IV Zmiana Regulaminu Organizacyjnego UMWP

Uchwała Nr 232/2982/07
Zarządu Województwa Podlaskiego

z dnia 24 stycznia 2007 roku
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku

Na podstawie art. 41 ust. 2 pkt 7 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1590, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz.1206, z 2006 r. Nr 126, poz. 875, Nr 227, 1658) Zarząd Województwa Podlaskiego uchwala, co następuje:

§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku stanowiącym załącznik do uchwały Zarządu Województwa Podlaskiego Uchwały Nr 178/2302/06 Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 5 stycznia 2006 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku wprowadza się następujące zmiany:

1) § 34-38 otrzymują brzmienie:
Departament Polityki Regionalnej i Funduszy Strukturalnych - PR

§ 34. Departamentem Polityki Regionalnej i Funduszy Strukturalnych kieruje dyrektor Departamentu  przy pomocy dwóch zastępców.

§ 35. W Departamencie Polityki Regionalnej i Funduszy Strukturalnych tworzy się następujące wewnętrzne komórki organizacyjne:

1)   Referat Strategii Rozwoju i Analiz Gospodarczych, któremu nadaje się symbol „PR.I.”;

2)   Referat Obsługi Inwestorów i Nadzoru, któremu nadaje się symbol „PR.II.”;

3)   Referat Programowania i Koordynacji RPOWP, któremu nadaje się symbol „PR.III.”;

4)   Referat Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, któremu nadaje się symbol „PR.IV.”;

5)   Referat Wdrażania Priorytetu I RPOWP, któremu nadaje się symbol „PR.V.”

6)   Referat Wdrażania Priorytetów II -VII RPOWP, któremu nadaje się symbol „PR.VI.”;

7)   Referat Kontroli, któremu nadaje się symbol „PR.VII.”

8)   Referat Koordynacji i Wdrażania POKL, któremu nadaje się symbol „PR.VIII.”

9)   Referat Pomocy Technicznej, Informacji i Promocji, któremu nadaje się symbol „PR.IX.”;

10) Referat Monitorowania, któremu nadaje się symbol „PR.X.”;

11) Samodzielne stanowisko pracy ds. kancelaryjno-biurowych, któremu nadaje się symbol „PR.XI.”.

§ 36.  Do zadań Departamentu Polityki Regionalnej i Funduszy Strukturalnych należy w szczególności prowadzenie spraw z zakresu:

1)  rozwoju regionalnego województwa, w tym opracowanie, wdrażanie, monitoring i ewaluacja realizacji oraz aktualizacja Strategii Rozwoju Województwa Podlaskiego, programów operacyjnych i kontraktów wojewódzkich;

2)   wdrażania programów rozwoju regionalnego współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej;

3)   kształtowania i realizacji polityki przestrzennej Województwa;

4)   prawa o ruchu drogowym;

5)   wdrażania elektronicznych usług dla ludności w Województwie;

6)   wykonywania czynności w zakresie nadzoru nad organizacją i funkcjonowaniem jednostek organizacyjnych i osób prawnych.

§ 37. Zadania określone w § 36 realizują:

1)   Referat Strategii Rozwoju i Analiz Gospodarczych, do zadań którego należy w szczególności:

a)   opracowanie projektu Strategii Rozwoju Województwa oraz jej aktualizacja,

b)   monitorowanie i ewaluacja realizacji Strategii Rozwoju Województwa Podlaskiego,

c)   stała weryfikacja sposobów osiągania celów strategicznych,

d)   przygotowywanie projektów programów i kontraktów wojewódzkich oraz ich aktualizacja,

e)   zbieranie, przetwarzanie i analiza danych z przebiegu procesów i tendencji gospodarczych w Województwie,

f)    współpraca z administracją rządową w zakresie programowania i realizacji polityki regionalnej kraju,

g)   monitoring i ewaluacja programu Phare Spójność Społeczna i Gospodarcza,

h)   koordynacja działań związanych z realizacją polityki rozwoju Województwa,

i)    przygotowywanie okresowych analiz i ocen z sytuacji społeczno-gospodarczej regionu, w tym opracowywanie założeń polityki społeczno-gospodarczej Województwa;

