się lit. i;
- w § 59 w pkt 1:
a) lit. q otrzymuje brzmienie:
„q) opiniowanie planów finansowych wojewódzkich jednostek oświatowych, analiza sprawozdań z ich wykonania oraz opiniowanie wniosków o zmianę przeznaczenia środków,”,
b) w lit. r średnik zastępuje się przecinkiem i dodaje się lit. s w brzmieniu:
„s) realizacja projektu systemowego „Stypendia dla doktorantów województwa podlaskiego” w ramach Działania 8.2 – Transfer wiedzy, Poddziałania 8.2.2. – Regionalne Strategie Innowacji, Priorytet VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki;”;
- § 84 otrzymuje brzmienie:
„§ 84. Departament Zdrowia wykonuje czynności wynikające ze sprawowania przez Województwo Podlaskie nadzoru nad działalnością zakładów opieki zdrowotnej oraz jednostki organizacyjnej:
- Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego im. J. Śniadeckiego w Białymstoku;
- Białostockiego Centrum Onkologii im. M. Skłodowskiej – Curie w Białymstoku;
- Podlaskiego Wojewódzkiego Ośrodka Medycyny Pracy w Białymstoku;
- Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Białymstoku;
- Samodzielnego Publicznego Psychiatrycznego Zakładu Opieki Zdrowotnej im. Stanisława Deresza w Choroszczy;
- Szpitala Wojewódzkiego im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Łomży;
- Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Paliatywnej im. Jana Pawła II w Suwałkach;
- Szpitala Wojewódzkiego im. dr. Ludwika Rydygiera w Suwałkach;
- Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Ośrodka Rehabilitacji
w Suwałkach; - Specjalistycznego Psychiatrycznego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Suwałkach;
- Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Łomży;
- Wojewódzkiego Ośrodka Profilaktyki i Terapii Uzależnień w Łomży;
- Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Suwałkach;
- Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Białymstoku.”.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Marszałkowi Województwa Podlaskiego.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
1 Zmiana tekstu jednolitego wymienionej ustawy została ogłoszona w Dz. U. z 2013 r. poz. 645,