X zmiana Regulaminu Organizacyjnego - Uchwała Nr 403/7962/2024 z dnia 29 kwietnia 2024r.

UCHWAŁA NR 403/7962/2024
ZARZĄDU WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
z dnia 29 kwietnia 2024 r.

zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku

Na podstawie art. 41 ust. 2 pkt 7 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2022 r. poz. 2094 ze zm.[1]), Zarząd Województwa Podlaskiego uchwala, co następuje:

§ 1. W uchwale Nr 349/6672/2023 Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 22 czerwca 2023 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku zmienionej uchwałami Nr 350/6709/2023 z dnia 30 czerwca 2023 r., Nr 355/6822/2023 z dnia 4 sierpnia 2023 r., Nr 362/6976/ 2023 z dnia 15 września 2023 r., Nr 369/7198/2023 z dnia 6 listopada 2023 r., Nr 380/7425/2023 z dnia 29 grudnia 2023r., Nr 383/7491/ 2024 z dnia 18 stycznia 2024 r., Nr 392/7646/2024 z dnia 29 lutego 2024r., Nr 396/7743/2024 z dnia 22 marca 2024r., Nr 400/7828/2024 z dnia 11 kwietnia 2024r. wprowadza się następujące zmiany:

1) § 13 otrzymuje brzmienie:

       „ § 13. W skład struktury Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne:

1) Biuro Sejmiku Województwa Podlaskiego, które przy znakowaniu spraw używa symbolu ,,BSWP”;

2) Gabinet Marszałka, który przy znakowaniu spraw używa symbolu ,,GMA”;

3) Departament Polityki Informacyjnej, który przy znakowaniu spraw używa symbolu ,,DPI”;

4) Biuro Organizacji i Nadzoru, które przy znakowaniu spraw używa symbolu ,,BON”;

5) Departament Finansów, który przy znakowaniu spraw używa symbolu ,,FN”;

6) Departament Rozwoju Regionalnego, który przy znakowaniu spraw używa symbolu ,,DRR”;

7) Departament Europejskiego Funduszu Społecznego, który przy znakowaniu spraw używa symbolu ,,EFS”;

8) Departament Innowacji i Przedsiębiorczości, który przy znakowaniu spraw używa symbolu ,,DIP”;

9) Biuro Certyfikacji i Księgowania Wydatków, które przy znakowaniu spraw używa symbolu ,,BCK”;

10) Biuro ds. Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność, które przy znakowaniu spraw używa symbolu ,,RLKS”;

11) Departament Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich, który przy znakowaniu spraw używa symbolu ,,DR”;

12) Biuro Kadr i Płac, które przy znakowaniu spraw używa symbolu ,,BKP”;

13) Biuro Promocji Województwa, który przy znakowaniu spraw używa symbolu „BPW”;

14) Biuro Nadzoru Właścicielskiego i Analiz Ekonomicznych, które przy znakowaniu spraw używa symbolu „BNWA”;

15) Departament Współpracy Międzynarodowej, który przy znakowaniu spraw używa symbolu ,,DWM”;

16) Biuro Promocji Gospodarczej które przy znakowaniu spraw używa symbolu ,, BPG”;

17) Departament Infrastruktury i Transportu, który przy znakowaniu spraw używa symbolu ,,DIT”;

18) Departament Ochrony Środowiska, który przy znakowaniu spraw używa symbolu ,,DOS”;

19) Departament Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, który przy znakowaniu spraw używa symbolu ,,DGN”;

20) Departament Zdrowia, który przy znakowaniu spraw używa symbolu ,,ZD”;

21) Departament Edukacji, Sportu i Turystyki, który przy znakowaniu spraw używa symbolu ,,EST”;

22) Departament Kultury i Dziedzictwa Narodowego który przy znakowaniu spraw używa symbolu ,,DKD”;

23) Biuro Audytu Wewnętrznego, które przy znakowaniu spraw używa symbolu ,,AW’’;

24) Biuro Prawne, które przy znakowaniu spraw używa symbolu ,,BP”;

25) Biuro Inwestycji, które przy znakowaniu spraw używa symbolu ,,BI”;

26) Biuro Obsługi Urzędu, który przy znakowaniu spraw używa symbolu „BOU”;

27) Biuro Gospodarcze, które przy znakowaniu spraw używa symbolu ,,BG”;

28) Biuro Bezpieczeństwa, które przy znakowaniu spraw używa symbolu ,,BB”;

29) Wieloosobowe samodzielne stanowisko pracy – Rzecznik Funduszy Europejskich, który przy znakowaniu spraw używa symbolu ,,RFE”;

30) Biuro Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego, które przy znakowaniu spraw używa symbolu ,,WRDS”;

31) Wojewódzki Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej, który przy znakowaniu spraw używa symbolu ,,WODG”;

32) Biuro Projektów Zrównoważonej Turystyki Polski Wschodniej, które przy znakowaniu spraw używa symbolu „BTW".”;

2) § 24 otrzymuje brzmienie:

  „§ 24. Biurem Sejmiku Województwa Podlaskiego kieruje dyrektor Biura przy pomocy dwóch zastępców.”;

3) w § 25 w pkt 5 kropkę na końcu zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 6 w brzmieniu:

          „ 6) Referat Komunikacji Zewnętrznej Sejmiku, któremu nadaje się symbol ,,BSW-VI”;”;

4) w § 27 pkt 5 lit. b kropkę na końcu zastępuje się średnikiem i dodaje pkt 6 w brzmieniu:

          „6) Referat Komunikacji Zewnętrznej Sejmiku, do zadań którego należy  w szczególności:

a) prowadzenie spraw z zakresu polityki informacyjnej oraz kreowania wizerunku Sejmiku Województwa związanych z przygotowywaniem materiałów informacyjnych dotyczących posiedzeń Sejmiku Województwa oraz aktywności członków Prezydium Sejmiku,

b) prowadzenie serwisów społecznościowych w zakresie działalności Samorządu Województwa, w szczególności Sejmiku i Komisji,

c) koordynacja oraz obsługa, w tym fotograficzna i filmowa, wizyt, uroczystości i wydarzeń na terenie województwa z udziałem przedstawicieli Prezydium Sejmiku,

d) współpraca z Rzecznikiem Prasowym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego, Departamentem Polityki Informacyjnej, mediami, z Zespołem Redakcyjnym Biuletynu Informacji Publicznej i Serwisu Informacyjnego Samorządu Województwa Podlaskiego, w zakresie bieżącej pracy Sejmiku,

e) opracowywanie materiałów sprawozdawczych z działalności Prezydium Sejmiku Województwa Podlaskiego,

f) realizacja działań edukacyjnych w zakresie wiedzy o działalności Sejmiku, wykonywania mandatu przez radnych, upowszechniania wiedzy o samorządności oraz ochrony dziedzictwa regionalnego;”;

5) § 28a uchyla się;

6) w § 29 pkt 3 uchyla się;

7) w § 38 w pkt 1

a) lit. d, e, g, i otrzymują brzmienie:

„d) przekazywanie korespondencji Członkom Zarządu oraz do poszczególnych Departamentów/Biur,

 e)  wprowadzanie wchodzącej korespondencji do teleinformatycznego systemu do elektronicznego zarządzania dokumentacją EZD RP w Urzędzie zwanego dalej EZD,

g)  wprowadzanie do „EZD” zwrotu przesyłek,

i) prowadzenie rejestrów przesyłek zwykłych, poleconych, przesyłek za Zwrotnym Potwierdzeniem Odbioru (ZPO) w EZD,”;

b) w lit. j średnik na końcu zastępuje się przecinkiem i dodaje się lit. k w brzmieniu:

        „k) prowadzenie składów chronologicznych dla dokumentacji nieelektronicznej i składów informatycznych nośników danych;”;  

8) w § 57 pkt 17 otrzymuje brzmienie:

      „17) prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem funkcjonowania LGD, w tym ocena wniosków o udzielenie dofinansowania oraz wniosków o płatność na ten cel – z wyłączeniem wniosków o płatność w ramach interwencji Leader komponent Zarządzania LSR Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027.”

9) w § 61 w pkt 6 wyrazy „z wyłączeniem interwencji Leader komponent Zarządzania LSR” skreśla się;

10) § 63 - 65 otrzymują brzmienie:

„ §63.  W Biurze Kadr i Płac tworzy się następujące wewnętrzne komórki organizacyjne:

1) Referat Kadr, któremu nadaje się symbol „BKP-V”;

2) Referat Płac, któremu nadaje się symbol „BKP-VI”;

3) Referat Spraw Socjalnych i Rozwoju Pracowników z zastrzeżeniem § 18 ust. 1 pkt 7, któremu nadaje się symbol „BKP-IIˮ;

4) Samodzielne stanowisko pracy ds. kancelaryjno-biurowych, któremu nadaje się symbol „BKP-III”;

5) Wieloosobowe samodzielne stanowisko pracy ds. funduszu bezosobowego, któremu nadaje się symbol „BKP-IV”.

§ 64. Do zadań Biura Kadr i Płac należy w szczególności prowadzenie spraw z zakresu:

1) realizacji polityki kadrowej i obsługi płac;

2) spraw socjalnych i rozwoju pracowników;

3) planowanie zatrudnienia i planu finansowego w zakresie wynagrodzeń.

