XVII zmiana Regulaminu Organizacyjnego
UCHWAŁA NR 170/2218/2016
ZARZĄDU WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
z dnia 8 listopada 2016 r.
zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku
Na podstawie art. 41 ust. 2 pkt 7 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2016 r. poz. 486) Zarząd Województwa Podlaskiego uchwala, co następuje:
§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku stanowiącym załącznik do uchwały Nr 262/3791/2014 Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 21 października 2014 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku z późniejszymi zmianami [1]) wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 36 w ust. 1 w pkt 3 w lit. v przecinek zastępuje się średnikiem i uchyla się lit. w;
2) w § 38:
a) pkt 3, 4 , 8 otrzymują brzmienie:
„3) Referat Instrumentów Finansowych, któremu nadaje się symbol „DRR-XI”;
4) Referat Pomocy Technicznej, Informacji i Promocji, któremu nadaje się symbol „DRR-XII”;
8) Referat Obsługi Inwestorów i Współpracy Transgranicznej, któremu nadaje się symbol „DRR –XIII”;”,
b) w pkt 9 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 10, 11 w brzmieniu:
„10) Referat Kontroli Systemowych, któremu nadaje się symbol „DRR-XIV”;
11) Samodzielne stanowisko pracy ds. analiz zarządczych, któremu nadaje się symbol „DRR-XV”.”;
3) w § 40:
a) pkt 1, 2, 3, 4, 5, 8 i 9 otrzymują brzmienie:
„1) Referat Programowania, do zadań którego należy w szczególności:
a) opracowanie projektu Strategii Rozwoju Województwa oraz jej aktualizacja,
b) obsługa procesu negocjacji kontraktu terytorialnego z właściwym ministrem oraz zarządzanie i monitorowanie kontraktu terytorialnego we współpracy z innymi departamentami,
c) współpraca z Ministerstwem Rozwoju oraz Komisją Europejską w zakresie kompetencji Referatu,
d) koordynowanie prac nad regionalnymi strategiami/programami branżowymi,
e) konsultowanie strategii rozwoju i programów na poziomie kraju,
f) opracowanie i dokonywanie zmian regionalnych programów operacyjnych,
g) opracowanie i dokonywanie zmian szczegółowego opisu osi priorytetowych RPOWP 2014-2020 we współpracy z komórkami wdrożeniowymi oraz właściwymi instytucjami pośredniczącymi,
h) opracowanie i dokonywanie zmian kryteriów wyboru projektów we współpracy z komórkami wdrożeniowymi oraz właściwymi instytucjami pośredniczącymi,
i) przeprowadzanie oceny Rocznych Planów Działań Pomocy Technicznej oraz przygotowywanie decyzji o dofinansowaniu dotyczących Pomocy Technicznej w ramach RPOWP 2014-2020,
j) udział w ocenie wniosków o dofinansowanie projektów złożonych do poszczególnych działań RPOWP w ramach prac Komisji Oceny Projektów,
k) obsługa SL2014, SFC2007 oraz SFC2014;
2) Referat Koordynacji, do zadań którego należy w szczególności:
a) opracowanie i aktualizacja wytycznych programowych dotyczących RPOWP 2014-2020 we współpracy z komórkami wdrożeniowymi oraz właściwymi instytucjami pośredniczącymi,
b) opracowanie i aktualizacja opisu systemu zarządzania i kontroli dotyczącego RPOWP 2014-2020 we współpracy z komórkami wdrożeniowymi oraz instytucjami pośredniczącymi,
c) opracowanie i aktualizacja instrukcji wykonawczej dotyczącej RPOWP 2014-2020 we współpracy z komórkami wdrożeniowymi oraz instytucjami pośredniczącymi,
d) koordynacja przygotowania i wdrażania instrumentu ZIT (zintegrowane inwestycje terytorialne),
e) udział w koordynacji przygotowania i wdrażania instrumentu RLKS (rozwój lokalny kierowany przez społeczność),
f) wykonywanie zadań związanych z powierzaniem zadań instytucjom pośredniczącym,
g) przekazywanie do KE wniosków dla dużych projektów,
h) udział w ocenie wniosków o dofinansowanie projektów złożonych do poszczególnych działań RPOWP w ramach prac Komisji Oceny Projektów,
i) opracowywanie harmonogramów naboru wniosków o dofinansowanie we współpracy z komórkami wdrożeniowymi oraz właściwymi instytucjami pośredniczącymi,
j) koordynacja procesu zgłaszania, identyfikacji i monitorowania projektów w trybie pozakonkursowym,
k) obsługa SL2014 oraz SFC2014;
