XI Zmiana Regulaminu Organizacyjnego UMWP

 
Uchwała Nr 46/605/07
Zarządu Województwa Podlaskiego
z dnia 9 listopada 2007 r.
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego
Województwa Podlaskiego w Białymstoku
 
 
Na podstawie art. 41 ust. 2 pkt. 7 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1590, Dz. U. z 2002 r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz. 558, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, Dz. U. z 2003 r. Nr 162, poz. 1568, Dz. U. z 2004 r. Nr 102, poz. 1055 i Nr 116, poz. 1206 oraz Dz. U. z 2006 r. Nr 126, poz. 875 i Nr 227, poz. 1658) uchwala się co następuje:
 
 
§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku stanowiącym załącznik Nr 1 do uchwały Nr 178/2302/06 Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 5 stycznia 2006 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku, zmienionej uchwałą Nr 187/2398/06 z dnia 7 marca 2006 r., uchwałą Nr 205/2651/06 z dnia 12 lipca 2006 r., uchwałą Nr 228/2940/06 z dnia 15 grudnia 2006 r. uchwałą Nr 232/2982/07 z dnia 24 stycznia 2007 r. oraz zarządzeniem Nr Z/2/07 z dnia 1 marca 2007 r., zarządzeniem Nr Z/115/07 z dnia 25 kwietnia 2007 r. i zarządzeniem Nr Z/206/07 z dnia 24 maja 2007 r. oraz uchwałą Nr 1/214/07 z dnia 31 maja 2007 r., uchwałą Nr 8/279/07 z dnia 21 czerwca 2007 r. i uchwałą Nr 20/365/07 z dnia 31 lipca 2007 r. wprowadza się następujące zmiany:
 
1) w § 10 w ust. 1:
a) pkt 5 otrzymuje brzmienie:
„5) Departament Funduszy Strukturalnych, który przy znakowaniu spraw używa symbolu „DFS”;”,
b) pkt 9 otrzymuje brzmienie:
„9) Departament Polityki Regionalnej, który przy znakowaniu spraw używa symbolu „DPR”;”;
2) po § 33 wyrazy „Departament Polityki Regionalnej i Funduszy Strukturalnych – PR” zastępuje się wyrazami „Departament Funduszy Strukturalnych – DFS”;
3) §§ 34-37 otrzymują brzmienie:
„§ 34. Departamentem Funduszy Strukturalnych kieruje dyrektor Departamentu przy pomocy trzech zastępców.
§ 35. W Departamencie Funduszy Strukturalnych tworzy się następujące wewnętrzne komórki organizacyjne:
1)      Referat Programowania i Koordynacji RPOWP, któremu nadaje się symbol „DFS.I.”;
2)      Referat Wdrażania Działań RPOWP Wspierających Innowacyjność i Instytucje Otoczenia Biznesu, któremu nadaje się symbol „DFS.II.”;
3)      Referat Wdrażania Działań RPOWP Wspierających Rozwój Przedsiębiorczości, któremu nadaje się symbol „DFS.III.”;
4)      Referat Wdrażania Działań RPOWP Wspierających Rozwój Transportu, któremu nadaje się symbol „DFS.IV.”;
5)      Referat Wdrażania Działań RPOWP Wspierających Rozwój Turystyki, któremu nadaje się symbol „DFS.V.”;
6)      Referat Wdrażania Działań RPOWP Wspierających Rozwój Społeczeństwa Informacyjnego, Infrastruktury Społecznej i Ochrony Środowiska , któremu nadaje się symbol „DFS.VI.”;
7)      Referat Kontroli RPOWP, któremu nadaje się symbol „DFS.VII”;
8)      Referat Koordynacji i Wdrażania POKL, któremu nadaje się symbol „DFS.VIII.”;
9)      Referat Wdrażania Działań POKL Wspierających Promocje Przedsiębiorczości, Samozatrudnienie i Transfer Wiedzy, któremu nadaje się symbol „DFS.IX.”;
10) Referat Wdrażania Działań POKL Wspierających Rozwój Wykształcenia i Kompetencji, któremu nadaje się symbol „DFS.X.”;
11) Referat Wdrażania Działań POKL Wspierających Integrację Społeczną, któremu nadaje się symbol „DFS.XI.”;
12) Referat Kontroli POKL, któremu nadaje się symbol „DFS.XII.”;
13) Referat Pomocy Technicznej, Informacji i Promocji, któremu nadaje się symbol „DFS.XIII.”;
14) Referat Finansów i Monitorowania, któremu nadaje się symbol „DFS.XIV.”;
15) Referat Administracyjny, któremu nadaje się symbol „DFS.XV.”.
§ 36. Do zadań Departamentu Funduszy Strukturalnych należy w szczególności prowadzenie spraw z zakresu:
1)      pełnienia roli Instytucji Zarządzającej RPOWP oraz Instytucji Pośredniczącej POKL, w tym:
a)      przygotowanie szczegółowego opisu priorytetów programu operacyjnego, z uwzględnieniem wytycznych ministra ds. rozwoju regionalnego,
b)      przygotowanie i przekazanie Komitetowi Monitorującemu do zatwierdzenia propozycji kryteriów wyboru projektów,
c)      wybór projektów, które będą dofinansowywane w ramach programu operacyjnego,
d)      określanie poziomu dofinansowania,
e)      zawieranie z beneficjentami umów o dofinansowanie,
f)        określanie kryteriów kwalifikowalności wydatków objętych   dofinansowaniem,
g)      zarządzanie środkami finansowymi przeznaczonymi na realizację programu operacyjnego,
h)      dokonywanie płatności ze środków programu na rzecz beneficjentów,
i)        monitorowanie postępów realizacji programu oraz stopnia osiągania jego celów,
j)        ewaluacja programu,
k)      prowadzenie kontroli realizacji programu i projektów,
l)        odzyskiwanie kwot nienależnie wypłaconych beneficjentom,
m)    zapewnienie właściwej informacji i promocji programu;
2)      koordynacji współpracy międzyregionalnej w ramach Europejskiej Współpracy Terytorialnej.