§ 65. Zadania określone w § 64 realizują:

1) Referat Kadr, do zadań którego należy w szczególności:

a) prowadzenie całokształtu spraw kadrowych pracowników Urzędu,

b) organizacyjno-techniczne przygotowanie konkursów na wolne stanowiska pracy oraz obsługa komisji konkursowych,

c) organizowanie i prowadzenie służby przygotowawczej,

d) ustalanie uprawnień pracowników Urzędu do dodatkowego wynagrodzenia rocznego,

e) sporządzanie planu urlopów pracowniczych na podstawie propozycji przedłożonych przez dyrektorów departamentów oraz przekazywanie planu do akceptacji Marszałka,

f) nadzór nad prawidłowym rozliczaniem czasu pracy pracowników,

g) nadzór nad prowadzeniem przez departamenty Urzędu spraw kadrowych kierowników jednostek organizacyjnych i osób prawnych oraz przechowywanie akt osobowych kierowników jednostek organizacyjnych i osób prawnych,

h) prowadzenie spraw związanych ze składaniem oświadczeń osób pełniących funkcje publiczne w tym Marszałka, Wicemarszałków, Członków Zarządu i Skarbnika określonych ustawą z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów,

i) przeprowadzanie kontroli wewnętrznej w Urzędzie w zakresie przestrzegania przepisów regulaminu pracy Urzędu i innych zarządzeń porządkowych Marszałka,

j) przygotowywanie projektów zakresów czynności dyrektorom departamentów;

k) przygotowywanie projektów przepisów wewnętrznych w zakresie spraw kadrowych;

2) Referat Płac, do zadań którego należy w szczególności:

a) prowadzenie całokształtu spraw płacowych pracowników Urzędu,

b) prowadzenie spraw związanych z wypłatą diet radnym Województwa Podlaskiego,

c) sporządzanie okresowych analiz i informacji z wykonania planu finansowego

w zakresie wynagrodzeń, a także bieżąca weryfikacja realizacji planu finansowego,

d) współpraca z Podlaskim Urzędem Wojewódzkim dotycząca wykonywania zadań zleconych w zakresie przejęcia pracowników, określenia liczby etatów, kosztów zatrudnienia i utrzymania pracowników oraz sporządzanie harmonogramów, analiz i sprawozdawczości w tym zakresie,

e) prowadzenie spraw związanych z Pracowniczymi Planami Kapitałowymi;

f) przygotowywanie projektów przepisów wewnętrznych w zakresie spraw płacowych;

3) Referat Spraw Socjalnych i Rozwoju Pracowników, do zadań którego należy

w szczególności:

a) współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie zatrudniania bezrobotnych i organizowania staży absolwenckich zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz z uczelniami w zakresie organizowania staży i praktyk studenckich,

b) prowadzenie całokształtu spraw związanych ze szkoleniami i podnoszeniem kwalifikacji pracowników Urzędu,

c) prowadzenie całokształtu spraw związanych z planowaniem i wykorzystaniem środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, w tym techniczno-organizacyjna obsługa komisji socjalnej,

d) opracowywanie propozycji do projektu planu finansowego Urzędu w zakresie zadań referatu oraz sporządzanie sprawozdań z jego wykonania, a także bieżąca weryfikacja jego realizacji,

e) sporządzanie wniosków w trakcie roku budżetowego w sprawie zmian w planie finansowym Urzędu w zakresie realizowanych zadań referatu,

f) dokonywanie wydatków budżetowych, w zakresie należącym do kompetencji referatu w ramach kwot uchwalonych w planie finansowym Urzędu,

g) prowadzenie całokształtu spraw związanych z ocenami okresowymi pracowników,

h) przygotowywanie projektów przepisów wewnętrznych w zakresie spraw socjalnych i rozwoju pracowników;

4) Wieloosobowe samodzielne stanowisko pracy ds. funduszu bezosobowego, do zadań którego należy w szczególności:

a) prowadzenie całokształtu spraw związanych z funduszem bezosobowym,

b) prowadzenie spraw związanych z wypłatą: stypendiów, nagród rzeczowych, kosztów podróży,

c) współpraca z instytucjami emerytalno-rentowymi w zakresie wystawiania zaświadczeń dla emerytów i rencistów,

d) weryfikacja planu finansowego UMWP, w zakresie zabezpieczonych środków na wynagrodzenia bezosobowe;”;

11) po § 65 wyrazy „Departament Społeczeństwa Informacyjnego - DSI” zastępuje się wyrazami „Biuro Promocji Województwa – BPW

12) § 66 otrzymują brzmienie:

„§ 66. Biurem Promocji Województwa kieruje dyrektor Biura przy pomocy dwóch zastępców.”;

13) po § 66 dodaje się § 66a w brzmieniu:

„ § 66a. W Biurze Promocji Województwa tworzy się następujące wewnętrzne komórki organizacyjne:

1) Referat Promocji, któremu nadaje się symbol „BPW- I”;

2) Wieloosobowe stanowisko ds. organizacyjno-biurowych, któremu nadaje się symbol „BPW-II”.”;

14) § 67 otrzymuje brzmienie:

          „ § 67. Do zadań Biura Promocji Województwa należy w szczególności prowadzenie spraw z zakresu: promocji Województwa, w tym określanie polityki promocyjnej Województwa.”;

15) po § 67 dodaje się § 67a w brzmieniu:

          „ § 67a.Zadania określone w § 67 realizuje:

Referat Promocji, do zadań którego należy w szczególności:

a) organizowanie konkursów, wystaw, wydarzeń promujących region, w tym organizacja plebiscytu i gali konkursu Podlaska Marka,

b) prowadzenie spraw związanych z przygotowywaniem i wydawaniem materiałów promocyjnych dotyczących Województwa,

c) wspieranie promocji, w tym promocji gospodarczej regionu, w ramach przedsięwzięć realizowanych przez podmioty zewnętrzne,

d) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem Honorowego Patronatu Marszałka,

e) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zgody na wykorzystanie logotypu Województwa Podlaskiego oraz Herbu Województwa,

f) realizacja działań w celu budowania przekazu marketingowego marki Województwo Podlaskie, w szczególności poprzez: media społecznościowe, media tradycyjne, reklamę itp.

g) nadzór nad oprawą wizualną wydarzeń promocyjnych organizowanych i współorganizowanych przez Urząd,

h) uzgadnianie projektów stoisk wystawienniczych Urzędu w zakresie zgodności z Systemem Identyfikacji Wizualnej Województwa Podlaskiego,

i) monitoring i koordynacja działań w zakresie stosowania systemu identyfikacji wizualnej województwa podlaskiego;”

16) po § 67a dodaje się wyrazy „ Biuro Nadzoru Właścicielskiego i Analiz Ekonomicznych -BNWA”

17) § 68 i 69 otrzymują brzmienie;

„§ 68.  Biurem Nadzoru Właścicielskiego i Analiz Ekonomicznych kieruje dyrektor Biura.

§ 69. W Biurze Nadzoru Właścicielskiego i Analiz Ekonomicznych tworzy się następujące wewnętrzne komórki organizacyjne:

1) Referat Nadzoru Właścicielskiego któremu nadaje się symbol „BNWA-I”;

2) Referat Analiz Ekonomicznych któremu nadaje się symbol „BNWA-II”.”;

18) po § 69 dodaje się § 69 a i 69 b w brzmieniu:

         „ § 69a. Do zadań Biura Nadzoru Właścicielskiego i Analiz Ekonomicznych należy w szczególności:

1) wykonywanie czynności wynikających ze sprawowania przez Zarząd nadzoru właścicielskiego nad spółkami prawa handlowego z udziałem Województwa;

2) sporządzania raportów, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań związanych z działalnością województw.

§ 69b. Zadania określone w § 69a realizują:

1) Referat Nadzoru Właścicielskiego do zadań którego należy w szczególności:

a) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności w zakresie nadzoru właścicielskiego, a w szczególności:

- realizacja zadań związanych z udziałem Województwa w spółkach kapitałowych (spółkach prawa handlowego), obrotem akcjami i udziałami, podwyższaniem lub obniżaniem kapitału, dopłatami i dywidendą, wraz z prowadzeniem spraw związanych z wyborem firm doradczych przy tworzeniu, restrukturyzacji, prywatyzacji, przekształceniach i likwidacji spółek,

- zabezpieczanie interesów Województwa w spółkach prawa handlowego, w tym:

-- przygotowywanie dokumentów niezbędnych w celu wykonywania uprawnień właścicielskich Województwa w spółkach prawa handlowego,

-- prowadzenie, uzupełnianie i aktualizowanie rejestru spółek, w tym prowadzenie ewidencji: składów organów spółek, wysokości kapitałów, struktury udziałów oraz uchwał zgromadzeń wspólników i walnych zgromadzeń akcjonariuszy,

-- prowadzenie spraw związanych z udziałem przedstawicieli Województwa w radach nadzorczych spółek,

-- inicjowanie przeprowadzenia kontroli i udział w kontroli w spółkach prawa    handlowego w ramach przysługującego wspólnikowi prawa indywidualnej kontroli,

b) wykonywanie czynności wynikających ze sprawowania przez Zarząd nadzoru właścicielskiego nad spółkami prawa handlowego z udziałem Województwa:

- Podlaską Komunikacją Samochodową Nova S.A. z siedzibą w Białymstoku,

- WOSIR Szelment Spółka z o.o. z siedzibą w Szelmencie,

- Agencją Rozwoju Regionalnego S.A. w Łomży,

- Agencją Rozwoju Regionalnego "Ares" S.A. w Suwałkach,

- Podlaskim Funduszem Rozwoju Sp. z o.o. z siedzibą w Łomży,

- Wodociągami Podlaskimi Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku,

- POLREGIO S.A. z siedzibą w Warszawie,

 2) Referat Analiz Ekonomicznych do zadań którego należy w szczególności:

a) sporządzania raportów, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań związanych z działalnością województwa dla potrzeb Sejmiku Województwa, Zarządu Województwa, Marszałka Województwa oraz podległych województwu jednostek,

b) wykonywania analiz finansowych we współpracy z innymi departamentami Urzędu, jednostkami organizacyjnymi Województwa i spółkami prawa handlowego;

c) sporządzania bieżących analiz i informacji z przebiegu wykonania budżetu województwa;

d) prowadzenia okresowych analiz sytuacji finansowej oraz monitorowania sytuacji ekonomicznej spółek prawa handlowego, w których Województwo posiada akcje lub udziały;”;