3) Referat Instrumentów Finansowych, do zadań którego należy w szczególności:
a) przygotowanie i aktualizacja strategii inwestycyjnej dla instrumentów finansowych w ramach RPOWP 2014-2020 oraz zapewnienie funkcjonowania jej mechanizmów realizacji,
b) przygotowanie kryteriów wyboru operacji w zakresie instrumentów finansowych w ramach RPOWP 2014-2020,
c) organizowanie procesu wyboru projektów w zakresie instrumentów finansowych w ramach RPOWP 2014-2020,
d) organizowanie naboru ekspertów w zakresie właściwym dla Referatu,
e) przygotowanie i koordynowanie umowy z Beneficjentem w zakresie instrumentów finansowych w ramach RPOWP 2014-2020,
f) przyjmowanie i weryfikacja wniosków o płatność obejmujących wydatki na instrumenty finansowe, w tym:
- ocena formalna i merytoryczna wniosków o płatność,
- poświadczanie kwalifikowalności wydatków ujętych we wnioskach o płatność,
- wystawianie dyspozycji przelewu środków w oparciu o zweryfikowane i potwierdzone wnioski o płatność,
g) sporządzanie dokumentów niezbędnych do przygotowania poświadczenia i deklaracji wydatków oraz wniosków o płatność okresową od IZ do IC w ramach działań obsługiwanych przez Referat,
h) sporządzanie sprawozdań z udzielonej pomocy publicznej,
i) sporządzanie sprawozdań z realizacji RPOWP w zakresie zadań Referatu,
j) raportowanie o zaistniałych nieprawidłowościach w obrębie obsługiwanych działań RPOWP,
k) przygotowywanie dokumentów niezbędnych do zgłoszenia zapotrzebowania na środki finansowe na współfinansowanie obsługiwanych działań,
l) sporządzanie w określonych terminach uaktualnionej prognozy wydatków w zakresie obsługiwanych działań,
m) wprowadzanie zleceń płatności w systemie BGK – Zlecenia,
n) przeprowadzanie kontroli krzyżowych w ramach programu,
o) udział w pracach nad przygotowaniem i aktualizacją procedur dotyczących wdrażania RPOWP 2014-2020,
p) obsługa SL2014 oraz SFC2014;
4) Referat Pomocy Technicznej, Informacji i Promocji, do zadań którego należy w szczególności:
a) realizacja Osi Priorytetowej Pomoc Techniczna RPOWP, w tym:
- przygotowywanie i aktualizacja Rocznych Planów Działań Pomocy Technicznej,
- przygotowywanie wniosków o płatność,
- sprawozdawczość z wykorzystania oraz rozliczanie dotacji celowej,
- opracowywanie planów i sprawozdań finansowych,
- monitorowanie i raportowanie poziomu wdrażania,
b) realizacja działań informacyjnych i promocyjnych RPOWP, w tym:
- opracowanie i aktualizacja Strategii Komunikacji, Rocznych Planów Działań Informacyjnych i Promocyjnych RPOWP,
- inicjowanie i koordynacja działań promocyjnych,
- organizacja szkoleń, konferencji, seminariów, spotkań dla potencjalnych beneficjentów oraz beneficjentów RPOWP,
- przygotowanie i dystrybucja materiałów promocyjnych i informacyjnych,
- opracowywanie sprawozdań i informacji z zakresu promocji RPOWP,
- współpraca z mediami w sprawach związanych z RPOWP,
- prowadzenie stron internetowych www.rpowp.wrotapodlasia.pl, www.rpo.wrotapodlasia.pl, www.podlaskiedotacje.pl,
c) prowadzenie sieci Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich zajmującej się dystrybucją informacji z zakresu Narodowej Strategii Spójności, Umowy Partnerstwa oraz Krajowych Programów Operacyjnych i Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego, w tym:
- udzielanie informacji potencjalnym beneficjentom i beneficjentom poprzez kontakt bezpośredni, rozmowę telefoniczną, pocztę tradycyjną i elektroniczną oraz indywidualne konsultacje,
- koordynacja pracy Lokalnych Punktów Informacyjnych,
- promowanie Sieci Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich w województwie,
- upowszechnianie informacji o projektach oraz efektach realizacji Polityki Spójności w województwie,
d) udział w ocenie wniosków o dofinansowanie projektów złożonych do poszczególnych działań RPOWP w ramach prac Komisji Oceny Projektów,
e) udział w pracach CPMR (Konferencji Peryferyjnych Regionów Nadmorskich Europy);
5) Referat Monitorowania i Systemów Informatycznych, do zadań którego należy w szczególności:
a) monitorowanie postępów realizacji RPOWP, w tym wskaźników,