§ 37. Zadania określone w § 36 realizują:
1)       Referat Programowania i Koordynacji RPOWP, do zadań którego należy w szczególności:
a)   opracowanie Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013 (RPOWP),
b)   przygotowywanie i aktualizacja dokumentów dotyczących zarządzania, wdrażania i kontroli RPOWP, w tym:
- szczegółowego opisu osi priorytetowych,
- systemu zarządzania i kontroli,
- instrukcji wykonawczych,
- wytycznych dotyczących kwalifikowalności wydatków w ramach RPOWP,
- kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań/osi priorytetowych i przedłożenie ich do akceptacji Komitetu Monitorującego regionalny program operacyjny,
c)   organizowanie oceny (ewaluacji) programu,
d)   organizacyjno-techniczne przygotowanie i obsługa posiedzeń Komitetu Monitorującego RPOWP,
e)   archiwizowanie dokumentacji związanej z zarządzaniem RPOWP na zasadach określonych dla tego typu dokumentów,
f)    zapewnienie zgodności realizacji regionalnego programu operacyjnego z wymogami informacji i promocji,
g)   prowadzenie rejestru odwołań od decyzji podjętych na poszczególnych etapach procedury wyboru projektów;
2)       Referat Wdrażania Działań RPOWP Wspierających Innowacyjność i Instytucje Otoczenia Biznesu, do zadań którego, w ramach obsługi projektów wspierających innowacyjność i instytucje otoczenia biznesu, należy w szczególności:
a)   organizowanie procesu naboru projektów, w tym:
- przygotowywanie harmonogramów naboru projektów,
- ogłaszanie konkursów,
- przyjmowanie wniosków o dofinansowanie,
- rejestracja wniosków,
- ocena poprawności formalnej,
- dokonywanie preselekcji projektów,
b)   organizowanie procesu oceny merytorycznej wniosków o dofinansowanie, w tym:
- ocena merytoryczna wniosków o dofinansowanie,
- obsługa prac ekspertów,
- przygotowywanie list rankingowych,
- ogłaszanie wyników oceny merytorycznej na stronie internetowej,
- informowanie beneficjentów o wynikach ocenionych wniosków,
c)   organizowanie prac związanych z podjęciem ostatecznej decyzji w sprawie wyboru projektów do dofinansowania, w tym:
- przygotowywanie projektu uchwał Zarządu o wyborze wniosków do wsparcia,
- ogłaszanie decyzji Zarządu na stronie internetowej i w BIP,
d)   przygotowywanie umów dofinansowania projektów, w tym:
- informowanie beneficjenta o przyznanym dofinansowaniu i przybliżonym terminie podpisania umowy,
- kompletowanie niezbędnych załączników do umowy, w tym harmonogramu płatności, zabezpieczeń umowy,
- prowadzenie elektronicznej bazy zawartych umów,
- wprowadzanie zmian do umów w formie aneksów,
e)   prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów oraz rozliczanie finansowe projektów, w tym:
- weryfikacja formalna i merytoryczna części sprawozdawczej i finansowej wniosków o płatność beneficjenta (wraz z dołączoną dokumentacją) oraz sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych o udzielonej pomocy publicznej,
- poświadczanie kwalifikowalności wydatków ujętych we wnioskach o płatność beneficjentów,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych oraz na zakończenie z realizacji obsługiwanych działań RPOWP i przekazywanie ich Instytucji Zarządzającej (IZ) RPOWP,
- raportowanie oraz informowanie o zaistniałych nieprawidłowościach w obrębie obsługiwanych działań RPOWP,
- sporządzanie dla obsługiwanych działań zbiorczych wniosków o refundację poniesionych wydatków, wystawianie zleceń płatności w oparciu o zweryfikowane i potwierdzone wnioski o płatność beneficjentów,
- przygotowywanie dokumentów niezbędnych do zgłoszenia zapotrzebowania na środki finansowe na współfinansowanie obsługiwanych działań,
- sporządzanie dla IZ w określonych terminach uaktualnionej prognozy wydatków,
f)    obsługa Komputerowego Systemu Wymiany Danych;
3)       Referat Wdrażania Działań RPOWP Wspierających Rozwój Przedsiębiorczości, do zadań którego, w ramach obsługi projektów wspierających rozwój przedsiębiorczości, należy w szczególności:
a)   organizowanie procesu naboru projektów, w tym:
- przygotowywanie harmonogramów naboru projektów,
- ogłaszanie konkursów,
- przyjmowanie wniosków o dofinansowanie,
- rejestracja wniosków,
- ocena poprawności formalnej,
- dokonywanie preselekcji projektów,
b)   organizowanie procesu oceny merytorycznej wniosków o dofinansowanie, w tym:
- ocena merytoryczna wniosków o dofinansowanie,
- obsługa prac ekspertów,
- przygotowywanie list rankingowych,
- ogłaszanie wyników oceny merytorycznej na stronie internetowej,
- informowanie beneficjentów o wynikach ocenionych wniosków,
c)   organizowanie prac związanych z podjęciem ostatecznej decyzji w sprawie wyboru projektów do dofinansowania, w tym:
- przygotowywanie projektu uchwał Zarządu o wyborze wniosków do wsparcia,
- ogłaszanie decyzji Zarządu na stronie internetowej i w BIP,
d)   przygotowywanie umów dofinansowania projektów, w tym:
- informowanie beneficjenta o przyznanym dofinansowaniu i przybliżonym terminie podpisania umowy,
- kompletowanie niezbędnych załączników do umowy, w tym harmonogramu płatności, zabezpieczeń umowy,
- prowadzenie elektronicznej bazy zawartych umów,
- wprowadzanie zmian do umów w formie aneksów,
e)   prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów oraz rozliczanie finansowe projektów, w tym:
- weryfikacja formalna i merytoryczna części sprawozdawczej i finansowej wniosków o płatność beneficjenta (wraz z dołączoną dokumentacją) oraz sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych o udzielonej pomocy publicznej,
- poświadczanie kwalifikowalności wydatków ujętych we wnioskach o płatność beneficjentów,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych oraz na zakończenie z realizacji obsługiwanych działań RPOWP i przekazywanie ich Instytucji Zarządzającej (IZ) RPOWP,
- raportowanie oraz informowanie o zaistniałych nieprawidłowościach w obrębie obsługiwanych działań RPOWP,
- sporządzanie dla obsługiwanych działań zbiorczych wniosków o refundację poniesionych wydatków, wystawianie zleceń płatności w oparciu o zweryfikowane i potwierdzone wnioski o płatność beneficjentów,
- przygotowywanie dokumentów niezbędnych do zgłoszenia zapotrzebowania na środki finansowe na współfinansowanie obsługiwanych działań,
- sporządzanie dla IZ w określonych terminach uaktualnionej prognozy wydatków,
f)    obsługa Komputerowego Systemu Wymiany Danych,
g)   wykonywanie czynności związanych z wdrażaniem Działania 3.4 ZPORR;
4)       Referat Wdrażania Działań RPOWP Wspierających Rozwój Transportu, do zadań którego, w ramach obsługi projektów wspierających rozwój transportu, należy w szczególności:
a)   organizowanie procesu naboru projektów, w tym:
- przygotowywanie harmonogramów naboru projektów,
- ogłaszanie konkursów,
- przyjmowanie wniosków o dofinansowanie,
- rejestracja wniosków,
- ocena poprawności formalnej,
- dokonywanie preselekcji projektów,
b)   organizowanie procesu oceny merytorycznej wniosków o dofinansowanie, w tym:
- ocena merytoryczna wniosków o dofinansowanie,
- obsługa prac ekspertów,
- przygotowywanie list rankingowych,
- ogłaszanie wyników oceny merytorycznej na stronie internetowej,
- informowanie beneficjentów o wynikach ocenionych wniosków,
c)   organizowanie prac związanych z podjęciem ostatecznej decyzji w sprawie wyboru projektów do dofinansowania, w tym:
- przygotowywanie projektu uchwał Zarządu o wyborze wniosków do wsparcia,
- ogłaszanie decyzji Zarządu na stronie internetowej i w BIP,
d)   przygotowywanie umów dofinansowania projektów, w tym:
- informowanie beneficjenta o przyznanym dofinansowaniu i przybliżonym terminie podpisania umowy,
- kompletowanie niezbędnych załączników do umowy, w tym harmonogramu płatności, zabezpieczeń umowy,
- prowadzenie elektronicznej bazy zawartych umów,
- wprowadzanie zmian do umów w formie aneksów,
e)   prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów oraz rozliczanie finansowe projektów, w tym:
- weryfikacja formalna i merytoryczna części sprawozdawczej i finansowej wniosków o płatność beneficjenta (wraz z dołączoną dokumentacją), oraz sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych o udzielonej pomocy publicznej,
- poświadczanie kwalifikowalności wydatków ujętych we wnioskach o płatność beneficjentów,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych oraz na zakończenie z realizacji obsługiwanych działań RPOWP i przekazywanie ich Instytucji Zarządzającej (IZ) RPOWP,
- raportowanie oraz informowanie o zaistniałych nieprawidłowościach w obrębie obsługiwanych działań RPOWP,
- sporządzanie dla obsługiwanych działań zbiorczych wniosków o refundację poniesionych wydatków, wystawianie zleceń płatności w oparciu o zweryfikowane i potwierdzone wnioski o płatność beneficjentów,
- przygotowywanie dokumentów niezbędnych do zgłoszenia zapotrzebowania na środki finansowe na współfinansowanie obsługiwanych działań,
- sporządzanie dla IZ w określonych terminach uaktualnionej prognozy wydatków,
f)    obsługa Komputerowego Systemu Wymiany Danych;
5)       Referat Wdrażania Działań RPOWP Wspierających Rozwój Turystyki, do zadań którego, w ramach obsługi projektów wspierających rozwój turystyki, należy w szczególności:
a)   organizowanie procesu naboru projektów, w tym:
- przygotowywanie harmonogramów naboru projektów,
- ogłaszanie konkursów,
- przyjmowanie wniosków o dofinansowanie,
- rejestracja wniosków,
- ocena poprawności formalnej,
- dokonywanie preselekcji projektów,
b)   organizowanie procesu oceny merytorycznej wniosków o dofinansowanie, w tym:
- ocena merytoryczna wniosków o dofinansowanie,
- obsługa prac ekspertów,
- przygotowywanie list rankingowych,
- ogłaszanie wyników oceny merytorycznej na stronie internetowej,
- informowanie beneficjentów o wynikach ocenionych wniosków,
c)   organizowanie prac związanych z podjęciem ostatecznej decyzji w sprawie wyboru projektów do dofinansowania, w tym:
- przygotowywanie projektu uchwał Zarządu o wyborze wniosków do wsparcia,
- ogłaszanie decyzji Zarządu na stronie internetowej i w BIP,
d)   przygotowywanie umów dofinansowania projektów, w tym:
- informowanie beneficjenta o przyznanym dofinansowaniu i przybliżonym terminie podpisania umowy,
- kompletowanie niezbędnych załączników do umowy, w tym harmonogramu płatności, zabezpieczeń umowy,
- prowadzenie elektronicznej bazy zawartych umów,
- wprowadzanie zmian do umów w formie aneksów,
e)   prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów oraz rozliczanie finansowe projektów, w tym:
- weryfikacja formalna i merytoryczna części sprawozdawczej i finansowej wniosków o płatność beneficjenta (wraz z dołączoną dokumentacją), oraz sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych o udzielonej pomocy publicznej,
- poświadczanie kwalifikowalności wydatków ujętych we wnioskach o płatność beneficjentów,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych oraz na zakończenie z realizacji obsługiwanych działań RPOWP i przekazywanie ich Instytucji Zarządzającej (IZ) RPOWP,
- raportowanie oraz informowanie o zaistniałych nieprawidłowościach w obrębie obsługiwanych działań RPOWP,
- sporządzanie dla obsługiwanych działań zbiorczych wniosków o refundację poniesionych wydatków, wystawianie zleceń płatności w oparciu o zweryfikowane i potwierdzone wnioski o płatność beneficjentów,
- przygotowywanie dokumentów niezbędnych do zgłoszenia zapotrzebowania na środki finansowe na współfinansowanie obsługiwanych działań,
- sporządzanie dla IZ w określonych terminach uaktualnionej prognozy wydatków,
f)    obsługa Komputerowego Systemu Wymiany Danych;
6)       Referat Wdrażania Działań RPOWP Wspierających Rozwój Społeczeństwa Informacyjnego, Infrastruktury Społecznej i Ochrony Środowiska, do zadań którego, w ramach obsługi projektów wspierających rozwój społeczeństwa informacyjnego, infrastruktury społecznej i ochrony środowiska, należy w szczególności:
a)   organizowanie procesu naboru projektów, w tym:
- przygotowywanie harmonogramów naboru projektów,
- ogłaszanie konkursów,
- przyjmowanie wniosków o dofinansowanie,
- rejestracja wniosków,
- ocena poprawności formalnej,
- dokonywanie preselekcji projektów,
b)   organizowanie procesu oceny merytorycznej wniosków o dofinansowanie, w tym:
- ocena merytoryczna wniosków o dofinansowanie,
- obsługa prac ekspertów,
- przygotowywanie list rankingowych,
- ogłaszanie wyników oceny merytorycznej na stronie internetowej,
- informowanie beneficjentów o wynikach ocenionych wniosków,
c)   organizowanie prac związanych z podjęciem ostatecznej decyzji w sprawie wyboru projektów do dofinansowania, w tym:
- przygotowywanie projektu uchwał Zarządu o wyborze wniosków do wsparcia,
- ogłaszanie decyzji Zarządu na stronie internetowej i w BIP,
d)   przygotowywanie umów dofinansowania projektów, w tym:
- informowanie beneficjenta o przyznanym dofinansowaniu i przybliżonym terminie podpisania umowy,
- kompletowanie niezbędnych załączników do umowy, w tym harmonogramu płatności, zabezpieczeń umowy,
- prowadzenie elektronicznej bazy zawartych umów,
- wprowadzanie zmian do umów w formie aneksów,
e)   prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów oraz rozliczanie finansowe projektów, w tym:
- weryfikacja formalna i merytoryczna części sprawozdawczej i finansowej wniosków o płatność beneficjenta (wraz z dołączoną dokumentacją) oraz sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych o udzielonej pomocy publicznej,
- poświadczanie kwalifikowalności wydatków ujętych we wnioskach o płatność beneficjentów,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych oraz na zakończenie z realizacji obsługiwanych działań RPOWP i przekazywanie ich Instytucji Zarządzającej (IZ) RPOWP,
- raportowanie oraz informowanie o zaistniałych nieprawidłowościach w obrębie obsługiwanych działań RPOWP,
- sporządzanie dla obsługiwanych działań zbiorczych wniosków o refundację poniesionych wydatków, wystawianie zleceń płatności w oparciu o zweryfikowane i potwierdzone wnioski o płatność beneficjentów,
- przygotowywanie dokumentów niezbędnych do zgłoszenia zapotrzebowania na środki finansowe na współfinansowanie obsługiwanych działań,
- sporządzanie dla IZ w określonych terminach uaktualnionej prognozy wydatków,
f)    obsługa Komputerowego Systemu Wymiany Danych;
7)       Referat Kontroli RPOWP, do zadań którego należy w szczególności:
a)      przygotowywanie projektów planów kontroli na miejscu realizacji projektów współfinansowanych w ramach  Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego i Działania 3.4 ZPORR,
b)      dokonywanie kontroli na miejscu realizacji projektów oraz analiza raportów z kontroli przeprowadzonych przez inne uprawnione podmioty w powyższym zakresie,
c)      sporządzanie informacji pokontrolnych z przeprowadzonych kontroli,
d)      przygotowywanie raportów o nieprawidłowościach oraz zestawień nieprawidłowości wykrytych przez referat, w zakresie projektów realizowanych w ramach RPOWP oraz Działania 3.4 Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego na lata 2004 - 2006 (ZPORR) i przekazywanie ich do koordynatora,
e)      wprowadzanie danych z zakresu pracy referatu do funkcjonujących w urzędzie systemów komputerowych;
8)       Referat Koordynacji i Wdrażania POKL, do zadań którego należy w szczególności:
a)   przygotowanie procedur wdrażania priorytetów, instrukcji, zestawów instrukcji dotyczących Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (POKL),
b)   nadzór i wykonawstwo zadań powierzonych Instytucji Pośredniczącej (IP),
c)  przygotowanie analiz dotyczących poszczególnych projektów, działań, priorytetów,
d)   prowadzenie ewaluacji priorytetów, zgodnie z procedurami określonymi przez Instytucję Zarządzającą POKL,
e)   opracowanie pod względem merytorycznym strony internetowej zawierającej informacje o POKL,