2) Referat Obsługi Inwestorów i Nadzoru, do zadań którego należy w szczególności:

a)   realizacja działań związanych z promocją gospodarczą i promocją eksportu,

b)  udział w targach branżowych z zakresu promocji gospodarczej województwa,

c)   realizacja działań związanych z rozwojem przedsiębiorczości,

d)  prowadzenie spraw związanych z koordynowaniem działalności agencji i fundacji, w których samorząd Województwa posiada udziały,

e)  obsługa potencjalnych inwestorów zewnętrznych zainteresowanych podjęciem współpracy gospodarczej na terenie Województwa,

f)  współpraca z Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ) w zakresie prowadzenia Centrum Obsługi Inwestora (COI), a w szczególności:

- tworzenie i bieżące aktualizowanie ofert inwestycyjnych,

- tworzenie i aktualizowanie regionalnej listy danych poddostawców wg. sektorów  gospodarczych oraz bazy danych przedsiębiorstw - eksporterów w Województwie,

- gromadzenie podstawowych informacji o przedsiębiorstwach w Województwie szukających inwestora strategicznego,

- wspólna z PAIiIZ obsługa inwestorów zagranicznych, zainteresowanych podjęciem działalności gospodarczej na terenie Województwa lub ich obsługa w imieniu PAIiIZ,

g)  obsługa misji handlowo-inwestycyjnych z Województwa i do Województwa,

h)  prowadzenie bieżących spraw związanych z polityką przestrzennego zagospodarowania województwa,

i)  obsługa administracyjno-techniczna Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej działającej przy Zarządzie,

j)  prowadzenie ewidencji egzaminatorów sprawdzających kwalifikacje osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami,

k)  dokonywanie wpisu i skreślenia egzaminatora z ewidencji egzaminatorów,

l)  wydawanie, odmowa i cofanie zezwoleń na produkcję tablic rejestracyjnych,

m)  organizowanie pracy i współpraca z sekretariatem Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruch Drogowego,

n)  nadzór nad przeprowadzaniem egzaminów państwowych na prawo jazdy,

o)  wykonywanie czynności w zakresie nadzoru nad organizacją i funkcjonowaniem osób prawnych o których mowa w § 38;

3)  Referat Programowania i Koordynacji RPOWP, do zadań którego należy w szczególności:

a) aktualizacja procedur wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007 - 2013 (RPOWP) i dostosowywanie zmian do Uszczegółowienia Programu dla RPOWP, w tym:

-  interpretacja umów o dofinansowanie realizacji projektów RPOWP oraz przygotowywanie projektów rozporządzeń w sprawie wzorów umów o dofinansowanie,

-  aktualizacja podręczników procedur wdrażania RPOWP w zakresie procesu naboru i oceny projektów, podpisywania i aneksowania umów o dofinansowanie realizacji projektów RPOWP, systemu wdrażania RPOWP w województwie,

-  przygotowanie wzoru sprawozdań oraz wytycznych dotyczących wzorów wniosków aplikacyjnych, umów i innych dokumentów dla beneficjentów,

-  przygotowanie, podręcznika/wytycznych dotyczących kwalifikowalności wydatków w ramach regionalnego programu operacyjnego,

-  przygotowanie kryteriów wyboru projektów dla programu i przedłożenie ich do akceptacji Komitetu Monitorującego regionalny program operacyjny,

-  monitorowanie postępów w realizacji RPOWP/organizowanie oceny (ewaluacji) programu,

-  bieżąca współpraca z Komisją Europejską, z Instytucją Zarządzającą Podstawami Wsparcia Wspólnoty (PWW), Instytucją Koordynującą, Instytucją Certyfikującą i innymi podmiotami,