 19) w § 77 pkt 2 lit. e uchyla się:

20) § 78 otrzymuje brzmienie:

„§ 78. Departamentem Infrastruktury i Transportu kieruje dyrektor Departamentu przy pomocy trzech zastępców oraz Geologa Wojewódzkiego.”;

21) w § 79

a ) pkt 2 otrzymuje brzmienie:

   „2) Referat Przewozów Autobusowych, któremu nadaje się symbol „DIT-VIII”;”;

b) w pkt 6 kropkę na końcu zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 7 - 9 w brzmieniu:

  „7) Referat Przewozów Kolejowych, któremu nadaje się symbol „DIT-IX”;

  8) Referat Wojewódzkiej Sieci Szerokopasmowej, któremu nadaje się symbol „DIT-Xˮ;

  9) Samodzielne stanowisko pracy ds. ofertowania, planowania i rozliczeń, któremu nadaje się symbol „DIT-XIˮ.”;

22) w § 80 w pkt 4 kropkę na końcu zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 5 i 6 w brzmieniu:

„5) eksploatacji i rozwoju wojewódzkiej sieci szerokopasmowej i działalności w zakresie telekomunikacji;

6) pełnienie funkcji operatora telekomunikacyjnego sieci regionalnej SSPW WP w imieniu Województwa Podlaskiego;”;

23) w § 81 w ust.1 wprowadza się następujące zmiany:

a) pkt 2 otrzymuje brzmienie:

„ 2) Referat Przewozów Autobusowych, do zadań którego należy w szczególności:

a) planowanie, organizowanie i zarządzanie publicznym transportem zbiorowym w obszarze pasażerskich przewozów drogowych,

b) kontrola przewozów drogowych realizowanych na podstawie zawartych umów i wydanych zezwoleń,

c) wydawanie, cofanie, zmiana, przedłużanie zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych i regularnych specjalnych w krajowym transporcie drogowym,

d) przekazywanie dopłat i rekompensat przewoźnikom i organizatorom w części stanowiącej zwrot utraconych przychodów z tytułu stosowania ustawowych uprawnień do ulgowych przejazdów w publicznym transporcie zbiorowym i realizacja innych zadań z tym związanych wynikających z ustaw.”;

b) pkt 5 lit. h kropkę na końcu zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 6 -8 w brzmieniu:

„ 6) Referat Przewozów Kolejowych, do zadań którego należy w szczególności:

a) planowanie, organizowanie i zarządzanie publicznym transportem zbiorowym w obszarze pasażerskich przewozów kolejowych,

b) kontrola przewozów kolejowych realizowanych na podstawie zawartych umów,

c) przekazywanie rekompensaty operatorowi i realizacja innych zadań z tym związanych,

d) nabywanie kolejowych pojazdów szynowych, zlecanie napraw i modernizacji posiadanego taboru,

e) nadzór właścicielski nad gospodarowaniem powierzonym operatorowi mieniem województwa,

f) współpraca z PKP Polskie Linie kolejowe SA w zakresie realizowanych inwestycji kolejowych;

7) Referat Wojewódzkiej Sieci Szerokopasmowej, do zadań którego należy w szczególności:

a) zarządzanie, administrowanie i eksploatacja infrastruktury technicznej i aplikacyjnej sieci szerokopasmowej,

b) współpraca z wykonawcami części pasywnej i dostawcami urządzeń aktywnych sieci szerokopasmowej,

c) prowadzenie spraw związanych ze świadczeniem usług udostępniania sieci szerokopasmowej,

d) koordynacja przeglądów i konserwacji oraz usuwania uszkodzeń i awarii sieci szerokopasmowej,

e) współpraca z podmiotami zewnętrznymi w zakresie rozwoju infrastruktury sieci szerokopasmowej,

f) inicjowanie oraz udział w koordynacji projektów inwestycyjnych związanych z rozbudową części pasywnej i aktywnej sieci szerokopasmowej,

g) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi i podmiotami zewnętrznymi w zakresie wykorzystania i rozwoju sieci szerokopasmowej i cyfryzacji województwa;

8) Samodzielne stanowisko pracy ds. ofertowania, planowania i rozliczeń, do zadań którego należy w szczególności:

a) kształtowanie oferty usługowej operatora SSPW,

b) prowadzenie działań mających na celu efektywne wykorzystanie SSPW,

c) oferowanie usług sieci SSPW,

d) nadzór nad kompletnością i prawidłowością dokumentacji sprzedażowej,

e) obsługa klienta sieci SSPW,

f) prowadzenie działań promocyjnych i marketingowych;”;

24) w § 100 w pkt 9 kropkę na końcu zastępuję się średnikiem i dodaje pkt 10 w brzmieniu:

„10) realizacja zadań inwestycyjnych dotyczących infrastruktury sportowej, edukacyjnej i turystycznej.”;

25) w § 101 wprowadza się następujące zmiany:

a) w pkt 1 w lit. q średnik zastępuje się przecinkiem i dodaje się lit. r w brzmieniu:

   „r)  realizacja stypendiów za wyniki w nauce uczniom szkół prowadzonych przez Samorząd Województwa Podlaskiego;”;

b) w pkt 2 lit. c otrzymuje brzmienie:

              „c) nadzór nad wykonywaniem umowy koncesji z operatorem infrastruktury sportowo-rekreacyjnej, zlokalizowanej przy jeziorze Szelment Wielki,    

26) w § 102 pkt 2 wykreśla się;

27) po § 102 wyrazy „ Departament Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Promocji -DKDP” zastępuje się „Departament Kultury i Dziedzictwa Narodowego – DKD”;

28) § 103-106 otrzymują brzmienie:

     „§ 103. Departamentem Kultury i Dziedzictwa Narodowego kieruje dyrektor Departamentu przy pomocy dwóch zastępców.

§ 104. W Departamencie Kultury i Dziedzictwa Narodowego tworzy się następujące wewnętrzne komórki organizacyjne:

1) Referat Kultury, któremu nadaje się symbol „DKD-I”;

2) Referat Mniejszości Narodowych, któremu nadaje się symbol „DKD-II”;

3) Referat Organizacji i Promocji Kultury, któremu nadaje się symbol „DKDP-III";

4) Samodzielne stanowisko pracy ds. kancelaryjno-biurowych, któremu nadaje się symbol „DKD-IV”.

§ 105. Do zadań Departamentu Kultury i Dziedzictwa Narodowego należy w szczególności prowadzenie spraw z zakresu:

1) kultury i ochrony dziedzictwa narodowego;

2) wykonywania czynności w zakresie nadzoru nad organizacją i funkcjonowaniem instytucji kultury, o których mowa w § 107;

3) ochrony zabytków;

4) współpracy z mniejszościami narodowymi;

5) promocji kultury i dziedzictwa narodowego;

6) przygotowanie i realizacja projektów w ramach Funduszy Europejskich dla Podlaskiego 2021-2027.

§ 106. Zadania określone w § 105 realizują:

1) Referat Kultury, do zadań którego należy w szczególności:

a) udział w prognozowaniu kierunków rozwoju życia kulturalnego w województwie w tym opracowywanie programu rozwoju kultury Województwa, monitorowanie i koordynacja działań w zakresie jego realizacji,

b) wykonywanie czynności w zakresie nadzoru nad organizacją i funkcjonowaniem instytucji kultury, o których mowa w § 107 pkt 1 – 10,

c) prowadzenie rejestru wojewódzkich instytucji kultury,

d) inicjowanie i organizowanie przedsięwzięć z zakresu kultury i dziedzictwa narodowego,

e) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem przez Marszałka dorocznych nagród oraz stypendiów w dziedzinie twórczości artystycznej oraz upowszechniania i ochrony dóbr kultury,

f) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem przez Marszałka stypendiów w dziedzinie twórczości artystycznej, uczniom uzdolnionym artystycznie,

g) prowadzenie sprawozdawczości, w tym finansowej nt. sposobu wykorzystania środków przyznanych na dofinansowanie realizacji inwestycji własnych Województwa z zakresu kultury,

h) prowadzenie spraw z zakresu przyznawania Odznaki Honorowej Województwa Podlaskiego, w tym organizacyjno-techniczne przygotowanie i obsługa posiedzeń Komisji Odznaki oraz prowadzenie rejestru Odznaki,

i) przygotowywanie czteroletnich Programów Opieki nad Zabytkami Województwa Podlaskiego, monitorowanie oraz koordynacja działań w zakresie jego realizacji,

j) współdziałanie z Urzędem Ochrony Zabytków w Białymstoku oraz innymi instytucjami i organizacjami pozarządowymi w zakresie ochrony dziedzictwa narodowego,

k) współorganizacja imprez kulturalno-patriotycznych i wydarzeń z zakresu działalności departamentu,

l) nadzór nad funkcjonowaniem Młodzieżowego Sejmiku Województwa Podlaskiego, Podlaskiej Rady Kobiet, Podlaskiej Rady Seniorów, Podlaskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego,

m) prowadzenie otwartych konkursów ofert z zakresu zadań departamentu oraz trybu pozakonkursowego,

n) prowadzenie spraw z zakresu kontroli w nadzorowanych instytucjach;

2) Referat Mniejszości Narodowych, do zadań którego należy w szczególności:

a) współdziałanie z mniejszościami narodowymi w zakresie działalności kulturalnej,

b) współpraca z zagranicą w zakresie mniejszości narodowych,

c) upowszechnianie informacji oraz tworzenie baz danych dotyczących mniejszości narodowych,

d) mecenat nad działaniami z zakresu dziedzictwa kulturowego mniejszości narodowych,

e) promocja w zakresie popularyzacji dziedzictwa kulturowego i wielokulturowości województwa podlaskiego,

f) współorganizacja wydarzeń dotyczących mniejszości narodowych,

g) prowadzenie spraw z zakresu udzielania dotacji na rzecz mniejszości narodowych (otwarte konkursy ofert, tryb pozakonkursowy),

h) nadzór nad działalnością instytucji: Ośrodka ,,Pogranicze – sztuk, kultur, narodów” w Sejnach i Centrum Kultury Białoruskiej w Białymstoku;