f)        obsługa Podkomitetu Monitorującego POKL w województwie podlaskim oraz obsługa uczestnictwa przedstawiciela Instytucji Pośredniczącej w posiedzeniach Komitetu Monitorującego POKL,
g)      wykonywanie czynności związanych z wdrażaniem Działania 2.5 ZPORR;
9)       Referat Wdrażania Działań POKL Wspierających Promocje Przedsiębiorczości, Samozatrudnienie i Transfer Wiedzy, do zadań którego, w ramach obsługi projektów wspierających promocje przedsiębiorczości, samozatrudnienie i transfer wiedzy, należy w szczególności:
a)   udział w  przygotowaniu procedur wdrażania priorytetów, instrukcji, zestawów instrukcji dotyczących POKL,
b)   przygotowywanie Ramowych Planów Działań,
c)   organizowanie procesu naboru projektów, w tym:
- przygotowywanie harmonogramów naboru projektów,
- ogłaszanie konkursów,
-  przyjmowanie wniosków o dofinansowanie,
- rejestracja wniosków,
- ocena poprawności formalnej,
- dokonywanie preselekcji projektów,
d)   organizowanie procesu oceny merytorycznej wniosków o dofinansowanie, w tym:
- ocena merytoryczna wniosków o dofinansowanie,
- przygotowywanie list rankingowych,
- ogłaszanie wyników oceny merytorycznej na stronie internetowej,
- informowanie beneficjentów o wynikach ocenionych wniosków,
e)   organizowanie prac związanych z podjęciem ostatecznej decyzji w sprawie wyboru projektów do dofinansowania, w tym:
- przygotowywanie projektu uchwał Zarządu o wyborze wniosków do wsparcia,
- ogłaszanie decyzji Zarządu na stronie internetowej i w BIP,
f)    przygotowywanie umów dofinansowania projektów, w tym:
- informowanie beneficjenta o przyznanym dofinansowaniu i przybliżonym terminie podpisania umowy,
- kompletowanie niezbędnych załączników do umowy, w tym harmonogramu płatności, zabezpieczeń umowy,
- prowadzenie elektronicznej bazy zawartych umów,
- wprowadzanie zmian do umów w formie aneksów,
g)   prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów oraz rozliczanie finansowe projektów, w tym:
- weryfikacja formalna i merytoryczna części sprawozdawczej i finansowej wniosków o płatność beneficjenta (wraz z dołączoną dokumentacją) oraz sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych o udzielonej pomocy publicznej,
- prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów w województwie,
- poświadczanie kwalifikowalności wydatków ujętych we wnioskach o płatność beneficjentów,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych oraz na zakończenie z realizacji obsługiwanych działań POKL i przekazywanie ich IZ POKL,
- sporządzanie informacji miesięcznej z realizacji obsługiwanych działań POKL i przekazywanie ich IZ POKL,
- raportowanie oraz informowanie o zaistniałych nieprawidłowościach w obrębie obsługiwanych działań POKL,
- sporządzanie dla obsługiwanych działań zbiorczych wniosków o refundację poniesionych wydatków, wystawianie zleceń płatności w oparciu o zweryfikowane i potwierdzone wnioski o płatność beneficjentów,
- przygotowywanie dokumentów niezbędnych do zgłoszenia zapotrzebowania na środki finansowe na współfinansowanie obsługiwanych działań,
- sporządzanie w określonych terminach uaktualnionej prognozy wydatków,
h)   obsługa Komputerowego Systemu Wymiany Danych,
i)    obsługa i nadzór projektów systemowych,
j)        wykonywanie czynności związane z wdrażaniem Działania 2.6 ZPORR;
10)   Referat Wdrażania Działań POKL Wspierających Rozwój Wykształcenia i Kompetencji, do zadań którego, w ramach obsługi projektów wspierających rozwój wykształcenia i kompetencji, należy w szczególności:
a)   udział w  przygotowaniu procedur wdrażania priorytetów, instrukcji, zestawów instrukcji dotyczących POKL,
b)   przygotowywanie Ramowych Planów Działań,
c)   organizowanie procesu naboru projektów, w tym:
- przygotowywanie harmonogramów naboru projektów,
- ogłaszanie konkursów,
-  przyjmowanie wniosków o dofinansowanie,
- rejestracja wniosków,
- ocena poprawności formalnej,
- dokonywanie preselekcji projektów,
d)   organizowanie procesu oceny merytorycznej wniosków o dofinansowanie, w tym:
- ocena merytoryczna wniosków o dofinansowanie,
- przygotowywanie list rankingowych,
- ogłaszanie wyników oceny merytorycznej na stronie internetowej,
- informowanie beneficjentów o wynikach ocenionych wniosków,
e)   organizowanie prac związanych z podjęciem ostatecznej decyzji w sprawie wyboru projektów do dofinansowania, w tym:
- przygotowywanie projektu uchwał Zarządu o wyborze wniosków do wsparcia,
- ogłaszanie decyzji Zarządu na stronie internetowej i w BIP,
f)    przygotowywanie umów dofinansowania projektów, w tym:
- informowanie beneficjenta o przyznanym dofinansowaniu i przybliżonym terminie podpisania umowy,
- kompletowanie niezbędnych załączników do umowy, w tym harmonogramu płatności, zabezpieczeń umowy,
- prowadzenie elektronicznej bazy zawartych umów,
- wprowadzanie zmian do umów w formie aneksów,
g)   prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów oraz rozliczanie finansowe projektów, w tym:
- weryfikacja formalna i merytoryczna części sprawozdawczej i finansowej wniosków o płatność beneficjenta (wraz z dołączoną dokumentacją) oraz sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych o udzielonej pomocy publicznej,
- prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów w województwie,
