Zarządzenie Nr 14/04 Marszałka Województwa Podlaskiego z dnia 9 grudnia 2004 roku

Zarządzenie wewnętrzne Nr 14/04
Marszałka Województwa Podlaskiego
z dnia 9 grudnia 2004 r.

w sprawie zatwierdzenia zmiany organizacji wewnętrznej i szczegółowych zadań departamentów Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku

 

Na podstawie art. 41 ust.2 pkt 7 ustawy o samorządzie województwa (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1590 ze zmianami) w związku z § 13 ust. 2 i § 30 ust. l pkt 2 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku zarządza się, co następuje:

§1.

W załączniku do zarządzenia Nr 1/03 Marszałka Województwa Podlaskiego z dnia 26 czerwca 2003 r. w sprawie zatwierdzenia organizacji wewnętrznej i szczegółowych zadań departamentów Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku (zmiana: zarządzenie Nr 2/03 z dnia 11 września 2003 r., Nr 3/03 z dnia 29 października 2003 r., Nr 1/04 z dnia 2 lutego 2004 r., Nr 4/04 z dnia 5 marca 2004 r., Nr 5/04 z 5 kwietnia 2004 r., Nr 7/04 z 1 lipca 2004 r., Nr 8/04 z 10 sierpnia 2004 r., Nr 9/04 z 29 września 2004 r. oraz Nr 11/04 z 22 października 2004 r.) wprowadza się następujące zmiany:

 

1)     § 6, 7 i 8 otrzymują brzmienie:                

§ 6.1. W Departamencie Polityki Regionalnej i Funduszy Strukturalnych tworzy się:

1)   Referat Programowania i Monitorowania;

2)  Referat Selekcji Projektów;

3)  Referat Wdrażania Projektów i Promocji ZPORR;

4)  Referat Przedsiębiorczości i Programów Stypendialnych;

5)  Samodzielne Stanowisko ds. Nadzoru;

6)  Referat Analiz Gospodarczych Województwa;

7) Referat Rozliczeń i Płatności Funduszy Strukturalnych.

2.   Referat Programowania i Monitorowania przy znakowaniu spraw używa symbolu - PR - I, Referat Selekcji Projektów - PR - II, Referat Przedsiębiorczości i Programów Stypendialnych - PR - III, Samodzielne Stanowisko ds. Nadzoru - PR - IV, Referat Wdrażania Projektów i Promocji ZPORR - PR - V, Referat Analiz Gospodarczych Województwa - PR-VI, Referat Rozliczeń i Płatności Funduszy Strukturalnych - PR-VII.

§ 7.

1. W Departamencie Infrastruktury i Ochrony Środowiska tworzy się następujące referaty:

1)     Referat Infrastruktury Technicznej;

2)     Referat Ochrony Środowiska;

3)     Samodzielne Stanowisko ds. obsługi Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej podległe bezpośrednio Marszałkowi.

2.   Referat Infrastruktury Technicznej przy znakowaniu spraw używa symbolu - DIS - I, Referat Ochrony Środowiska - DIS - II, natomiast Samodzielne Stanowisko ds. obsługi Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej - DIS - III.

 

§ 8.

      

1. W Departamencie Rolnictwa, Mienia i Geodezji tworzy się:

1) Referat Regionalnej Polityki Rolnej;

2) Referat Mienia;

3) Wojewódzkie Biuro Wdrażania Programu /PAOW/;

4) Wojewódzki Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej;

5) Referat Funduszy Strukturalnych.

 

 2. Referat Regionalnej Polityki Rolnej i Funduszy Strukturalnych przy znakowaniu spraw używa symbolu - GRM - I, Referat Mienia - GRM - II, Wojewódzkie Biuro Wdrażania Programu (PAOW) - GRM - III, Referat Funduszy Strukturalnych - GRM - IV, natomiast Wojewódzki Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej - WOD.”;

2) w § 18:

a)  w ust. 5 punkt 3 otrzymuje następujące brzmienie:

„3) wykonywanie czynności w zakresie nadzoru nad organizacją i funkcjonowaniem:

a)     Podlaskiego Biura Planowania Przestrzennego w Białymstoku,

b)     Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Białymstoku,

c)     Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Łomży,

d)     Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Suwałkach,

e)     Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku.”;

b) po ust. 6 dodaje się ustęp 7 w brzmieniu:

„7. Do zadań Referatu Rozliczeń i Płatności Funduszy Strukturalnych należy prowadzenie spraw w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego z zakresu: Działanie 2.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne; Działanie 2.5 Promocja przedsiębiorczości; Działanie 2.6 Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy; Działanie 3.4 Mikroprzedsiębiorstwa, a w szczególności:

1)   przyjmowania oraz oceny formalnej i merytorycznej wniosków o płatność składanych przez projektodawców wraz z dokumentami finansowymi dołączonymi do wniosku;

2)   udzielania projektodawcom informacji i wyjaśnień, dotyczących wszystkich spraw związanych z rozliczaniem finansowym projektów;

3)   wprowadzania danych do systemu SIMIK;

4)   sporządzania dla Działań zbiorczych wniosków o refundację poniesionych wydatków, w oparciu o zweryfikowane i potwierdzone wnioski, o których mowa w punkcie 1;

5)   wystawiania zleceń płatności na podstawie zweryfikowanych i zaakceptowanych wniosków;

6)   dokonywania kontroli dokumentów oraz kontroli na miejscu u projektodawców;

7)   raportowania oraz informowania o zaistniałych nieprawidłowościach;

8)   wnioskowania o zapewnienie środków finansowych na współfinansowanie działań zgodnie z systemem wdrażania ZPORR;

9)   przekazywania do instytucji pośredniczącej w terminie określonym umową uaktualnionej prognozy wydatków.”;

 

3) w § 19;

a) w ust.1 w punkcie 24 kropkę na końcu zdania zastępuje się średnikiem;

b) w ust.1 po punkcie 24 dodaje się punkt 25 w brzmieniu:

„25)wykonywanie czynności w zakresie nadzoru nad organizacją i funkcjonowaniem Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Białymstoku.”;   

c) natomiast ust. 3 otrzymuje brzmienie:

„3. Do zadań Samodzielnego Stanowiska ds. obsługi Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej należy prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku, a w szczególności dotyczących:

1)   powoływania i odwoływania przez Zarząd członków Rady Nadzorczej Funduszu;

2)   ustalania przez Zarząd wynagrodzeń członkom Rady Nadzorczej Funduszu;

3)   powoływania i odwoływania przez Zarząd: Prezesa i wiceprezesów Zarządu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej;

4)   nadania przez Zarząd, po uzgodnieniu z ministrem właściwym do spraw środowiska, statutu Wojewódzkiemu Funduszowi Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej;

5)   składania przez Zarząd corocznej informacji z działalności Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ministrowi właściwemu do spraw środowiska, Sejmikowi oraz Narodowemu Funduszowi Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.”;

4)     w § 20:

a) ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Do zadań Referatu Regionalnej Polityki Rolnej należy w szczególności:

1)     kreowanie polityki regionalnej rozwoju obszarów wiejskich i rolnictwa wynikającej ze strategii rozwoju województwa i programów wojewódzkich;

2)     koordynowanie działań na rzecz dostosowania rolnictwa i gospodarki żywnościowej do standardów Unii Europejskiej;

3)     opracowywanie analiz, studiów i programów dotyczących rozwoju
i modernizacji terenów wiejskich i gospodarki wodnej;

4)     diagnozowanie i ocena sytuacji społeczno - ekonomicznej rolnictwa oraz obszarów wiejskich;

5)     współpraca z administracją rządową i samorządową w zakresie programowania i realizacji programów pomocowych na obszarach wiejskich współpraca z innymi podmiotami działającymi w środowisku wiejskim;

6)     współpraca z właściwymi jednostkami w zakresie wdrażania „Planu Rozwoju Obszarów Wiejskich” oraz Sektorowego Programu Operacyjnego „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich”;

7)     prowadzenie spraw w zakresie kształtowania i realizacji polityki rolnośrodowiskowej Województwa;

8)     popularyzowanie ekologicznych metod produkcji rolnej;