3) Referat Organizacji i Promocji Kultury, do zadań którego należy w szczególności:

a) prowadzenie spraw związanych z przygotowywaniem, wydawaniem i zakupem materiałów promocyjnych oraz publikacji z zakresu kultury i dziedzictwa narodowego,

b) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem informacji publicznej z zakresu działania departamentu,

c) współpraca z nadzorowanymi jednostkami w zakresie pozyskiwania środków z zewnątrz,

d) prowadzenie spraw z zakresu promocji kultury i dziedzictwa narodowego,

e) prowadzenie spraw dotyczących projektu na rzecz wzmocnienia roli potencjału organizacji społeczeństwa obywatelskiego,

f) wspieranie środowisk twórczych, amatorskiego ruchu artystycznego i towarzystw regionalnych,

g) współpraca z zagranicą w zakresie ochrony dziedzictwa narodowego i kulturowego,

h) inicjowanie działań na rzecz ochrony krajobrazu kulturowego, wspierania rozwoju i promocji szlaków dziedzictwa kulturowego i narodowego, parków kulturowych i pomników historii,

i) inicjowanie działań w zakresie odznaczania i nagradzania pracowników, działaczy i twórców kultury,

j) mecenat nad zadaniami z zakresu kultury i dziedzictwa narodowego,

k) wspieranie działań na rzecz ochrony regionalnych i lokalnych tradycji, rzemiosł, zwyczajów oraz sztuki ludowej;”;

29) § 107 otrzymuje brzmienie:

     „ § 107 Departament Kultury i Dziedzictwa Narodowego wykonuje czynności wynikające ze sprawowania przez Zarząd nadzoru nad działalnością następujących instytucji kultury:

1) Teatru Dramatycznego im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku;

2) Książnicy Podlaskiej im. Łukasza Górnickiego w Białymstoku;

3) Opery i Filharmonii Podlaskiej – Europejskiego Centrum Sztuki w Białymstoku;

4) Podlaskiego Instytutu Kultury w Białymstoku;

5) Teatru Wierszalin w Supraślu;

6) Muzeum Podlaskiego w Białymstoku;

7) Muzeum Rolnictwa im. ks. Krzysztofa Kluka w Ciechanowcu;

8) Ośrodka ,,Pogranicze – sztuk, kultur, narodów” w Sejnach;

9) Podlaskiego Muzeum Kultury Ludowej;

10) Muzeum – Skansen Kurpiowski im. Adama Chętnika w Nowogrodzie;

11) XYLOPOLIS Centrum Sztuki i Nauki o Drewnie w organizacji;

12) Centrum Kultury Białoruskiej.

30) po § 115 wyrazy „Biuro Administracyjne- BA” zastępuje się „Biuro Obsługi Urzędu – BOU

31) § 116-118 otrzymują brzmienie:

„ § 116. 1 Biurem Obsługi Urzędu kieruje dyrektor Biura przy pomocy trzech zastępców.

2. Funkcję Koordynatora czynności kancelaryjnych pełni wyznaczony przez Marszałka archiwista, realizujący zadania referatu archiwum zakładowego.§ 117. W Biurze Obsługi Urzędu tworzy się następujące wewnętrzne komórki organizacyjne:

1)  Referat Techniczno-Administracyjny, któremu nadaje się symbol ,,BOU-I”;

2)  Referat Archiwum Zakładowe, któremu nadaje się symbol ,,BOU-II”;

3)  Referat Obsługi Informatycznej, któremu nadaje się symbol „BOU-III”;

4)  Referat Usług Elektronicznych, któremu nadaje się symbol „BOU-IV”;

5)  Referat Rozwoju Cyfrowego, któremu nadaje się symbol „BOU-V”,

6)  Referat Aplikacji Dziedzinowych, któremu nadaje się symbol „BOU-VI”;

7)  Referat Infrastruktury Teleinformatycznej, któremu nadaje się symbol „BOU-VII”;

8)  Referat Informacji i Danych Publicznych, któremu nadaje się symbol „BOU-VIII”;

9)  Samodzielne stanowisko pracy ds. kancelaryjno-biurowych, któremu nadaje się symbol „BOU-IX”.