- poświadczanie kwalifikowalności wydatków ujętych we wnioskach o płatność beneficjentów,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych oraz na zakończenie z realizacji obsługiwanych działań POKL i przekazywanie ich IZ POKL,
- sporządzanie informacji miesięcznej z realizacji obsługiwanych działań POKL i przekazywanie ich IZ POKL,
- raportowanie oraz informowanie o zaistniałych nieprawidłowościach w obrębie obsługiwanych działań POKL,
- sporządzanie dla obsługiwanych działań zbiorczych wniosków o refundację poniesionych wydatków, wystawianie zleceń płatności w oparciu o zweryfikowane i potwierdzone wnioski o płatność beneficjentów,
- przygotowywanie dokumentów niezbędnych do zgłoszenia zapotrzebowania na środki finansowe na współfinansowanie obsługiwanych działań,
- sporządzanie w określonych terminach uaktualnionej prognozy wydatków,
h)   obsługa Komputerowego Systemu Wymiany Danych,
i)    obsługa i nadzór projektów systemowych,
j)    wykonywanie czynności związane z wdrażaniem Działania 2.2 ZPORR;
11)   Referat Wdrażania Działań POKL Wspierających Integrację Społeczną, do zadań którego należy w szczególności:
a)   udział w  przygotowaniu procedur wdrażania priorytetów, instrukcji, zestawów instrukcji dotyczących POKL,
b)   przygotowywanie Ramowych Planów Działań,
c)   organizowanie procesu naboru projektów, w tym:
- przygotowywanie harmonogramów naboru projektów,
- ogłaszanie konkursów,
-  przyjmowanie wniosków o dofinansowanie,
- rejestracja wniosków,
- ocena poprawności formalnej,
- dokonywanie preselekcji projektów,
d)   organizowanie procesu oceny merytorycznej wniosków o dofinansowanie, w tym:
- ocena merytoryczna wniosków o dofinansowanie,
- przygotowywanie list rankingowych,
- ogłaszanie wyników oceny merytorycznej na stronie internetowej,
- informowanie beneficjentów o wynikach ocenionych wniosków,
e)   organizowanie prac związanych z podjęciem ostatecznej decyzji w sprawie wyboru projektów do dofinansowania, w tym:
- przygotowywanie projektu uchwał Zarządu o wyborze wniosków do wsparcia,
- ogłaszanie decyzji Zarządu na stronie internetowej i w BIP,
f)    przygotowywanie umów dofinansowania projektów, w tym:
- informowanie beneficjenta o przyznanym dofinansowaniu i przybliżonym terminie podpisania umowy,
- kompletowanie niezbędnych załączników do umowy, w tym harmonogramu płatności, zabezpieczeń umowy,
- prowadzenie elektronicznej bazy zawartych umów,
- wprowadzanie zmian do umów w formie aneksów,
g)   prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów oraz rozliczanie finansowe projektów, w tym:
- weryfikacja formalna i merytoryczna części sprawozdawczej i finansowej wniosków o płatność beneficjenta (wraz z dołączoną dokumentacją), oraz sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych o udzielonej pomocy publicznej,
- prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów w województwie,
- poświadczanie kwalifikowalności wydatków ujętych we wnioskach o płatność beneficjentów,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych oraz na zakończenie z realizacji obsługiwanych działań POKL i przekazywanie ich IZ POKL,
- sporządzanie informacji miesięcznej z realizacji obsługiwanych działań POKL i przekazywanie ich IZ POKL,
- raportowanie oraz informowanie o zaistniałych nieprawidłowościach w obrębie obsługiwanych działań POKL,
- sporządzanie dla obsługiwanych działań zbiorczych wniosków o refundację poniesionych wydatków, wystawianie zleceń płatności w oparciu o zweryfikowane i potwierdzone wnioski o płatność beneficjentów,
- przygotowywanie dokumentów niezbędnych do zgłoszenia zapotrzebowania na środki finansowe na współfinansowanie obsługiwanych działań,
- sporządzanie w określonych terminach uaktualnionej prognozy wydatków,
h)   obsługa Komputerowego Systemu Wymiany Danych,
i)         obsługa i nadzór projektów systemowych;
12)   Referat Kontroli POKL, do zadań którego należy w szczególności:
a)      opracowywanie projektów planów kontroli na miejscu projektów współfinansowanych w ramach  Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (POKL) i Działań 2.2, 2.5 i 2.6 ZPORR oraz  projektów planów kontroli systemów zarządzania i kontroli w ramach POKL,
b)      prowadzenie kontroli systemów zarządzania i kontroli,
c)      kontrola projektów konkursowych i systemowych,
d)      weryfikacja  planów kontroli na miejscu, opracowanych  przez Instytucje Wdrażające w ramach POKL,
e)      prowadzenie kontroli na miejscu realizacji projektów współfinansowanych
w ramach POKL i Działań 2.2, 2.5 i 2.6 ZPORR oraz analiza raportów z kontroli przeprowadzonych przez inne uprawnione podmioty w powyższym zakresie,
f)        gromadzenie raportów o nieprawidłowościach oraz zestawień nieprawidłowości wykrytych przez referat, w zakresie POKL oraz Działań 2.2, 2.5 i 2.6 ZPORR i przekazywanie ich do koordynatora,
g)      sporządzanie informacji pokontrolnych z przeprowadzonych kontroli,
h)      wprowadzanie danych z zakresu pracy referatu do funkcjonujących w Urzędzie systemów komputerowych;
13)   Referat Pomocy Technicznej, Informacji i Promocji, do zadań którego należy w szczególności:
a)   wdrażanie pomocy technicznej RPOWP, w tym:
- przygotowanie projektów pomocy technicznej,