9)     prognozowanie, planowanie, nadzorowanie wykonania urządzeń melioracji wodnych szczegółowych, w tym: wydawanie decyzji na wykonywanie urządzeń melioracji wodnych szczegółowych w uzgodnieniu z Wojewodą, wydawanie decyzji ustalających wysokość opłat melioracyjnych właścicielom gruntów;

10) nadzorowanie realizacji programu małej retencji, w tym: podpisywanie porozumień pomiędzy samorządami gminnymi a województwem
w sprawie partycypacji kosztów inwestycji;

11) nadzór nad związkami spółek wodnych;

12) podejmowanie przy współpracy z podmiotami gospodarczymi i organami administracji zespolonej szczebla wojewódzkiego, działań na rzecz promocji żywności wyprodukowanej w Regionie (targi rolne, wystawy, konkursy);

13) promowanie Produktu Regionalnego i Lokalnego oraz sporządzenie i prowadzenie Listy Produktów Tradycyjnych;

14) aktualizowanie danych dotyczących rolnictwa i obszarów wiejskich w portalu internetowym;

15) monitorowanie i ewaluacja realizacji „Strategii Rozwoju Województwa Podlaskiego;

16) wydawanie zezwoleń na obrót hurtowy w kraju napojami alkoholowymi do 18 % alkoholu;

17) wykonywanie czynności w zakresie nadzoru nad organizacją i funkcjonowaniem Wojewódzkiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Białymstoku.”;

 

b) dodaje się po ust. 4 tego paragrafu ustęp 5 w brzmieniu:

 „5. Do zadań Referatu Funduszy Strukturalnych należy w szczególności:

1)     prowadzenie punktu informacyjnego dla potencjalnych beneficjentów
i informowanie o możliwościach wsparcia z funduszy strukturalnych ze szczególnym uwzględnieniem projektów realizowanych w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich” oraz Planu Rozwoju Obszarów Wiejskich”;

2)     przygotowywanie materiałów informacyjnych o działaniach Sektorowego Programu Operacyjnego„Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich” wdrażanych przez Urząd,

3)     przygotowywanie projektów dotyczących Pomocy Technicznej w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego„Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich”, w tym:

a)     sporządzanie wniosków o pomoc techniczną i przekazywanie ich do instytucji wdrażającej (Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa),

b)     przygotowywanie wniosków o refundację poniesionych wydatków
 i przedkładanie ich w Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa,

c)     monitorowanie i raportowanie z realizacji projektów z pomocy technicznej;

4)     prowadzenie punktu przyjęć wniosków o dofinansowanie realizacji projektów;

5)     dokonywanie oceny kompletności złożonych wniosków o dofinansowanie realizacji projektów, a w przypadku stwierdzenia braków lub nieprawidłowości zwracanie się do wnioskodawców o dokonanie stosownych poprawek lub uzupełnień;

6)     wprowadzanie danych do systemu informatycznego SIMIK (zgodnie
z wykonywanymi zadaniami);

7)     dokonywanie oceny formalnej i merytorycznej złożonych wniosków
o dofinansowanie realizacji projektu;

8)     prowadzenie bazy danych potencjalnych projektów kwalifikujących się do finansowania;

9)     pełnienie funkcji sekretariatu Regionalnego Komitetu Sterującego do Sektorowego Programu Operacyjnego„Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich”:

a)     koordynowanie pracy i obsługa Regionalnego Komitetu Sterującego,

b)     przedstawianie listy projektów do rekomendacji RKS,

c)     przygotowanie materiałów oraz projektów dokumentów przeznaczonych do rozpatrzenia i zaopiniowania przez Regionalny Komitet Sterujący,

d)     gromadzenie i przechowywanie dokumentacji Regionalnego Komitetu Sterującego;

10) przygotowanie projektu umowy z beneficjentami o dofinansowanie projektu;

11) prowadzenie rejestru zawartych umów o dofinansowanie projektu, wydanych decyzji lub aneksów do umów oraz bieżąca jego aktualizacja;

12) przekazywanie Beneficjentowi Końcowemu oryginałów umów o dofinansowanie projektów, decyzji lub aneksów w terminie do 3 dnia roboczego tygodnia następnego;