-  wdrażanie informatycznego systemu rejestracji i przechowywania zapisów księgowych dla każdej operacji w ramach regionalnego programu operacyjnego oraz zapewnienie, że dane realizacji, niezbędne do celów zarządzania finansowego, monitorowania, weryfikacji, audytu i oceny są gromadzone,

b) opracowanie i przedkładanie Komisji Europejskiej sprawozdań rocznych i końcowych na temat postępów realizacji programu, po ich uprzednim zatwierdzeniu przez Komitet Monitorujący,

c) kierowanie pracą Komitetu Monitorującego RPOWP i zapewnienie mu wymaganych dokumentów, umożliwiających monitorowanie wdrażania RPOWP w świetle jego celów,

d) przechowywanie dokumentacji związanej z zarządzaniem RPOWP przez określony prawem okres,

e) zapewnienie zgodności realizacji regionalnego programu operacyjnego z wymogami informacji i promocji,

f) rozpatrywanie odwołań od decyzji podjętych na poszczególnych etapach procedury wyboru projektów,

g) w zależności od wybranej opcji w zakresie elektronicznego systemu monitorowania - udział we wdrożeniu i operowaniu systemu centralnego albo określenie zapotrzebowania na systemy w ramach RPOWP i nadzorowanie ich tworzenia oraz funkcjonowania i nadzór nad sprawnością współpracy z systemem centralnym w celu zapewnienia prawidłowego zasilania danymi systemu centralnego;

4) Referat Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, do zadań którego należy w szczególności:

a) przygotowywanie i opracowywanie technicznych warunków dla projektów w zakresie infrastruktury społeczeństwa informacyjnego, współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej,

b) przygotowywanie założeń technicznych i technologicznych, związanych z realizacją elektronicznych usług publicznych i komunikacji elektronicznej,

c) opracowywanie dokumentów i analiz stanowiących podstawę do opracowania wojewódzkiej strategii rozwoju społeczeństwa informacyjnego, zamawianie badań i opracowań w tym zakresie,

d) koordynacja, monitoring i ewaluacja realizacji zadań wynikających z wojewódzkiej strategii społeczeństwa informacyjnego, koordynowanie prac koncepcyjno - programowych w ramach regionalnych i lokalnych projektów dotyczących infrastruktury społeczeństwa informacyjnego w Regionalnym Planie Operacyjnym i Narodowym Planie Rozwoju, przygotowywanie, koordynowanie i monitorowanie zadań realizowanych z udziałem samorządu województwa w ramach porozumień i partnerstwa publiczno-prywatnego,

e) inicjowanie i koordynowanie projektów sieci informacyjnej, w tym szerokopasmowego dostępu do internetu w Województwie, współpraca z organizacjami społecznymi i fundacjami uczestniczącymi w procesie wdrożenia idei społeczeństwa informacyjnego i obywatelskiego,

f) współpraca z instytucjami administracji rządowej, samorządu terytorialnego oraz instytucjami naukowymi w zakresie rozwoju społeczeństwa informacyjnego; 

5) Referat Wdrażania Priorytetu I RPOWP, do zadań którego należy w szczególności:

a)  organizowanie procesu naboru projektów:

-  przygotowywanie harmonogramów naboru projektów,

-  ogłaszanie konkursów,

-  przyjmowanie wniosków o dofinansowanie,

-  rejestracja wniosków,

-  ocena poprawności formalnej,

-  dokonywanie preselekcji projektów,

b) organizowanie procesu oceny merytorycznej wniosków o dofinansowanie:

-  ocena merytoryczna wniosków o dofinansowanie,

-  obsługa prac ekspertów,

-  przygotowywanie list rankingowych,

-  ogłaszanie wyników oceny merytorycznej na stronie internetowej,

- informowanie beneficjentów o wynikach ocenionych wniosków,

c) organizowanie prac związanych z podjęciem ostatecznej decyzji w sprawie wyboru projektów do dofinansowania:

-  przygotowywanie projektu uchwał Zarządu Województwa o wyborze wniosków do wsparcia,

-  ogłaszanie decyzji Zarządu Województwa na stronie internetowej i w BIP,

d) przygotowywanie umów dofinansowania projektów:

-  informowanie Beneficjenta o przyznanym dofinansowaniu i przybliżonym terminie podpisania umowy,

-  kompletowanie niezbędnych załączników do umowy, w tym harmonogramu płatności, zabezpieczeń umowy,

-  prowadzenie elektronicznej bazy zawartych umów,

-  wprowadzanie zmian do umów w formie aneksów,

e) prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów oraz rozliczanie finansowe projektów:

-  weryfikacja formalna i merytoryczna części sprawozdawczej i finansowej wniosków o płatność beneficjenta (wraz z dołączoną dokumentacją), oraz sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej,

-  sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych o udzielonej pomocy publicznej,