- przygotowanie wniosków o refundację poniesionych wydatków,
- monitorowanie i raportowanie,
b)   wdrażanie pomocy technicznej POKL, w tym:
- przygotowanie projektów pomocy technicznej,
- przygotowanie wniosków o refundację poniesionych wydatków,
- monitorowanie i raportowanie,
c)   prowadzenie punktu informacyjnego RPOWP i POKL, w tym:
- rozpowszechnianie informacji na temat programów strukturalnych współfinansowanych przez Wspólnotę Europejską,
- informowanie o możliwościach wsparcia z Funduszy Strukturalnych,
- informowanie opinii publicznej o pracach Komitetu Sterującego,
- przekazywanie informacji dotyczących efektów wykorzystania środków strukturalnych w regionie,
- dystrybucja formularzy wniosków aplikacyjnych oraz innych dokumentów,
- pomoc w wypełnianiu formularzy aplikacyjnych,
- upowszechnianie informacji o Unii Europejskiej oraz informowanie o zasadach dotyczących współfinansowania projektów,
d)   realizacja działań promocyjnych RPOWP i POKL, w tym:
- organizacja szkoleń, konferencji, seminariów dla beneficjentów,
- przygotowanie i dystrybucja materiałów promocyjnych,
- prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem sprawozdania i informacji o promocji na terenie Województwa,
e)   prowadzenie punktu informacyjnego w ramach programów Polska - Litwa, Polska -  Litwa - Obwód Kaliningradzki, Polska - Białoruś - Ukraina, w tym:
- organizacja szkoleń, konferencji, seminariów dla beneficjentów,
- udział w Komitecie Sterującym i w Komitecie Monitorującym,
- monitorowanie i raportowanie,
- udział w pracach paneli ekspertów,
f)    przygotowywanie i prowadzenie projektów własnych Urzędu współfinansowanych z Funduszy Unii Europejskiej;
14)   Referat Finansów i Monitorowania, do zadań, którego należy w szczególności:
a)      przygotowywanie szacunków wydatków na realizację programów (RPOWP i POKL), w tym zapotrzebowania na środki dotacji rozwojowej,
b)      sporządzanie Poświadczenia wydatków oraz wniosków o płatność okresową od Instytucji Zarządzającej RPOWP do Instytucji Pośredniczącej w Certyfikacji,
c)      sporządzanie Poświadczenia i deklaracji wydatków oraz wniosków o płatność okresową od Instytucji Pośredniczącej POKL do Instytucji Zarządzającej POKL,
d)      weryfikacja wniosków o płatność w ramach pomocy technicznej,
e)      weryfikacja i zatwierdzanie wniosków o płatność projektów systemowych w ramach POKL,
f)        sporządzanie harmonogramów i wniosków o transze dotacji rozwojowej oraz prognoz płatności,
g)      monitorowanie postępów realizacji RPOWP, w tym wykorzystania dotacji rozwojowej,
h)      monitorowanie nieprawidłowości w ramach RPOWP i POKL,
i)        obsługa systemu informatycznego do monitoringu i kontroli,
j)        sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych i końcowych z realizacji RPOWP i komponentu regionalnego POKL,
k)      sporządzanie informacji miesięcznej z realizacji RPOWP i komponentu regionalnego POKL,
l)        sporządzanie informacji miesięcznej nt. stanu realizacji ZPORR w Województwie w ramach sprawozdawczości dla Instytucji Pośredniczącej,
m)    sporządzanie okresowych, rocznych i końcowych raportów z realizacji działań ZPORR wdrażanych przez Samorząd Województwa w ramach sprawozdawczości dla Instytucji Pośredniczącej,
n)      współuczestnictwo w przygotowaniu raportów kwartalnych, rocznych, a także raportu końcowego nt. wdrażania komponentu wojewódzkiego ZPORR (współpraca w tym zakresie z Oddziałem Monitoringu i Raportowania w Instytucji Pośredniczącej w zarządzaniu komponentem wojewódzkim ZPORR),
o)      monitorowanie oddziaływania interwencji komponentu wojewódzkiego na sytuację społeczno-gospodarczą regionu poprzez pomiar wskaźników oddziaływania działań ZPORR wdrażanych przez Samorząd Województwa i przygotowywanie części raportu rocznego oraz raportu końcowego z wdrażania komponentu wojewódzkiego dotyczącego oddziaływania Programu,
p)      wprowadzanie danych do sytemu informatycznego PEFS przekazywanych przez beneficjentów działań ZPORR wdrażanych przez Samorząd Województwa i współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego,
q)      wprowadzanie danych do sytemu informatycznego SIMIK (zgodnie z wykonywanymi zadaniami);
15)   Referat Administracyjny, do zadań którego należy w szczególności:
a)      przyjmowanie i rejestr wniosków składanych w ramach RPOWP i POKL,
b)      wykonywanie czynności kancelaryjnych, zgodnie z instrukcją kancelaryjną, w tym koordynowanie obiegu korespondencji wpływającej do departamentu,
c)      prowadzenie spraw pracowniczych pracowników departamentu,
d)      zapewnienie pracownikom departamentu materialno-technicznych warunków pracy,
e)      prowadzenie ewidencji mienia przekazanego departamentowi,
f)        prowadzenie ewidencji delegacji pracowników departamentu,
g)      współdziałanie z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie zapewnienia departamentowi, ze względu na jego lokalizację, odpowiednich warunków pracy, w tym utrzymania obiektu, zapewnienia transportu, zaopatrzenia oraz obsługi informatycznej.”;
4) uchyla się § 38;
5) po § 53 dodaje się wyrazy „Departament Polityki Regionalnej – DPR”;
6) §§ 54-57 otrzymują brzmienie:
㤠54. Departamentem Polityki Regionalnej kieruje dyrektor Departamentu.