13) przeprowadzanie kontroli realizacji projektów, w tym:

a)     sprawdzanie prawidłowości i skuteczności realizacji projektu na podstawie dokumentów załączonych do wniosków o płatność składanych przez beneficjenta,

b)     sprawdzanie dokumentów przekazywanych w związku z prowadzeniem postępowania o zamówienia publiczne,

c)      sprawdzenie wywiązywania się przez beneficjenta ze zobowiązań zawartych w umowie o dofinansowanie projektu - po zakończeniu realizacji projektu,

d)     sprawdzanie w miejscu realizacji lub w siedzibie beneficjenta stanu faktycznego realizacji projektu z deklarowanym przez beneficjenta;

14)  opracowywanie rocznych planów kontroli i przedstawianie do akceptacji Instytucji Zarządzającej;

15) przedkładanie Instytucji Zarządzającej sprawozdań kwartalnych z realizacji działań wraz z zestawieniem przeprowadzonych w danym kwartale kontroli;

16) dokonywanie kontroli poprawności przeprowadzenia procedury postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pod kątem ich zgodności z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych oraz „Wytycznymi do zasad kontroli ex ante ..”

17) uczestniczenie w pracach komisji przetargowej beneficjenta;

18) zatwierdzanie umów zawieranych przez zamawiającego (beneficjenta)
z wykonawcą w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

19) udostępnianie na żądanie Urzędu Zamówień Publicznych lub Instytucji Zarządzającej posiadanych dokumentów i informacji na temat projektów realizowanych z udziałem środków Sektorowego Programu 7 Operacyjnego„Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich”;

20) przekazywanie Instytucji Zarządzającej informacji o nieprawidłowościach
w zakresie postępowania o udzielenie zamówienia prowadzonego przez beneficjenta;

21) przeprowadzanie weryfikacji formalno - rachunkowej wniosków o płatność składanych przez beneficjentów;

22) weryfikowanie kwalifikowalności i zgodności z umową /decyzją/ wydatków poniesionych przez beneficjentów;

23) zatwierdzanie wniosków o płatność złożonych przez beneficjentów;

24) sporządzanie zleceń płatności na rzecz beneficjentów;

25) zatwierdzanie sprawozdań po zakończeniu realizacji projektów;

26) planowanie wydatków w ujęcie kwartalnym i rocznym i przekazywanie Beneficjentowi Końcowemu;

27) zbieranie danych rzeczowych niezbędnych do monitorowania postępów wdrażania działań i realizacji projektów zgodnie ze wskaźnikami określonymi przez Instytucję Zarządzającą;

28) zbieranie określonych przez Instytucję Zarządzającą ankiet monitorujących;

29) przygotowywanie i przekazywanie Instytucji Zarządzającej sprawozdań
z realizacji Działań;

30) monitorowanie terminów rozpatrywania wniosków o dofinansowanie realizacji projektów i wniosków o płatność oraz terminów składania wniosków o płatność przez beneficjentów;

31) przeciwdziałanie występowaniu nieprawidłowości i zapobieganie ich ponownemu wystąpieniu przy realizacji projektów;

32) przekazywanie informacji o nieprawidłowościach podlegających raportowaniu do Instytucji Zarządzającej oraz do Beneficjenta Końcowego;

33) wstrzymywanie wypłat na rzecz beneficjenta w przypadku podejrzenia nieprawidłowości w realizacji danego projektu;

34) zapewnienie beneficjentom informacji o przebiegu rozpatrywania składanych przez nich wniosków o dofinansowanie, wniosków o płatność - zgodnie z przepisami ustawy o dostępie do informacji publicznej;

35) archiwizowanie złożonych projektów złożonych w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego„Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich”;

36) współpraca z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi w zakresie wdrażania Działań Sektorowego Programu Operacyjnego„Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich”;

37) opiniowanie opracowań administracji rządowej oraz innych jednostek w zakresie problematyki rozwoju obszarów wiejskich.”.

5) uchyla się § 25b niniejszego Załącznika do Zarządzenia nr 1/03 Marszałka Województwa Podlaskiego.

 

§ 2.

 

Wykonanie tegoż zarządzenia wewnętrznego powierza się Dyrektorowi Generalnemu, Dyrektorom Departamentów oraz kierownikom komórek organizacyjnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku.

 

§ 3.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Powrót na początek strony