b) przygotowywanie informacji o stanie realizacji RPOWP, m.in. na posiedzenia Komitetu Monitorującego RPOWP, Zarządu i Sejmiku,
c) sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych i końcowego z realizacji RPOWP i przekazywanie ich właściwym instytucjom,
d) udzielanie odpowiedzi na uwagi KE do sprawozdania rocznego lub końcowego,
e) przygotowanie materiałów na spotkania roczne z KE,
f) udział w pracach nad przygotowaniem i aktualizacją dokumentów dotyczących zarządzania, wdrażania i kontroli RPOWP,
g) administracja KSI (SIMIK 07-13) i SL2014 oraz obsługa SFC2007 i SFC2014,
h) zaprojektowanie i wdrożenie wewnętrznych narzędzi i systemów informatycznych na potrzeby procesu wdrażania RPOWP,
i) administrowanie i obsługa innych narzędzi i systemów informatycznych,
j) dobór próby projektów pozostających w okresie trwałości do przeprowadzenia wizyt monitorujących,
k) organizacyjno-techniczne przygotowanie i obsługa posiedzeń Komitetu Monitorującego RPOWP,
l) sporządzanie informacji kwartalnej z realizacji RPOWP 2014-2020, informacji z realizacji komponentu Pomocy Technicznej we współpracy z komórkami wdrożeniowymi oraz instytucjami pośredniczącymi;
8) Referat Obsługi Inwestorów i Współpracy Transgranicznej, do zadań którego należy w szczególności:
a) realizacja działań i projektów związanych z promocją gospodarczą i promocją eksportu,
b) udział w targach branżowych z zakresu promocji gospodarczej województwa,
c) realizacja działań i projektów związanych z rozwojem przedsiębiorczości,
d) obsługa potencjalnych inwestorów zewnętrznych zainteresowanych podjęciem współpracy gospodarczej na terenie województwa,
e) współpraca z Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ) w zakresie prowadzenia Centrum Obsługi Inwestora (COI), a w szczególności:
- tworzenie i bieżące aktualizowanie ofert inwestycyjnych,
- tworzenie i aktualizowanie regionalnej listy danych poddostawców wg sektorów gospodarczych oraz bazy danych przedsiębiorstw - eksporterów w województwie,
- gromadzenie podstawowych informacji o przedsiębiorstwach w województwie poszukujących inwestora strategicznego,
- wspólna z PAIiIZ obsługa inwestorów zagranicznych, zainteresowanych podjęciem działalności gospodarczej na terenie województwa lub ich obsługa w imieniu PAIiIZ,
f) obsługa misji handlowo-inwestycyjnych,
g) współpraca z Ministerstwem Rozwoju i innymi instytucjami wspierania biznesu,
h) realizacja projektu w ramach Programu Interreg Baltic Sea Region,
i) udział w realizacji zadań z zakresu Długofalowej Strategii Promocji Gospodarczej Województwa Podlaskiego,
j) zapewnienie trwałości projektu "Sieć Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE)" realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Poddziałanie 6.2.1,
k) uczestnictwo w realizacji projektu „Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej” w ramach Programu Operacyjnego Polski Wschodniej,
l) uczestnictwo w pracach Zespołu ds. koordynacji systemu promocji polskiej gospodarki funkcjonującego w strukturze Ministerstwa Rozwoju,
m) obsługa wniosków składanych do UMWP Systemie Wymiany Informacji na Rynku Wewnętrznym – IMI,
n) prowadzenie Regionalnego Punktu Kontaktowego Programu Współpracy Transgranicznej Litwa-Polska 2014-2020,
o) współdziałanie z Instytucjami Zarządzającymi, Instytucjami Krajowymi, Sekretariatami Technicznymi, Krajowymi Punktami Kontaktowymi w realizacji Programów Europejskiej Współpracy Terytorialnej oraz programów realizowanych w ramach Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa 2014-2020;
9) Referat Administracyjny, do zadań którego należy w szczególności:
a) wykonywanie czynności kancelaryjnych, zgodnie z instrukcją kancelaryjną, w tym koordynowanie obiegu korespondencji wpływającej do Departamentu Rozwoju Regionalnego, Departamentu Wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego, Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego, Biura Certyfikacji RPOWP 2014-2020, Biura Innowacyjności Przedsiębiorstw,