-  poświadczanie kwalifikowalności wydatków ujętych we wnioskach o płatność beneficjentów,

-  sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych oraz na zakończenie z realizacji obsługiwanych działań RPOWP i przekazywanie ich Instytucji Zarządzajacej (IZ) RPOWP,

-  sporządzanie informacji miesięcznej z realizacji obsługiwanych działań RPOWP i przekazywanie ich IZ RPOWP,

- raportowanie oraz informowanie o zaistniałych nieprawidłowościach w obrębie obsługiwanych działań RPOWP,

-  sporządzanie dla obsługiwanych działań zbiorczych wniosków o refundację poniesionych wydatków, wystawianie zleceń płatności w oparciu o zweryfikowane i potwierdzone wnioski o płatność beneficjentów,

-  przygotowywanie dokumentów niezbędnych do zgłoszenia zapotrzebowania na środki finansowe na współfinansowanie obsługiwanych działań,

-  sporządzanie dla IZ w określonych terminach uaktualnionej prognozy wydatków,

f)  obsługa Komputerowego Systemu Wymiany Danych;

6) Referat Wdrażania Priorytetów II - VII RPOWP, do zadań którego należy w szczególności:

a)  organizowanie procesu naboru projektów:

-  przygotowywanie harmonogramów naboru projektów,

- ogłaszanie konkursów,

- przyjmowanie wniosków o dofinansowanie,

- rejestracja wniosków,

- ocena poprawności formalnej,

-  dokonywanie preselekcji projektów,

b) organizowanie procesu oceny merytorycznej wniosków o dofinansowanie:

-  ocena merytoryczna wniosków o dofinansowanie

-  obsługa prac ekspertów,

-  przygotowywanie list rankingowych,

-  ogłaszanie wyników oceny merytorycznej na stronie internetowej,

-  informowanie beneficjentów o wynikach ocenionych wniosków,

c) organizowanie prac związanych z podjęciem ostatecznej decyzji w sprawie wyboru projektów do dofinansowania:

-  przygotowywanie projektu uchwał Zarządu o wyborze wniosków do wsparcia,

-  ogłaszanie decyzji Zarządu na stronie internetowej i w BIP,

d) przygotowywanie umów dofinansowania projektów

-  informowanie beneficjenta o przyznanym dofinansowaniu i przybliżonym terminie podpisania umowy,

-  kompletowanie niezbędnych załączników do umowy, w tym harmonogramu płatności, zabezpieczeń umowy,

-  prowadzenie elektronicznej bazy zawartych umów,

-  wprowadzanie zmian do umów w formie aneksów,

e) prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów oraz rozliczanie finansowe projektów:

-  weryfikacja formalna i merytoryczna części sprawozdawczej i finansowej wniosków o płatność beneficjenta (wraz z dołączoną dokumentacją), oraz sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej,

-  sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych o udzielonej pomocy publicznej,

-  poświadczanie kwalifikowalności wydatków ujętych we wnioskach o płatność beneficjentów,

-  sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych oraz na zakończenie z realizacji obsługiwanych działań RPOWP i przekazywanie ich IZ RPOWP,

- sporządzanie informacji miesięcznej z realizacji obsługiwanych działań RPOWP i przekazywanie ich IZ RPOWP,

-  raportowanie oraz informowanie o zaistniałych nieprawidłowościach w obrębie obsługiwanych działań RPOWP,

-  sporządzanie dla obsługiwanych działań zbiorczych wniosków o refundację poniesionych wydatków, wystawianie zleceń płatności w oparciu o zweryfikowane i potwierdzone wnioski o płatność beneficjentów,

- przygotowywanie dokumentów niezbędnych do zgłoszenia zapotrzebowania na środki finansowe na współfinansowanie obsługiwanych działań,

-  sporządzanie dla IZ w określonych terminach uaktualnionej prognozy wydatków,

f) obsługa Komputerowego Systemu Wymiany Danych;

7) Referat Kontroli, do zadań którego należy w szczególności:

a)  w zakresie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR):

-  przygotowywanie projektów planów kontroli na miejscu realizacji projektów,

- dokonywanie kontroli dokumentów,

- dokonywanie kontroli na miejscu u beneficjentów, w tym kontroli doraźnych i kontroli w trakcie i na zakończenie realizacji projektu,