§ 118. Do zadań Biura Obsługi Urzędu należy w szczególności prowadzenie spraw z zakresu:

1) administrowania budynkami Urzędu;

2) organizacji transportu Urzędu;

3) archiwum zakładowego;

4) zarządzania i administracji systemami i infrastrukturą teleinformatyczną;

5) zarządzania i administracji oprogramowaniem aplikacyjnym;

6) obsługi informatycznej Urzędu;

7) wdrażania i promocji e-Usług;

8) dostępności cyfrowej Urzędu;

9) zarządzania i koordynacji udostępniania informacji publicznej, otwartych danych oraz informacji sektora publicznego;

10) projektów dotyczących społeczeństwa informacyjnego i cyfryzacji.”;

32) w § 119 w pun 2 tiret dwunasty kropkę na końcu zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 3-8 w brzmieniu:

     „3) Referat Obsługi Informatycznej, do zadań którego należy w szczególności:

a) rejestracja i obsługa zgłoszeń zakłóceń usług IT na poziomie pierwszej linii wsparcia,

b) utrzymanie ciągłości pracy urządzeń komputerowych i oprogramowania

c) bieżąca pomoc informatyczna użytkownikom,

d) zarządzanie i administrowanie folderami sieciowymi,

e) zarządzanie stacjami roboczymi użytkowników,

f) zarządzanie oprogramowaniem, telefonami komórkowymi oraz internetem mobilnym,

g) zapewnienie wymagań bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych przetwarzających,

h) administrowanie domenami komputerowymi,

i) obsługa techniczna infrastruktury teleinformatycznej,

j) zarządzanie i administrowanie systemami do wideokonferencji oraz teletransmisji,

k) prowadzenie ewidencji wymiennych zasobów informatycznych,

l) prowadzenie ewidencji wymiennych zasobów informatycznych,

m) obsługa podpisu elektronicznego;

4) Referat Usług Elektronicznych, do zadań którego należy w szczególności:

a) administrowanie i zarządzanie użytkownikami platform usług elektronicznych,

b) wdrażanie i rozwój funkcjonalny systemów i platform usług elektronicznych,

c) koordynacja, wdrożenie, zarządzanie i administrowanie systemem Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją,

d) administrowanie aplikacjami i wsparcie użytkowników platform centralnych;

5) Referat Rozwoju Cyfrowego, do zadań którego należy w szczególności:

a) koordynacja i współpraca przy opracowywaniu koncepcji, funkcjonalności, warunków budowy i rozwoju systemów teleinformatycznych, usług publicznych i komunikacji elektronicznej,

b) inicjowanie projektów mających na celu przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu,

c) nawiązywanie współpracy z podmiotami zewnętrznymi w zakresie rozwoju społeczeństwa informacyjnego oraz cyfryzacji,

d) promowanie idei społeczeństwa informacyjnego i cyfryzacji;

6) Referat Aplikacji Dziedzinowych, do zadań którego należy w szczególności:

a) administracja i zarządzanie systemami dziedzinowymi,

b) wsparcie użytkowników aplikacji dziedzinowych,

c) zapewnienie bezpieczeństwa aplikacji dziedzinowych,

d) administracja i zarządzanie bazami danych aplikacji dziedzinowych,

e) administracja i zarządzanie centralnym systemem wydruku w zakresie obsługi aplikacji,

f) administrowanie warstwą systemową i aplikacyjną stron WWW,

g) administracja systemem zarządzania treścią (CMS),

h) zarządzanie domenami internetowymi województwa,

i) administrowanie i zarządzanie pocztą elektroniczną,

j) prowadzenie rejestru licencji i oprogramowania aplikacji dziedzinowych;

7)  Referat Infrastruktury Teleinformatycznej, do zadań którego należy w szczególności:

a) zapewnienie ciągłości funkcjonowania infrastruktury teleinformatycznej,

b) administrowanie i zarządzanie infrastrukturą teleinformatyczną oraz systemem do backupu danych, wirtualizacji, macierzy dyskowych i sieci komputerowych,

c) administrowanie urządzeniami aktywnymi sieci komputerowej,

d) zarządzanie połączeniami VPN,

e) zarządzanie bezpieczeństwem serwerów,

f) zarządzanie architekturą sieci komputerowej i globalną architekturą katalogową,

g) zarządzanie uprawnieniami administracyjnymi systemów teleinformatycznych,

h) współpraca z innymi podmiotami w zakresie rozwoju, bezpieczeństwa i aktualizacji infrastruktury teleinformatycznej,

i) nadzór nad pomieszczeniami serwerowni,

j) prowadzenie umów serwisowych, rejestru licencji i oprogramowania systemów serwerowych,

k) zapewnienie łączy internetowych na potrzeby Urzędu;

8) Referat Informacji i Danych Publicznych, do zadań którego należy w szczególności:

a) koordynacja udostępniania informacji publicznej, informacji sektora publicznego oraz otwartych danych,

b) prowadzenie rejestru wniosków o dostęp do informacji publicznej oraz sektora publicznego,

c) opracowywanie procedur udostępniania informacji publicznej i informacji sektora publicznego oraz otwartych danych,

d) zarządzanie i administrowanie Biuletynem Informacji Publicznej oraz portalem wewnętrznym,

e) podejmowanie i koordynacja działań związanych z zapewnieniem dostępności cyfrowej;”.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Marszałkowi Województwa Podlaskiego.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 maja 2024r. 

 

[1] Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2023 r. poz. 572 i poz. 1688.

Powrót na początek strony