b) prowadzenie określonych spraw pracowniczych pracowników Departamentu Rozwoju Regionalnego, Departamentu Wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego, Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego, Biura Certyfikacji RPOWP 2014-2020 i Biura Innowacyjności Przedsiębiorstw, w tym prowadzenie rozliczeń delegacji pracowników ww. departamentów,
c) przygotowywanie sprawozdań z wykonania uchwał Zarządu oraz Sejmiku - w zakresie Departamentu Rozwoju Regionalnego oraz jednostek organizacyjnych, o których mowa w § 41,
d) realizacja wybranych projektów Departamentu Rozwoju Regionalnego, w tym projektów Pomocy Technicznej RPOWP,
e) organizacja i obsługa szkoleń oraz działań podnoszących kwalifikacje kadry zaangażowanej w realizację RPOWP,
f) obsługa sekretariatu, w tym ustalanie i prowadzenie kalendarza spotkań dyrekcji Departamentu,
g) współdziałanie z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie informatycznej obsługi Departamentu Rozwoju Regionalnego, Departamentu Wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego, Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego, Biura Certyfikacji RPOWP 2014-2020, Biura Innowacyjności Przedsiębiorstw oraz zapewnienia materialno-technicznych warunków pracy (w tym m.in. utrzymanie obiektu, zapewnienie transportu, zaopatrzenie),
h) prowadzenie bieżących spraw związanych z polityką przestrzennego zagospodarowania województwa,
i) obsługa administracyjno-techniczna Komisji Urbanistyczno - Architektonicznej działającej przy Zarządzie,
j) wykonywanie czynności w zakresie nadzoru nad organizacją i funkcjonowaniem jednostki organizacyjnej, o której mowa w § 41 pkt 1,
k) prowadzenie, w porozumieniu z Podlaskim Biurem Planowania Przestrzennego, spraw z zakresu infrastruktury transportowej, energetycznej, ochrony środowiska,
l) przygotowywanie rocznego sprawozdania z działalności Zarządu Województwa Podlaskiego w zakresie zadań realizowanych przez Departament Rozwoju Regionalnego,
m) cykliczne diagnozowanie zdolności administracyjnej jednostek zaangażowanych w realizację perspektywy 2014-2020,
n) przygotowywanie Planów działania Departamentu Rozwoju Regionalnego, identyfikacja, ocena oraz określenie metod przeciwdziałania ryzyku; sporządzanie sprawozdań z wykonania Planu działania oraz ocena zaistniałych ryzyk;
b) w pkt 9 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 10 i 11 w brzmieniu:
10) Referat Kontroli Systemowych, do którego zadań należy w szczególności:
a) analiza Rocznych Planów Kontroli Instytucji Pośredniczącej WUP,
b) opracowywanie Rocznych Planów Kontroli RPOWP 2014-2020,
c) przeprowadzanie kontroli systemowych w instytucjach pośredniczących,
d) udział w kontrolach przeprowadzanych w Lokalnych Grupach Działania przez Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich,
e) przeprowadzanie kontroli realizacji umów o finansowanie w ramach instrumentów finansowych RPOWP 2014-2020,
f) sporządzanie informacji pokontrolnych z przeprowadzonych kontroli,
g) wydawanie zaleceń pokontrolnych i monitorowanie ich wykonania (o ile stwierdzono uchybienia i/lub nieprawidłowości),
h) wykonywanie czynności w zakresie nadzoru nad organizacją i funkcjonowaniem jednostki organizacyjnej, o której mowa w § 41 pkt 2,
i) obsługa SL2014,
j) archiwizacja dokumentów;
11) Samodzielne stanowisko pracy ds. analiz zarządczych, do zadań którego należy w szczególności:
a) monitorowanie nieprawidłowości w ramach RPOWP 2014-2020 na podstawie zestawień przygotowywanych przez komórki wdrażające RPOWP oraz instytucje pośredniczące,
b) prowadzenie spraw związanych z przeprowadzonymi kontrolami/audytami instytucji zewnętrznych,
c) koordynowanie sporządzania deklaracji zarządczej i rocznego podsumowania kontroli i audytu,
d) opracowywanie materiałów związanych z wykonaniem budżetu województwa,
e) udział w pracach nad przygotowaniem i aktualizacją procedur dotyczących wdrażania RPOWP 2014-2020,
f) organizacja i koordynowanie prac Zespołu ds. własnej oceny ryzyka nadużyć finansowych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020,
g) ocena formalna i merytoryczna zmian Rocznego Planu Działań Pomocy Technicznej oraz przygotowywanie uchwały dotyczącej zmian w Rocznym Planie Działania Pomocy Technicznej w ramach RPOWP 2014-2020,