- sporządzanie informacji pokontrolnych,

-  przygotowywanie raportów o nieprawidłowościach oraz zestawień nieprawidłowości i przesyłanie do IZ RPOWP lub w szczególnych przypadkach do uprawnionych instytucji zgodnie z systemem realizacji Narodowych Strategicznych Ram Odniesieni (NSRO), w zakresie projektów realizowanych w ramach RPOWP oraz Działania 3.4 Zintegrowanego Programu Oeracyjnego Rowoju Regionalnego na lata 2004 - 2006 (ZPORR),

b) Europejskiegow zakresie Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS):

- opracowywanie planów kontroli na miejscu Projektów współfinansowanych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (POKL) i Działań 2.2, 2.5 i 2.6 ZPORR oraz kontroli systemów zarządzania i kontroli w ramach POKL,

- prowadzenie kontroli systemów zarządzania i kontroli,

- weryfikacja i akceptacja planów kontroli na miejscu, opracowanych przez Instytucje Wdrażające w ramach POKL,

- prowadzenie kontroli na miejscu realizacji Projektów współfinansowanych
w ramach POKL i Działań 2.2, 2.5 i 2.6 ZPORR oraz analiza raportów z kontroli przeprowadzonych przez inne uprawnione podmioty w powyższym zakresie,

- przygotowywanie raportów o nieprawidłowościach oraz zestawień nieprawidłowości i przesyłanie do IZ POKL lub w szczególnych przypadkach do Biura Międzynarodowych Relacji Skarbowych;

8) Referat Koordynacji i Wdrażania POKL, do zadań którego należy w szczególności:

a) przygotowanie procedur wdrażania priorytetów, instrukcji, zestawów instrukcji dot. POKL,

b) nadzór i wykonawstwo zadań powierzonych Instytucji Pośredniczącej (IP),

c) przygotowanie analiz dotyczących poszczególnych projektów, działań, priorytetów,

d) prowadzenie ewaluacji priorytetów, zgodnie z procedurami określonymi przez Instytucję Zarządzającą POKL,

e) opracowanie pod względem merytorycznym strony internetowej zawierającej informacje o POKL,

f) sporządzanie zestawień wydatków oraz wniosków o płatność z funduszy strukturalnych w ramach POKL w województwie od IP do IZ,

g) sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych i końcowych z realizacji obsługiwanych działań/priorytetów i przekazywanie ich IZ POKL,

h) sporządzanie informacji miesięcznej z realizacji obsługiwanych działań/priorytetów i przekazywanie ich IZ POKL,

i)  obsługa Podkomitetu Monitorującego POKL w województwie podlaskim oraz obsługa uczestnictwa przedstawiciela IP w posiedzeniach Komitetu Monitorującego POKL,

j)  organizowanie procesu naboru projektów:

-  przygotowywanie harmonogramów naboru projektów,

-  ogłaszanie konkursów,

-  przyjmowanie wniosków o dofinansowanie,

-  rejestracja wniosków,

-  ocena poprawności formalnej,

-  dokonywanie preselekcji projektów,

k) organizowanie procesu oceny merytorycznej wniosków o dofinansowanie:

-  ocena merytoryczna wniosków o dofinansowanie,

-  przygotowywanie list rankingowych,

-  ogłaszanie wyników oceny merytorycznej na stronie internetowej,

- informowanie beneficjentów o wynikach ocenionych wniosków,

l) organizowanie prac związanych z podjęciem ostatecznej decyzji w sprawie wyboru projektów do dofinansowania,

- przygotowywanie projektu uchwał Zarządu o wyborze wniosków do wsparcia,

-  ogłaszanie decyzji Zarządu na stronie internetowej i w BIP,

m) przygotowywanie umów dofinansowania projektów:

-  informowanie beneficjenta o przyznanym dofinansowaniu i przybliżonym terminie podpisania umowy,

- kompletowanie niezbędnych załączników do umowy, w tym harmonogramu płatności, zabezpieczeń umowy,

-  prowadzenie elektronicznej bazy zawartych umów,

-  wprowadzanie zmian do umów w formie aneksów,

n) prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów oraz rozliczanie finansowe projektów:

-  weryfikacja formalna i merytoryczna części sprawozdawczej i finansowej wniosków o płatność beneficjenta (wraz z dołączoną dokumentacją), oraz sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej,

-  sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych o udzielonej pomocy publicznej,

-  prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów w województwie,

-  poświadczanie kwalifikowalności wydatków ujętych we wnioskach o płatność beneficjentów,

-  sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych oraz na zakończenie z realizacji obsługiwanych działań POKL i przekazywanie ich IZ POKL;

-  sporządzanie informacji miesięcznej z realizacji obsługiwanych działań POKL i przekazywanie ich IZ POKL,

- raportowanie oraz informowanie o zaistniałych nieprawidłowościach w obrębie obsługiwanych działań POKL,

- sporządzanie dla obsługiwanych działań zbiorczych wniosków o refundację poniesionych wydatków, wystawianie zleceń płatności w oparciu o zweryfikowane i potwierdzone wnioski o płatność beneficjentów,

- przygotowywanie dokumentów niezbędnych do zgłoszenia zapotrzebowania na środki finansowe na współfinansowanie obsługiwanych działań,

- sporządzanie dla IZ w określonych terminach uaktualnionej prognozy wydatków,

o) obsługa Komputerowego Systemu Wymiany Danych;

9) Referat Pomocy Technicznej, Informacji i Promocji, do zadań którego należy w szczególności:

a) wdrażanie pomocy technicznej RPOWP:

-  przygotowanie projektów pomocy technicznej,

-  przygotowanie wniosków o refundację poniesionych wydatków,

-  monitorowanie i raportowanie,

b) wdrażanie pomocy technicznej POKL:

- przygotowanie projektów pomocy technicznej,

-  przygotowanie wniosków o refundację poniesionych wydatków,

- monitorowanie i raportowanie,

c) prowadzenie punktu informacyjnego RPOWP i POKL:

- rozpowszechnianie informacji na temat programów strukturalnych współfinansowanych przez Wspólnotę Europejską,

-  informowanie o możliwościach wsparcia z Funduszy Strukturalnych,

- informowanie opinii publicznej o pracach Komitetu Sterującego,

- przekazywanie informacji dot. efektów wykorzystania środków strukturalnych w regionie,

- dystrybucja formularzy wniosków aplikacyjnych oraz innych dokumentów

- pomoc w wypełnianiu formularzy aplikacyjnych,

-  upowszechnianie informacji o Unii Europejskiej oraz informowanie o zasadach dotyczących współfinansowania projektów,

d) realizacja działań promocyjnych RPOWP i POKL:

- organizacja szkoleń, konferencji, seminariów dla beneficjentów,

-  przygotowanie i dystrybucja materiałów promocyjnych,

-  prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem sprawozdania i informacji o promocji na terenie Województwa,

e) prowadzenie punktu informacyjnego w ramach programów Polska - Litwa, Polska -  Litwa - Obwód Kaliningradzki, Polska - Białoruś - Ukraina, w tym:

-  organizacja szkoleń, konferencji, seminariów dla beneficjentów,

-  udział w Komitecie Sterującym i w Komitecie Monitorującym,

-  monitorowanie i raportowanie,

-  udział w pracach paneli ekspertów,

f) przygotowywanie i prowadzenie projektów własnych Urzędu współfinansowanych z Funduszy Unii Europejskiej,

g) archiwizacja dokumentów;

10) Referat Monitorowania, do zadań, którego należy w szczególności:

a) sporządzanie informacji miesięcznej nt. stanu realizacji ZPORR w Województwie w ramach sprawozdawczości dla Instytucji Pośredniczącej,

b)  sporządzanie okresowych, rocznych i końcowych raportów z realizacji Działań ZPORR wdrażanych przez Samorząd Województwa w ramach sprawozdawczości dla Instytucji Pośredniczącej,

c) współuczestnictwo w przygotowaniu raportów kwartalnych, rocznych, a także raportu końcowego nt. wdrażania komponentu wojewódzkiego ZPORR (współpraca w tym zakresie z Oddziałem Monitoringu i Raportowania w Instytucji Pośredniczącej w zarządzaniu komponentem wojewódzkim ZPORR),

d) koordynacja sprawozdawczości w ramach „Systemu informowania o nieprawidłowościach w zakresie wykorzystania funduszy strukturalnych”,

