XII zmiana Regulaminu Organizacyjnego
UCHWAŁA NR 132/1594/2016
ZARZĄDU WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
z dnia 26 kwietnia 2016 r.
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku
Na podstawie art. 41 ust. 2 pkt 7 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2016 r. poz. 486) Zarząd Województwa Podlaskiego uchwala, co następuje:
§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku stanowiącym załącznik do uchwały Nr 262/3791/2014 Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 21 października 2014 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 6 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W Urzędzie, w celu zapewnienia sprawnej realizacji zadań, tworzy się:
1) departamenty;
2) biura;
3) zespoły;
4) samodzielne stanowiska pracy podlegające bezpośrednio Marszałkowi, będące wyodrębnionymi komórkami organizacyjnymi Urzędu, realizującymi określone w Regulaminie grupy spraw.”;
2) w § 9 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Pracą departamentów oraz biur kierują dyrektorzy.”;
3) w § 49 pkt 7 otrzymuje brzmienie:
„7) Referat Finansów, do zadań którego należy w szczególności:
a) udział w przygotowaniu i aktualizacji dokumentów programowych niezbędnych do prawidłowego wdrażania komponentu regionalnego PO KL oraz RPOWP 2014-2020 (w szczególności Instrukcji Wykonawczych, Opisu Funkcji i Procedur, Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych),
b) opracowanie prognoz wydatków, w tym zapotrzebowania na środki dotacji celowej i środki europejskie, zabezpieczenie środków na realizację PO KL oraz RPOWP 2014-2020 w zakresie wdrażanych Priorytetów/Osi Priorytetowych,
c) sporządzanie harmonogramów, przygotowywanie wniosków o dotację celową oraz sporządzanie prognoz wypłat na rzecz beneficjentów PO KL oraz RPOWP 2014-2020,
d) wystawianie zleceń płatności z budżetu środków europejskich i współfinansowania krajowego w oparciu o zweryfikowane i zatwierdzone wnioski o płatność projektów systemowych IP PO KL, wnioski o płatność projektów systemowych IP2 PO KL oraz w oparciu o zapisy umowy dotyczące wypłaty zaliczki, nadzór nad prawidłowością realizacji i rozliczanie projektów systemowych IP PO KL oraz IP2 PO KL (z wyłączeniem projektów w ramach Priorytetu VII), w tym m.in. wprowadzanie zmian zgłaszanych do projektów,
e) sprawozdanie z wykorzystania otrzymanej dotacji celowej z budżetu państwa - finansowanie wkładu krajowego,
f) sporządzanie poświadczenia i deklaracji wydatków w ramach wdrażanych Priorytetów/Osi Priorytetowych PO KL i RPOWP 2014-2020,
g) sporządzanie zbiorczych informacji kwartalnych, zbiorczych sprawozdań okresowych, rocznych i końcowych z realizacji PO KL (w tym w ramach Pomocy Technicznej),
h) weryfikacja sprawozdań okresowych, rocznych i końcowych IP2 w ramach PT PO KL oraz sporządzanie okresowych, rocznych i końcowych sprawozdań dotyczących PT PO KL i przesyłanie ich do IZ PO KL,
i) raportowanie o nieprawidłowościach podlegających raportowaniu do KE oraz niepodlegających raportowaniu do KE (do IZ),
j) prowadzenie ewidencji płatności środków europejskich w ramach EFS i środków budżetu państwa,
k) prowadzenie rejestru obciążeń na projekcie w ramach PO KL i RPOWP 2014-2020,
l) odzyskiwanie kwot, o których mowa w art. 207 ustawy o finansach publicznych, m.in. w zakresie monitorowania zwrotów środków oraz przygotowywania niezbędnej dokumentacji do wydania decyzji, o której mowa w art. 61 ustawy o finansach publicznych,
m) bieżąca współpraca z Bankiem Gospodarstwa Krajowego (BGK) w ramach realizowanych płatności na rzecz beneficjentów PO KL i RPOWP 2014-2020,
n) współpraca w przygotowaniu Planów Działania Pomocy Technicznej RPOWP 2014-2020 z Departamentem Rozwoju Regionalnego,
o) weryfikacja i zatwierdzanie wniosków o płatność w ramach Pomocy Technicznej RPOWP 2014-2020,
p) przygotowanie wniosków o płatność w ramach PT PO KL,
q) obsługa różnych form podnoszących kwalifikacje pracowników,
r) współpraca z Departamentem Rozwoju Regionalnego w zakresie szkoleń, konferencji, seminariów dla beneficjentów i potencjalnych beneficjentów RPOWP 2014-2020 w ramach działań wdrażanych przez Departament,
s) zapewnienie pracownikom Departamentu materialno-technicznych warunków pracy w ramach środków PT oraz bieżące monitorowanie stanu zatrudnienia w Departamencie w kontekście współfinansowania z PT,
t) obsługa Krajowego Systemu Informatycznego (SIMIK 07-13), Podsystemu Europejskiego Funduszu Społecznego (PEFS) oraz SL2014 (zgodnie z wykonywanymi zadaniami),
u) archiwizacja dokumentów;”.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Marszałkowi Województwa Podlaskiego.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.