h) monitorowanie finansowych postępów realizacji RPOWP 2014-2020, w tym zasady n+3,
i) archiwizowanie dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami,
j) obsługa SL2014 oraz SFC2014.”;
4) w § 41b w pkt 15 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 16 w brzmieniu:
„16) sporządzanie prognozy wniosków o płatność do Komisji Europejskiej oraz danych finansowych przekazywanych do KE.”;
5) w § 76 dodaje się oznaczenie ust. 1.;
6) § 84 otrzymuje brzmienie:
„§ 84. W Departamencie Zdrowia tworzy się następujące komórki organizacyjne:
1) Referat Nadzoru i Inwestycji, któremu nadaje się symbol „ZD-VII”;
2) Referat Zdrowia Publicznego, któremu nadaje się symbol „ZD-II”;
3) Samodzielne stanowisko pracy ds. zadań finansowanych ze środków PFRON, któremu nadaje się symbol „ZD-IV”;
4) Samodzielne stanowisko pracy ds. kancelaryjno-biurowych, któremu nadaje się symbol „ZD-V”;
5) Samodzielne stanowisko pracy ds. staży podyplomowych, któremu nadaje się symbol „ZD-VI”.”;
7) w § 85 pkt 1otrzymuje brzmienie:
„1) promocji i służby zdrowia;”;
8) w § 86:
a) pkt 1otrzymuje brzmienie:
„ 1) Referat Nadzoru i Inwestycji, do zadań którego należy w szczególności:
a) analiza sytuacji finansowej samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej nadzorowanych przez Województwo Podlaskie na podstawie miesięcznych sprawozdań finansowych,
b) analiza rocznych raportów o sytuacji ekonomiczno-finansowej samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej na podstawie wskaźników ekonomiczno-finansowych określonych przez Ministra Zdrowia,
c) prowadzenie spraw związanych z zatwierdzaniem programów naprawczych sporządzanych przez kierowników samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej w przypadku, gdy w sprawozdaniu finansowym za dany rok obrotowy wystąpiła strata netto,
d) prowadzenie spraw związanych z wyrażaniem zgody nadzorowanym samodzielnym publicznym zakładom opieki zdrowotnej na zmianę ich wierzycieli,
e) prowadzenie spraw związanych z zatwierdzaniem rocznych sprawozdań finansowych nadzorowanych samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej,
f) przygotowywanie informacji w sprawie wykonania rocznych i półrocznych planów finansowych przez nadzorowane samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej,
g) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pożyczek oraz poręczaniem kredytów zaciąganych przez nadzorowane samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej,
h) sporządzanie zbiorczych kwartalnych sprawozdań w zakresie państwowego długu publicznego oraz poręczeń i gwarancji (Rb-Z, Rb-N, Rb-UZ, Rb-UN) przedkładanych przez nadzorowane samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej,
i) sporządzanie zbiorczych kwartalnych sprawozdań dotyczących zobowiązań nadzorowanych samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej,
j) opracowywanie i aktualizowanie zasad zbycia, wydzierżawienia, wynajęcia, użyczenia oraz oddania w użytkowanie aktywów trwałych przez nadzorowane samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej,
k) prowadzenie spraw związanych z wyrażaniem zgody na zbycie, wydzierżawienie, wynajęcie, użyczenie oraz oddanie w użytkowanie aktywów trwałych przez nadzorowane samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej,
l) prowadzenie spraw związanych z wyrażaniem zgody na wniesienie majątku nadzorowanych samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej lub przysługującego im do niego prawa w formie aportu do spółek, jego przekazanie fundacji lub stowarzyszeniu, które wykonują działalność inną niż działalność lecznicza,
m) prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, przekształcaniem, łączeniem i likwidacją nadzorowanych samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej,
n) przygotowywanie projektów uchwał o nadaniu/zmianie statutu nadzorowanemu samodzielnemu publicznemu zakładowi opieki zdrowotnej,
o) prowadzenie spraw związanych z powoływaniem rad społecznych w nadzorowanych zakładach opieki zdrowotnej,