§ 55. W Departamencie Polityki Regionalnej tworzy się następujące wewnętrzne komórki organizacyjne:
1)      Referat Strategii Rozwoju i Analiz Gospodarczych, któremu nadaje się symbol „DPR.I.”;
2)      Referat Obsługi Inwestorów i Promocji Gospodarczej, któremu nadaje się symbol  „DPR.II.”;
3)      Samodzielne stanowisko pracy ds. nadzoru, któremu nadaje się symbol „DPR.III.”;
4)      Samodzielne stanowisko pracy ds. kancelaryjno-biurowych, któremu nadaje się symbol „DPR.IV.”.
§ 56. Do zadań Departamentu Polityki Regionalnej należy w szczególności prowadzenie spraw z zakresu:
1)      rozwoju regionalnego województwa, w tym opracowanie, wdrażanie, monitoring i ewaluacja realizacji oraz aktualizacja Strategii Rozwoju Województwa Podlaskiego, programów operacyjnych i kontraktów wojewódzkich;
2)      promocji gospodarczej regionu i wsparcia przedsiębiorczości;
3)      kształtowania i realizacji polityki przestrzennej województwa;
4)      wykonywania czynności w zakresie nadzoru nad organizacją i funkcjonowaniem jednostek organizacyjnych.
§ 57. Zadania określone w § 56 realizują:
1)      Referat Strategii Rozwoju i Analiz Gospodarczych, do zadań którego należy w szczególności:
a)      opracowanie projektu Strategii Rozwoju Województwa oraz jej aktualizacja,
b)   monitorowanie i ewaluacja realizacji Strategii Rozwoju Województwa Podlaskiego i Regionalnej Strategii Innowacji,
c)   stała weryfikacja sposobów osiągania celów strategicznych,
d)   przygotowywanie projektów programów i kontraktów wojewódzkich oraz ich aktualizacja,
e)   zbieranie, przetwarzanie i analiza danych z przebiegu procesów i tendencji gospodarczych w województwie,
f)    współpraca z administracją rządową, partnerami gospodarczymi i społecznymi w zakresie programowania i realizacji polityki regionalnej kraju,
g)   monitoring i ewaluacja programu Phare Spójność Społeczna i Gospodarcza,
h)   koordynacja działań związanych z realizacją polityki rozwoju Województwa,
i)    przygotowywanie okresowych analiz i ocen z sytuacji społeczno-gospodarczej regionu, w tym opracowywanie założeń polityki społeczno-gospodarczej województwa;
2)      Referat Obsługi Inwestorów i Promocji Gospodarczej, do zadań którego należy w szczególności:
a)   realizacja działań związanych z promocją gospodarczą i promocją eksportu,
b)   udział w targach branżowych z zakresu promocji gospodarczej województwa,
c)   realizacja działań związanych z rozwojem przedsiębiorczości,
d)   obsługa potencjalnych inwestorów zewnętrznych zainteresowanych podjęciem współpracy gospodarczej na terenie województwa,
e)   współpraca z Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ) w zakresie prowadzenia Centrum Obsługi Inwestora (COI), a w szczególności:
-     tworzenie i bieżące aktualizowanie ofert inwestycyjnych,
-     tworzenie i aktualizowanie regionalnej listy danych poddostawców wg. sektorów  gospodarczych oraz bazy danych przedsiębiorstw - eksporterów w województwie,
-     gromadzenie podstawowych informacji o przedsiębiorstwach w województwie szukających inwestora strategicznego,
-     wspólna z PAIiIZ obsługa inwestorów zagranicznych, zainteresowanych podjęciem działalności gospodarczej na terenie województwa lub ich obsługa w imieniu PAIiIZ,
f)    obsługa misji handlowo-inwestycyjnych;
3)      Samodzielne stanowisko pracy ds. nadzoru, do zadań którego należy w szczególności:
a)      prowadzenie bieżących spraw związanych z polityką przestrzennego zagospodarowania województwa,
b)      obsługa administracyjno-techniczna Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej działającej przy Zarządzie,
c)      nadzór nad działalnością agencji i fundacji, w których Samorząd Województwa posiada udziały,
d)      wykonywanie czynności w zakresie nadzoru nad organizacją i funkcjonowaniem jednostek organizacyjnych o których mowa w § 57a.”;
7) po § 57 dodaje się § 57a w brzmieniu:
„§ 57a. Departament Polityki Regionalnej wykonuje czynności wynikające ze sprawowania przez Zarząd nadzoru nad działalnością:
1)     Podlaskiego Biura Planowania Przestrzennego w Białymstoku;
2)     Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku.”.
 
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Marszałkowi Województwa Podlaskiego.
 
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 grudnia 2007 r.
Powrót na początek strony