e) weryfikacja otrzymanych od beneficjentów okresowych, rocznych i końcowych sprawozdań z realizacji projektów w zakresie Działań ZPORR wdrażanych przez Samorząd Województwa,

f) monitorowanie oddziaływania interwencji komponentu wojewódzkiego na sytuację społeczno-gospodarczą regionu poprzez pomiar wskaźników oddziaływania Działań ZPORR wdrażanych przez Samorząd Województwa i przygotowywanie części raportu rocznego oraz raportu końcowego z wdrażania komponentu wojewódzkiego dotyczącego oddziaływania Programu,

g) wprowadzanie danych do sytemu informatycznego PEFS przekazywanych przez beneficjentów Działań ZPORR wdrażanych przez Samorząd Województwa i współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego,

h) współpraca z jednostkami wdrażającymi komponent wojewódzki w zakresie przygotowania raportów ewaluacyjnych,

i) wprowadzanie danych do sytemu informatycznego SIMIK (zgodnie z wykonywanymi zadaniami),

j) obsługa udziału przedstawicieli Samorządu Województwa w pracach regionalnych Komitetów Monitorujących kontrakt wojewódzki i programy operacyjne oraz krajowym Komitecie Monitorującym ZPORR.

 

§ 38. Departament Polityki Regionalnej wykonuje czynności w zakresie nadzoru nad organizacją i funkcjonowaniem następujących jednostek organizacyjnych i osób prawnych:

1) Podlaskiego Biura Planowania Przestrzennego w Białymstoku;

2) Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Białymstoku;

3) Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Łomży;

4) Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Suwałkach;

5) Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku.”;

2)   w § 52 w pkt 2:

a) lit r. otrzymuje brzmienie:

r)  przeprowadzanie czynności kontrolnych w stosunku do podmiotów uprawnionych do wykonywania badań psychologicznych kierujących pojazdami oraz kandydatów na instruktorów i egzaminatorów, w tym kontroli dokumentacji badań oraz wydanych na ich podstawie orzeczeń,”,

b) po lit r. dodaje się lit. s-u w brzmieniu:

s) prowadzenie ewidencji psychologów uprawnionych do wykonywania badań psychologicznych w zakresie psychologii transportu oraz wydawanie zaświadczeń o wpisie,

t) prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących pracownię psychologiczną wykonującą badania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami oraz wydawanie zaświadczenia o wpisie,

u) przeprowadzanie czynności kontrolnych w stosunku do podmiotów uprawnionych do wykonywania badań lekarskich osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami i kierowców, w tym kontroli dokumentacji badań oraz wydanych na ich podstawie orzeczeń;”;

3) w § 59 po pkt 3 kropkę na końcu zdania zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 4 w brzmieniu:

„4) Samodzielne stanowisko pracy ds. rozliczeń, któremu nadaje się symbol „EK.IV.”.”;

4) w § 61:

a)  w pkt 2 uchyla się lit. q-u oraz w;

b) po pkt 2 kropkę na końcu zdania zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 3 w brzmieniu:

„3) Samodzielne stanowisko pracy ds. rozliczeń, do zadań którego należy w szczególności:

a)prowadzenie spraw związanych z finansowaniem wydatków rzeczowych
przeznaczonych na instytucje kultury podległe Samorządowi Województwa, w tym planowanie budżetu w dziale kultura,

b) prowadzenie spraw finansowych związanych z realizacją projektów finansowych ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w zakresie kultury,

c) prowadzenie spraw finansowych w zakresie zadań objętych Kontraktem Wojewódzkim w części dotyczącej kultury,

d) sporządzanie sprawozdań finansowych i przedkładanie ich Departamentowi Finansów w zakresie wykonania budżetu instytucji kultury prowadzonych przez samorząd,

e) prowadzenie spraw finansowych związanych z udzielaniem z budżetu Województwa dotacji na realizację zadań publicznych w zakresie kultury, w tym: opracowywanie umów z organizacjami pozarządowymi, analiza dokumentacji rozliczeniowej,

f)  współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie prowadzonych spraw.”.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Marszałkowi Województwa Podlaskiego.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem 25 stycznia 2007 r.

 

 

Powrót na początek strony