p) prowadzenie spraw związanych z zatwierdzaniem regulaminów działalności rad społecznych nadzorowanych zakładów opieki zdrowotnej,
q) prowadzenie spraw związanych z wyborem przez sejmik województwa członków do rady Podlaskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia,
r) prowadzenie spraw kadrowych kierowników nadzorowanych samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, w tym organizowanie i przeprowadzanie konkursów na stanowisko kierownika zakładu, ustalanie wynagrodzenia i przyznawanie nagród rocznych,
s) prowadzenie spraw związanych z zawieraniem umów o używanie samochodów prywatnych do celów służbowych przez kierowników nadzorowanych samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej,
t) przeprowadzanie kontroli kompleksowych nadzorowanych samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej w zakresie:
- realizacji zadań określonych w regulaminie organizacyjnym i statucie, dostępności i jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych,
- prawidłowości gospodarowania mieniem oraz środkami publicznymi,
- gospodarki finansowej,
u) przeprowadzanie kontroli doraźnych wynikających z bieżących potrzeb,
v) opracowywanie okresowych analiz i sprawozdań z przeprowadzonych kontroli,
w) koordynowanie przedsięwzięć w zakresie realizacji wspólnych zakupów przez podmioty lecznicze,
x) prowadzenie spraw finansowych związanych z udzielaniem dotacji z budżetu województwa z przeznaczeniem na remonty i inwestycje, w tym zakup aparatury i sprzętu medycznego (opracowywanie umów, analiza dokumentacji rozliczeniowej),
y) sporządzanie sprawozdań finansowych w zakresie wykonania budżetu dotyczących udzielonych dotacji i przedkładanie ich Departamentowi Finansów,
z) gromadzenie informacji z zakresu planowanych zadań inwestycyjnych w nadzorowanych zakładach opieki zdrowotnej, celem opracowania projektów wieloletniej prognozy finansowej oraz budżetu w dziale ochrony zdrowia,
za) prowadzenie spraw związanych z finansowaniem z budżetu województwa udziałów własnych do projektów finansowanych ze środków strukturalnych Unii Europejskiej nadzorowanych zakładów opieki zdrowotnej,
zb) prowadzenie spraw finansowych w zakresie zadań objętych Kontraktem Wojewódzkim w części dotyczącej ochrony zdrowia,
zc) monitoring zadań inwestycyjnych w nadzorowanych zakładach opieki zdrowotnej,
zd) sporządzanie rocznych sprawozdań dotyczących wydatków strukturalnych (Rb-Ws) przedkładanych przez zakłady opieki zdrowotnej, dla których organem założycielskim jest Województwo Podlaskie;”,
b) w pkt 2 lit. j otrzymuje brzmienie:
„j) stały monitoring źródeł finansowania programów z zakresu promocji i ochrony zdrowia oraz zadań inwestycyjnych w jednostkach ochrony zdrowia, w tym:
- bieżąca analiza dostępnych źródeł informacji o funduszach europejskich,
- koordynacja składanych wniosków i projektów programów do finansowania zewnętrznego przez jednostki nadzorowane przez Departament,
- koordynacja z zakładami opieki zdrowotnej, dla których podmiotem tworzącym jest Województwo Podlaskie, działań umożliwiających pozyskanie środków finansowych na realizację zadań inwestycyjnych pochodzących z funduszy Unii Europejskiej;”;
c) uchyla się pkt 3.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Marszałkowi Województwa Podlaskiego.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
[1] Zmn.: Nr 271 /3920/2014 z dnia 2 grudnia 2014 r., Nr 2 /21/2014 z dnia 11 grudnia 2014 r., Nr 24 /207/2015 z dnia 27 lutego 2015 r., Nr 28 /245/2015 z dnia 10 marca 2015 r., Nr 37/368/2015 z dnia 21 kwietnia 2015 r., Nr 58/601/2015 z dnia 30 czerwca 2015 r., Nr 77/893/2015 z dnia 16 września 2015 r., Nr 86/1006/2015 z dnia 20 października 2015 r., Nr 95/1165/2015 z dnia 1 grudnia 2015 r., Nr 102/1261/2015 z dnia 22 grudnia 2015 r., Nr 119/1415/2016 z dnia 23 lutego 2016 r., Nr 132/1594/2016 z dnia 26 kwietnia 2016 r., Nr 141/1770/2016 z dnia 7 czerwca 2016 r., Nr 144/1828/2016 z dnia 21 czerwca 2016 r., Nr 149/1936/2016 z dnia 19 lipca 2016 r., Nr 168/2184/2016 z dnia 25 października 2016 r.